http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=54413Verweerder, betwist niet het foutparkeren. De boete daarvan + takelokosten aanvaardt ze. Maar ze krijgt nog een derdegraadsovertreding aangesmeerd ook, wegens het niet naleven van het bevel van een bevoegd persoon.
een overtreding van de 3e graad "krachtens artikel 3.2° van KB 30-09-2005: Art. 4.4.al.1.. Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt."
Maarrrr ..... bij hun vaststellingen, schrijft diezelfde verbalisant wél, dat ze dat ze de eigenaar niet konden bereiken:
"Alle pogingen om alsnog de eigenaar of bestuurder van het voertuig te contacteren en het voertuig te laten verplaatsen waren negatief". Straf hé: een bevel kunnen geven aan iemand die je niet eens kan contacteren ?

Ze probeert dan de dienst op het commissariaat te bereiken, en krijgt daar natuurlijk weer een sterk staaltje van hun mateloze arrogantie te horen:
Ze hebben me doorverbonden met de dienst boetes. Daar hebben ze me gezegd: 'ze zullen u hebben proberen contacteren'.
Op mijn vraag waarom artikel 4.4.al.1., kreeg ik als antwoord: 'de situatie zal wel zo zijn geweest anders stond het er niet op'.
Dus madammeke, niet zagen hé. Het zal wel zo geweest zijn, anders stond het er zo niet op .....
Juist, ja. Als er staat dat ze de eigenaar/bestuurder niet konden contacteren, dan zal dat inderdaad wel zo zijn.

Onnozelaars !