Lap, welgeteld 1x sneeuw .... en 't is van datte.
Kom ik leeg van Inza in Schoten, en moet ik terug naar de Kempen. Drie kwartier bumperen tot aan het Sportpaleis. En
>>> hier stond de politiecombi. Twee agenten stuurden alle vrachtwagens (mezelf incluis) door de (amper gestrooide) Tweemontstraat terug naar de N130 Merksemsesteenweg. Van daaruit, moest ik dan terug de Bischoppenhoppenhoflaan op, richting Wijnegem. Moesten ze nu op de Bischoppenhoflaan de vrachtwagens er al uit gefilterd hebben, dan had ik nog de keuze kunnen maken om de R1 op te rijden, en dan via de E313 richting de Kempen te rijden. Nu was dat onmogelijk. Op het ogenblik dat ik de agenten zag staan, was er uiteraard geen weg meer terug. Met een béétje inzicht, hadden ze véél onnodig vrachtverkeer door de Tweemontstraat kunnen weren, en waren de files op de Bisschoppenhoflaan beduidend kleiner geweest. Nu laten ze mij éérst rechts afslaan naar de N129 , en dan .... hahaha, gefopt !
Een collega waarschuwde mij, dat hij op de Houtlaan gestrand was thv de brug over het Albertkanaal door prutsers met hun autootje. (Enkele daarvan hebben we kunnen zien in een artikel in GVA). Twee andere collega's waren daar 5 minuten eerder met een beetje omzichtigheid al bij al toch vlot boven geraakt. Ook daar, was er dus geen doorkomen meer aan.
Dan maar via de N12 naar het rond punt in Wommelgem, en daar de E313 genomen naar de R1 en zo richting E19 richting Nederland gereden. Guess what : vanaf de Wijnegem Trade Towers zat alles potvast natuurlijk. Uiteindelijk 4 uur gereden over een trajectje Schoten-Loenhout.
Dan rij ik liever door 15 cm sneeuw op een smal boerenbaantje, daar heb ik geen last gehad.