Auteur Topic: Wie te jong is voor een brommer...  (gelezen 5971 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Wie te jong is voor een brommer...
« Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 00:10:41 »
... moet creatief en inventief zijn...

(wel jammer dat je hem niet ziet remmen tegen topsnelheid ;))

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 01:49:02 »
Kan niet kijken, Telenet ligt voor de verandering weer eens plat. :'(

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 08:42:42 »
is al een oudere, ik denk dat die gast intussen al 18 voorbij is ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rudi

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 350
  • Geslacht: Man
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 12:39:09 »
Handige Harry, maar wat is de wettelijke omschrijving van zoiets in de wegcode?

2.15.2.   Een "Voortbewegingstoestel" is :

2° ofwel een "gemotoriseerd voortbewegingstoestel", dit wil zeggen elk motorvoertuig met twee of meer wielen dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 18 km per uur. (MAAR DIT GAAT SNELLER)

 2.16.   "Motorvoertuig" : elk voertuig uitgerust met een motor, bestemd om op eigen kracht te rijden.( MAAR MOET EERST IN GANG GETRAPT WORDEN)
 
2.17.   "Bromfiets" :

        1° ofwel een "bromfiets klasse A", dit wil zeggen elk twee- of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding waarvan de cylinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 25 km per uur;

        2° ofwel een "bromfiets klasse B", dit wil zeggen :

        * elk twee-of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding en waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller kan rijden dan 45 km per uur, met uitsluiting van de bromfietsen klasse A;

2.18.   "Motorfiets" : elk tweewielig motorvoertuig met of zonder zijspanwagen en dat niet beantwoordt aan de bepaling van de bromfiets.??????


Ik weet het niet.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 13:47:39 »
hij zegt dat het ding meer dan 60 kan rijden, dus is het een moto
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 16:57:53 »
Ik twijfel ook hoe dit kan worden ingedeeld.

Het is geen bromfiets, want de motor is niet "vast gemonteerd" ofwel "uitgerust met". Maar ja, een Solex werkt volgens hetzelfde principe, al zit daar de motor wel enigszins vast op gemonteerd (en op het voorwiel), bij een Mobylette Fiets-O-Matic zit het scharnierend op het achterwiel...

Enige wat ik me kan indenken is een Eitje van Berini; geen idee of een fiets met een aangehangen Eitje eigenlijk een bromfiets is...

Laten we het gewoon op een kettingzaag houden, die als bagage vervoerd wordt op een fiets ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 20:26:48 »
hij zegt dat het ding meer dan 60 kan rijden, dus is het een moto

Het ding voldoet ook niet meer aan de technische eisen. Voldoet conform om ontegensprekelijk inbeslag te worden genomen bij een ongeval.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 20:52:06 »
hij zegt dat het ding meer dan 60 kan rijden, dus is het een moto

Het ding voldoet ook niet meer aan de technische eisen. Voldoet conform om ontegensprekelijk inbeslag te worden genomen bij een ongeval.
Moeten ze daarmee wachten tot er een ongeval mee gebeurt ?  Snelheidslimieten passen ze anders ook aan "voordat er iets gebeurt", maar deze gevaarlijke toestanden laat men zomaar gebeuren ?  Ze zouden die gast beter eens onderwerpen aan een psychiatrisch onderzoek, die heeft ze niet alle 5 op een rij

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 21:11:00 »
hij zegt dat het ding meer dan 60 kan rijden, dus is het een moto

Het ding voldoet ook niet meer aan de technische eisen. Voldoet conform om ontegensprekelijk inbeslag te worden genomen bij een ongeval.
Moeten ze daarmee wachten tot er een ongeval mee gebeurt ?  Snelheidslimieten passen ze anders ook aan "voordat er iets gebeurt", maar deze gevaarlijke toestanden laat men zomaar gebeuren ?  Ze zouden die gast beter eens onderwerpen aan een psychiatrisch onderzoek, die heeft ze niet alle 5 op een rij

Men moet die man ook nog kunnen identificeren, KV. Het gebeurde in het verleden wel eens vaker dat bv filmbeelden uit het journaal in beslag werden genomen door de gerechtelijke politie in opdracht van een O.R. . Vervolgens een verdachte te kunnen identificeren en verder te verhoren. Er bestaan idd fietsen uitgerust met een hulpmotor. Maar deze voldoen correct aan het pvg. In dit geval waarover de topic handeld is er ook regelrecht afbreuk aan het remsysteem. Om niet te zeggen, opzettelijk volledig buiten werking gesteld.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 21:17:12 »
In dit geval waarover de topic handeld is er ook regelrecht afbreuk aan het remsysteem. Om niet te zeggen, opzettelijk volledig buiten werking gesteld.
Dat is inderdaad wat me enorme zorgen baart
Zoals ik al zei: die heeft ze niet allemaal op een rij

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 21:22:02 »
In dit geval waarover de topic handeld is er ook regelrecht afbreuk aan het remsysteem. Om niet te zeggen, opzettelijk volledig buiten werking gesteld.
Dat is inderdaad wat me enorme zorgen baart
Zoals ik al zei: die heeft ze niet allemaal op een rij

Krijg hem maar als bestuurder eens in je vooruit omdat zijn remsysteem niet meer voldoet bij zijn maximium ontwikkelde snelheid.
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

wooter

  • Gast
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 28 januari 2010 - 09:57:45 »
Schitterend inventief.  Moest het mijn zoon zijn zou ik het gebruik op de openbare weg afraden en toch een manier verzinnen om de achterrem te blijven gebruiken, maar dergelijke creativiteit kan je enkel aanmoedigen.

Een psychiatrisch onderzoek zou ontdekken dat dit een gezonde jongeman is met een gezonde interesse in techniek.

Jullie zijn zuurpruimen.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 28 januari 2010 - 11:16:38 »
Jullie zijn zuurpruimen.
Ja hallo
Dat hij interesse heeft in techniek, OK, leuk
Maar om je leven te gaan riskeren op een ding dat 60kmh rijdt en niet eens deftige remmen heeft !  Slechts 1 onnozel FIETSREMMETJE om dat tegen te houden

Als je dit normaal vind dan is er met je eigen ingesteldheid toch ook wel degelijk iets serieus mis

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 28 januari 2010 - 11:18:58 »
Een psychiatrisch onderzoek zou ontdekken dat dit een gezonde jongeman is met een gezonde interesse in techniek
bij gezonde interesse had hij op z'n minst de achterrem behouden ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wie te jong is voor een brommer...
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 28 januari 2010 - 11:25:39 »
Dat hij interesse heeft in techniek, OK, leuk
Maar om je leven te gaan riskeren op een ding dat 60kmh rijdt en niet eens deftige remmen heeft !  Slechts 1 onnozel FIETSREMMETJE om dat tegen te houden
Op het beeldmateriaal zag ik niks 60 km/u benaderen, en ik heb al veel zotter gezien op opgedreven camino's.  Zet dit kereltje in Bangladesh en hij zou niet eens opvallen...

Als je dit normaal vind dan is er met je eigen ingesteldheid toch ook wel degelijk iets serieus mis
Knutselen is normaal.  Eens iets riskant doen is ook normaal - vraag maar aan de hordes snowboarders of skateboarders.  Dagelijks 25 km/u lang 63 km/u rijden op zo een fiets is gevaarlijk, maar ik denk niet dat ie dat ook dagelijks doet :).  Besides, één controle op de lichten en technische staat van de fietsen op school door een proactieve wijkdienst en dit kereltje hangt.