Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415936 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Zo werkt het : POLITIE
« Reactie #1140 Gepost op: zaterdag 05 april 2014 - 19:22:37 »
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1565269/217-km-u-en-toch-vrijuit.aspx

In het PV wordt genoteerd dat de beklaagde 217 km/u reed.

Nadien blijkt :
- dat het "kalibratieverslag" niet eens vermeld dat het om het betrokken voertuig gaat !
- dat voor de kalibratie een flitstoestel gebruikt werd waarvan de ijking verlopen was !

Gefoefel .... niks minder dan valsheid in geschrifte.

En dat moet dan doorgaan voor "betrouwbaar" ?

Ik verschiet van die gasten al van niks meer.

De rechter dacht er duidelijk ook het zijne van !
Vrijspraak.

Terecht.  Al was hun leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalde 't wel.  Gelukkig deze keer.  

Hadden ze hun werk correct gedaan en niet gelogen, was die kerel zwaar tegen de lamp gelopen.  Desnoods "Onaangepaste snelheid", maar dat was niet straf genoeg zeker ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1141 Gepost op: vrijdag 11 april 2014 - 14:54:40 »
vrolijk PV's uitschrijven, en tegelijk zélf dezelfde overtreding begaan, daarbij niet prioritair rijdend:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-merksem/politie-rijdt-zelf-in-verkeerde-richting-a1849432/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1142 Gepost op: vrijdag 11 april 2014 - 15:04:40 »
Zijn goed bezig ...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140411_01063870
Citaat
Een opmerkelijke foto uit Genk: buurtbewoners merkten deze week deze combi op in de Stalenstraat. De politiewagen stond geparkeerd op een parkeerplaats die bestemd is voor gehandicapten.

Waarschijnlijk waren ze de talloze inbreuken op de plaatsingsvoorwaarden aangaande deze parkeerplaatsen (e.a.) aan het vaststellen in de Stalenstraat ...

de halve straat is er "gehandicaptenparking" ipv enkel de bewuste parkeerplaatsen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1143 Gepost op: zaterdag 12 april 2014 - 16:39:39 »
vrolijk PV's uitschrijven, en tegelijk zélf dezelfde overtreding begaan, daarbij niet prioritair rijdend:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-merksem/politie-rijdt-zelf-in-verkeerde-richting-a1849432/

Destijds waren er ook op wijlen het Wegcode Forum al heel wat flikken die, prioritair rijdend of niet, een heel excentrieke interpretatie hadden van AR 59.12:

Citaat
59.12. De bepalingen van artikel 7.1 gelden niet voor het rijkswacht-, politie- en douanepersoneel wanneer hun opdracht het rechtvaardigt.

(Dit artikel werd niet aangepast toen de inhoud van AR 7.1 gewijzigd werd, en de rijkswacht al lang niet meer bestond)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1144 Gepost op: zaterdag 12 april 2014 - 16:43:07 »
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140411_01063870

Een opmerkelijke foto uit Genk: buurtbewoners merkten deze week deze combi op in de Stalenstraat. De politiewagen stond geparkeerd op een parkeerplaats die bestemd is voor gehandicapten.

Het moet verwarrend zijn voor vele flikken. Ze beseffen maar al te goed dat ze (geestelijk) gehandicapt zijn, en dan vergeten ze al eens dat ze een gehandicaptenkaart nodig hebben om daar te mogen parkeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1145 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 15:53:56 »
En de volgende ...

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/wedstrijdje-auto-s-controleren-tussen-agenten-eindigt-voor-rechtbank.aspx

Wedstrijdje auto's controleren, hebben die gasten niks beters te doen?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1146 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 16:05:57 »
Ze kregen toch tuchtstraffen.  'k Vraag me alleen af, wat ik me daarbij moet voorstellen.  Waarschijnlijk een simpele: "Nu niet meer doen hé, want zo schaad je onze reputatie".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1147 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 21:44:17 »
Ze kregen toch tuchtstraffen.  'k Vraag me alleen af, wat ik me daarbij moet voorstellen.  Waarschijnlijk een simpele: "Nu niet meer doen hé, want zo schaad je onze reputatie".

Juist. Dat heet een vermaning. Dat is ook een tuchtstraf.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1148 Gepost op: maandag 14 april 2014 - 21:46:23 »
En de volgende ...

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/wedstrijdje-auto-s-controleren-tussen-agenten-eindigt-voor-rechtbank.aspx

Wedstrijdje auto's controleren, hebben die gasten niks beters te doen?

Auto's controleren op basis van de kleur... wellicht waren dat agenten met een IQ boven het gemiddelde bij de politie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Lees het maar in de gazet ...
« Reactie #1149 Gepost op: dinsdag 15 april 2014 - 13:07:43 »
Bron en © : GvA.be

Citaat
Politie vergeet dood van zwerver aan zonen te melden
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1150 Gepost op: woensdag 16 april 2014 - 20:34:11 »
Welja, rij anders met je motor ff links in je rijrichting over het fietspad.  Als flik ben je toch onaantastbaar, is het niet ?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140416_01070978

En die vedetten zijn zich nog van geen kwaad bewust ook, zelle:

Citaat
De verklaring daarvoor is simpel zeggen ze bij de Blankenbergse politie: er waren meldingen binnengekomen van glas op dat fietspad.

Ja, en dan ?  Afstappen en te voet een controle doen, was geen optie ? En als je daar te lui voor bent, doe de visuele inspectie dan desnoods (langzaam) rijdend vanop de rijbaan, zodat achterop komende bestuurders je makkelijk voorbij kunnen.  Dit alles uiteraard rechts in je rijrichting, wel te verstaan.

Citaat
Een bromfiets zou zelfs al een lekke band gehad hebben door dat glas. Daarom ging onze motard op zoek naar dat glas en moest hij wel over dat fietspad rijden.

Juist, en met de snelheid die deze klojo haalt met z'n motorfiets, solliciteert hij nadrukkelijk om zélf ook in de problemen te komen.  Tegen de tijd dat hij het glas zal kunnen zien liggen, heeft 'm zélf wellicht ook prijs ....
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 april 2014 - 20:42:49 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1151 Gepost op: donderdag 17 april 2014 - 14:47:03 »
Welja, rij anders met je motor ff links in je rijrichting over het fietspad.  Als flik ben je toch onaantastbaar, is het niet ?

Het is inderdaad onvoorstelbaar hoeveel flikken ervan overtuigd zijn dat ze boven de wet staan, en zelf mogen uitmaken wanneer ze wat moeten doen en mogen laten.

Dit is uiteraard een kenmerk van een politiestaat.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1152 Gepost op: donderdag 17 april 2014 - 15:35:15 »
http://www.gva.be/regio-waas/sint-niklaas/vier-mensen-voor-rechter-omdat-ze-stikkende-man-niet-hielpen.aspx

4 voorbijgangers worden gedagvaard wegens schuldig verzuim.  Ben ik nu de enige die niet snapt, waarom de operatoren die ervoor betaald worden om deze camera's in de gaten te houden, zelfs geen berisping krijgen ?

Citaat
De stad Sint-Niklaas heeft intussen beslist om nog méér camera's in de stad te hangen.

Wat zal het baten ? Als er toch niet aandachtig genoeg naar die beelden gekeken wordt, of er veel te laat passend gevolg gegeven wordt aan hetgeen men ziet op de beelden van die camera's ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1153 Gepost op: donderdag 17 april 2014 - 18:46:28 »
Flitsmaraton ...

Flikken Lier op de R16 zonder stoppen door rood ... aan KP zonder flitspaal.
Sinds de uitspraak in Antwerpen, is de kurk er helemaal af ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1154 Gepost op: donderdag 17 april 2014 - 21:42:10 »
Flitsmaraton ...

Flikken Lier op de R16 zonder stoppen door rood ...

Ja natuurlijk. Op zo een dag waarop ze zich zogezegd eens extra inzetten voor de veiligheid, moeten ze toch het slechte voorbeeld kunnen geven.

Als je dat soort zoekt, is het niet moeilijk dat slechts 14% van de kandidaten voldoen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."