Zowel de kleine als grotere transportbedrijven vallen als vliegen vandaag de dag.
Als jij niet vertrekt staan er al 10 anderen klaar om het in jou plaats te doen en zal het niet lang duren voor je ook bij de dode vliegen ligt.
Ja zelfs Oostblokkers liggen er reeds tussen die al winst maken wanneer ze de helft van de kostprijs vragen van een Belgisch bedrijf.
Het was al zo toen ze tot voor 2 jaar zogezegd 15000 chauffeurs te kort hadden. Voor het ogenblik hebben ze er, denk ik, eigenlijk 20000 teveel. Dit jaar hebben we weerom alle records gebroken op gebied van faillissementen.
Dat de concurrentie meer dan moordend is hoeft geen betoog.
Wanneer je prijzen hoort van €0,5/km met een oplegger. Dat is amper iets meer dan de prijs van de diesel alleen al. Dan moeten er nog belastingen, boetes, verzekeringen, onderhoud, aankoop, sociale bijdrage,... betaald worden. Dat zijn dus gewoon laatste stuiptrekkingen voor het faillissement die het voor iedereen onmogelijk maakt.