Auteur Topic: Vooral Nederlanders betalen boetes niet  (gelezen 2786 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vooral Nederlanders betalen boetes niet
« Gepost op: vrijdag 03 november 2006 - 13:32:48 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
Re: Vooral Nederlanders betalen boetes niet
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 03 november 2006 - 16:36:37 »
De Nederlanders hebben in de gaten dat ze er mee wegkomen  ;D
Ik heb ergens gelezen dat wanneer een Nederlander niet betaald de Belgische justitie machteloos is om het geld te innen  ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 04 november 2006 - 12:38:15 »
De Nederlanders hebben in de gaten dat ze er mee wegkomen  ;D

Ze staan wel geregistreerd. Als zo een Nederlander een volgende keer in België aan de kant gezet wordt, kan ik je verzekeren dat er geween en tandengeknars zal zijn.

Citaat
Ik heb ergens gelezen dat wanneer een Nederlander niet betaald de Belgische justitie machteloos is om het geld te innen  ;D

Machteloos zeker niet. De Nederlandse en Belgische justitie werken intensief samen.

Gebrek aan personeel en tijd voor de omslachtige procedures.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 07 november 2006 - 00:15:36 »
Citaat
Machteloos zeker niet. De Nederlandse en Belgische justitie werken intensief samen.

Gebrek aan personeel en tijd voor de omslachtige procedures.
Wat de reden ook is, een Nederlander die in België geflist wordt komt er mee weg als hij geen boete betaalt. Dat begrijp ik toch goed, nietwaar? Ik heb dat ergens anders ook gelezen.

Concreet gevraagd, kan ik mijn familieleden vertellen dat ze hier niet al te gespannen naar de kilometerteller moeten staren en vol op de rem moeten gaan staan als de wegbeheerder haar werk weer eens slecht heeft gedaan en binnen 500 meter een paar keer de max. snelheid verandert. Ze zijn geen asociale chauffeurs hoor  ;) maar je kan er hier al snel met 20-50 km/uur overheen zitten als je niet hier en daarvol op de rem gaat staan (bedenk dat dat minder een probleem is als je dagelijks of wekelijks ergens komt).

« Laatst bewerkt op: dinsdag 07 november 2006 - 00:18:17 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 07 november 2006 - 20:22:04 »
Citaat van: BBB
kan ik mijn familieleden vertellen dat ze hier niet al te gespannen naar de kilometerteller moeten staren

Natuurlijk kan je dat. Maar je wil wellicht weten wat de gevolgen kunnen zijn.

Ten eerste: dikwijls worden bij het vaststellen van snelheidsovertredingen de buitenlanders geïntercepteerd door politieambtenaren met een motorfiets, die daarvoor even verder in de startblokken staan. Dan is het: ter plekke betalen (eventueel met een ommetje via de dichtstbijzijnde bank), of niet verder met de auto. Ook kan het rijbewijs onmiddellijk ingetrokken worden (het wordt dan overgemaakt aan de Nederlandse autoriteiten; een eventueel bijkomend verbod op het recht om een voertuig te besturen geldt enkel in België).

Ten tweede: krijgen ze een boete toegestuurd in Nederland, betalen ze die niet, en worden ze daarna in België nog eens aan de kant gezet, dan is het ook: ter plekke eveneens de vorige boete betalen, of te voet naar huis.