Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902880 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4755 Gepost op: maandag 25 september 2017 - 22:38:13 »
Vandaag de eerste werkdag bij een nieuwe klant in Brussel. Na een periode van enkele maanden pendelen met de trein toen ik bij Colruyt werkte ben ik de trein grondig gaan haten. Een zitplaats had ik enkel in eerste klas wanneer ik vroeg genoeg vertrok. De treinen hadden dikwijls vertraging en op die paar maanden was ik een paar dagen zelfs niet zeker dat ik thuis zou geraken. Dit laatste door wilde stakingen in Wallonië.
Ik heb vanmorgen dan maar de moto genomen richting Brussel. Het gaat hier weer om een verplaatsing die perfect zou moeten zijn met de trein: Mechelen Station - Brussel Noord. De trein doet er gemiddeld 20 min over. Ik woon vlak aan het station in Mechelen. Te voet moet ik dan iets meer dan 7 à 8 minuten op voorhand vertrekken. In Brussel moet ik een tiental minuten wandelen. In totaal kost het me net geen 40 minuten met de trein van deur tot deur.
Deze morgend ben ik op het slechtste uur vertrokken, nl. 8:00, met de moto. Na iets meer dan 40 minuten was ik ter plaatse. Hierbij heb ik in Brussel zeker niet de meest efficiënte route genomen, daar kan ik makkelijk nog minuten afschaven. Ik hoop met de moto, door wat vroeger te vertrekken en een meer optimale route, er slechts iets meer dan 30 minuten over te doen. Hierbij win ik bovendien aan flexibiliteit. De keuze is dan snel gemaakt!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4756 Gepost op: dinsdag 26 september 2017 - 10:16:47 »
Idd bizar om zulk verhaal te lezen, hoewel niet echt onverwacht.
De keren dat ik cursus ga volgen (via Brussel-Noord) of de examens/testen ervan doe (via Brussel-Centraal) valt het me ook op hoe "traag" die trein op sommige momenten wel is.
Vanuit Zwijndrecht tot Brussel doe ik met tram en trein ong 1,5u en dat zou met de moto ong 50 minuten moeten zijn.
En wetende dat er -normaalgezien- vanuit Antw-Centraal alleen al 4 treinen vertrekken PER UUR naar Brussel die allen ook in Mechelen stoppen ...

Ik heb al enkele keren gedacht hoe 't zou zijn indien ik die keren met de moto zou gaan.
Vlak daarna bedenk ik me dat die moto daar ook de volledige dag open en bloot staat, overgeleverd aan de grillen van de goed- en kwaadwillende voorbijgangers (geen parking voorzien voor cursisten).

Maar eerlijk is eerlijk, veel oponthoud met de trein heb ik gelukkig (tot nu toe) niet gehad.
Langste oponthoud was 25 minuten wegens "een springer even verderop". 
Het enige waar ik "last" van heb zijn dan reizigers die "ons" volop laten meegenieten van hun telefoongesprek (in welke taal dan ook) of "ons" gratis muziek laten beluisteren door hun hoofdtelefoon/oortjes heen ... , los daarvan stel ik bedroevend vast hoeveel vd reizigers in hun coconnetje bezig zijn met hun smart- en andere phones ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4757 Gepost op: dinsdag 26 september 2017 - 17:09:19 »
Met de motorfiets moet je er wel nog de tijd bijtellen om je uitrusting aan- en uit te trekken. Als de klant verwacht dat je in een onberispelijk maatpak aankomt, kun je dat met de motorfiets wel vergeten.

Vroeger, toen er in de treinen nog gerookt mocht worden, kon je dat maatpak daarna naar de stomerij brengen.

Jaren geleden waren er in de treinen maar weinig niet-rokersplaatsen. Later werd het omgekeerd: de rokers zaten ergens op elkaar gepropt in een compartiment waar je geen 2 meter ver kon zien van de rook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4758 Gepost op: dinsdag 26 september 2017 - 18:02:28 »
Dat perfect maatpak wordt steeds minder gevraagd. 15 jaar geleden ging ik ook elke dag in pak werken, incl. das. Ondertussen doe ik dat zelfs niet meer voor een sollicitatie. Zeker in de IT-sector is een jeans en t-shirt ondertussen heel normaal. Ik werk veel in de bancaire sector en daar heeft men nog lang kledingsvoorschriften gehad. De laatste jaren echter totaal niet meer. Momenteel werk ik bij BNP Paribas Fortis met een gewone broek en een polootje, ik zou er opvallen in kostuum. Zelfs sportschoenen zijn geen probleem meer. Dat is handig, ik loop de hele dag met mijn motoschoenen rond. Op zich zien die er niet slecht uit en ze zijn super comfortabel.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 september 2017 - 18:05:22 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4759 Gepost op: woensdag 27 september 2017 - 11:58:56 »
Hoe de tijden veranderd zijn. Toen ik nog bij de bank werkte, mochten externe consultants enkel op vrijdag casual gekleed komen, maar dat casual was dan wel dure merkkledij. Ik had zo een afgeborstelde collega die systematisch weigerde mij te begroeten als ik geen das droeg.

Ooit nam ik op een stikhete namiddag in de zomer deel aan een presentatie van een software. Op één na had iedereen in de zaal zijn vest uitgetrokken, de presentator droeg ook een vest. Tijdens de pauze vroeg ik de presentator of hij het niet te warm had met die vest. "Jawel", zei hij, "maar zolang er ook maar één persoon in de zaal nog een vest draagt, moet ik de mijne ook dragen".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4760 Gepost op: donderdag 05 oktober 2017 - 17:59:15 »
Vandaag veel speedpedelec's gezien, wat me opviel is dat ze allemaal druk bezig zijn met hun kilometerteller in het oog te houden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4761 Gepost op: vrijdag 06 oktober 2017 - 15:34:38 »
Op een rit van Mechelen naar Brussel in de regen met de moto maak je wel wat mee. Belgen kunnen blijbkaar niet rijden in de regen, maar het probleem zit nog dieper.

Aan het rondpunt in Vilvoorde met de vuist schuif ik rustig de file voorbij met de moto. De "white van man" zag dit niet zitten en snijdt me aan het rond punt de bocht af, hij wou niet door een moto voorbij gestoken worden. Richting Makro blijft het langzaam rijden naast een vrachtwagen zodat ik hem niet voorbij geraak. Aan de eerste lichten ben ik toch voorbij en heb ik eens goed aan de gaskraan gedraaid. Die "white van man" heb ik niet meer gezien.
Aan de volgende lichten heerste er chaos. Iemand die van Makro kwam had zich vergist aan de verkeerslichten en kwam spookrijdend het verkeer tegemoet. Het is daar nochtans zeer duidelijk aangegeven, hoe je dan nog gaat spookrijden op een 2x2 met middenberm is mij een raadsel. Het verkeers is daar trouwens altijd zeer druk, dat geeft toch ook een hint hoe men daar moet rijden.

De stortbui die ik over me heb heengekregen zal er voor zorgen dat ik in het weekend de wintervoering in mijn jas ga steken en dat ik terug met de stuggere winterhandschoenen ga rijden. Die laatste zijn nu nog te warm maar ze zijn veel beter waterdicht dan de zomervariant. Ook de zomerschoenen zullen ingewisseld worden door de winterlaarzen. Het was daaarstraks echt koud na die stortbui.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4762 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017 - 08:43:59 »
Net geen 40 min van Mechelen naar Brussel en dat van deur tot deur! Ook op een stakingsdag en veel meer files heb je daar met de moto relatief weinig last van. Er is wel één ding opgevallen, er zaten een aantal mensen in de auto die normaal niet in de spits rijden. Ik heb enkele keren agressief gedrag mogen ervaren van automobilisten tijdens het filefilteren of het naar voor rijden aan een rood licht. Zij staan in de file dan moet die motorijder ook maar in de file staan!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4763 Gepost op: dinsdag 10 oktober 2017 - 16:09:32 »
Je hebt er altijd die het niet kunnen verdragen als jij sneller vooruitkomt.

Mijn grootvader zei dikwijls: "Waarom willen velen toch zo snel rijden? Er zijn hier toch geen prijzen te winnen!"
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4764 Gepost op: vrijdag 13 oktober 2017 - 16:26:32 »
Komt Bram hier thuis met een toets, 19/30.

1/1, 5/5, 6/8, 2/3, 4/4, 1/1, 2/8

Hmmm .... ik vraag mij af, of die juf altijd zo slecht geweest is in hoofdrekenen.

Volgens mij, is 1+5+6+2+4+1+2 = 21/30         
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4765 Gepost op: vrijdag 13 oktober 2017 - 19:02:40 »
Volgens mij mocht die juf in het 6de leerjaar van de basisschool al roken omdat ze al 16 jaar was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4766 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2017 - 19:13:47 »
Gisteren vertrok ik aan de Botanique in Brussel met de moto. Door te filefilteren geraak ik nog vrij vlot vooruit. Ter hoogte van de groendreef kom ik een rode Vespa (50cc cat. B) tegen. Deze scooter volgt me terwijl ik het pad vrijmaak tussen de files. De vrouw die met deze scooter reed heeft me kunnen volgen tot in Vilvoorde. Met haar cat. B bromfiets is ze evensnel in het Belziekse verkeer.
Ik draai wel eens graag aan de gaskraan aan de verkeerslichten maar gemiddeld is die bromfiets even snel. Zo traag is het Belziekse verkeer geworden. We halen nauwelijks nog de snelheid van een middeleeuwse postkoets!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4767 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2017 - 23:02:17 »
Tsja, wat stond er vandaag weer in de krant ?  Er is een record verpulverd.  Helaas niet in de goede zin : de spits was nog nooit zo zwaar .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4768 Gepost op: dinsdag 17 oktober 2017 - 23:27:49 »
Dat is niet de eerste en zal al zeker niet de laatste keer zijn dat dit gebeurd.
Het is niet zo dat we voor een verkeersinfarct staan, we liggen ondertussen al op intensieve.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4769 Gepost op: woensdag 18 oktober 2017 - 10:42:11 »
Woensdag is voor mij een hectische dag. Ik breng de kinderen naar de school en rijd vandaar naar het werk. Mijn vrouw kan dan na haar halve dag werk de kinderen oppikken en kunnen ze toch op tijd op hun hobby's geraken. Ik maak er ineens gebruik van om hier in een parkeergarage in Brussel gratis te kunnen laden. De gratis laadplaatsen bevinden zich helemaal beneden in de parkeergarage van de Manhattan. Deze ouder parking is redelijk smal en heeft hoge boordstenen. Ik moet dus enorm opletten voor mijn 22" velgen waardoor ik voorzichtig naar beneden rijd. Achter mee reed een blondje in een Renault Clio waar het allemaal niet snel genoeg voor ging. Ze liet dit blijken door veel motorlawaai en nu en dan gierende banden.
Ze rijdt ook helemaal tot de -6 en scheurt over de lege parkeerplaatsen naar een plaatsje niet te ver van de trap. Ik parkeer rustig en neem mijn spullen. Op dat moment zie ik dat ze haar gezicht is aan het plamuren en beschilderen.  ???
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519