Van tanken word ik ambetant (en dit keer niet alleen door de prijs
). Vorige keer getankt bij de Esso Express in Wijnegem, pomp sloeg continu af als je de 'clip' wou aanzetten - zelf het pistool ingedrukt houden werkte wel. Op goed gevoel vullen dan maar. Vandaag opnieuw gaan tanken bij Esso Express in Geel. Wéér van 't zelfde. Geen volk te zien, dus ik probeer een andere pomp. Nougabollen. 3 pompen geprobeerd, bij de 3de maar weer op bonne chance vol gedaan. Op gehoor verder gaan is uitgesloten met een drukke weg er langs. Zelden problemen gehad, maar nu de laatste 2 tankbeurten al 4 keer. Denk dat ik dat in totaal nog maar een keer of 6 gehad heb.
Vraag van de dag: zijn al die pompen defect, of is het mogelijk dat er iets defect is aan mijn dieselbak? :') Ik weet niet exact hoe dat ding net bepaald hoe vol de bak is, ik dacht altijd dat dat iets was met luchtstroming?
Gewoon de clip versleten, komt vaak voor.
Echter niet echt een probleem om te tanken, tenzij kramp in je handen bij grotere tanks (heb 1200 liter mee met vrachtwagen), want als die vol is stopt hij toch vanzelf normaal.
Van het moment dat die tegendruk voelt omdat de tank vol is of de brandstof kan niet snel genoeg weg of je gaat te dicht tegen de wand, ... slaat die automatisch af ... tenzij dat ook stuk is natuurlijk maar tegen die tijd zijn ze meestal al lang vervangen.