Auteur Topic: GEBRUIK PARKEERSCHIJF  (gelezen 21366 keer)

Offline marc

• Meer dan expert
Re: GEBRUIK PARKEERSCHIJF
« Reactie #30 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 06:35:06 »
Ik heb vroeger ook gevochten als een Don Quichotte tegen windmolens, Jozef. Toch werden er heel wat doelstellingen verwezenlijkt. Wel een feit dat men daar een einde heeft aan bekomen. We kwamen te veel aan de weet, zorgden voor waarheid in het openbaar en brachten informatie aan het licht die verantwoordelijken in nauwe schoentjes bracht.

Ach Jozef, er zijn nog personen die hebben gestreden en gevochten als een Don Quichotte tegen windmolens. In veel ernstigere dossiers waarbij doden zijn gevallen. Desondaks ook hun arbeid hebben verder gezet, Jozef. Denken we maar aan Freddy Troch als onderzoeksrechter destijds te Dendermonde. Een hoofd van de staatsveiligheid vroeger, die verklaarde te vrezen onder de zoden terecht gekomen te zijn indien men hem had laten doen.

Citaat
Raes geeft wel voedsel aan de hypothese van de wapenhandel. Hij merkt op dat hij in 1991 uit zijn functie werd weggepromoveerd omdat de bemoeienissen van de inlichtingendienst een bedreiging vormden voor het milieu van de wapenhandel. 'Telkens als wij de mogelijke betrokkenheid van dit milieu bij terroristische activiteiten natrokken, werden we teruggefloten,' zegt hij daarover, en ook 'onze belangstelling voor dit milieu in relatie met terrorisme heeft wellicht paniek veroorzaakt.' Namen geeft hij niet, maar alle feiten zijn gemeld aan de bevoegde overheden, er is dus nog zoekwerk voor de Bendecommissie bis. Wat de staatsveiligheid op het spoor was, zegt hij niet te weten. Wel vreest hij dat hij nu onder de zoden zou liggen indien men hem had laten doen.

Italië heeft een maffia, België een iets kleinere. Een iets grotere aansluitende groep achter de schermen. Mijn negatieve ervaringen in verkeersveiligheid werden ook grotendeels teweeg gebracht door ex RIJKSWACHTERS. Hun verdoezeling van de hiaten in de wegcode merken we nog dagdagelijks op.

Wie opgeeft is altijd de verliezer en daar heb ik het wel moeilijk mee. We zien wel. Een kleine zekerheid hebben we nog dat het forum hier niet zal gesloten worden op basis van bedriegende verkeersgerelateerde zaken die ter discussie worden aangeboden of in het daglicht worden gesteld.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 februari 2010 - 06:50:02 door marc annemans »
De Belgische verkeersveiligheid, een VERWAARLOOSDE ZIEKTE.
"Kakelen kan iedereen" zei de boer tot zijn advocaat, "maar eieren leggen..."

www.mattys-music.be

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 12:37:43 »
Vraagje voor de rij-instructeurs, leggen jullie uit (vb rijopleiding aan een 18-jarige) wat "verkeersreglement-werkdagen" juist inhouden ?

In "wees wegwijs" staat dat de parkeerschijf op zondagen en op feestdagen niet gebruikt moet worden.
Dus ga ik er vanuit dat het zaterdag's wel moet.

Ik ken iemand van wees wegwijs, ik heb er voor gezorgd dat hun laatste versie een 6 tal aanpassingen verkreeg  8)
en zal eens kijken waarop zij zich dus baseren. ;)

Het antwoord wat ik kreeg:

Citaat
Nu, wat is een werkdag. Daar is inderdaad nogal discussie over mogelijk, maar er is wel een arrest van het hof van Cassatie (uit 1980 al), dat zegt dat een zaterdag wel degelijk als werkdag aanschouwd moet worden:

Citaat
 Nummer :   RC801F2_1                                                                                         
    Datum :   1980-01-15
Jurisdictie : HOF VAN CASSATIE, NEDERLANDSE AFDELING, 2E KAMER Zetel : CHATEL Verslaggever : LEBBE Openb. Min. : TILLEKAERTS Rolnummer : 197 Samenvatting Wanneer in de gebruiksmodaliteiten van een in art. 27.3.1 bedoelde parkeermeter is vermeld dat de parkeertijd enkel beperkt is op de werkdagen, moet de term "werkdagen" in de gewone betekenis van het woord worden verstaan, te weten het tegengestelde van de zondagen en de wettelijke feestdagen.

Dus op zaterdag ook van 9 tot 18 u de parkeerschijf leggen, tenzij anders is aangegeven.

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #32 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 13:18:21 »
Ik vraag me dan af waarom men op onderbordje niet gewoon aanduidt dat er van maandag xxx uur tot (of t/m) zaterdag xxx uur die domme schijf moet worden gelegd... Of gewoon dagelijks, dus inclusief zondagen.

Ik zie sowieso het nut van zo'n regeling niet. Hier in Baarle ook: je moet in het centrum een schijf (of bewonerskaart) leggen van maandag tot zaterdag tussen bepaalde uren. En op zondag niet, terwijl het op zondag het drukst is van alle dagen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 13:32:37 »
Het verplichten van de parkeerschijf kan dienen om winkels ter wille te zijn: langparkeerders zouden immers de parkeerplaatsen van eventuele klanten inpakken waardoor deze laatste dan ook niet meer zouden komen.  Op zondag zijn de meeste winkels gesloten en is langparkeren geen probleem. In bepaalde gebieden kan het zelfs wenselijk zijn om mensen die in de streek komen wandelen, fietsen of weet-ik-veel-wat, de kans te geven om hun auto voor langere tijd kwijt te kunnen.  Anders zouden deze ook niet meer komen en alzo de horeca in de buurt niet meer ondersteunen.

It's all about te money, altijd en overal.  Daar bedoel ik in dit geval overigens niks negatief mee: de wereld moet draaien en hij draait om geld  ;)

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 13:42:22 »
Het verplichten van de parkeerschijf kan dienen om winkels ter wille te zijn: langparkeerders zouden immers de parkeerplaatsen van eventuele klanten inpakken waardoor deze laatste dan ook niet meer zouden komen.  Op zondag zijn de meeste winkels gesloten en is langparkeren geen probleem. In bepaalde gebieden kan het zelfs wenselijk zijn om mensen die in de streek komen wandelen, fietsen of weet-ik-veel-wat, de kans te geven om hun auto voor langere tijd kwijt te kunnen.  Anders zouden deze ook niet meer komen en alzo de horeca in de buurt niet meer ondersteunen.

It's all about te money, altijd en overal.  Daar bedoel ik in dit geval overigens niks negatief mee: de wereld moet draaien en hij draait om geld  ;)

Jij kent Baarle dus niet. Hier kun je op zondagen over de koppen lopen, mede daar de winkels gewoon allemaal open zijn. Door de week staat er in de parkeervakken (waar je die schijf moet leggen) drie man en een paardenkop.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 15:48:36 »
Jij kent Baarle dus niet. Hier kun je op zondagen over de koppen lopen, mede daar de winkels gewoon allemaal open zijn. Door de week staat er in de parkeervakken (waar je die schijf moet leggen) drie man en een paardenkop.

Jij kent vadertje staat niet denk ik  ;)
Deze wetgeving stamt af van "de jaren stillekes" waar de winkels nog niet open waren op zondag.
Nu zijn de dus ook open op zondag (en ja al lang), maar vadertje staat heeft niet lang nodig om aan te passen, maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang  :'(

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 20:31:37 »
Citaat van: Benny
Het antwoord wat ik kreeg:

Bedankt Benny.

Maar dat is hetzelfde arrest dat hier al werd geplaatst.

Dat ze het gebruik van de parkeerschijven dan ook maar op Zondagen verplichten. Voornamelijk toch in de omgeving van kerken. Voor de zovele zware verkeersovertreders die te biechten moeten gaan.

Vroeger reden er politievoertuigen rond te vergelijken zoals het vervoermiddel van de Flinstones. Bij de Flinstones was er zelfs geen roest te merken en haalde mogelijks nog een hogere snelheid dan de erbarmelijke politievoertuigen in vele gemeenten en Steden.

Een mooie bron van inkomsten werd gevonden. In die mate dat men zich al twee tot drie flitsvoertuigen kan aanschaffen in gemeenten en Steden. Bekijk maar eens welke mobilhomes, BMW's en x men nu kan aanschaffen dat de verkeersveiligheid nog meer afbreuk doet toekomen. Want van verbetering van verkeersveiligheid inzake infrastructuur en dergelijke meer zie ik persoonlijk geen k********

Hier hebben ze zelfs vroeger nog met één ruitenwisser vooraan rond gereden. Het beloofde land van bedrog en corruptie is hier goed op weg. Wat mij verwonderd dat er nog geen volksopstand is gekomen. Vandaag wederom een nieyuw schandaal in het dossier van Annick Van Uytsel. Parketmagistraten bleven mooi weg van het nieuwsjournaal. 

www.mattys-music.be

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #37 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 20:44:46 »
Wat mij verwonderd dat er nog geen volksopstand is gekomen.
De meeste mensen zijn zodanig naïef of zelfs gewoon te dom/te lomp om te zien hoe het hier bergaf gaat, laat staan dat ze weten wat de oorzaak is, want de politiek kan alles toch zo mooi uitleggen  :'(

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #38 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 21:47:57 »
Wat mij verwonderd dat er nog geen volksopstand is gekomen.
De meeste mensen zijn zodanig naïef of zelfs gewoon te dom/te lomp om te zien hoe het hier bergaf gaat, laat staan dat ze weten wat de oorzaak is, want de politiek kan alles toch zo mooi uitleggen  :'(

Ze kunnen het heel mooi uitleggen, KV. Waar gaan we in Godsnaam naartoe? Als men dan toch O zo graag het stemrecht toelaat voor migranten en ze O zo graag naar hier lokt, worden we nog zelf als inwoners aanbevolen opdat we zelf zouden emmigreren. Want wij moeten ons volgens AboujajajajaIjajajajajaIIjajajajajajIIjajaj maar aanpassen samen met de Nederlanders.

Citaat
"De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de Belgmulticulturele realiteit. Dat is wat hier aan de hand is. Dan moeten ze maar immigreren. Wie het hier niet bevalt moet maar weggaan." AEL leider Dyab Abou Jahjah poneert in het laatste nummer van het Nederlandse magazine 'Society quarterly' een wel heel opmerkelijke stelling. Belgen of Nederlanders die niet kunnen leven met een multiculturele maatschappij moeten maar verhuizen, zegt hij. "De omgekeerde wereld", reageert moraalfilosoof Etienne Vermeersch. "Ofwel trek je als buitenlander naar een land om er even te blijven en dan terug te keren, ofwel blijf je lang en pas je je aan. Maar je vraagt er toch niet aan de bevolking om te vertrekken omwille van je eigen cultuur?" "Ik denk niet dat Jahjah zich met deze stelling populair zal maken in Islamitische middens. Ik denk echter wel dat hij het meent. Volgens hem is het zijn missie om de Islam in Europa te brengen, maar hij zegt tegenstrijdige dingen. Hij vindt het niet kunnen dat Israël in Palestina binnendringt en er de Palestijnen verdringt. Dan kun je toch niet zeggen dat de Arabieren de Belgen mogen verdingen? Nee het is totale onzin. Wie naar het komt moet onze wetten en regels respecteren. Zo simpel is het."

Dat Mister T shirt Janssens dan ook meteen vraagt om de kamelen mee in te voeren. Na verloop van tijd kunnen onze voertuigen allemaal verdwijnen en kunnen we allen gezapig tegen de rode afdwingbaargeprijsde snelheid onze wegen berijden. Geen smogalarmen meer, en geen problemen meer met de aanleg van onze wegen. We zullen ons allen gewennen aan het woestijnzand bij afbraak van de erbarmelijke Belgische wegdekken. Zeker interessant om 15 € aan te rekenen voor de kameel dat zich weigerd neer te leggen in een parkeerzone en, Joeplalaaboujaja, 15 € voor de berijder dat het rijdier niet onder controle heeft.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 februari 2010 - 21:56:08 door marc annemans »

www.mattys-music.be

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
« Reactie #39 Gepost op: vrijdag 26 februari 2010 - 23:58:05 »
Marc, ik vrees dat je het onderspit gaat delven. De bepaling "werkdagen" is niet eens door een woordenboek bepaald maar wel o.a. sectorieel. Bij KLIP is dit van maandag tot en met zaterdag terwijl dit bij een autofabrikant, omwille van de slechte conjuctuur, momenteel van maandag tot donderdagkan zijn. Voor de ene autocarbestuurder kan dit van dinsdag tot en met zaterdag zijn terwijl voor zijn collega dit van woensdag tot en met zondag inhoudt. Voor verkeer zal men dus terug grijpen naar rechtspraak.
Dan maak je meer kans door te spelen op de comformiteit van de borden, voor zover er darin een gebrek was.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #40 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 00:22:49 »
Bedankt Kunde. Ik veronderstel dat ik dan beter zowel uw als de meerderheid hier hun helpend advies moet opvolgen in tegenstelling tot mijn standpunt. Ik wou het erop wagen. Om redenen ook dat een vonnis van de Vrederechter meestal onmiddellijk word uitgesproken. Met wat overtuigingskracht meende ik deze toch te kunnen overtuigen van mijn gelijk. Maar ik ga toch pogen om vandaag een foto opname te maken van het Zonebord en dat hier ook te plaatsen. Ook van de omgeving alwaar mijn voertuig stond geparkeerd. Zal meer duidelijkheid brengen om nog eens kort en bondig hopelijk jullie standpunt te kunnen vernemen. Nu hoop ik daarmee enigzins nog twijfel te kunnen opwerpen ingevolge de plaatsing van dat Zonebord.

Alvast bedankt iedereen. Grrrr.... had Diane graag de vrijspraak onder haar neusje willen duwen. Die volgde al langer jullie standpunt. Snik.

www.mattys-music.be

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #41 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 11:39:08 »
Marc,

Ik volg jou standpunt, alleen weet ik niet of het de juiste weg is om je ongenoegen te uiten.
Wat zijn werkdagen?
Waarom moet de weggebruiker dit vraagstuk oplossen?
Die tekst moet gewoon duidelijker en mag niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Zo kunnen ze iedereen "kloten".
« Laatst bewerkt op: zaterdag 27 februari 2010 - 11:42:33 door mazda »

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #42 Gepost op: zaterdag 27 februari 2010 - 13:48:38 »
Marc,

Ik volg jou standpunt, alleen weet ik niet of het de juiste weg is om je ongenoegen te uiten.
Wat zijn werkdagen?
Waarom moet de weggebruiker dit vraagstuk oplossen?
Die tekst moet gewoon duidelijker en mag niet voor interpretatie vatbaar zijn.
Zo kunnen ze iedereen "kloten".

Er is zoveel onduidelijkheid, Mazda. Deze week op het nieuwsjournaal. Het kwam in beeld. 35 verkeersborden op een afstand van 20 meter. Er kwam een verkeersbord in beeld dat men zelfs onderstebovan had geplaatst. Begrijpe wie kan. Het zou me niet verwonderen moest men dit aanklagen, dat het Hof van Cassatie een Arrest velt dat men handstand had moeten doen.

www.mattys-music.be

Offline marc

• Meer dan expert
« Reactie #43 Gepost op: zondag 28 februari 2010 - 02:15:00 »
Citaat van: Marc Annemans
Maar ik ga toch pogen om vandaag een foto opname te maken van het Zonebord en dat hier ook te plaatsen. Ook van de omgeving alwaar mijn voertuig stond geparkeerd.

En hier de foto's.

Op de plaats alwaar de Mercedes staat, stond mijn voertuig alwaar ik de parkeerretributie aantrof.

www.mattys-music.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #44 Gepost op: zondag 28 februari 2010 - 13:36:14 »
Daar heeft weer een of andere pipo een eigen wegwijzerke voor de zonale E9a geplaatst, waardoor de parkeerschijf op dat bord niet meer zichtbaar is als je er voorbij rijdt ...

Ook hier : de afbeelding van de C25 (lengte-beperking)  gebruikt op wat een C23 (verboden voor vrachtwagens) zou moeten zijn.
Dit is iets dat je zeer vaak begint te zien.

c23
c25
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder