Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415928 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1920 Gepost op: dinsdag 21 februari 2017 - 11:08:21 »
Er moet er éérst ene per ongeluk in z'n eigen been schieten alvorens ze zich gaan afvragen hoe men veilig omgaat met een dienstwapen ?   ::)

Het heeft inderdaad niet veel te maken met de trui. Met een vuurwapen ga je gewoon niet zo onvoorzichtig om. Tenzij je een flik bent natuurlijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1921 Gepost op: zondag 05 maart 2017 - 13:12:15 »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1922 Gepost op: zondag 05 maart 2017 - 13:51:08 »
Terug theoretische en praktische proeven, dat zal wel eens lastig kunnen worden!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1923 Gepost op: zondag 05 maart 2017 - 17:48:40 »
De man is van Avelgem. Als ik hem was, zou ik in Ieper eens op bezoek gaan bij zijn collega Ivan Bruggeman. Hij kent wellicht voldoende Westvlaams om deze laatste te verstaan (je weet wel, dat zijn die gasten die de "backspace" of "terugsteltoets" van de PC de "keer e kee were"-toets noemen).

Toen Ivan Bruggman lesgever was bij de politieschool, legde hij de kandidaten uit hoe ze een snelheidsboete uit het systeem konden doen verdwijnen. Wellicht weet hij ook hoe je een boete en een rijverbod voor alcoholintoxicatie in rook kunt laten opgaan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1924 Gepost op: donderdag 16 maart 2017 - 12:48:28 »
In Belziek ben je zelfs een goede agent wanneer je schriftvervalsing pleegt. Een straf wordt daar blijkbaar ook niet voor opgelegd  ???

Uit De Standaard!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170316_02782999
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1925 Gepost op: donderdag 16 maart 2017 - 20:22:27 »
In Belziek ben je zelfs een goede agent wanneer je schriftvervalsing pleegt. Een straf wordt daar blijkbaar ook niet voor opgelegd  ???

Uit De Standaard!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170316_02782999

Citaat
Omdat hij een onberispelijke staat van dienst heeft als agent, gaat de rechtbank uit van een eenmalige misstap en kreeg de man een opschorting van straf.

Ik heb een onberispelijke staat van dienst als bankbediende. Als ik een rood verkeerslicht voorbijrijd en dat blijk een eenmalige misstap te zijn, krijg ik dan ook opschorting van straf?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1926 Gepost op: vrijdag 17 maart 2017 - 08:33:38 »
In Belziek ben je zelfs een goede agent wanneer je schriftvervalsing pleegt. Een straf wordt daar blijkbaar ook niet voor opgelegd  ???

Uit De Standaard!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170316_02782999

Citaat
Omdat hij een onberispelijke staat van dienst heeft als agent, gaat de rechtbank uit van een eenmalige misstap en kreeg de man een opschorting van straf.

Ik heb een onberispelijke staat van dienst als bankbediende. Als ik een rood verkeerslicht voorbijrijd en dat blijk een eenmalige misstap te zijn, krijg ik dan ook opschorting van straf?

Een rood licht voorbij rijden? Dat doet de politie al als ze honger hebben en ze willen op tijd in het lokale frituur geraken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Sp.a eist onderzoek naar integriteit Antwerpse politie
« Reactie #1927 Gepost op: maandag 20 maart 2017 - 12:44:18 »
Citaat van: GVA
Sp.a eist onderzoek naar integriteit Antwerpse politie: “Badcops die dromen van politiestaat”

http://www.gva.be/cnt/dmf20170320_02789381/sp-a-eist-onderzoek-naar-integriteit-antwerpse-politie-badcops-die-dromen-van-politiestaat

Uit het artikel:

Citaat
De Antwerpse politie komt vandaag voor de zoveelste keer in opspraak
[...]
Het ‘zelfreinigend vermogen’ binnen de politie is duidelijk onbestaande.
[...]
Een 25-tal leden van de Antwerpse politiedienst die instaat voor de bewaking en het transport van gevangenen (GEOV), gebruikte in 2015 en 2016 een interne Whatsappgroep om met elkaar te communiceren. De gesprekken gingen over prak­tische zaken, zoals het wisselen van shifts, maar de leden schepten ook op over geweld, deelden racistische en seksistische overtuigingen, en toonden foto’s van gedetineerden die enthousiast werden becommentarieerd.
[...]
"Keer op keer komt de Antwerpse politie in opspraak met dossiers waar er sprake is van een schromelijk gebrek aan integriteit. Ook nu weer blijkt uit de geciteerde berichten een volkomen misprijzen voor de democratie en de rechtsstaat", meent Tom Meeuws (sp.a Antwerpen). “Deze stoere agenten dromen in hun eigen ‘badcops’-groepje duidelijk van een politiestaat waar politici, allochtone Antwerpenaars, en andersdenkende collega’s niet bestaan en willekeurig kunnen worden aangepakt.”
[..]
Er is duidelijk een structureel probleem met de integriteit van een deel van het Antwerpse korps.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1928 Gepost op: dinsdag 21 maart 2017 - 09:02:27 »
En dat alles is nog maar het topje van de ijsberg ....

http://www.gva.be/cnt/dmf20170321_02791353/whatsapp-schandaal-slechts-topje-van-ijsberg-werkomgeving-is-onleefbaar?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

En zelfs een tuchtonderzoek kan hen hoegenaamd nog niet tegenhouden om gewoon verder te gaan met hun capriolen :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/3109808/2017/03/21/Agenten-blijven-obscene-berichten-posten-terwijl-onderzoek-loopt.dhtml

Begint het nu een beetje te dagen waarom er in deze draad af en toe 's gesneerd wordt naar onze politie ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 maart 2017 - 09:34:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1929 Gepost op: dinsdag 21 maart 2017 - 10:21:32 »
Een bestuurder die zich wat al te gortig gedraagt in het verkeer, moet onder meer voor psychologische testen slagen alvorens hij opnieuw mag rijden.

Waarom mag dit beëdigd en bewapend krapuul de samenleving verder onveilig maken zonder eerst voor dergelijke testen te moeten slagen? Want dit zijn geen rotte appels meer, dit is gewoon het uitschot van de maatschappij. Noch voor de wet, noch voor hun medemensen, zelfs niet voor hun goedmenende collega's hebben ze ook maar enig respekt. Uit de diverse berichtgeving hieromtrent blijkt eens te meer dat integere politiebeamten zelfs het slachtoffer worden van dergelijk gespuis:

Citaat
In september stuurden vijf leden van de betrokken dienst een wanhopige brief naar hun oversten. “De werkomgeving is onleefbaar. Er is sprake van discriminatie, beledigingen en valse beschuldigingen. Het gaat zo ver dat er verschillende collega’s voor een aanzienlijke termijn zijn uitgevallen. Een collega heeft tweemaal geprobeerd om zelfmoord te plegen.”  “De pesterijen zijn een psychologische marteling”, klinkt het. “Wij zijn kapot van de stress.”

Citaat van: Wouter Van Besien
Uit wat ze posten, blijkt racisme, homohaat, verheerlijking van geweld en zelfs verwijzingen naar het nazisme. De politie moet er zijn voor de veiligheid van elke Antwerpenaar, maar ze brengen Antwerpenaren in gevaar. Eigenlijk zegt de commissaris: ‘Racisme en haatpraat kan binnen het korps zolang het maar binnenskamers blijft’.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Agent die pesterijen bij Antwerpse politie aankaartte bedreigd
« Reactie #1930 Gepost op: zaterdag 25 maart 2017 - 16:19:07 »
Citaat van: GVA
Agent die pesterijen bij Antwerpse politie aankaartte bedreigd

Een veiligheidsagent die samen met vier collega’s de situatie bij de leidinggevenden aankaartte, kreeg maandag een telefoontje dat hij maar beter zou opletten, want dat ze de rat wel zouden vinden.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170325_02799514/agent-die-pesterijen-bij-antwerpse-politie-aankaartte-bedreigd

Dat is geen politie meer, dat is een regelrechte maffia.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1931 Gepost op: zaterdag 25 maart 2017 - 16:28:57 »
En NOG weet dat krapul dus van geen ophouden.  De maffia is er niks tegen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #1932 Gepost op: zaterdag 25 maart 2017 - 20:36:17 »
En NOG weet dat krapul dus van geen ophouden.  De maffia is er niks tegen.

Och, het grote verschil is dat de Mafia georganiseerd is. Iets waarop ik de politie nog niet heb kunnen betrappen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Luikse agent verdacht van verduisteren 4,7 miljoen euro
« Reactie #1934 Gepost op: donderdag 30 maart 2017 - 17:48:09 »
Citaat van: GVA
Luikse agent verdacht van verduisteren 4,7 miljoen euro

Bovendien:

Citaat
... lijkt het erop dat het takelbedrijf willekeurig voertuigen takelde, vooral dan met een buitenlandse nummerplaat. Die wagens werden vervolgens samengeperst en aan een ijzerhandelaar doorverkocht. Wanneer het slachtoffer zich meldde, kreeg die te horen dat het voertuig zonder twijfel was gestolen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170329_02806867/luikse-agent-verdacht-van-verduisteren-4-7-miljoen-euro
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."