Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 903041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4785 Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 13:25:40 »
Er zijn er ook velen die bij stralend weer ook beter zouden binnenblijven met de auto! :-)

Wel, my point exactly ....  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4786 Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 17:51:27 »
Misschien zien we scenario's zoals gisteren binnen een paar ? niet meer wanneer bijna iedereen elektrisch rijdt!  >:D

Welk woord ontbreekt waar ik het rode vraagteken ingevoegd heb? Decennia? Eeuwen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4787 Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 18:28:06 »
Misschien zien we scenario's zoals gisteren binnen een paar ? niet meer wanneer bijna iedereen elektrisch rijdt!  >:D

Welk woord ontbreekt waar ik het rode vraagteken ingevoegd heb? Decennia? Eeuwen?

Dagen, weken, maanden, ... ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4788 Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 18:42:46 »
In Duitsland is op de A8 Stuttgart-München Tobias, een 36-jarige vader, om het leven gekomen als gevolg van een aanrijding met een spookrijder, die de aanrijding wél overleefd heeft. De spookrijder wordt vervolgd wegens moord, omdat de politie aanwijzingen heeft dat hij het spookrijden opzettelijk gedaan heeft.

Max, het 4-jarig zoontje van Tobias, heeft van zijn papa afscheid genomen met een eigen rouwbericht (niet voor gevoelige lezers):



Dat zovele roekeloze bestuurders daar eens even zouden bij stilstaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4789 Gepost op: zondag 17 december 2017 - 09:45:48 »
Op de Kampweg,  N 133 (de baan van Brecht naar Wuustwezel), was een aannemer bezig met nutsleidingen onder het trottoir.  Overdag, als hij bezig was, was het daar beurtelings verkeer dmv tijdelijke verkeerslichten.  Dat had in volle spits iets of wat file tot gevolg.

Ik kom van de autosnelweg E19, en moet op een bepaald ogenblik linksaf de Korte Gasthuisdreef in, om >>> hier melk te gaan laden op het Beersgat.  Dit is dus een baantje, waar enkel plaatselijk verkeer toegelaten is.

Ahaa, die vrachtwagenchauffeur kent een alternatieve route, moeten er enkelen gedacht hebben.  En ze zijn mij dus ook blindelings gevolgd.  Tegen dat ik bij de melkveehouder was, had ik me daar een sliert achter mij.  De eerste draaide zelfs stoemelings méé het erf van die melkveehouder op.  ;D

Komt die man uit z'n auto aan mij vragen of ik soms weet waar dit baantje ergens uitkomt.  "Ja, ik weet dat.  Gij ni éh !".  Dat antwoord beviel 'm niet écht, en de man reageerde nogal geprikkeld.  "Beste vriend, als je niet weet waar dit baantje uitkomt, dan ben je hier niks verloren. Hier in dit baantje is enkel plaatselijk verkeer toegelaten."

Ik heb 'm maar wijsgemaakt dat dit baantje doodloopt.  Uiteraard goed genoeg wetende dat dit baantje uitkomt op de Bredabaan N 1.  Misschien wat smerig van mij.  Maar ik wéét dat zodra bestuurders dit baantje massaal beginnen te kennen, dit -hoewel verboden- gegarandeerd een sluipweg wordt terwijl dit baantje daar écht niet op berekend is.
« Laatst bewerkt op: zondag 17 december 2017 - 09:52:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4790 Gepost op: zondag 17 december 2017 - 10:04:22 »
Nog eentje.  Op de >>> N 14 Gammel (de baan van Rijkevorsel naar Hoogstraten), zijn nu wegenwerken bezig.  Iets wat ik op zich al niet bijster goed begrijp, want amper een 2 à 3 jaar geleden, waren hier ook al wegenwerken.  Toen zijn oa ook enkele zijwegen volledig opgebroken om electriciteitsleidingen onder de grond te steken.  Toen al, was geweten dat men die wegen nóg 's zou gaan openbreken voor wegenwerken.  Soit, onbegrijpelijk genoeg dat men dan niet wat verder vooruit kijkt en dat ineens allemaal combineert.  Korte pijn ....

Verkeer over langere afstand wordt omgestuurd via de >>> N 115 Sint Lenaarts en de N 131.  Alleen de Lijnbussen volgen deze omleiding niet.  Zij rijden via >>> Houtelweg, Heesbeekweg, Kleine Gammel, Bergsken, Heerbaan en N 131.  En waar de bussen van De Lijn doorkunnen, daar kunnen uiteraard ook locals met de auto door.  En zelfs vrachtwagens volgen hun GPS ipv de bewegwijzerde omleiding en rijden óók maar achter die lijnbussen aan.  Ik denk dat ik er geen tekeningetje moet bij maken, dat deze baantjes daar natuurlijk niet op berekend zijn.  Hier en daar, heeft de aannemer in de Heesbeekweg wat uitwijkmogelijkheden gecreërd met steenpuin. 

Je raadt het al.  Ik moet dus >>> hier met mijn trekker oplegger melk gaan laden.  Bij momenten, is er nu géén doorkomen aan. 

Soit, eindelijk ben ik bij de leveraar toegekomen, en moet ik achteruit het erf op rijden.  Achter mij een ongeduldige motorrijder.  Nochtans had ik duidelijk én tijdig richting aangegeven én voldoende ruimte voor hem gelaten zodat hij mij gemakkelijk langs links kon passeren.  Dat was ook de énige manier is om aan m'n voorrangsplicht te voldoen.  Dat mijn intenties duidelijk genoeg waren voor anderen, bleek ten overvloede uit het feit dat zowel een tegenligger als twee automobilisten àchter de motard wél de nodige ruimte lieten en duidelijk bereid waren mij even de kans te geven achteruit het erf op te rijden.  Maar neen, alleen de motard is te stom om gewoon gebruik te maken van de gelegenheid mij te passeren.  Neen, pal achter mij komen staan.  Liefst nog in het midden zodat hij in m'n spiegels niet eens meer zichtbaar was voor mij.  En mij waarschuwen op z'n aanwezigheid daar, door veel lawaai maken door met z'n gashendel herhaaldelijk te versnellen.  Ben uiteindelijk maar uitgestapt om het hem te gaan vertellen. 

Eénmaal hij het dan ein-de-lijk doorheeft, passeert hij mij dan tóch om er vervolgens met een rotvaart vandoor te stuiven.  Nu moet je weten, dat dit baantje vol slijk ligt doordat er uitgeweken moet worden naar uitwijkhaventjes met steenpuin.

Zo iemand, rijdt zichzelf vroeg of laat nog in de statistieken.

Soit, in de marge nog een anekdote.  Twee jaar geleden, stond mijn collega >>> hier melk te laden.  Vlakbij, was een bevriende depanneur volop bezig een trekker met oplegger uit de sloot te halen.  Die was z'n GPS maar gevolgd, ipv de omleidingen te volgen.  "Amai, Eugène, die zit er ook flink in".  Waarop de depanneur antwoordde "Och, DIT is nog niks, die heb ik er in een wip weer uit.  Zijne collega zit er ginder véél dieper in, daar moet ik subiet naartoe, maar daar moet m'n zoon voor meekomen met de skippy om te helpen hijsen".  Dat waren 2 chauffeurs van hetzélfde bedrijf.  De éne was in de gracht gesukkeld, en had z'n collega gebeld om NIET langs daar te komen in de Klaterstraat.  Zijn collega was dus langs de andere kant gereden, en 500 meter verderop ..... óók in de gracht gesukkeld.  ;D
« Laatst bewerkt op: zondag 17 december 2017 - 14:12:47 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4791 Gepost op: zondag 17 december 2017 - 22:50:41 »
Daarstraks op de E313, voor een keer niet op auto-pilot, schoof ik rustig mee op de linker rijstrook aan zo'n 110 à 120 km/u. Er waren nogal wat voertuigen die naar links wilden omdat er een kleine renault aan zo'n 85 km/u op de rechter rijstrook reed. Op het moment dat ik naast hem rijd wijkt hij fel naar links uit, gelukkig had ik het op tijd gezien en gaf de Tesla een waarschuwing anders had hij in mijn flank gezeten. Ik zie dat hij met zijn twee handen met zijn smartphone is aan het prutsen. In mijn spiegel zie ik hem nog 3x ver de pechstrook oprijden en nog enkele keren op de linker rijstrook. Haal zo'n idioot zo snel mogelijk uit het verkeer. Zelfs de trilstroken van de pechstrook brengen hem niet op andere ideeën. Die stopt pas met zijn smartphone te prutsen als die een ongeluk krijgt en dan nog!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4792 Gepost op: maandag 18 december 2017 - 09:31:18 »
Vorige week welgeteld 2 dagen sneeuw.

De kwaliteit van ons wegdek ?  Ga maar na :

* E17 zaterdag file van Lokeren tot Sint-Niklaas, wegens dringende herstellingswerken
* Vandaag rechtse rijstrook afgesloten op de E313 .... wegens schade aan het wegdek
* In de Tijsmanstunnel is het een knalfestijn.  Daar liggen nu her en der putten .... pfieuw, amai voor de motorrijders
* ....


Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4793 Gepost op: maandag 18 december 2017 - 12:08:04 »
(...)
* In de Tijsmanstunnel is het een knalfestijn.  Daar liggen nu her en der putten .... pfieuw, amai voor de motorrijders
(...)
En hopelijk dat er deze keer GEEN "dringende noodherstelling" dient te gebeuren daar, zoals april dit jaar.
Dan kan men nog eens 3,5 uur van terminal1700/DP World tot het rond punt / rotonde over de R2 aanschuiven ...
.
Men staat nu al regelmatig 2 uur van terminal 1700 / DP World (en verder tot aan en voorbij de sluis / MPET / terminal 1742) aan te schuiven.
JC en Bert zullen dat zeker kunnen bevestigen.

En dat rond punt / rotonde is men aan 't omvormen naar een kruispunt met verkeerslichten, "want dat gaat vlotter" ! *zucht*

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4794 Gepost op: donderdag 21 december 2017 - 09:09:48 »
Communicatie is niet het sterktste punt van de NMBS. Als ze al communiceren is het fout of misleidend, zo ook vandaag in Mechelen. Er wordt opgeroepen dat de trein van 8:15 richting Brussel 5 min vertraging heeft en dat er bijna geen plaatsen meer beschikbaar zijn door grote drukte. Bizar, het is duidelijk veel minder druk in het station! Wanneer de trein toekomt met vertraging zie ik dat die slechts 4 rijtijgen bevat waar dat normaal 8 rijtuigen zijn. Er zijn dus geen plaatsen meer omdat de trein de helft korter is, niet omdat het veel drukker dan normaal is! Schande!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4795 Gepost op: woensdag 03 januari 2018 - 23:01:51 »
Op een regenachtige dag is het niet éénvoudig om een daguitstap met de kinderen te maken. De keuze viel ditmaal op Euro Space Center in Libin. Dat is zo'n 139 km van Mechelen. Onder normale omstandigheden is dit makkelijk te doen met de MX 90D. Als ik de wagen 's nachts oplaad tot zo'n 90% is het haalbaar heen en terug, zij het met weinig overschot. Nu en dan een 'range charge' tot 100% is ook geen probleem wat dan weer marge geeft.
Ik vertrok deze morgend echter met slechts 88% en onder slechte omstandigheden, veel regen, koud en een fikse stormwind. Het verbruik ging dus een pak hoger liggen dan normaal waardoor heen en terug aan normale snelheden uitgesloten zou zijn. Bovendien ging ik diep in het zwarte laadgat Walbanië (heb ik van een Waal, dus eigen ik me het recht toe om deze term te gebruiken) rijden. Ik ben toegekomen met 38% lading over. De 50% batterijlading die ik gebruikt had brachten me maar 139 km ver! Totaal bereik van de wagen is dan slechts 278 km!   :o Maar, regen, koud, wind schuin vooraan en behoorlijk sterk en bovendien een fiks hoogteverschil verklaren dit volledig. In die omstandigheden is het zo slecht nog niet. Met de resterende 38% zou ik dat aan de supercharger in Machelen kunnen geraken, maar met zeer weinig reserve.
De oplossing was éénvoudig. Aan het Euro Space Center stonden 2 laadpalen. Ik heb er ongeveer 4 u kunnen laden, 15 min voor vertrek heb ik het interieur opgewarmd en ik kon vertrekken met 82% lading. Dit was meer dan voldoende om terug thuis te geraken aan comfortabele snelheden. Het weer was droger en de wind stond minder ongunstig en vooral ik won de potentiële energie uit het hoogteverschil terug. Hierdoor kwam ik thuis aan met ongeveer 40% lading wat correspondeert met een bereik van zo'n 330 km.

Daguitstappen zijn mogelijk met een EV als er voldoende laders staan op bestemmingen. Ik merk in Vlaanderen dat er steeds meer laadpalen bijkomen, in Wallonië loopt men echter hopeloos achter. Met een beetje planning lukt het allemaal en dat plannen is niet moeilijk, een app op je smartphone en de navigatie van de Tesla zelf en er is geen probleem.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4796 Gepost op: donderdag 04 januari 2018 - 11:20:54 »
Vanmorgen met de dochter naar de orthodontist geweest.

Kom ik >>> hier aan het verkeerslicht dat toch al ff op rood staat.  Het dwarsverkeer, kan ieder ogenblik groen krijgen. 

De bestuurder achter mij, heeft blijkbaar véél haast en weinig geduld.  Ik hou mij al klaar om mij desnoods uit de voeten te maken.  Dat blijkt -gelukkig voor mij- niet nodig.  Hij neemt de rijstrook van waaruit hij enkel linksaf mag, en stuift het kruispunt volgas over om alsnog rechtdoor te rijden.  Nochtans kan zelfs een blinde zien, dat het volgende verkeerslicht een paar 100 m verderop eveneens rood is.  En daar staan al een aantal bestuurders te wachten.  En dààr, kan hij er uiteraard onmogelijk voorbij geraken.  Daar is namelijk slechts 1 rijstrook.  En rechts staat het vol geparkeerde auto's.

Deze kerel heeft véél geluk dat hij daar zonder kleerscheuren doorkomt.  Als het dwarsverkeer nét een seconde vroeger groen licht krijgt, zijn de gevolgen namelijk niet meer te overzien.  Idem wanneer een bestuurder uit de dwarsrichting zichzelf het voordeel van de twijfel gunt en alvast vertrekt ipv nog een seconde te wachten tot het verkeerslicht voor hem effectief groen wordt.  Idem wanneer een voetganger alvast oversteekt aan die oversteekplaats voor voetgangers omdat hij ziet dat ik al gestopt ben, en hij doorheeft dat zijn tram al in aantocht is.

Dit is dus uit de cursus "Hoe gedraag ik mij op een levensgevaarlijke manier in het verkeer ?", hoofdstuk 1 : "Zinloze acties".
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 januari 2018 - 11:26:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4797 Gepost op: donderdag 04 januari 2018 - 16:45:07 »
Het valt gewoon niet te begrijpen wat vele mensen in het verkeer bezielt. Waar staat toch die knop waarmee ze hun verstand kunnen uitschakelen? Ach juist, vandaag doe je zoiets met een app vanop je smartphone.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4798 Gepost op: zondag 07 januari 2018 - 15:14:58 »
Luk Alloo bij de wegpolitie.

Gisteren was het de 5de en laatste compilatie-aflevering van de voorbije 3 seizoenen.  Er kwam nog 's een fragmentje boven water, waar foute info verspreid werd.  Ik heb het al 's ergens op het forum aangehaald, dacht ik.  Het gaat om een combinatie, bestaande uit een trekkend voertuig categorie B, met daarachter een aanhangwagen (in dit geval een oplegger) met een MTM van + 3,5 ton.

Werd voorgesteld als een B+E combinatie.  Oeps : sinds 1 mei 2013 .... is dit een combinatie C1+E ....

Ik heb zowel de programma-makers als de federale politie een mailtje gestuurd, met de relevante wetteksten.  Nu kwam dit item opnieuw aan bod.  Dit keer, sloot men het item met de melding :

Citaat
Ondertussen is de B+E reglementering gewijzigd.
Zie www.goca.be

Kortom, de programma-makers deden een verdienstelijke poging tot rechtzetting.  Maar méér dan een verdienstelijke poging, was het dus helaas niet ....

En dan vergeten de makers wss gemakkelijkheidshalve nog, dat driekwart van de kijkers deze (nu ja) "melding" niet eens opgemerkt zal hebben.  En kloppen zich gegarandeerd op de borst "Jamaar, wij hebben de melding wél gemaakt, aan ons ligt het dus niet".

Hieronder een link.  Je moet je weliswaar (gratis) aanmelden en inloggen.

https://vtm.be/video?aid=189791
« Laatst bewerkt op: zondag 07 januari 2018 - 15:19:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4799 Gepost op: maandag 08 januari 2018 - 19:47:08 »
Vooral van de politie kon je natuurlijk niet verwachten dat ze de verkeerswetgeving zouden kennen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."