Ik heb het vlaggen.
Blijkbaar sta ik nu geregistreerd als pleger van vluchtmisdrijf.
Gisteren een mail toegekomen bij de opdrachtgever van mijn baas en verstuurd door de politie van Halle.
Ik kan u enkel de raad geven enkel te reageren op officiële correspondentie, dus PV, en niet op of per e-mail.
Alles ZAL tegen u gebruikt worden.
Het lijkt erop dat dat niet meer zal gebeuren.
Vandaag de melding gekregen dat ze mij niet meer vandoen hebben.
Ik heb het namelijk aangedurfd om een gebouw binnen te gaan via de trap en niet via een gevaarlijke ladder tot grote ergernis van een of andere gefrustreerde driftkikker uit een of ander bureautje boven.
Die was daarbovenop nog eens extra geïrriteerd omdat ik zonder iets te zeggen op mijn stappen terugkeerde om dan toch maar via de trap te gaan.
Die bleef maar doordrammen waardoor ik dan maar besliste in de vrachtwagen te stappen en in een ander gebouw mij te gaan aanmelden.
Ondertussen had ik al 1 woord geantwoord ... "Nederlands" op de vraag welke taal ik sprak.
Toen ontplofte die bijna helemaal.
Een Belg en dan nog een Vlaming hier...
Hij sprak zelf Nederlands.
Ondertussen was ik ingestapt en weggereden in de hoop van "de nobele onbekende" af te zijn.
IJdele hoop.
Toen ik aan het andere gebouw uitstapte kwam hij daar ook afgereden met de wagen en reed me net niet aan.
Raampje open en weer beginnen afgeven.
Wie dacht ik wel dat ik was om via de trap naar binnen te gaan en een chauffeur is te min om de trap te gebruiken en ....
Ik draai me om, ijzig kalm (uitwendig) en zeg doodgemoedereerd "zou je geen fluo jasje aandoen zoals verplicht is voor iedereen die hier buiten rondloopt op de site" en loop verder naar binnen.
Weer niet goed en mist me weeral op enkele millimeters na toen hij achter me wegdraait om zijn auto aan de kant te zetten. Uiteraard op een plaats waar het streng verboden is te parkeren.
Na binnen mijn collega's te groeten meld ik me aan via de badge lezer.
Komt hij binnen en moet ik mee bij de chefs in het lokaal ernaast. Steekt hij daar ook weer af en dat ik nogal lef heb om die trap te gebruiken en dan zijn bevelen opvolg zonder mee te doen aan een hele zinloze discussie.... "IK LAAT MIJ ZO NIET BEHANDELEN" schreeuwde hij.
Ik vraag, ondertussen niet meer zo ijzig kalm, wie hij eigenlijk is.
Hij had daar geen probleem mee om te zeggen wie hij was maar zei het nog steeds niet onmiddellijk.
Toen hij eindelijk weg was kreeg ik te horen dat ik terug naar huis mocht want er was vandaag geen werk, wat ook wel kon kloppen want ik kreeg een commentaardocument via de printer van iemand die ergens anders binnen de site zit en van het voorval (nog) niets gemerkt had, dat ik moest wachten op de oplegger=teveel chauffeurs vandaag en te weinig werk.
"Je baas is op de hoogte en je mag naar huis rijden". (efkens 32km geen en 32km terug voor de lol)
Nog eens gevraagd of hij ondertussen al meer wist over dat zogenaamd "vluchtmisdrijf" maar had er nog niets meer over gehoord.
Terug buiten het er nog met enkele collega's van andere onderaannemers over gehad en 1 ervan was ook met zijn laatste dagen bezig. Is het daar, zoals de meesten, ook grondig beu dat kinderachtig gedoe.
In dat anderhalf jaar dat ik daar werk heb ik er zo al veel zien komen en gaan.
Van de 12 die bij ons voor dat bedrijf rijden zijn er maar 5 die er al langer werken dan mezelf ... sinds April vorig jaar.
Van de +/- 500 anderen zijn er maar een dertigtal die ik de eerste maanden tegenkwam dat ik op heden nog regelmatig zie.
Na een kwartiertje of zo kreeg ik telefoon van mijn baas nog voor ik de kans kreeg om zelf te bellen.
Hij had net telefoon gekregen dat ik niet meer moest terugkeren.
Morgen moet ik nog eens gaan praten met mijn baas maar ik denk (hoop) dat het zal gedaan zijn.
Ander werk heeft hij niet dus zal het de C4 zijn die zal klaarliggen.
Leve de transportwereld.