Jozef en Michel,
Verontschuldig mij dat ik wat cru overkom met mijn berichten ivm wegcode en hun replieken. Wat niet wegneemt dat ik jullie tussenkomsten of toelichtingen wel degelijk apprecieer, waarvoor trouwens ook mijn dank.
Vooreerst heb ik met wegcode geen zaken omdat ik zeer ernstig torn aan hun geloofwaardigheid en de correctheid van hun replieken. Wat zij denken te weten is voor hen het enige recht. Not so...
Marc ik heb een andere via-link naar Cassatie:
Michel,
Indien er door mij over ongeloofwaardigheid wordt gesproken, is het verkeershoekje wel de aanvankelijke basis en de broeikast geweest tot wat ik reeds vermelde. De persoon die het allemaal denkt te weten en ook overtuigd is van zijn repliek dat het enige recht is, is niemand minder dan I.B.. De aanvankelijke oprichter en stichter van die website. Ik blijf dus bij mijn conclusie en besluitvorming wat ik al veel langer verkondig. De verkeerde interpretaties en/of rechtspraken uitgaande Cassatie, sluiten dus mijn inziens zéér goed aan bij de interpretaties en verkeerde berichtgevingen uitgaande I.B.. Op sommige vlakken heeft men elkaar goed gevonden.
Toch blijf ik verder bij mijn standpunt en weiger ik formeel de retributie te voldoen. Wat mij betreft is er een onduidelijkheid naar de verkeersdeelnemers toe. Daartoe heb ik ook een grondige redenen om die stelling te handhaven. De rechter zal dan, al dan niet op een zaterdag, moeten oordelen over de door mij overhandigde foto opnamen wat o.a. de plaatsing van het verkeersbord betreft.
Het doet mij terugdenken aan de bol van mijn trekhaak destijds.
In zoverre dat ik klacht indiende bij de Gerechtelijke Politie te Antwerpen. Nadien legde ik opnieuw klacht neer met overhandiging van het vonnis. Commissaris S******* van de sectie M, wat staat voor moordzaken, deed ten gronde het verder onderzoek naar aanleiding van de onjuiste vaststellingen. Een afdeling dat de knepen van het vak door en door kent. Onderzoekers die zeker niet zonder handschoentjes zijn aan te pakken.
Nadien kon ik merken dat ik een boom had gepland waarvan ik de vruchten kon plukken. Wit en lijkbleek kwam ik nadien diezelfde vaststellers tegen die dachten te kunnen voldoen aan blijvende onjuiste vaststellingen.
Ik meen verder in mijn recht te kunnen zijn ivm de parkeerretributie, wel dan ga ik ook tot het bittere einde. Net zoals bij Diane werden mijn zaterdag, zon en feestdagen als ambulancier vergoed als niet gewone werkdagen.
Dat mijn standpunt dan maar het bindmiddel vormt tot meer duidelijkheid in de onduidelijke wegcode.
@ Marc:
In het AN (Algemeen Nederlands) betekent "tot en met zaterdag" dat de zaterdag inbegrepen is. "Tot en met" is een veel voorkomende taalfout, het is geen correct AN.
Jozef,
Tot en met is een gewoonte en komt zeer veel voor in officiële documenten. De rechtspraak leert me dat dit een gewoontegebruik is in het gebruik der Nederlandse taal.