Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415932 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Brusselse agent richt wapen naar collega nav religieuze kwestie
« Reactie #1410 Gepost op: zondag 25 januari 2015 - 14:08:03 »
Suïcide kan men ook tijdens de dienst uitvoeren.

Inderdaad. Maar als het wapen mee naar huis genomen wordt, gebeurt het wel eens meer dat sommigen, alvorens de hand te slaan aan zichzelf, zich geroepen voelen om eerst nog even hun familieleden van kant te maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1411 Gepost op: zondag 25 januari 2015 - 15:22:49 »
Daar kan ik inkomen en ben het er ook mee eens. Nu is het wel zo dat men veel sneller ingrijpt indien een collega tekenen uit van neerslachtigheid, depressie enz... Soms te snel overgaat tot veiligheidsmaatregelen waar het in enkele gevallen soms totaal overbodig is. Er zijn korpschefs die er een sport van maken om collega's de grond in te boren.

Ik ken een zaak waar een diensthoofd een belangrijk aandeel heeft gehad in een moordzaak onder collega's. Zwaar op de korrel is genomen door de assisenvoorzitter. De depressieve collega is zodanig gejend dat de assisenvoorzitter en juryleden de voorhechtenis meer dan voldoende hebben geacht. 

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1412 Gepost op: maandag 26 januari 2015 - 14:07:09 »
Er zijn korpschefs die er een sport van maken om collega's de grond in te boren.

Zoals men zegt: in de grond zijn de flikken niet slecht, maar je moet ze er eerst inkrijgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
alweer vergissing bij inval, alweer verkeerde appartement
« Reactie #1413 Gepost op: donderdag 05 februari 2015 - 12:20:20 »
Nog niet zo lang geleden hadden we hier een artikel, over een vergissing bij een inval.  In een appartementsgebouw, waren ze bij de verkeerde binnengevallen.  En yet again:

http://www.gva.be/cnt/dmf20150205_01512538/politie-vergist-zich-grootschalige-inval-bij-bejaarde-vrouw

Vallen ze bij een 86-jarige binnen, die vredig lag te slapen.  Da's GVD goed om haar een hartaanval te bezorgen, en de dood in te jagen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Panza

  • Starter
  • *
  • Berichten: 22
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1414 Gepost op: donderdag 05 februari 2015 - 23:53:48 »
Dat men zich vergist, is altijd mogelijk Bert. Want er is nog een verschil tussen opzet en onopzettelijk. Vergis u ook niet. Er zitten ook oma's in de gevangenissen. Dit even ter zijde.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1415 Gepost op: vrijdag 06 februari 2015 - 10:59:38 »
Dat men zich vergist, is altijd mogelijk Bert. Want er is nog een verschil tussen opzet en onopzettelijk. Vergis u ook niet. Er zitten ook oma's in de gevangenissen. Dit even ter zijde.
Men kan zich vergissen, maar doet dat in die sector best niet te veel.
De krimi-kraaien zijn dan gaan vliegen, in het beste geval, of het invalteam wordt vakkundig afgemaakt in de rug als het om échte kriminelen gaat ...


De oma's in Hasselt maken intussen plaats voor mensen die meer gevaar voor de maatschappij betekenen   :D
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1416 Gepost op: vrijdag 06 februari 2015 - 14:35:42 »
Dat men zich vergist, is altijd mogelijk Bert. Want er is nog een verschil tussen opzet en onopzettelijk.


't Zou er nog moeten bij komen ook, dat die sjarels met opzet 't verkeerde appartement binnenvielen.

Vergis u ook niet. Er zitten ook oma's in de gevangenissen. Dit even ter zijde.

Ach ja, en dàt is dan een excuus voor deze blunder ?  Of begrijp ik uw posting nu verkeerd ?

Eneuh, hoe zat dat ook weer met die ezel en die steen ?  Juist, welgeteld 1 dag (!!!) na deze pijnlijke flater:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/1.2230739

uit het artikel:

Citaat
De bewoner werd van zijn bed gelicht en werd naakt tegen de muur gezet, geblinddoekt en geboeid. Pas kort daarna merkten de agenten dat ze zich van appartement hadden vergist en de verkeerde deur met een stormram hadden ingebeukt.

en over die 86-jarige vrouw:

Citaat
De vrouw verkeerde in shock en had doktershulp nodig.


Geweldig land toch, waar dat allemaal zomaar kan ?  En wedden dat er niet 1e gestraft gaat worden, of zelfs nog maar berispt gaat worden ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 06 februari 2015 - 17:00:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1417 Gepost op: zaterdag 07 februari 2015 - 09:37:49 »
Eneuh, hoe zat dat ook weer met die ezel en die steen ?

Juist. Wie zich wél twee keren aan dezelfde steen stoot, bewijst dus dat hij geen ezel is (maar wellicht een steenezel).

Citaat
Citaat
De bewoner werd van zijn bed gelicht en werd naakt tegen de muur gezet, geblinddoekt en geboeid. Pas kort daarna merkten de agenten dat ze zich van appartement hadden vergist en de verkeerde deur met een stormram hadden ingebeukt.

en over die 86-jarige vrouw:

Citaat
De vrouw verkeerde in shock en had doktershulp nodig.

Dergelijk brutaal en mensonterend optreden vind ik ongepast als de betrokkene geen weerstand biedt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1418 Gepost op: zaterdag 07 februari 2015 - 20:23:49 »
Filmende Flikken ...

http://www.gva.be/cnt/dmf20150207_01516622/politie-kan-straks-met-minicamera-filmen-bij-interventie


Zou men daar al door hebben dat dat ettelijke TB / dag gaat opleveren ?
Dat dat ergens moet opgeslagen worden ?
Dat daar een deftige IT infrastructuur voor nodig is, om de bestanden te bewaren + te linken aan PVs ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1419 Gepost op: zaterdag 07 februari 2015 - 22:03:08 »
Dat daar een deftige IT infrastructuur voor nodig is, om de bestanden te bewaren + te linken aan PVs ?

De IT infrastructuur van de politie in Mechelen heb ik vorig jaar nog kunnen bewonderen. Het leek wel een museum. Men gebruikte een versie van MS-Word van meer dan 10 jaar oud. Daar zit natuurlijk geen support meer op en is dus een potentieel beveiligingsrisico.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1420 Gepost op: zaterdag 07 februari 2015 - 22:15:22 »
Ik ben pas in de catacombe van de Kennedytunnel geweest, ook om te schreeuwen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1421 Gepost op: zaterdag 07 februari 2015 - 22:45:39 »
Dat daar een deftige IT infrastructuur voor nodig is, om de bestanden te bewaren + te linken aan PVs ?

De IT infrastructuur van de politie in Mechelen heb ik vorig jaar nog kunnen bewonderen. Het leek wel een museum. Men gebruikte een versie van MS-Word van meer dan 10 jaar oud. Daar zit natuurlijk geen support meer op en is dus een potentieel beveiligingsrisico.

die zijn safe  ;-)
security through obscurity ... niemand verwacht dat nog tegen te komen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1422 Gepost op: zondag 08 februari 2015 - 03:38:41 »
Dat men zich vergist, is altijd mogelijk Bert. Want er is nog een verschil tussen opzet en onopzettelijk.


't Zou er nog moeten bij komen ook, dat die sjarels met opzet 't verkeerde appartement binnenvielen.

Vergis u ook niet. Er zitten ook oma's in de gevangenissen. Dit even ter zijde.

Ach ja, en dàt is dan een excuus voor deze blunder ?  Of begrijp ik uw posting nu verkeerd ?

Eneuh, hoe zat dat ook weer met die ezel en die steen ?  Juist, welgeteld 1 dag (!!!) na deze pijnlijke flater:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/1.2230739

uit het artikel:

Citaat
De bewoner werd van zijn bed gelicht en werd naakt tegen de muur gezet, geblinddoekt en geboeid. Pas kort daarna merkten de agenten dat ze zich van appartement hadden vergist en de verkeerde deur met een stormram hadden ingebeukt.

en over die 86-jarige vrouw:

Citaat
De vrouw verkeerde in shock en had doktershulp nodig.


Geweldig land toch, waar dat allemaal zomaar kan ?  En wedden dat er niet 1e gestraft gaat worden, of zelfs nog maar berispt gaat worden ?

Nooit iemand veroordelen voor je in iemand zijn mocassins hebt gestaan, Bert.
U gaat voort op de persberichten. Wie zegt dat er geen foutvermelding in het huiszoekingsbevel stond?
Wie zegt dat in de verklaringen geen foutief appartementsdeur is vermeld of een verkeerde beschrijving van de plaats toestand is gegeven?
Sorry, zaken die ik ook al heb meegemaakt. Is dat de schuld van de rechercheurs, de vaststellers?
 

 
« Laatst bewerkt op: zondag 08 februari 2015 - 03:50:15 door diane »
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1423 Gepost op: zondag 08 februari 2015 - 10:30:16 »
Nooit iemand veroordelen voor je in iemand zijn mocassins hebt gestaan, Bert.

In dergelijk krapul hun mocassins, WIL ik hoegenaamd niet staan.

U gaat voort op de persberichten.

Wel, als zij menen dat er hen in de media onrecht aangedaan is, hadden ze al lang een reactie kunnen plaatsen.  Bij gebreke daaraan, trek ik m'n conclusies wel.

Wie zegt dat er geen foutvermelding in het huiszoekingsbevel stond?
Wie zegt dat in de verklaringen geen foutief appartementsdeur is vermeld of een verkeerde beschrijving van de plaats toestand is gegeven ?

Wie zegt er dat dat wél zo was ?  En ALS het dan al het geval was, hadden ze dat heus wel in een reactie meegedeeld.

Enneuh.  Dat ze een naakte man tegen de muur kwakten, hem geblinddoekt en gehandboeid hebben .... zou dat mss ook nog in 1 of ander bevel kunnen gestaan hebben ?  Zelfs al stonden die sjarels bij de juiste, aan te houden crimineel.  De Middeleeuwen zijn alweer eventjes voorbij.  Dergelijke baldadigheden, zijn op geen enkele manier goed te praten.  Hij is naakt, ongewapend, .... dan kan het écht wel op een iets menselijkere manier om hem aan te houden, of niet soms ?

Blijkbaar begrijpt onze politie nog altijd in de verste verte niet wat het betekent om dwangmiddelen/dwangtechnieken slechts te hanteren, op een manier die iets of wat in proportie staat tot het gevaar dat er uitgaat van degene die gearresteerd of gekalmeerd moet worden.  Ze hebben hun lesje sedert Jonathan Jacob dus blijkbaar nog altijd niet geleerd.  Want opnieuw worden dwangmiddelen buiten alle proporties gebruikt tegen een naakte, weerloze man.  Dit alles nog los van het feit dat ze grandioos de verkeerde te pakken hadden.
« Laatst bewerkt op: zondag 08 februari 2015 - 14:54:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1424 Gepost op: zondag 08 februari 2015 - 19:30:24 »
In geen van beide gevallen leverde de aangehoudene ook maar het minste gevaar op, en was er dus geen reden om zich niet te overtuigen van zijn/haar identiteit.

Een 86-jarige vrouw, is dat hoogstwaarschijnlijk een zeer gevaarlijke crimineel die met een Kalaschnikow in bed ligt?

En die naakte man, was die zwaarbewapend met spelden aan zijn benen om rond de pijpen van zijn broek te doen bij het fietsen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."