Touring en VAB steunen alvast de beslissing van Crevits voor de aanleg van een vierde rijstrook op de E313. Volgens VAB is die extra rijstrook noodzakelijk om de problemen op de autosnelweg richting Hasselt snel op te lossen.
"Ze wordt bijvoorbeeld enkel opengesteld in functie van de verkeersdrukte", aldus de automobielorganisatie. "Het openstellen van de spitsstrook wordt gesignaleerd met digitale borden boven de rijbaan en over de volledige lengte van de spitsstrook worden camera's gehangen zodat vanuit een verkeerscentrale kan gewaakt worden over de veiligheid van de spitsstrook of dat ze geblokkeerd wordt door een voertuig met pech."
Er is geen juridische basis in de wegcode om op een "pechstrook" (parkeerzone waarop je op de snelweg niet mag parkeren of stilstaan) te mogen rijden.
Geen enkele al dan niet dynamische signalisatie kan daar momenteel iets aan veranderen.
(En Schouppe ging de wegcode vereenvoudigen ... of wordt het net nog meer overladen ?)
Crevits op het radionieuws : richting Antwerpen is de "pechstrook" in gebruik voor de snelbus ...
Blijkbaar niet op de hoogte dat het daar om een BOB volgens Art 72.6 gaat ...
Had het ook over dynamische rijstrooksignalisatie richting Hasselt tussen A'pen OOst en Ranst ... maar daar staat er geen, enkel de andere richting op
Dit kan - momenteel toch - alleen correct door de pechstrook weg te halen, en ze te markeren als een gewone rijstrook, en daarboven rijstrooksignalisatie te hangen.