Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 416015 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
When the shit hits the fan ...
« Reactie #1185 Gepost op: zaterdag 31 mei 2014 - 15:19:02 »
... kruipen de flikken in 't zand.

Bron en © : GvA.be

Naar aanleiding van de slachtpartij op de Zavel in BXL, wordt politiemensen aangeraden niet meer in uniform van/naar werk te gaan ...


« Laatst bewerkt op: zaterdag 31 mei 2014 - 21:08:27 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1186 Gepost op: zaterdag 31 mei 2014 - 16:51:13 »
Niet de militairen.

Wacht maar: de politievakbond zal gauw een premie eisen omdat de flikken nu onderweg van en naar het werk hun eigen kleren moeten dragen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

VC

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1188 Gepost op: vrijdag 27 juni 2014 - 02:27:56 »

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1189 Gepost op: vrijdag 27 juni 2014 - 03:12:29 »
Wat heerlijk, nu kan ik ook pliesieman worden. Happy happy, joy joy!

Oh wacht...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1190 Gepost op: vrijdag 27 juni 2014 - 13:21:14 »
Die allochtonen komen dan mogelijk uit een land waar geen schoolplicht bestaat, zodat ze misschien zelfs geen basisschool gevolgd hebben, maar ze gaan wel ("Wij" = in naam van de koning) PVs opstellen.

Citaat van: Bart Somers
Ik streef ernaar om van mijn korps een afspiegeling van de samenleving te maken

Juist. Als die samenleving ergens voornamelijk uit daklozen, asielzoekers en clochards bestaat, dan moeten daar maar flikken uit komen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Blijkbaar stelt de politie tegenwoordig de wetten ...
« Reactie #1191 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 10:13:57 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/politie-laat-toeteren-nu-toch-toe.aspx

Blijkbaar heb ik iets gemist in de wegcode waardoor de politie plots bepaalt wat een overtreding wordt, en vooral wat niet ...


Het selectief verbaliseren is al lang aan de gang.
Ondermeer wegbeheerders profiteren er al jaren volop van om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.
Bij sommige manifestaties kan plots ongestoord wat anders vlotjes een PV oplevert.
Doe met een auto hetzelfde als wat een fietser ongestoord kan doen onder het oog van de politie, en je scoort gegarandeerd een PVtje.

Daar komt dan nog een parket bovenop dat eveneens selectief vervolgt ...


En dan maar verschieten zeker dat de wetten uitgehold worden ???
« Laatst bewerkt op: zondag 29 juni 2014 - 10:16:21 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1192 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 10:42:38 »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1193 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 11:22:16 »
Snel feesten blijft echter een probleem dat geverbaliseerd moet worden :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1931355/2014/06/28/Politie-gaat-massaal-flitsen-deze-zomer.dhtml

En dat op de autosnelweg waar ongevallen door overdreven snelheid - sneller rijden als de heilige 120 kmh, ook in beste omstandigheden - verwaarloosbaar klein is.
Snelle kassa-kassa.

Nostalgie-grappig dat in niet zo oude tijden (80-90´s) altijd de Nederlanders als "veiligheids-vb" gesteld werden (door onze politiekers-BIVV kliekje) met hun amper 100 kmh (tot 1988) dan 120 kmh op snelwegen, en vooral algemene 80 kmh op gewone wegen buiten bbk. Vlaanderen-Be was immers best vergelijkbaar met Nederland enz... blabla, terwijl NL op de Europese dodenladder quasi continu top 5 haalde, schommelde BE immers rond de 16e tot 12e plaats of quasi nog middenveld van de 27 EU-landen die toen statistisch bijgehouden werden (deels terugwerkend).
En zeggen dat BE ooit ruim verkeersveiliger was als NL (volgens Eurostat cijfers 1965) en in de top 3 stond van West_EU. Toen nog zonder limieten buiten bbk# zoals quasi gans Europa.  

In die tijd -vóór de mobiele Gatso´s en wildgroei flitspalen- was er amper controle op onze snelwegen en quasi overal in Vlaanderen mocht men 90 kmh op gewone wegen en 120 kmh op de meeste 2+2, flitspalen bestonden toen nog niet ttz waren hier pas gehomologeerd in december 1997, maar toch haalden we 2 jaren, 1996-1997, de 12e plaats verkeersdoden/inwoner, zowat ~ 5 % beter als het EU-landgemiddelde. Maar ook die 12e plaats was achteraan van het West_EU groepje, enkel Luxemburg deed slechter, dus we moesten opklimmen...

"Door al dat flitsgedoe en focussering op snelheid" of snelheidsremmende maatregelen (drempels, meubilair, VVR,... ) én gestegen verkeersdrukte... alles zonder resultaat, zijn we snel afgezakt rond de 20 plaats waar we de laatste 4 jaren toch een vaste plaats hebben en doen het zowat 15 % slechter als het EU-landgemiddelde.  :'(
Citaat
# Geschiedenis BE- Vmax:
1968:  De max. toegelaten snelheid binnen de bebouwde kom werd vastgelegd op 60 km/uur.
1971:  De max. toegelaten snelheid op gewone wegen werd vastgelegd op 90 km/uur, vanaf 2+2 nog geen limiet.
1974:  De max. toegelaten snelheid op 2+2 en autosnelwegen werd vastgelegd op 120 km/uur.
1992:  De max. toegelaten snelheid binnen de bebouwde kom werd vastgelegd op 50 km/uur.
Bron o.a.: http://www.lachambre.be/kvvcr/showpage.cfm?section=qrva&language=fr&cfm=qrvaXml.cfm?legislat=48&dossierID=48-b044-02-0266-1992199300239.xml

Tja en het punt is dat NL het "politiek-vb" niet meer is, met hun 100 kmh op de 1+1 stroomwegen buiten bbk, en algemene 130 kmh op hun snelwegen.
Enkel dat wat de automobilist nog kan pesten namen-nemen we van NL over (vooral vertikaal wegmeubilair).
Hier nog een lang stukje uit 2002 waar de NL-liberalen pleiten voor minstens een 130 kmh op de snelweg, en sowieso op een algemene snelheidverhoging mits...:
Citaat
http://libertarian.nl/wp/2002/12/de-vrijheid-om-harder-te-rijden-sneller-is-veiliger/
Zaterdag, 14 December 2002   

De vrijheid om harder te rijden: sneller is veiliger

De VVD wil de maximum snelheid op de snelweg verhogen van 120 naar 130. Ondanks de felle reacties van voornamelijk de linkse partijen is daar weinig tot niets op tegen. Het is alleen jammer dat men als gevolg van de Nederlandse politieke correctheid niet durft te zeggen wat het beste zou zijn: het afschaffen van de maximum snelheid op de snelweg.

Persoonlijk houd ik mij zelden aan de geldende limieten op de snelweg. Toch rijd ik nooit te hard. Té hard rijden is namelijk gevaarlijk. Maar ik, en vrijwel alle automobilisten met mij, kan prima inschatten hoe hard ik in een bepaalde situatie kan rijden. En tijdens een zomerse nacht op de Afsluitdijk is die verantwoorde snelheid een stuk hoger dan op een door slagregens overspoelde A2 op een vrijdagmiddag. Toch zijn de maximum snelheden in beide situaties gelijk.  [...]
Awel 10 jaar later is 130 kmh een feit in Nederland.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 juni 2014 - 12:32:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1194 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 12:10:12 »
Ze hebben het aan hun eigen te danken dat niemand iets van hun moet hebben, bende tweezakken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Blijkbaar stelt de politie tegenwoordig de wetten ...
« Reactie #1195 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 12:14:39 »
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/politie-laat-toeteren-nu-toch-toe.aspx

Blijkbaar heb ik iets gemist in de wegcode waardoor de politie plots bepaalt wat een overtreding wordt, en vooral wat niet ...

Wat wil je ?  Zélf vrolijk hun megafoon gebruiken om te feesten.  Tja, dan ga je niet écht geloofwaardig meer overkomen als je claxonnerende bestuurders gaat beboeten:

http://www.hln.be/hln/nl/17541/Het-leukste-van-het-web/article/detail/1922697/2014/06/19/Geen-straf-voor-feestende-agenten.dhtml?utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws&utm_medium=Social&utm_source=hootsuite
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Blijkbaar stelt de politie tegenwoordig de wetten ...
« Reactie #1196 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 12:31:37 »
Het selectief verbaliseren is al lang aan de gang.

Is het dat wat men het appreciatierecht van een politiebeamte noemt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Blijkbaar stelt de politie tegenwoordig de wetten ...
« Reactie #1197 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 12:34:02 »
Wat wil je ?  Zélf vrolijk hun megafoon gebruiken om te feesten.  Tja, dan ga je niet écht geloofwaardig meer overkomen als je claxonnerende bestuurders gaat beboeten

De nagel op de kop. Maar het zelf telkens weer uithangen is voor hen duidelijk veel belangrijker dan geloofwaardig over te komen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1198 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 17:53:34 »
"Door al dat flitsgedoe en focussering op snelheid" of snelheidsremmende maatregelen (drempels, meubilair, VVR,... ) én gestegen verkeersdrukte... alles zonder resultaat, zijn we snel afgezakt rond de 20 plaats waar we de laatste 4 jaren toch een vaste plaats hebben en doen het zowat 15 % slechter als het EU-landgemiddelde.  :'(
Dat ga je de hoera-politici niet horen verkondigen natuurlijk ...
Laat staan dat het eigen beleid in twijfel zou gesteld worden !

Door steeds maar te focussen op snelheid, mist het beleid uiteraard de echte ongevalsoorzaken ...
Ze mogen nog blij zijn dat er vooral meegelift wordt op betere auto's, en betere medische hulp.
Anders was het helemaal een drama.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1199 Gepost op: zondag 29 juni 2014 - 21:08:01 »
Door steeds maar te focussen op snelheid, mist het beleid uiteraard de echte ongevalsoorzaken ...
Ze mogen nog blij zijn dat er vooral meegelift wordt op betere auto's, en betere medische hulp.
Anders was het helemaal een drama.
En de Be-cijfers zijn dan nog met een veel te hoge onderregistratie van zwakke weggebruikers (vooral uit ziekenhuizen [10])...
In NL worden die cijfers sinds 1996 wel gecorrigeerd door cbs.nl:
Citaat
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FAC6EA11-7889-4DF4-8AC8-1EADFA3119E8/0/pb14n025.pdf zie toelichting.

Toelichting
Voor de vaststelling van het aantal dodelijke verkeersslachtoffers in Nederland zijn gegevens uit drie bronnen gecombineerd: gegevens uit door een arts ingevulde doodsoorzaakformulieren, uit dossiers van arrondissementsparketten in geval van een niet-natuurlijke dood en uit ongevalsrapporten die door de politie zijn opgemaakt. Door de koppeling en integratie van deze bronnen kunnen eventueel ontbrekende gegevens in de afzonderlijke bestanden worden aangevuld.
De resultaten van deze integratieve benadering van het aantal verkeersdoden zijn beschikbaar vanaf het kalenderjaar 1996*.

Belgie heeft zijn registratie nog altijd niet officieel aangepast, toch niet dat ik weet (staat ook dikwijls in de media):
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140610_001  tja BIVV maakt de officiele statistieken niet van statbel.fgov.be...

Citaat
http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%20WG%20Kwetsbare%20weggebruikers%20DEF.pdf pagina 6

Dit komt vooral tot uiting in de discrepantie tussen de officiële ongevallenstatistieken (op basis van de cijfers van politie9 en parket) en de registratie van ongevallen met deze
categorieën weggebruikers door spoedgevallendiensten van ziekenhuizen[10]. Voor het gemotoriseerd verkeer - waaronder de motorrijders - zijn ook de cijfers van de
verzekeringsmaatschappijen een goede indicator.
[10] Wegens ontbreken financiering gegevensregistratie door ziekenhuispersoneel en de beperking van gegevensoverdracht op grond van de strafrechtelijke bepalingen m.b.t. het medisch geheim.
Daar hoor je onze politici ook niet over, het is nochtans hun job...

In feite moet men bij de Belgische cijfers zowat ~ 8 % van het totaal doden erbijtellen... (schat ik grof).

NL doet het dus wel quasi vanaf 1996, zie onderstaande grafiek enkel fietsdoden, de gecorrigeerde aantallen staan in blauwe stippelijn vanaf 1996*

origineel uit: http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/Factsheet_Fietsers.pdf
of : http://www.astronomie.be/rik.gheysens/fietshoorn/statistieken.htm
« Laatst bewerkt op: zondag 29 juni 2014 - 21:43:29 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I