Auteur Topic: Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week.  (gelezen 7632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 714
Re: Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week.
« Reactie #30 Gepost op: woensdag 03 februari 2010 - 23:00:09 »
Citaat van: Jozef
Ik dacht eerst al dat het om een posting van Michel Daerden ging: "Eerst het groenboek, en dan het witboek" ...  ;D

Ik vermoed dat zulke postings worden afgesloten met de volgende handtekening:




De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week.
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 04 februari 2010 - 00:36:38 »
Toch niet, Marc, want zoals Michel Daerden zelf verklaard heeft, drinkt hij, zoals iedereen, af en toe eens een glaasje wijn teveel (waarbij "een glaasje" uiteraard een manier van spreken is, en ook meerdere glazen kan inhouden).  :D

Maar hij gaat nu toch weer maar eens recht maken wat krom gegroeid is.

Stel iemand die met 65 op pensioen gaat, en daarna nog voltijds officieel gaat werken, waarbij hij en zijn werknemer sociale bijdragen afdragen. Als daarbij zijn loon een bepaald bedrag overschrijdt, wordt zijn pensioenuitkering verminderd.

Vroeger was het zo dat, na elk bijkomend jaar dat de betrokkene aldus werkte, zijn basis pensioenbedrag verhoogd werd, aangezien het aantal jaren dat hij gewerkt had aldus toegenomen was.

Sedert enige tijd doet de Zuidertoren dat niet meer. Ze gaan ervan uit dat het pensioenbedrag eens en voor altijd berekend wordt op het ogenblik dat iemand met pensioen gaat.

Michel Daerden wil dat nu ongedaan maken. Als het niet kan met een richtlijn, dan met een koninklijk besluit. Want hij vindt dat dergelijke lieden geen twee keren mogen bestraft worden voor het feit dat ze nog werken als ze al met pensioen zijn: een eerste keer door de vermindering van hun pensioenuitkering, en dan nog een tweede keer door het hen niet toekennen van uitkeringen waarvoor er nochtans sociale zekerheidsbijdragen betaald worden.

De man drinkt dan geregeld wel eens één of meer glaasjes teveel, maar hij is beslist geen dommerik, komt op voor de burger, en heeft heel wat meer in zijn mars dan vele politici die niet bekend staan om hun alcoholgebruik.

En ik ben er zeker van dat, als je hem zou vragen om het Belgisch volkslied te zingen, hij de Brabançonne zou zingen, en niet de Marseillaise, zoals de Vlaamse federale premier Leterme.
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 februari 2010 - 00:39:59 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week.
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 01:16:12 »
De enige spikesband was toen de laatste van de vier winterbanden...
Firestone levert doorgaans ook geen goed rubber af ...
De band is studdable, maw er kunnen studs op ... maar stonden ze er ook effectief op voor de geïllustreerde test ?

Kijk bij de volgende rally in de sneeuw maar eens wat er op de wagens staat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Acuut tekort aan strooizout vanaf volgende week.
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 05 februari 2010 - 11:39:36 »
De enige spikesband was toen de laatste van de vier winterbanden...
Firestone levert doorgaans ook geen goed rubber af ...
De band is studdable, maw er kunnen studs op ... maar stonden ze er ook effectief op voor de geïllustreerde test ?

 ???
Tja, Inazuma voor jou is het precies heel moeilijk dat te geloven.

Als ge deze tekst en video niet echt gelooft:
Citaat
http://www.tirerack.com/videos/index.jsp?video=7&tab=winter
Ice Traction Testing: Studded vs. Studless (01:51)
Category: Winter / Snow Tires

The Tire Rack’s team of testers review the performance of winter / snow tires on ice, comparing the control of studded tires to a new generation of studless. The results show that studless tires proved they have what it takes in the areas of acceleration, control, traction and cornering, surpassing that of studded tires.
Dit is de originele link, als ge daar op de folder bovenaan | test result video | drukt krijgt ge dezelfde bovenstaande videolink :
http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=94

Op de video - link hierboven - zelf kunt ge met eigen ogen -heel duidelijk- zien dat de spikes of studs gemonteerd waren:
een mooie close up tussen 38" en 42" van het filmpje. Filmpje vergroten en pauze op... 41"

Citaat
Firestone levert doorgaans ook geen goed rubber af ...
Dat zou kunnen voor gewone winterbanden, maar Goodyear en Pirelli geeft wel meestal tot zeer aanbevolen rubber af, en kijk is waar Goodyear onderaan staan met hun spikesbanden, weliswaar met weinig miles reported maar toch...
Die Firstone Winterforce lijkt zelfs een zeer actuele en best verkochte spikesband (miles reported), trouwens met de beste testresultaten op sneeuw volgens Tirerack-resultaten.
Citaat
http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=W&VT=C&sortValue=16
                                                                                           Traction
Studdable Winter                                                          Light Snow Deep snow Ice                               miles reported
General Altimax Arctic 1 100% 9.2  8.8  8.6  7.8  8.3  7.8        9.4           9.2      8.5            8.4  7.8  8.4  1,176,344
Firestone Winterforce 2 96%  9.1  8.5  8.3  7.6  8.2  7.7         9.4           9.2      8.3            7.9  6.7  8.3  4,524,969
Pirelli Winter Carving   3 96%  8.8  8.6  8.3  7.2  7.8  7.4        9.3           8.9       8.4           8.2  7.5  8.4  1,007,231
Goodyear Ultra Grip    4 87%  6.3  7.3  8.0  7.6  7.7  7.5         8.0           7.4       6.5           7.1  6.6  7.6  182,400


Hier een forum - met foto´s - waar ze de Firestone studded met de Nokian studded vergelijken (niet op tirerack):
http://www.toyota-4runner.org/performance-zone-tires-wheels-exhaust-superchargers-more/56341-nokian-hakkapeliita-5-vs-firestone-winterforce.html

Ik weet waaraan het zou kunnen liggen dat de spikesbanden niet zo echt heel goed zijn als de spikesloze op ijs , die spikes hebben een zekere -iets verharde- inwendige bandenbinnenstrook rondom nodig voor de spikes te monteren, dus de ganse lamellenoppervlakte ligt niet 100% soepel op het ijsoppervlakkte gelijk een spikesloze band.

Soit, de cijfers zijn duidelijk. Ik geloof wel dat ik genoeg links aangebracht heb voor al de cijfers te kunnen vergelijken.

De top 4-5 van de gewone winterbanden (Bridg, Dunlop, Conti´s 830*, GoodY, Mich ?...) evenaren bijna (cijfers van 9.0 tot 9.2) de Firestone-spikes op ondiepe sneeuw en op ijs (7.9 - 8.3). Wat wil men meer...

*ADAC-test; ik denk zelfs dat de Conti´s TS 830 zelfs de Firestone-spikes minstens evenaart op (ondiepe)sneeuw...:
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H_2009/tab.asp?ComponentID=268440&SourcePageID=268552
extrapolatie ADAC-sneeuwcijfers:
Conti 830 (1,9) vs Dunlop 3D (2,3) naar Tirerack-cijfers Dunlop 3D (9,1) vs Firestone-spikes (9,4) Light Snow

Dit zijn ook opmerkelijke zeer goede cijfers (SUV-Jeep) voor de gewone winterband (Performance Winter) ik vraag me af waarom men nog spikesbanden produceert... "spikes-beter" is een drogreden geworden, zeker op ijs of ijzel...:
Citaat
http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=W&VT=LT
                                                                                                          Traction
                                                                                                Light Snow  Deep snow  Ice                        miles reported

Performance Winter (Light Truck)
Continental 4x4 WinterContact 1 100% 8.7  8.8  9.3  9.2  9.2  8.9        9.5          8.6           8.5      8.2  9.1  7.7     141,189
Dunlop Grandtrek WT M3        2  99% 9.2  9.0  9.0  8.7  9.3  8.7         9.7          9.3            8.3     8.3  8.0  8.5     47,500
Bridgestone Blizzak LM-25 4X4  3  96% 8.7  8.3  8.6  8.5  8.4  8.7          9.1         8.9            8.3     8.7  8.4  7.7     111,695

Studless Ice and Snow (Light Truck)
Pirelli Scorpion Ice & Snow       1 100% 8.9  8.9  9.0  8.5  8.8  8.5          9.3        8.9           8.6      8.6  8.3  8.5  2,320,864
Michelin Latitude X-Ice             2 99%  9.3  8.7  8.7  8.4  8.7  8.5          9.3         8.9          9.0       8.7  8.4  8.2  582,510
Goodyear Ultra Grip SUV          3 99%  8.6  8.7  9.1  8.7  9.0  8.6          9.2         9.0           8.3      8.0  8.0  8.8  321,252
Bridgestone Blizzak DM-Z3        4 97%  9.2  8.6  8.6  7.7  8.4  7.9          9.5         9.3           9.1      8.5  8.0  8.1  2,813,481
Bridgestone Blizzak W965         5 96% 9.5  8.7  8.9  7.8  8.4  7.8           9.3         9.1           8.9      8.1  8.1  7.7  544,738

Studdable Winter (Light Truck)
Firestone Winterforce              1 100% 9.1  8.5  8.3  7.6  8.2  7.7          9.4         9.2           8.3      7.9  6.7  8.3  4,524,969
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 februari 2010 - 13:20:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I