Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415922 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1095 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014 - 22:56:04 »
Nog iets waar ze goed in zijn?
....Iemand? ?

Zie de 1095 vorige berichten in deze draad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1096 Gepost op: dinsdag 25 februari 2014 - 23:06:45 »
Nog iets waar ze goed in zijn?
....Iemand? ?

Zie de 1095 vorige berichten in deze draad.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1097 Gepost op: woensdag 26 februari 2014 - 19:57:18 »
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1544637/elf-agenten-spoorwegpolitie-veroordeeld-wegens-mishandeling.aspx

Gezien de ellenlange lijst van voorwaardelijke straffen, opschorting van straffen, ....  laat ik het aan ieders verbeelding over, om zich een idee te vormen wat die gasten gepresteerd moeten hebben om toch effectief veroordeeld te worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1098 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 00:17:53 »
Gezien de ellenlange lijst van voorwaardelijke straffen, opschorting van straffen, ....  laat ik het aan ieders verbeelding over, om zich een idee te vormen wat die gasten gepresteerd moeten hebben om toch effectief veroordeeld te worden.

Uit het artikel:

Citaat
Zo werden de arrestanten herhaaldelijk in het kruis getrapt of met geweld op de grond gegooid en dienden ze vuistslagen, elleboogstoten en schoppen te incasseren. Eén man werd ook geslagen met een stroomkabel.
[...]
diefstal met geweld, willekeurige vrijheidsberoving, onmenselijke behandeling, opzettelijke slagen en verwondingen, het gebruik van onwettig geweld en het opstellen van valse processen-verbaal en administratieve rapporten

Toch niet zó ongewoon voor Belgische flikken?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1099 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 14:03:37 »
Gezien de ellenlange lijst van voorwaardelijke straffen, opschorting van straffen, ....  laat ik het aan ieders verbeelding over, om zich een idee te vormen wat die gasten gepresteerd moeten hebben om toch effectief veroordeeld te worden.

Uit het artikel:

Citaat
Zo werden de arrestanten herhaaldelijk in het kruis getrapt of met geweld op de grond gegooid en dienden ze vuistslagen, elleboogstoten en schoppen te incasseren. Eén man werd ook geslagen met een stroomkabel.
[...]
diefstal met geweld, willekeurige vrijheidsberoving, onmenselijke behandeling, opzettelijke slagen en verwondingen, het gebruik van onwettig geweld en het opstellen van valse processen-verbaal en administratieve rapporten

Toch niet zó ongewoon voor Belgische flikken?

Dàt is 't hem nu juist.  Doorgaans komen ze er voor dergelijke feiten wel erg goedkoop mee weg.  Nu worden ze écht gestraft, dus durf ik mij afvragen hoe grellig ze daartoe wel niet tekeer moeten zijn gegaan.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1100 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 14:04:32 »
De volgendeuh:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1801903/2014/02/27/Agenten-gekneld-in-combi-na-zware-botsing-in-Nevele.dhtml

uit het artikel:

Citaat
De omstandigheden van het ongeval worden nog onderzocht, maar het politievoertuig zou achteraan op de vrachtwagen ingereden hebben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1101 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 14:25:14 »
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1544637/elf-agenten-spoorwegpolitie-veroordeeld-wegens-mishandeling.aspx

Gezien de ellenlange lijst van voorwaardelijke straffen, opschorting van straffen, ....  laat ik het aan ieders verbeelding over, om zich een idee te vormen wat die gasten gepresteerd moeten hebben om toch effectief veroordeeld te worden.
Euh, ze zijn allemaal voorwaardelijk gestraft.
Er is geen enkele effectieve celstraf bij ...
Op 1 veroordeling bij verstek na - maar het is een gewoonte in het Belgische "recht" om wie verstek geeft, steevast veel zwaarder te straffen.


Ik vermoed dat dit bij in het dossier over België gaat bij de VN commissie tegen foltering ...

Niet louter de politie is dermate ver afgegleden dat dergelijke toestanden kunnen gebeuren, het rechtsapparaat schijnt ze daar al evenmin echt voor te willen straffen.

Laten we wel wezen : het gaat hier om pure lust-misdrijven, happy slapping door de flikken zelf !
In 1 geval was het slachtoffer een verjaardagscadeautje van de collega's .


Oh, al wat ze ooit over u beweerden in een PV was natuurlijk de waarheid, en niets dan de waarheid ...

Dit korps is door en door rot, bottom to top.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1102 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 14:51:51 »
Taken afstoten, ze zijn er goed in bij de flikken.

Volgende jobke dat ze niet meer willen : 't Koninklijk Cirkus bewaken ...

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1544868/leger-wil-koning-niet-bewaken.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1103 Gepost op: donderdag 27 februari 2014 - 20:35:17 »
Op 1 veroordeling bij verstek na - maar het is een gewoonte in het Belgische "recht" om wie verstek geeft, steevast veel zwaarder te straffen.

Die kan dus nog verzet aantekenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1104 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014 - 07:58:27 »
Op 1 veroordeling bij verstek na - maar het is een gewoonte in het Belgische "recht" om wie verstek geeft, steevast veel zwaarder te straffen.

"Als 'm zelfs nog niet wil komen luisteren naar z'n veroordeling, zullen we 't die kerel eens goed laten voelen", zoiets ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1105 Gepost op: vrijdag 28 februari 2014 - 13:12:46 »
Op 1 veroordeling bij verstek na - maar het is een gewoonte in het Belgische "recht" om wie verstek geeft, steevast veel zwaarder te straffen.

"Als 'm zelfs nog niet wil komen luisteren naar z'n veroordeling, zullen we 't die kerel eens goed laten voelen", zoiets ?

Zoiets ja.

Rechters zijn wat in hun gat gebeten als ge zelfs uw kat niet stuurt ...
Dan knallen ze er maar ineens een stevige straf op, en de meeste "veroordeelden" gaan dan wel in verzet.
Het gebeurt wel eens dat een bij verstek onredelijk zwaar veroordeelde vergeet tijdig verzet aan te tekenen na betekening van het vonnis (je hebt maar 15 dagen na betekenis), en dan uiteindelijk zowat als enige opdraait voor het boeltje ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1106 Gepost op: zaterdag 01 maart 2014 - 14:34:36 »
Nog 1 van de 67 bij PZ Minos gestolen wapens teruggevonden.

Nog 64 te gaan .

http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/mortsel/gestolen-politiewapen-komt-boven-water.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1107 Gepost op: zaterdag 01 maart 2014 - 17:37:51 »
Nog 1 van de 67 bij PZ Minos gestolen wapens teruggevonden.

Nog 64 te gaan .

http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/mortsel/gestolen-politiewapen-komt-boven-water.aspx

Ze hebben misschien al de 3 exemplaren gevonden die niet werken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1108 Gepost op: zondag 02 maart 2014 - 14:46:40 »
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1546484/vermiste-man-vermoord-teruggevonden-in-woning.aspx

De reden dat ik het hier zet ?  Wel, uit het artikel:

Citaat
Zijn levenloos lichaam werd vrijdag al aangetroffen op de zolderverdieping van de woning. Dat is opvallend, want naar aanleiding van zijn verdwijning werd de woning van de Menenaar al een keer doorzocht.

Een huis doorzoeken, op zoek naar sporen/aanwijzingen mbt de vermiste.  En daarbij .... diens stoffelijk overschot niet ontdekken ?  Faut le faire !
« Laatst bewerkt op: zondag 02 maart 2014 - 14:48:55 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1109 Gepost op: zondag 02 maart 2014 - 15:35:17 »
Een huis doorzoeken, op zoek naar sporen/aanwijzingen mbt de vermiste.  En daarbij .... diens stoffelijk overschot niet ontdekken ?  Faut le faire !

Het lijk zal toen nog niet genoeg gestonken hebben zeker?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."