En dan is men verwonderd dat men niet meer aan chauffeurs geraakt in deze geviseerde slavernij beroepscategorie met alle de hen ten laste leggende absurde maatregelen.
Juist. Eén van die absurde maatregelen is de maximum hoogte. Die is er alleen maar om de vrachtwagenbestuurders te pesten. Als je nu zelfs al hier en daar eens geen brug meer in de vernieling mag rijden...
Wacht, binnenkort lunnen personenwagens zich in de vernieling rijden op vrachtwagens. Als het van Mevr. Crevits afhangt mogen de vrachtwagens niet meer rijden bij sneeuwval. Allen naar de parkings. Indien parkings volzet, allen uitwijken op de pechstroken. Dat is natuurlijk beter dan maatregelen om de wegen sneeuwvrij te houden. Maatregelen door beleidsverantwoordelijken zonder de minste kennis van ongevallen...
Heb ik ook gehoord, nog zotter... gaat dat nog überhaupt ?
Daarnaast heb ik ook de discussie van het Vlaams Parlament gevolgd op TV (Villa Politica, deze namiddag), het ging vooral over het gebrekkig onderhoud van de wegen (vooral E313), durfde er toch gene van de
SPa een grote bek op te zetten zeker, en de feiten te minimaliseren ?
Daarbij zaten die toch bijna altijd in de Vlaamse regering, toen er iets gedaan moest worden, TOEN er nog GELD was... (
SPa. : "geld voor in de wegen te investeren hoefde toen niet, > 90% gaat naar hét (verlieslatende) OV, ... blabla de autobestuurder moet uit de file naar het OV overstappen... .)... terwijl het OV maar 11% van de personenverplaatsingskms inhoudt.
Soit, in beide moet -vooral efficiënt- geinvesteerd worden, als het geld er is (
zie mijn handtekening).
In elk geval rijft de staatskas toch elk jaar + 12 miljard € van de automobilist binnen...
Ene van LDD maakte de opmerking: "Dat er "
audits" betreffende "dringende aanbevelingen +++geld voor wegonderhoud" al sinds 2001, 2002, 2003, 2004 en 2005 (nadien gaven ze het op ? ) waren" ... die de SPa quasi vertikaal klasseerde.
"Gewoon die audits vanonder het stof halen, en echt eens lezen, en toepassen naargelang geld voorzien wordt..."
Pas met Crevits gaat men nu tot 120 miljoen €/jaar in het wegenonderhoud steken (peanuts tov buitenland) , daarvoor was dat maar amper 80 milj /jaar dacht ik.
Oeps, toen was het opeens "
Chaos Kindergarten im Parlament", voorzitter Peumans moest serieus ingrijpen...
De kronkel kronkel SPa was weer goed in de uitwijktaktiek en zelfs schuld op de anderen te steken...
De VLD had ook nog enkele rake opmerkingen aan het adres van de SPa, die zaten toch diep.