Mooi apparaat.
Hoe zit het eigenlijk met die detectoren die de radardetectordetectoren kunnen opsporten (die bestaan toch?).
Werken deze waterproof of is het een beetje geluk hebben welk apparaat het eerst alarmeert, de radardetectordetector of de detector voor de radardetectordetector?
Ik vraag me af hoe zo'n toestel werkt. Als het met hetzelfde principe als een harde schijf van een pc werkt, is de data niet gewist, vooraleer deze overschreven is, en zijn ze in principe in staat om dit terug te halen.
Wellicht dat dit te duur zou zijn voor de politie nu het nog niet ingeburgerd is?
Misschien weet de modale politieagent het nog niet?
Misschien mogen de agenten in zo'n geval niet dat apparaat confisqueren?
Just guessing.
Verder vind ik deze toestellen maar niets, en ik zou nooit zo een gebruiken. Als je je niet aan de snelheid kan -wil- houden, moet je de boetes ook maar aanvaarden.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je eens betrapt wordt dan moet je niet zagen maar ik zie niet in waarom je niet zou proberen zo'n boetes te mijden.
Als die max. snelheden nu redelijk zouden zijn dan zou ik nog principieel kunnen stellen dat je je aan de max. snelheden hebt te houden. De praktijk toont aan dat die snelheden lang niet altijd redelijk zijn; 30km-zones, Kennedytunnel, 50 km/uur aan de ring omwille van klagende bewoners (je kiest er zelf voor om daar relatief goedkoop te gaan wonen, er is een reden dat de woningen op zo'n locatie goedkoper zijn), bebouwde kom voor 2 huizen in 1 kilometer omtrek enz. Volgens mij kent ieder van ons kent wel voorbeelden in zijn eigen omgeving. Ik kan het dan niemand kwalijk nemen dat hij zo'n apparaat gebruikt.
Als ik er het geld voor over zou hebben dan zou ik het ook doen, kost minder dan de boetes. Aangezien ik er niet het geld voor over heb houd ik me maar meestal braaf aan de snelheden.