Nog eentje. Op de
>>> N 14 Gammel (de baan van Rijkevorsel naar Hoogstraten), zijn nu wegenwerken bezig. Iets wat ik op zich al niet bijster goed begrijp, want amper een 2 à 3 jaar geleden, waren hier ook al wegenwerken. Toen zijn oa ook enkele zijwegen volledig opgebroken om electriciteitsleidingen onder de grond te steken. Toen al, was geweten dat men die wegen nóg 's zou gaan openbreken voor wegenwerken. Soit, onbegrijpelijk genoeg dat men dan niet wat verder vooruit kijkt en dat ineens allemaal combineert. Korte pijn ....
Verkeer over langere afstand wordt omgestuurd via de
>>> N 115 Sint Lenaarts en de N 131. Alleen de Lijnbussen volgen deze omleiding niet. Zij rijden via
>>> Houtelweg, Heesbeekweg, Kleine Gammel, Bergsken, Heerbaan en N 131. En waar de bussen van De Lijn doorkunnen, daar kunnen uiteraard ook locals met de auto door. En zelfs vrachtwagens volgen hun GPS ipv de bewegwijzerde omleiding en rijden óók maar achter die lijnbussen aan. Ik denk dat ik er geen tekeningetje moet bij maken, dat deze baantjes daar natuurlijk niet op berekend zijn. Hier en daar, heeft de aannemer in de Heesbeekweg wat uitwijkmogelijkheden gecreërd met steenpuin.
Je raadt het al. Ik moet dus
>>> hier met mijn trekker oplegger melk gaan laden. Bij momenten, is er nu géén doorkomen aan.
Soit, eindelijk ben ik bij de leveraar toegekomen, en moet ik achteruit het erf op rijden. Achter mij een ongeduldige motorrijder. Nochtans had ik duidelijk én tijdig richting aangegeven én voldoende ruimte voor hem gelaten zodat hij mij gemakkelijk langs links kon passeren. Dat was ook de énige manier is om aan m'n voorrangsplicht te voldoen. Dat mijn intenties duidelijk genoeg waren voor anderen, bleek ten overvloede uit het feit dat zowel een tegenligger als twee automobilisten àchter de motard wél de nodige ruimte lieten en duidelijk bereid waren mij even de kans te geven achteruit het erf op te rijden. Maar neen, alleen de motard is te stom om gewoon gebruik te maken van de gelegenheid mij te passeren. Neen, pal achter mij komen staan. Liefst nog in het midden zodat hij in m'n spiegels niet eens meer zichtbaar was voor mij. En mij waarschuwen op z'n aanwezigheid daar, door veel lawaai maken door met z'n gashendel herhaaldelijk te versnellen. Ben uiteindelijk maar uitgestapt om het hem te gaan vertellen.
Eénmaal hij het dan ein-de-lijk doorheeft, passeert hij mij dan tóch om er vervolgens met een rotvaart vandoor te stuiven. Nu moet je weten, dat dit baantje vol slijk ligt doordat er uitgeweken moet worden naar uitwijkhaventjes met steenpuin.
Zo iemand, rijdt zichzelf vroeg of laat nog in de statistieken.
Soit, in de marge nog een anekdote. Twee jaar geleden, stond mijn collega
>>> hier melk te laden. Vlakbij, was een bevriende depanneur volop bezig een trekker met oplegger uit de sloot te halen. Die was z'n GPS maar gevolgd, ipv de omleidingen te volgen. "Amai, Eugène, die zit er ook flink in". Waarop de depanneur antwoordde
"Och, DIT is nog niks, die heb ik er in een wip weer uit. Zijne collega zit er ginder véél dieper in, daar moet ik subiet naartoe, maar daar moet m'n zoon voor meekomen met de skippy om te helpen hijsen". Dat waren 2 chauffeurs van hetzélfde bedrijf. De éne was in de gracht gesukkeld, en had z'n collega gebeld om NIET langs daar te komen in de Klaterstraat. Zijn collega was dus langs de andere kant gereden, en 500 meter verderop ..... óók in de gracht gesukkeld.