Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415994 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1755 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 13:31:11 »
Je moet ergens een lijn(tje) trekken.  ;D

Citaat
Speurders horen op telefoontap collega cocaïne bestellen bij gezochte dealer

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160205_02111158

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1756 Gepost op: vrijdag 05 februari 2016 - 20:14:30 »
Tja, als je een misdrijf wil oplossen, is de kans natuurlijk groot dat je op een flik valt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1757 Gepost op: donderdag 18 februari 2016 - 13:44:45 »
Om hier nog even op terug te komen :

Juist. Ik zal eens tegen een flik zeggen dat hij een strontvarken is. En op de rechtbank houd ik dan vol dat het maar om te lachen was.

Best niet doen. 

http://www.gva.be/cnt/dmf20160218_02135620/agenten-op-facebook-smurfen-noemen-staat-gelijk-aan-cyberpesten-en-celstraf?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
De rechtbank zag dat anders en veroordeelde R. voor cyberpesten tot een celstraf met uitstel van 3 maanden en een geldboete van 1.200 euro. Hij moet de drie agenten ook elk een schadevergoeding van 200 euro betalen.

* 3 maanden cel met uitstel
* een geldboete van 1.200 euro
* 3 agenten elk 200 euro schadevergoeding betalen
* + gerechtskosten
* + 150 euro aan slachtofferfonds (als ik mij niet vergis)


Maar die flik die mensen met apen vergeleek, dat vond de rechter blijkbaar zo erg niet.  Of wacht, er IS begot een nuance.  Die flik heeft die mensen geen apen genoemd, hij heeft hen er alleen maar mee vergeleken zeker ?  Alsof dat -gelet op hun huidskleur- dan minder beledigend was.
« Laatst bewerkt op: donderdag 18 februari 2016 - 13:48:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1758 Gepost op: donderdag 18 februari 2016 - 14:41:07 »
Typisch voor een politiestaat. De politie kan ongestraft mensen zonder enige aanleiding in elkaar timmeren, maar je krijgt zowaar een gevangenisstraf, een zware boete en schadevergoeding aan je been als je een politiebeamte een smurf noemt.

Een nuance met eem flik die mensen vergelijkt met apen? Ik zal eens tegen een flik zeggen: "Als U geen politiebeamte was, zou ik U zeggen dat U een idioot bent." Dan is er ook een nuance: ik zou het alleen maar zeggen als hij geen politiebeamte was. En 't was ook maar om te lachen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1759 Gepost op: woensdag 24 februari 2016 - 19:16:29 »
Om hier nog even op terug te komen :

Juist. Ik zal eens tegen een flik zeggen dat hij een strontvarken is. En op de rechtbank houd ik dan vol dat het maar om te lachen was.

Best niet doen. 

http://www.gva.be/cnt/dmf20160218_02135620/agenten-op-facebook-smurfen-noemen-staat-gelijk-aan-cyberpesten-en-celstraf?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Citaat
De rechtbank zag dat anders en veroordeelde R. voor cyberpesten tot een celstraf met uitstel van 3 maanden en een geldboete van 1.200 euro. Hij moet de drie agenten ook elk een schadevergoeding van 200 euro betalen.

* 3 maanden cel met uitstel
* een geldboete van 1.200 euro
* 3 agenten elk 200 euro schadevergoeding betalen
* + gerechtskosten
* + 150 euro aan slachtofferfonds (als ik mij niet vergis)


Maar die flik die mensen met apen vergeleek, dat vond de rechter blijkbaar zo erg niet.  Of wacht, er IS begot een nuance.  Die flik heeft die mensen geen apen genoemd, hij heeft hen er alleen maar mee vergeleken zeker ?  Alsof dat -gelet op hun huidskleur- dan minder beledigend was.
Je kunt wel een poging doen om ze omver te rijden, zeg je gewoon dat je niet kon stoppen http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2627058/2016/02/24/Autodief-krijgt-vrijspraak-voor-inrijden-op-politiecombi.dhtml
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1760 Gepost op: woensdag 24 februari 2016 - 20:55:40 »
Je kunt wel een poging doen om ze omver te rijden, zeg je gewoon dat je niet kon stoppen http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2627058/2016/02/24/Autodief-krijgt-vrijspraak-voor-inrijden-op-politiecombi.dhtml

Begrijp mij niet verkeerd: ik praat autodiefstal uiteraard op geen enkele manier goed.  Van andermans spullen, blijft men met z'n fikken af.  Maar waarom ga je er al bij voorbaat van uit, dat die dief de bedoeling heeft gehad die agenten aan te rijden ?  Waarom sluit je al bij voorbaat uit, dat die dief inderdaad gewoon niet meer kon stoppen ?

Citaat
Plotselinge hindernis
Uit het dossier kan de rechter niet opmaken of de chauffeur voor de plotselinge hindernis op tijd kon stoppen. Daarom spreekt de correctionele rechtbank van Tongeren de twee mannen vrij voor de aanrijding.
« Laatst bewerkt op: woensdag 24 februari 2016 - 21:37:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie moet online aangiftes afdrukken en opnieuw intikken
« Reactie #1761 Gepost op: donderdag 25 februari 2016 - 13:21:32 »
Citaat van: GVA
Politie moet online aangiftes afdrukken en opnieuw intikken

Wanneer iemand een klein misdrijf aangeeft via Police-on-web, dan moeten agenten nadien die aangifte nadien nog eens manueel invoeren in hun computer.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160225_02148838/politie-moet-online-aangiftes-afdrukken-en-opnieuw-intikken

Dit is nu écht informatica op het niveau van volslagen computeranalfabeten.

Duurbetaalde flikken met het geld van de belastingbetaler gegevens nog eens laten intikken... een schande.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1763 Gepost op: donderdag 03 maart 2016 - 15:25:21 »
En zeggen dat het probleem zo simpel kon vermeden worden. De bestuurder van de politiewagen was een bevoegd persoon. Hij moest dus alleen maar aan zichzelf het bevel geven om daar op het trottoir te parkeren, en er was geen sprake van enige overtreding.  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1764 Gepost op: donderdag 03 maart 2016 - 18:26:13 »
Citaat
'Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie hier een probleem van maken. Zou jij in mijn schoenen willen staan?'
Volgende keer als ik met de vrachtwagen ergens sta kan ik dat vast als antwoord geven als er een overijverig iets opduikt om me de les te spellen. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1765 Gepost op: donderdag 03 maart 2016 - 18:35:26 »
En om op die vraag te antwoorden.  Neen, ik zou hoegenaamd niet in de schoenen willen staan van kwistenbiebels die zélf lak hebben aan regels waarvoor ze den braven burger maar al te graag (en terecht) den boek opzwieren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1766 Gepost op: zondag 06 maart 2016 - 20:10:12 »
En hier .... over voorbeeldfuncties gesproken:

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/2638203/2016/03/06/Ophef-in-Driedaagse-agent-negeert-slagboom-renners-stoppen-wel.dhtml?utm_campaign=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#link_time=1457289928

Zijn collega's zijn wél zo slim om het peleton tegen te houden.  Hun collega lieten ze begaan.  Hmmm, mss nog zo slecht niet gezien. 
« Laatst bewerkt op: zondag 06 maart 2016 - 20:29:10 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1767 Gepost op: zondag 06 maart 2016 - 21:40:15 »
Wat is dat voor een knoeier van een flik, dat hij met zijn motorfiets niet kan gaan staan waar er geen slagboom naar beneden komt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."