Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 903029 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4830 Gepost op: vrijdag 13 april 2018 - 18:18:06 »
Het Vlaams Verkeerscentrum staat dan ook bekend voor zijn kluchtzangers.

Maar het moet al een oude opname zijn, want er staat daar nog een praatpaal.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4831 Gepost op: vrijdag 13 april 2018 - 20:48:36 »
Het Vlaams Verkeerscentrum staat dan ook bekend voor zijn kluchtzangers.

Maar het moet al een oude opname zijn, want er staat daar nog een praatpaal.

Klopt, my bad.


Hij heeft het vandaag gepost, maar blijkbaar is de opname idd. al wat ouder.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4832 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 17:38:44 »
Al tijdje terug gezien, spijtig genoeg geen digikodak bij (tijdens de diensturen, was chauffeur en alleen in de wagen, en mijn gsm is een antieke :) ) ...

@ JC,

Op de Noorderlaan - Luchtbal de eerste keer een Tesla-TAXI zien rijden.
Was een witte P100D X-model met lichtgroene accenten.

Indrukwekkende verschijning ... dat wel ...  :)



Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4833 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 22:43:22 »
Op de Noorderlaan - Luchtbal de eerste keer een Tesla-TAXI zien rijden.
Was een witte P100D X-model met lichtgroene accenten.

Een X-model, is dat zo ene waarvan je de achterdeuren niet meer openkrijgt als hij op zijn dak ligt?  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4834 Gepost op: zondag 15 april 2018 - 10:58:15 »
Al tijdje terug gezien, spijtig genoeg geen digikodak bij (tijdens de diensturen, was chauffeur en alleen in de wagen, en mijn gsm is een antieke :) ) ...

@ JC,

Op de Noorderlaan - Luchtbal de eerste keer een Tesla-TAXI zien rijden.
Was een witte P100D X-model met lichtgroene accenten.

Indrukwekkende verschijning ... dat wel ...  :)

Ik dacht dat het een firma uit Brasschaat is. Ze hebben minstens nog 1 Model S. Die was waarschijnlijk aan de supercharger in Ekeren gaan laden of reed er naartoe. De superchargers zijn geweldig maar in de grote steden krijgen we steeds meer problemen met taxi's die alle laadplaatsen bezetten. In Amsterdam is dat al lang zo, het effect begint nu ook in Belziek voelbaar te worden. Tesla heeft dan ook aangekondigd dat commerciële voertuigen in de toekomst moeten betalen om de supercharger te gebruiken, nu hebben ze nog gratis stroom.

Langs de andere kant worden er ook veel locaties bijgebouwd zodat het probleem minder wordt. Sinds ik mijn Model X heb gekocht is de situatie in België grondig verandert wat betreft superchargers:
- Gent (12 stalls) is verdwenen

De volgende zijn er bijgekomen:
- Lokeren ( 8 )
- Aalst ( 8 )
- Kortrijk ( 8 )
- Heusden-Zolder ( 12 )
- Verviers ( 8 )
- Ekeren ( 10 ) + provisie voor uitbreiding
- Verviers ( 8 )
- Aarlen ( 8 )
- Waver ( ? )
- Luik ( ? )
- Turnhout ( ? )

In 2018 komen er nog de volgende bij:
- Ath (10)
- Waver ( ? )
- Luik ( ? )
- Turnhout ( ? )
- Namen ( ? )
- Beauraing ( ? )
« Laatst bewerkt op: zondag 15 april 2018 - 11:19:10 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4835 Gepost op: dinsdag 17 april 2018 - 22:12:31 »
Vanaf de N15 de R6 op richting Mechelen Noord met de +7,5 ton, voor ik aan het eerste rondpunt was had ik al een sliert van 200-300 meter achter me inclusief vrachtwagens, verschillende wagens die me voorbijsteken over de volle witte lijn, luid toeterend..  Tja ik mag maar 60 op binnenwegen en niet de 70 zoals een wagen daar mag.
Vrachtwagens zijn toch iets slecht..... ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4836 Gepost op: woensdag 18 april 2018 - 17:45:11 »
Vrachtwagens zijn toch iets slecht..... ::)

Die vrachtwagens niet zozeer, doch heel wat vrachtwagenbestuurders...

Neen, jo, ik vind het vreselijk wanneer mensen het je kwalijk nemen dat je de wegcode naleeft. Een sliert achter je vrachtwagen is nog niet zo erg, maar als je met een personenwagen rijdt en er komt een vrachtwagen bumperkleven omdat je niet sneller dan toegestaan rijdt, worden de zenuwen zwaar op proef gesteld.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4837 Gepost op: donderdag 19 april 2018 - 08:28:22 »
Die vrachtwagens niet zozeer, doch heel wat vrachtwagenbestuurders...

Neen, jo, ik vind het vreselijk wanneer mensen het je kwalijk nemen dat je de wegcode naleeft. Een sliert achter je vrachtwagen is nog niet zo erg, maar als je met een personenwagen rijdt en er komt een vrachtwagen bumperkleven omdat je niet sneller dan toegestaan rijdt, worden de zenuwen zwaar op proef gesteld.

Dat maak ik regelmatig mee aan wegenwerken op de snelweg. Zeer dikwijls staan aan deze werken flitsers dus ik ga daar niet te snel rijden. Mijn snelheidsmeter is quasi exact, als ik dan de max. snelheid rijd komen ze achter mij met de lichten flikkeren en zelfs toeteren.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4838 Gepost op: donderdag 19 april 2018 - 08:59:07 »
Vanaf de N15 de R6 op richting Mechelen Noord met de +7,5 ton, voor ik aan het eerste rondpunt was had ik al een sliert van 200-300 meter achter me inclusief vrachtwagens, verschillende wagens die me voorbijsteken over de volle witte lijn, luid toeterend..  Tja ik mag maar 60 op binnenwegen en niet de 70 zoals een wagen daar mag.
Vrachtwagens zijn toch iets slecht..... ::)

Een rijstrook die gaat wegvallen, is ook altijd dolle pret .....

Controleer dààr je spiegels maar.  Die trage vrachtwagen, dààr wil je toch niet achter rijden, zekers ?  Het aantal gevalletjes "dat-gaat-me-nog-net-lukken", met als gevolg dat de bestuurder toch over het verdrijvingsvlak gaat rijden om je nog voor te zijn.  Ik kan het al lang niet meer tellen.  Nu, een wegmarkering waar overheen gereden wordt, is dan nog 1 ding.  Erger wordt het, als er daar een signalisatie-voertuig staat (een botsabsorbeerder of zo), met alle mogelijke toeters en bellen, en de bestuurder zich daar ei zo na tegen te pletter zou rijden.  Liever dàt dan 2 seconden langer achter die vrachtwagen te moeten rijden, en hem pas te kunnen inhalen van zodra dat iets of wat veilig kan.

Ook leuk, is een afslagstrook voor linksaf.  Die is ook ideaal om snel-snel te vertrekken (rechtdoor uiteraard) en zodoende die ellendige vrachtwagen vóór te zijn.

Of invoegen op de autosnelweg, halverwege de invoegstrook tegen 50 km/u vlàk voor de neus van die vrachtwagen.  Héél even een tikje gas geven en de zee van ruimte die er is benutten, neen hoor.

Het is slechts een beperkte bloemlezing.  Wie met een wat groter, logger voertuig rijdt .... kan maar beter wennen aan het idee, dat er heel vaak weinig begrip is.  En er zich vooral niet door laten opjagen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4839 Gepost op: donderdag 19 april 2018 - 17:41:45 »
De nieuwe Citroën Grand C4 Picasso gaat dus voortaan Citroën Grand Space Tourer heten.

Nu wilde ik weten, of die benaming ook van toepassing zal zijn op reeds bestelde (nog te leveren) voertuigen, zoals de mijne.  Een simpele vraag, zou je denken.  Niet ?

Op de chat van citroën.be, weten ze het niet.  En ook de dealer stond met de mond vol tanden .....

To be continued ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4840 Gepost op: donderdag 19 april 2018 - 18:26:28 »
In 1988 kocht ik een Mercedes-Benz 200 D. Wat ik pas zag toen ik hem ging afhalen: er stond achteraan "220 D" op. Ik zei tegen de verkoper dat ik een 200 D wilde kopen. Hij antwoordde mij: "Het is een 200 D, ik kan het U met de papieren tonen. Velen laten er 220 D opzetten om niet te tonen dat ze de goedkoopste gekoccht hebben. Op duurdere modellen laten ze dan weer een geringere benaming aanbrengen om vandalisme te vermijden. Maar ik zet erop wat U wil, ik heb hier al de emblemen liggen."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4841 Gepost op: vrijdag 20 april 2018 - 09:14:48 »
In 1988 kocht ik een Mercedes-Benz 200 D. Wat ik pas zag toen ik hem ging afhalen: er stond achteraan "220 D" op. Ik zei tegen de verkoper dat ik een 200 D wilde kopen. Hij antwoordde mij: "Het is een 200 D, ik kan het U met de papieren tonen. Velen laten er 220 D opzetten om niet te tonen dat ze de goedkoopste gekoccht hebben. Op duurdere modellen laten ze dan weer een geringere benaming aanbrengen om vandalisme te vermijden. Maar ik zet erop wat U wil, ik heb hier al de emblemen liggen."

Op mijn Tesla Model X hangt achteraan "90D", ik vraag me af hoeveel mensen denken dat deze op diesel rijdt! :-)
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4842 Gepost op: vrijdag 20 april 2018 - 18:01:11 »
Op mijn Tesla Model X hangt achteraan "90D", ik vraag me af hoeveel mensen denken dat deze op diesel rijdt! :-)

Ja, en dan nog wel met een zuigerverplaatsing van 9 liter!

Misschien houdt ooit de douane je tegen om te controleren of je niet met rode diesel rijdt...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4843 Gepost op: zaterdag 21 april 2018 - 10:37:48 »

Ja, en dan nog wel met een zuigerverplaatsing van 9 liter!

Misschien houdt ooit de douane je tegen om te controleren of je niet met rode diesel rijdt...  :D

Ze zouden het nog durven ook. Dan ga ik ze toch zelf laten zoeken naar de vulopening.

Een dieselmotor met een inhoud van 9 l lijkt absurd veel maar ze bestaan wel! http://www.adelmans.com/international-9-0-liter-diesel-engine1

Ik zal eens kijken of ik die in de frunk kan lepelen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4844 Gepost op: zaterdag 21 april 2018 - 14:02:31 »
Gisteren op de E17 richting Antwerpen,  oprit R4 komt erbij en ik wil één vak opschuiven om die van de oprit te laten invoegen.
Ook al was er plaats op het 3é vak begint de nationale sport van het gat dichtrijden zodra ik mijn pinker opzet.
Geen erg, ik moet niet opzij maar doe het gewoon uit hoffelijkheid van de invoegers, mochten jullie dan zo hoffelijk zijn om me daar in te helpen....
Een vrouwelijke vrachtwagenbestuurder meent dat ze me maar van vak 1 moet afdrukken, want zij wil invoegen, of wat dan ook... ze zit ergens tussen de 60 en 70/uur ik rij 90, madammeke kijk voor u er is nog ettelijke honderden meters om snelheid te maken en in te voegen voor u, dan ben ik u al lang voorbij.
Ik op de claxon en grootlichten, ga haar nog voorbij en kan dan eentje opschuiven om die daarvoor te laten invoegen. Nu komt het, aso kieken in een klein wit wagentje geeft mij een remcheck want die dacht dat die claxon voor hem was......

Laat me even de duidelijkheid stellen dat ik voor invoegende personenwagen en witte busjes de volgende 2 keuze's aan hen laat ; of je geeft gas of je remt, voor een personenwagen wijk ik niet uit, mensen met zo klein wit wagentje die een ongeval willen veroorzaken sterken me daarin, respect komt van 2 kanten, ik had ook gewoon aan mijn stuur kunnen draaien met jou ernaast, er was toch plaats op vak 3 waar je heen kon.

Of ik graag met de vrachtwagen rij? Ik zal het niemand aanraden ook al doe ik het soms heel erg graag.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien