Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902878 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4845 Gepost op: zaterdag 21 april 2018 - 20:45:01 »
Niet doen, jo, dat uitwijken aan een oprit. Je begaat er een overtreding mee (je moet rechts rijden) en je wekt er uiteraard ergernis mee bij de achterliggers op de tweede rijstrook. In Duitsland heeft men al aan heel wat opritten een doorlopende witte streep tussen de eerste en de tweede rijstrook getrokken om dat te vermijden.

En: wil je niet overkomen als een ongelikte beer, dan laat je vrouwen natuurlijk voorgaan  :P
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4846 Gepost op: zaterdag 21 april 2018 - 21:37:22 »
Dan ga ik ze toch zelf laten zoeken naar de vulopening.

Ze doen de klep open waar je hem moet aansluiten om bij te laden en bellen dan naar Tesla om te vragen hoe ze er hun slangetje moeten in krijgen.  ;D

Citaat
Een dieselmotor met een inhoud van 9 l lijkt absurd veel

De Brutus heeft een benzinemotor met een zuigerverplaatsing van 47 liter. Het beest zuipt 70 liter op 100 km. Niemand kent zijn maximum snelheid, want niemand durft er sneller dan 200 km/h mee rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4847 Gepost op: zondag 22 april 2018 - 01:24:33 »
Niet doen, jo, dat uitwijken aan een oprit. Je begaat er een overtreding mee (je moet rechts rijden) en je wekt er uiteraard ergernis mee bij de achterliggers op de tweede rijstrook. In Duitsland heeft men al aan heel wat opritten een doorlopende witte streep tussen de eerste en de tweede rijstrook getrokken om dat te vermijden.

Op de E17 zijn 3 rijstroken, kan ik perfect opschuiven.
Op de 313 zijn die doorlopende lijnen ook getrokken maar met een onderbroken lijn aan de rechtse kant, om te verhinderen dat men van links op het laatst nog de afrit gaat nemen, maar ook om rechts de kans te geven om naar links te gaan bij invoegend verkeer, wel niet voor vrachtwagens overdag  wegens maar 2 rijstroken.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4848 Gepost op: zondag 22 april 2018 - 17:29:54 »
Op de E17 zijn 3 rijstroken, kan ik perfect opschuiven.

Je kan het, maar je mag het niet. Ook jij moet rechts rijden. Als er iemand op de tweede rijstrook niet ongehinderd op die strook kan verder rijden omdat jij opschuift, bega je nogmaals een overtreding.

Hoe zou het toch komen dat vrachtwagenbestuurders een kwalijke reputatie hebben?

Het wordt bijzonder gevaarlijk op de weg als ieder er zijn eigen regels in plaats van die van de wegcode op nahoudt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4849 Gepost op: zondag 22 april 2018 - 17:41:20 »
Op de E17 zijn 3 rijstroken, kan ik perfect opschuiven.
Op de 313 zijn die doorlopende lijnen ook getrokken maar met een onderbroken lijn aan de rechtse kant, om te verhinderen dat men van links op het laatst nog de afrit gaat nemen, maar ook om rechts de kans te geven om naar links te gaan bij invoegend verkeer, wel niet voor vrachtwagens overdag  wegens maar 2 rijstroken.

Dàt was alvast de bedoeling, ja.

Maarreuhm ...... wat heeft men daarbij schromelijk over 't hoofd gezien, denk je ?

Juist :

72.4.

Wanneer een doorlopende en een onderbroken streep naast elkaar getrokken zijn, moet de bestuurder alleen rekening houden met de streep die zich aan zijn kant bevindt.


De bestuurders die deze strepen overschreden hebben om in te halen mogen ze evenwel opnieuw overschrijden om hun normale plaats op de rijbaan te hernemen.

« Laatst bewerkt op: zondag 22 april 2018 - 17:45:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4850 Gepost op: dinsdag 08 mei 2018 - 11:05:21 »
En ik die dacht dat de tunnels geregeld nachtelijke onderhoudswerken krijgen.  Oeps .... geen kat die de verroeste lampen opmerkt.  Staat niet op hun werkbon, waarschijnlijk.

Erger nog : men sluit nu al twéé dagen lang de rechtse rijstrook af.  ZONDER dat er overdag ook maar 1 levende ziel te bespeuren valt.  Gewoon NIKS, NIEMAND aan het werk om dat euvel op z'n minst asap te verhelpen.  En vermits het verkeer muurvast staat, is de rijsnelheid in de tunnel danig traag dat het perfect op een verantwoorde manier te doen is voor de mensen die er aan het werk zijn.

We maken de Liefkenshoektunnel ff tolvrij, dan kan het verkeer op de R2 óók nog 's in de soep draaien.  De Waaslandtunnel is ook nogal tricky, dan rij je je namelijk wat vast in de werken van de omgeving van de Leien.  Als je dàn de omgeving niet kent, ben je ook gesjareld.  Plus dat het ook daar nu pokke-druk kan zijn.  En door de werken aan de Temse-brug op de N16, is ook die route géén sneller alternatief meer.

Ach wat, we geven doodleuk mee dat je maar beter de omgeving kan vermijden.  Wélke alternatieve route er nog overblijft, is vooralsnog een goed bewaard geheim.  Gans Antwerpen wéér maar 's in de soep gedraaid. 

Dat belooft weinig goeds, als straks de spade in de grond gaat voor de Oosterweelverbinding.  >:(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4851 Gepost op: dinsdag 08 mei 2018 - 11:16:24 »
Dat belooft weinig goeds, als straks de spade in de grond gaat voor de Oosterweelverbinding.  >:(

Die spade had 10 jaar geleden al in de grond moeten gaan! In 2002 heb ik nog meegewerkt aan de verschillende traces voor de Oosterweelverbinding. Zowat het enige dat is uitgevoerd zijn de werken aan middenvijver en rot waar men nu een park heeft gecreëerd (ook al noemen ze het natuurcompensatie).

Er was echter een gepensioneerde reclamemaker met een kaart en een potlood die dacht dat hij het beter kon dan een honderdtal specialisten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4852 Gepost op: woensdag 09 mei 2018 - 21:10:17 »
Wat ik vandaag meemaakte? Geweldig youtube kanaal gevonden waar simpel maar heel degelijk alles over de motor van je wagen uitgelegd word. Wel in het Engels https://www.youtube.com/channel/UCL6JmiMXKoXS6bpP1D3bk8g/videos
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4853 Gepost op: donderdag 10 mei 2018 - 12:15:50 »
Wat ik vandaag meemaakte? Geweldig youtube kanaal gevonden waar simpel maar heel degelijk alles over de motor van je wagen uitgelegd word. Wel in het Engels https://www.youtube.com/channel/UCL6JmiMXKoXS6bpP1D3bk8g/videos

Ik zal je er nog een paar geven, maar dan in een Belgische taal:

https://www.youtube.com/results?search_query=kfz+ausbildungskanal

https://www.youtube.com/user/Autodoktoren
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4854 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 19:14:17 »
(...)
Erger nog : men sluit nu al twéé dagen lang de rechtse rijstrook af.  ZONDER dat er overdag ook maar 1 levende ziel te bespeuren valt.  Gewoon NIKS, NIEMAND aan het werk om dat euvel op z'n minst asap te verhelpen.  En vermits het verkeer muurvast staat, is de rijsnelheid in de tunnel danig traag dat het perfect op een verantwoorde manier te doen is voor de mensen die er aan het werk zijn.
(...)
Omdat op die manier het verkeer nog iets of wat rond Antwerpen kon rijden en vooral geen werkvolk in de Kennedy wegens de uitlaatgassen !
Zoals ze dus doen bij een onderhoud om de zoveel tijd : koker leeg en werken, verkeer door andere koker.
Hoe traag het ook ging of hoe lang het ook duurde : nu ging het nog een beetje ...

Of was 't beter om die dag 1 koker afsluiten en alles door de andere koker over elk 1 normaal rijvak (want rechterrijvak blijft uiteraard afgesloten) en de andere dag de andere koker ?
 

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4855 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 22:18:54 »
Omdat op die manier het verkeer nog iets of wat rond Antwerpen kon rijden

Kuch ... veel rijden, deed het verkeer alvast hoegenaamd niet.

en vooral geen werkvolk in de Kennedy wegens de uitlaatgassen !
Zoals ze dus doen bij een onderhoud om de zoveel tijd : koker leeg en werken, verkeer door andere koker.

Zoals ze nu deden, hadden ze 's avonds en 's nachts ook uitlaatgassen, en door de onnodige files die men creërde nog 's extra schadelijk ook door het weer vertrekken en accelereren.  Ja, ook op de tijdstippen dat er daar wel werkvolk rondliep.  (Het woord "werken" WEIGER ik te gebruiken).

Hoe traag het ook ging of hoe lang het ook duurde : nu ging het nog een beetje ...

Nee, het ging hoegenaamd voor geen meter.

Of was 't beter om die dag 1 koker afsluiten en alles door de andere koker over elk 1 normaal rijvak (want rechterrijvak blijft uiteraard afgesloten) en de andere dag de andere koker ?

Neen,

primo : die kokers krijgen zo vaak onderhoud.  Is er dan werkelijk niemand die dit gezien heeft ?  Collectief blind ?  Of eerlijker : niks van aangetrokken "want da sta ni oep maaine waarrekbon"
secundo : doorwerken, en zodoende de hinder niet moedwillig rekken, doch zoveel mogelijk in tijd beperken !

En mag het mij verder verbazen dat het enkel boven de rechts gelegen rijstrook was, dat het desbetreffende probleem zich stelde ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4856 Gepost op: vrijdag 18 mei 2018 - 18:39:43 »
Omdat op die manier het verkeer nog iets of wat rond Antwerpen kon rijden

Kuch ... veel rijden, deed het verkeer alvast hoegenaamd niet.
Daarom ook mijn "iets of wat" ... soms stil, soms beweging en toegegeven : meer stil dan beweging maar 't is toch opgelost geraakt na uren.
't Is nu ook niet dat het daar de eerste keer een urenlange file was hé.
Paar dagen geleden een artikel dat er aan de Kennedy net geen 11 uren file is per werkdag, iedere werkdag opnieuw ... ELF uur !
Wetende als je een mogelijke werkdag rekent van 6-22u = 16 uur waar er dan 11u wordt file gereden ...
Vroeger had je nog ochtend- en avondfile, nu is er een dagfile.

en vooral geen werkvolk in de Kennedy wegens de uitlaatgassen !
Zoals ze nu deden, hadden ze 's avonds en 's nachts ook uitlaatgassen, en door de onnodige files die men creërde nog 's extra schadelijk ook door het weer vertrekken en accelereren.  Ja, ook op de tijdstippen dat er daar wel werkvolk rondliep.  (Het woord "werken" WEIGER ik te gebruiken).
's Avonds hadden ze het verkeer door 1 koker kunnen sturen , dan hadden ze in de andere koker veel minder uitlaatgassen, enkel van hun voertuigen en machines.
De grootste uitstoot was dan voor, in en na de andere koker, maar dat is dan hun probleem niet.

Of was 't beter om die dag 1 koker afsluiten en alles door de andere koker over elk 1 normaal rijvak (want rechterrijvak blijft uiteraard afgesloten) en de andere dag de andere koker ?
Neen,
primo : die kokers krijgen zo vaak onderhoud.  Is er dan werkelijk niemand die dit gezien heeft ?  Collectief blind ?  Of eerlijker : niks van aangetrokken "want da sta ni oep maaine waarrekbon"
secundo : doorwerken, en zodoende de hinder niet moedwillig rekken, doch zoveel mogelijk in tijd beperken !
Als dit geen aandachtspunt is, zal men daar wsl niet naar gekeken hebben. Het werd geacht niet kapot te kunnen gaan met de juiste materialen (of alleszins langer mee te gaan), maar doordat er foute materialen waren gebruikt ging er door de jaren heen wel iets kapot.
Dan kan je beter de schuld gooien naar diegene die het aangebracht heeft, niet naar de controleurs die ervan uitgaan dat dit niet kon en er ook niet naar keken.
Ik ga bvb ook niet iedere week, maand of jaar mijn ganse electriciteitsbedrading thuis nakijken of er toch maar niets begint te lossen of vals contact geeft.
De technici in onze scantunnel gaan ook niet ieder onderhoud de duizenden schroefjes, boutjes of computerbestanden nagaan of alles nog goed is.
En een garage gaat ook niet ieder onderhoudsinterval de ganse auto nakijken van naaldje tot draadje.
 
Ik veronderstel dat jij, net zoals ik, uw voertuig voor gebruik summier overloopt (schade, bladveren, lichten, kleppen/deuren, bandenstaat, ramen proper, vloeistoffen, ...) of ga jij gans de vrachtwagen minutieus af iedere dag ? Ik denk het niet, dus ook jij gaat ervan uit dat de dingen die je niet controleert (pakweg alle bouten van de wielen) nog vast genoeg zitten. Mss belachelijk voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik naartoe wil. :)

En mag het mij verder verbazen dat het enkel boven de rechts gelegen rijstrook was, dat het desbetreffende probleem zich stelde ?
Wsl een gevolg van zulke ongevallen ... (en de slechte herstelling ervan)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/1.1643224
http://m.hbvl.be/cnt/aid1395456/politie-mag-beelden-incident-kennedytunnel-niet-herbekijken-2
Of mede door combi met ...
-de zwaardere trillingen van het vrachtvervoer op dat rechtervak dat dat deel sneller loskomt ...
-de luchtverplaatsing door de kleinere speling tussen het bovenste deel vd vrachtwagen en het plafond vd Kennedy ...
-brokstukken n.a.v. alweer een zwaar ongeval daar in de tunnel ...
-of bvb ijsblokken die afbreken bij bachés of uit de "golfjes" vd containers en tegen de plafond uit elkaar spatten
-slechtere beton / slechte geboorde gaten / verkeerde of slechte plugs of schroeven / ...
... 
Ik kan enkel maar gokken ...




Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4857 Gepost op: vrijdag 18 mei 2018 - 19:39:55 »
Daarom ook mijn "iets of wat" ... soms stil, soms beweging en toegegeven : meer stil dan beweging maar 't is toch opgelost geraakt na uren.

Kleine correctie : geen uren, doch dagen !

't Is nu ook niet dat het daar de eerste keer een urenlange file was hé.
Paar dagen geleden een artikel dat er aan de Kennedy net geen 11 uren file is per werkdag, iedere werkdag opnieuw ... ELF uur !
Wetende als je een mogelijke werkdag rekent van 6-22u = 16 uur waar er dan 11u wordt file gereden ...
Vroeger had je nog ochtend- en avondfile, nu is er een dagfile.

Als ik destijds om 7.00 uur vertrok vanuit Loenhout naar huis, kon ik doorgaans filevrij tot in Hemiksem geraken.  Vandaag de dag is dat hoegenaamd niet meer het geval.  Als ik nu 6.30 vertrek uit Loenhout, heb 'k het aan mijne rekker.  Dan is het al file geblazen thv Sint-Job in 't Goor.

Reden des te meer, om te màken dat dat probleem met die armaturen in de tunnel dan tenminste toch opgelost geraakt.

's Avonds hadden ze het verkeer door 1 koker kunnen sturen , dan hadden ze in de andere koker veel minder uitlaatgassen, enkel van hun voertuigen en machines.
De grootste uitstoot was dan voor, in en na de andere koker, maar dat is dan hun probleem niet.

Maar ze hebben ook dat, vooral niet gedaan.

Als dit geen aandachtspunt is, zal men daar wsl niet naar gekeken hebben. Het werd geacht niet kapot te kunnen gaan met de juiste materialen (of alleszins langer mee te gaan), maar doordat er foute materialen waren gebruikt ging er door de jaren heen wel iets kapot.

Zoals ik dus zei : "het staat niet op m'n werkbon, dus hoef ik daar ook niet naar te kijken." 

Dan kan je beter de schuld gooien naar diegene die het aangebracht heeft, niet naar de controleurs die ervan uitgaan dat dit niet kon en er ook niet naar keken.

Diegene die het aangebracht heeft, heeft ook maar aangebracht wat er op zijn bestelbon staat.  Je kan stellen dat hij beter had moeten weten toen hij/zij dat aanbracht.  Maar dan kunnen we evengoed met modder gooien naar diegene de bestelbon ondertekend heeft, zonder de gevolgen daarvan te kennen.  Enz, enz, enz. 

* iemand heeft een stommiteit begaan met déze opdracht te geven, om die armaturen op déze manier aan te brengen
* iemand is zo stom geweest om dat ook effectief op die manier te plaatsen
* anderen die daar vaak onderhoud doen, vertikten het om ineens ook ff die lampen te checken (of waren blind voor de problemen)

Maar zoals zo vaak, zekers ?  Finaal heeft gans Antwerpen dagen lang quasi lam gelegen, maar niemand die ervoor wil opdraaien.  De kans is dan ook niet onbestaande dat er vooral géén lessen uit geleerd worden om zulke calamiteiten in de toekomst te voorkomen.

Ik ga bvb ook niet iedere week, maand of jaar mijn ganse electriciteitsbedrading thuis nakijken of er toch maar niets begint te lossen of vals contact geeft.
De technici in onze scantunnel gaan ook niet ieder onderhoud de duizenden schroefjes, boutjes of computerbestanden nagaan of alles nog goed is.
En een garage gaat ook niet ieder onderhoudsinterval de ganse auto nakijken van naaldje tot draadje.

Dat zou ik nog niet meteen durven stellen.

Bij merkgarages is er doorgaans door het automerk vrij nauwkeurig voorgeschreven welke controles er bij welk onderhoudsinterval gedaan moeten worden, welke onderdelen na welke levensloop (of na x aantal km) vervangen moeten worden.  Bij twijfel, laten automerken vandaag de dag niets meer aan het toeval over.  Men leest geregeld genoeg dat er beslist wordt om over te gaan tot een terugroepactie.

1 Van onze technici in onze garage, werkte vroeger voor een Volvo garage van vrachtwagens.  Daar gebeurde het niet zelden dat hij bij een herstelling bijkomende zaken ontdekte die ook dringend vervangen moesten worden.  Geregeld ging het dan om zaken die compleet los stonden van het schadegeval waarvoor de vrachtwagen naar de garage gebracht was.  In zo'n geval, mocht hij evenwel nooit de desbetreffende herstelling meteen uitvoeren.  Dan moest altijd éérst de klant gecontacteerd worden door de administratie.  Want owee als hij nog maar een lampje had vervangen, en de klant nadien weigerde daarvoor te betalen .....

Ik veronderstel dat jij, net zoals ik, uw voertuig voor gebruik summier overloopt (schade, bladveren, lichten, kleppen/deuren, bandenstaat, ramen proper, vloeistoffen, ...) of ga jij gans de vrachtwagen minutieus af iedere dag ? Ik denk het niet, dus ook jij gaat ervan uit dat de dingen die je niet controleert (pakweg alle bouten van de wielen) nog vast genoeg zitten. Mss belachelijk voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik naartoe wil. :)

Ik laat het aan jou over, of je mij nu wil geloven of niet. 

Maar ik doe toch héél regelmatig m'n rondje rond de vrachtwagen.  Mooi dat je hier het voorbeeldje van die bouten aanhaalt.  Op een dinsdag was het mij opgevallen dat er aan een bepaalde bout een zgn. "druiper" te zien was (een klein straaltje remvloeistof).  Prompt ermee naar de garage.  Gevolg : vrachtwagen laten staan, en vertrokken met reserve.  De desbetreffende bout was idd. beschadigd geraakt.  Hoogstwaarschijnlijk na het vervangen van een wiel 's te vast aangedraaid. 

Mocht het mij toen niet zijn opgevallen, zou ik vroeg of laat 's zijn ingehaald door m'n eigen (losgekomen) wiel.  Dus nee, géén belachelijk voorbeeldje dat je hier zonet aanhaalde.

Wsl een gevolg van zulke ongevallen ... (en de slechte herstelling ervan)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/antwerpen/1.1643224
http://m.hbvl.be/cnt/aid1395456/politie-mag-beelden-incident-kennedytunnel-niet-herbekijken-2
Of mede door combi met ...
-de zwaardere trillingen van het vrachtvervoer op dat rechtervak dat dat deel sneller loskomt ...
-de luchtverplaatsing door de kleinere speling tussen het bovenste deel vd vrachtwagen en het plafond vd Kennedy ...
-brokstukken n.a.v. alweer een zwaar ongeval daar in de tunnel ...
-of bvb ijsblokken die afbreken bij bachés of uit de "golfjes" vd containers en tegen de plafond uit elkaar spatten
-slechtere beton / slechte geboorde gaten / verkeerde of slechte plugs of schroeven / ...
... 
Ik kan enkel maar gokken ...

En mag ik van mijn kant hopen, dat de verantwoordelijken nu wakker geschud zijn ?  En derhalve vooral niet gokken, doch op zeker spelen ?  Dus controleren ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4858 Gepost op: zaterdag 19 mei 2018 - 02:08:05 »
Ach het bedrijfsleven is op zulke punten  rot, enkel wat er op de bon staat mag uitgevoerd worden.
Wij waren vandaag bezig met machines te verhuizen in een cleanroom, die stonden op sommige punten met ankers in de grond vast. Er is voor ons een ongeschreven regel die ons zegt dat zulke ankers zo snel mogelijk moeten verwijdert worden. Echter in een cleanroom mag je niet zomaar even de slijptol nemen. Ik leg dat voor aan de verantwoordelijke daar, onze meestergast komt ook mee in het gesprek, ik moet de ankers zo laten, goed wetend dat er straks of morgen iemand over valt. Wat moet ik meer doen? Ik heb het gemeld, er een heel circus van gemaakt, duidelijk gesteld dat de eerste kuisploeg die er binnenkomt veel kans heeft om hier over te vallen.
Ik heb nog 1 ding dat ik kan doen, sinds kort heb ik ervoor gezorgd dat we een meldingsboekje hebben waar we zaken als veiligheid en milieukwestie's kunnen in optekenen, in drievoud gaat er 1 exemplaar naar onze veiligheidsverantwoordelijke, 1 naar de meest betrokken persoon welke vaak onze projectmanager is maar ik geef dat altijd aan onze CEO die naar mijn mening diegene is die het meest verantwoordelijk zal gesteld worden in geval van , en het andere hou ik zelf bij.
Ik heb zo'n blaadje ingevuld met de hoop dat er in het vervolg duidelijk aangegeven gaat worden wat we in zulk geval moeten doen, dat dit standaard in het lastenboek komt, wie wat hoe, de klanten teken dat trouwens telkens voor elke opdracht.
Alleen spijtig dat er voor maandag veel kans is dat er ene van de nachtelijke kuisploeg op zijn gezicht ligt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4859 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 22:57:41 »
Zoals ik dus zei : "het staat niet op m'n werkbon, dus hoef ik daar ook niet naar te kijken."
Wsl wel.
Zo kan je dat ook zeggen van de tegeltjes in een andere Antwerpse tunnel ... plots begonnen die bij bosjes te vallen.
En die 1.000'n tegeltjes iedere keer nakijken bij een onderhoud of ze in 't kort kunnen vallen is onmogelijke taak.
Wel zijn ze van plan om alle tegeltjes er af te halen ... "mettertijd"... en de wanden met witte verf te bekleden zodat het toch een "lichte tunnel" blijft.

Citaat van: bert covens
Bij merkgarages is er doorgaans door het automerk vrij nauwkeurig voorgeschreven welke controles er bij welk onderhoudsinterval gedaan moeten worden, welke onderdelen na welke levensloop (of na x aantal km) vervangen moeten worden.  Bij twijfel, laten automerken vandaag de dag niets meer aan het toeval over.  Men leest geregeld genoeg dat er beslist wordt om over te gaan tot een terugroepactie.

1 Van onze technici in onze garage, werkte vroeger voor een Volvo garage van vrachtwagens.  Daar gebeurde het niet zelden dat hij bij een herstelling bijkomende zaken ontdekte die ook dringend vervangen moesten worden.  Geregeld ging het dan om zaken die compleet los stonden van het schadegeval waarvoor de vrachtwagen naar de garage gebracht was.  In zo'n geval, mocht hij evenwel nooit de desbetreffende herstelling meteen uitvoeren.  Dan moest altijd éérst de klant gecontacteerd worden door de administratie.  Want owee als hij nog maar een lampje had vervangen, en de klant nadien weigerde daarvoor te betalen .....
Voilà ... de voorgeschreven dingen op elk hun respectievelijke km-stand of dingen waar ze niet zeker over zijn en dat dan na eventuele contactname met de klant.
Hetzelfde als die tunnellampen/-bevestigingen, het werd geacht dat ze nog goed zijn dus niet naar kijken.

Citaat van: bert covens
Ik laat het aan jou over, of je mij nu wil geloven of niet. 

Maar ik doe toch héél regelmatig m'n rondje rond de vrachtwagen.  Mooi dat je hier het voorbeeldje van die bouten aanhaalt.  Op een dinsdag was het mij opgevallen dat er aan een bepaalde bout een zgn. "druiper" te zien was (een klein straaltje remvloeistof).  Prompt ermee naar de garage.  Gevolg : vrachtwagen laten staan, en vertrokken met reserve.  De desbetreffende bout was idd. beschadigd geraakt.  Hoogstwaarschijnlijk na het vervangen van een wiel 's te vast aangedraaid. 

Mocht het mij toen niet zijn opgevallen, zou ik vroeg of laat 's zijn ingehaald door m'n eigen (losgekomen) wiel.  Dus nee, géén belachelijk voorbeeldje dat je hier zonet aanhaalde.
Van jou geloof ik dat gerust.

Citaat van: bert covens
En mag ik van mijn kant hopen, dat de verantwoordelijken nu wakker geschud zijn ?  En derhalve vooral niet gokken, doch op zeker spelen ?  Dus controleren ?
Je mag altijd hopen maar ik vrees ervoor ... :)