Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 902898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4920 Gepost op: zaterdag 24 november 2018 - 11:08:05 »
Tja dat was ik ook aan het denken al denk ik niet dat een gedreven dief zich gaat bezig houden met een auto van 1000-2000€.
Zeker een Twingo die in onderdelen ook de moeite niet opbrengt.
Misschien een plakker ophangen 380000 km.
Probleem is zoals bij oldtimers, redelijk makkelijke prooi voor de minder uitgeruste dieven.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4921 Gepost op: woensdag 27 februari 2019 - 20:45:00 »
Collega had deze week ook wat voor.

Tijdens een rijles CE, vrachtwagen + aanhangwagen.
In dit geval een combinatie van een vaste vrachtwagen, met daarachter een zgn. wipkar

Erg druk in de omgeving van het Sportpaleis, Bisschoppenhoflaan.
Drie jonge kerels vonden het niet nodig om over te steken aan de oversteekplaats voor voetgangers.
Tussen de rijen voertuigen door laveren, is al niet bijster slim.  Maar soit, dat nog tot daar toe ....

maar om zich nu tussen de vrachtwagen en de aanhangwagen te wringen,
dus stomweg over de dissel te stappen van deze combinatie, wijl die nog volop aan het verkeer deelneemt
Jawel, alle 3 !

Dan moet er toch méér dan 1 vijs los staan.

Gelukkig had de collega het tijdig in de gaten.
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 februari 2019 - 20:47:08 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4922 Gepost op: donderdag 28 februari 2019 - 10:56:20 »
Onvoorstelbaar.

Het zijn personen die voor hun eigen veiligheid zouden moeten verhinderd worden om zelfs maar als voetganger deel te nemen aan het verkeer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4923 Gepost op: dinsdag 05 maart 2019 - 20:46:34 »
Getuige geweest van een kleine aanrijding, met vluchtmisdrijf.

Bestuurder van een bestelwagen wijkt uit voor m'n voorligger, en tikt daarbij de spiegel van een geparkeerd voertuig aan.  Schade viel op eerste gezicht mee.  Het glas van de richtingsaanwijzer die in de spiegel geïntegreerd zit, was kapot.  Bestuurder rijdt aanvankelijk door, en stopt pas aan het verkeerslicht 100 m verderop.  En dan nog omdat het verkeerslicht op rood staat, en hij in de gaten heeft dat ik 'm achterna gelopen was.

"Ik dacht al dat 'k iets hoorde, ja".  Kerel, maak je dan bekend.  Probeer de tegenpartij te bereiken, en als dat niet lukt doe je asap aangifte.  "Heu, ja.  Ik zal m'n bestelwagen aan de overkant parkeren".  Ik zag 'm te voet terugkomen, en de tegenpartij bellen.  Of toch doen alsof.

Soit, ik had z'n merk, nummerplaat en een paar specifieke kenmerken al lang genoteerd.  Idem met de gegevens van aangereden voertuig.  Toch maar aangifte gedaan.  De verbalisant contacteert slachtoffer.  Guess what : de tegenpartij had zich natuurlijk NIET gemeld.   "Tgoh, ja ... onze werknemer heeft inderdaad melding gemaakt van schade door een onbekende, ja.  Maar de verzekeraar komt niet tussenbeide voor de amper 75 euro dat dat glas kost.  We gaan dan ook géén aangifte doen.  Het bedrag van 75 euro is te klein, franchise".

WTF ?

Ik zou denken, dat als er een getuige zich bij de politie meldt, en de gegevens van de aanrijder bekend zijn .... dat de schade verhaald wordt op de tegenpartij ?  En dat de tegenpartij (aanrijder) die schade moet vergoeden, hoe gering het bedrag ook is ?

De verbalisant snapte er ook geen barst van.  Mijn gegevens zijn genoteerd, er is een PV opgesteld. Mocht het slachtoffer zich alsnog bedenken, weet hij wat hij kan doen.  Veel méér dan dat, kon de verbalisant ook niet doen. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4924 Gepost op: woensdag 06 maart 2019 - 10:20:08 »
Natuurlijk moet de houder van de bestelwagen de schade vergoeden, waarbij hij de franchise zelf moet ophoesten.

Proficiat voor jouw goede daad welke van burgerzin getuigt, Bert. De meesten verkiezen de andere kant op te kijken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4925 Gepost op: woensdag 03 april 2019 - 20:39:01 »
Ik rij vandaag in mijn Twingotje richting Craeybecks tunnel vanaf Brussel komende, net voor de tunnel wil een vrachtwagen zich op het 3é vak begeven waar ik aankom rijden dit geeft hij keurig aan met zijn pinker.
Ik laat mijn versnellingspedaal los terwijl ik al begin te spiegelen (ik wist wel ongeveer wat er rond zat), geef ook richting aan naar links en schuif eentje door naar het 4é vak.
Niks aan de hand, gewoon beetje respect onder elkaar, eerlijk gezegd moest ik na de tunnel toch links zitten voor de uitrit en was ik dat kortelings dan ook van zin.
Maar, niet gerekend op madammeke met haar Alfa die eerst een meter of 15 achter me reed op het 3é vak, die geeft daar een spuit gas om die vrachtwagen wel eens te laten zien, of wat dan ook, maar ze rijdt zich klem op haar voorliggers.
Nu wil zij van vak wisselen en de eerste waar er een gaatje voor is ben ik,  nu gaf ik daar een spuit gas, om haar wel eens te laten zien, of wat dan ook.
Die kop dat die trok was goud waard. ;D ;D spijtig genoeg begreep ze er geen enkele jota van, luid toeterend en met haar lichten knipperen ging ze achter mij rijden, kan ook zijn dat ze dat deed omdat haar standlichten, dimlichten het niet deden in de tunnel.
Ik kan dat nogal goed loslaten dus doe geen moeite met gebaren of wat dan ook, kan alleen maar zeggen dat ik ze nog volledig tot stilstand heb weten komen op het 4é vak, waar we zowat 50 reden, om dan over de witte lijn naar drie door te schuiven en jawel ook naar 2....
Nu mogen ze flitsen wat ze willen maar zo'n *******&§ç&****** (vuile woorden) komen er nog steeds mee weg.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4926 Gepost op: vrijdag 05 juli 2019 - 15:37:48 »
Kom ik recentelijk terug van een ritje openbare weg categorie C.
Vlak voorbij de inrit van de technische keuring voor grotere voertuigen, en keuringen op afspraak is een auto gestopt.
Geen richtingsaanwijzers, niks .....
Mijn leerling vertraagt, en stopt alvast op een 10-tal m ervoor.
Ik zie m'n leerling (examen, dus tikkeltje stressy) zich afvragen "Shit, wat moet ik hier nu weer mee ?"
Leerling besluit om een poging te wagen er voorbij te rijden,
wacht tegenliggers op, kijkt al in z'n spiegels

En op dat moment, beslist de bestuurder voor ons, dat hij wss die oprit moest hebben
En hij komt volle gas achteruit op ons af gereden

Het lesvoertuig is dus 3,65 m hoog, en 2,55 m breed. 
Je zou denken dat je zo'n ding toch moet kunnen zien .....
Maar neen ....

Wij konden alvast niet achteruit, er stonden al enkelen achter ons
Gelukkig had m'n leerling de énige juiste reflex: meteen claxonneren

Oef ... bestuurder voor ons stopte nog nét op tijd, maar er zou geen sigarettenblaadje meer tussen gepast hebben.
Pfieuw ....

Echt zo'n gevalletje, "Ik ben te ver gereden, dus rij ik achteruit.  En kijken, daar doen we niet aan mee, want wat er verder om mij heen gebeurt, interesseert me niet"..
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4927 Gepost op: zaterdag 06 juli 2019 - 11:03:58 »
Goed dat de leerling relatief ver achter de auto gestopt was. Anders had die kerel op zijn minst zijn achterlichten moeten laten herstellen i.p.v. naar de keuring te gaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4928 Gepost op: donderdag 08 augustus 2019 - 00:45:47 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4929 Gepost op: donderdag 08 augustus 2019 - 12:47:38 »
Tegen roekeloosheid zal blijkbaar nooit een kruid gewassen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4930 Gepost op: donderdag 08 augustus 2019 - 13:43:11 »
Ik begrijp de wetgeving rond die elektrische fietsen totaal niet. Als je met een bromfiets cat. A rijdt moet je een volwaardige moto-helm opzetten. Bij een elektrische fiets die even snel kan als die cat. A hoef je geen helm op te zetten. Op een speed pedelec die 45 km/u kan is een gewone fietshelm voldoende. Ergens klopt dat niet!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4931 Gepost op: vrijdag 09 augustus 2019 - 05:35:09 »
Daarvoor is er een eenvoudige oplossing: Helmplicht intrekken. Het probleem lost zich dan vanzelf wel op.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #4932 Gepost op: zaterdag 10 augustus 2019 - 12:26:22 »
Inderdaad absurd, laat ze ook een goede helm dragen.
Wat ik ook totaal niet snap is de regel dat bromfietsen klasse b en speedpedelecs op de rijbaan moeten, ipv  op het fietspad en de snelheid aanpassen naar de andere gebruikers van het fietspad.
Ik heb hier een brommertje staan en zou er perfect mee kunnen gaan werken , weer een auto minder in de file maar ik ben mijn leven niet beu, ik ga niet als menselijk schild dienen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien