Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 414800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2040 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 19:42:31 »

1) Ze begaan een overtreding, waarvoor ze zélf anderen vlotjes zouden beteugelen.

Nee, dat weet je idd niet, je kan het wel vermoeden.
Ik weet niet of die persoon zich met verkeersgerelateerde zaken bezig houdt dan wel afhandelt, er zijn nog tal van andere taken bij de politie.

Wegcode, zit in de basisopleiding van élke agent.  Ongeacht welke functie hij/zij later binnen de politie zal bekleden.

Ik zie op de andere -ook "verkeerd geparkeerde"- auto's daar (nog ?) geen verbalisatiepapiertje zitten.

Hoewel niet helemaal uitgesloten, is de kans toch eerder klein dat het om bevoegde personen gaat, die anderen beteugelen, en vervolgens dan ook nog 's gigantisch foute informatie verspreiden waaraan den braven burger nog geloof hecht ook nog .....

En gezien de Streetview een foto toont sinds 2013 of 2009 (naargelang je standpunt) zullen er niet al te veelvuldig beboet zijn geworden, want dan had dat OOK al lang in de gazetten uitgesmeerd geweest.
Qua uitzicht lijkt het me een parkeerstrook : het deel waar de auto's op staan, is anders tov het daarnaast rechtsliggende deel, duidelijk te zien voor de Volvo/Peugeot. En dat deel ernaast lijkt me breed genoeg om als voetganger de ruimte te hebben. Of die breedte de vereiste breedte heeft kan ik enkel gokken : de breedte van die linkerstrook gok ik op 2m (breder dan de Volvo/Peugeot) en de rechterstrook (tot aan de afgeschoren haag) is duidelijk kleiner maar zeker niet de helft kleiner en zou ik er toch 1,5m op durven plakken (zolang de haag afgeschoren blijft toch  :) )

Maar met "het lijkt er op" of "ik gok" kom je nergens ...
Het ware beter geweest dat men dat deel (waar de politiewagen/bmw staat) duidelijker gemaakt had er niet te parkeren. Twee betonblokken zijn voldoende ... en voor de rest parkeerverbodsborden plaatsen (zoals aan de overkant vd bocht wel het geval is)...

Als ik de foto van die politiewagen zie, gaat écht niemand mij wijsmaken, dat er nog een begaanbare strook van 1,5 meter aan de buitenzijde van de openbare weg was, sorry.

Mogelijk gevolg : dankzij deze foto en de heisa daarrond een algemeen parkeerverbod daar (of hopelijk half/half parkeren), dus mogelijk ook alle parkeerplaatsen weg (hopelijk niet). Als men dan half/half parkeert, geeft de smallere rijbaan mogelijkheid dat er spiegels worden afgereden ...

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/na-de-al-dan-niet-fout-geparkeerde-politieauto-waar-mag-je-niet-parkeren-en-wat-is-het-verschil-met-stilstaan~ac13bf25

Kijk, als Evelyn Tiebos, woordvoerster van de politiezone Voorkempen onzin gaat uitkramen, genre:

Citaat
De politie verduidelijkte in het geval van Schilde alvast dat de auto fout geparkeerd staat omdat het volgens hen om een verharde berm gaat die als een trottoir moet worden beschouwd. Met het zebrapad had het niets te maken.

Dan is het toch wel droevig gesteld, als ik eerlijk moet zijn.  Met alle respect, maar dan is een conclusie waarop ik minstens zou hopen : "Als politie moeten we voortaan mss 2x nadenken vooraleer te communiceren ipv misleidende info te verspreiden". 

Ne mens mag dromen, nietwaar ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 januari 2018 - 19:52:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2041 Gepost op: zaterdag 27 januari 2018 - 16:43:51 »
Politiebeambten die de wegcode kennen, zijn zo zeldzaam als witte mollen. Maar het verschil met een andere burger is:
  • dat een politiebeamte een voorbeeldfunctie heeft.
  • dat een politiebeamte, ook al vertelt hij de grootste onzin over de wegcode, er rotsvast van overtuigd is dat hij het beter weet dan jij. Maar als je hem vraagt waar in de wegcode staat wat hij beweert, blijft hij het antwoord schuldig.
  • dat vele mensen er volkomen onterecht van uitgaan dat politiebeamten de wegcode kennen, en politiebeamten derhalve misbruik van vertrouwen maken om de mensen te misleiden en aldus bij te dragen tot nog meer verkeersonveiligheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2042 Gepost op: zondag 28 januari 2018 - 00:17:06 »
Citaat van: Bert Covens
Wegcode, zit in de basisopleiding van élke agent.  Ongeacht welke functie hij/zij later binnen de politie zal bekleden.
Akkoord, maar ...
Ik heb ook een basisopleiding gehad, van de douane dan wel, in 2003. Een deel van die opleiding is radicaal veranderd, uitgebreid, bijgevoegd, deels of grotendeels aangepast of geschrapt, een ander deel weet ik nog flarden van of andere nog (groten)deels. Gewoon omdat ik in de uitvoering van MIJN deel daarin -bij de Douane en Accijnzen, dienst Toezicht-Controle-Vaststellingen, meer bepaald bij het scanteam- daar niet (meer) in contact ben gekomen. Dan heb ik het over diensten zoals bvb Geschillen ; Opsporing ; Drugs en Precursoren ; Verificatie ; Bewaking ; Hondenbrigade ; Maritieme Brigade ; Inningen/Invordering ; Accijnzen ; Invoerrechten ; boetes en andere fraaie inkomsten berekenen ; BTW/Belasting ; Kadaster/Registratie/Domeinen ;  ...
Maar ik ben dan weer beter in MIJN materie dan iemand van pakweg 't Kadaster/R/D dat zou zijn ...

Bij die agenten dus ook, allemaal dezelfde basiscursus (basis !) met de algemene dingen die je bij de politie kan tegenkomen
In die basiscursus zijn doorheen de jaren ook veel dingen veranderd, uitgebreid, aangepast, bijgevoegd, ...
Maar als iemand dan naar een specifiekere dienst overgaat, is 't m.i. logisch dat hij/zij mettertijd dingen van de begincursus zal vergeten dewelke hij niet meer zal gebruiken of tegenkomen ...
Ik geef je zeker gelijk dat iemand die dan bij de verkeerscel terecht komt wel van op de hoogte moet zijn van verkeerszaken, desnoods door eerst op te zoeken.
Het is weinigen gegeven elke punt en komma van dat kluwen te kennen.

Citaat van: Bert Covens
Hoewel niet helemaal uitgesloten, is de kans toch eerder klein dat het om bevoegde personen gaat, die anderen beteugelen, (...)
Inderdaad, laat ik het anders stellen : volgens Streetview is die situatie er al jaar en dag (zeker van 2009), dus een negental jaar ...
Daar hebben dus al die jaren zonder problemen of foto's in de gazet al honderden, duizenden voertuigen gestaan -op die plaats én zeker ook voor dat zebrapad- maar nu is er ne kwiet van ""hola pola, een flikkenkar voor 't zebrapad, die moeten we direct op de foto zetten hé én in de gazetten aan de schandpaal nagelen, want dàt kan niet"".
En mogelijk is die kwiet ene die daar ook ergens staat met zijn wagen ...

Gewoon vraagje : zou jij daar gaan staan op die plaats ?
Niet waar de politiewagen staat uiteraard (zou ik ook nooit gaan staan) maar op een andere plaats ?
Dus meer dan 5 meter voor dat zebrapad of ergens erna, bvb de plaats van de Peugeot / Volvo.


Citaat van: Bert Covens
Als ik de foto van die politiewagen zie, gaat écht niemand mij wijsmaken, dat er nog een begaanbare strook van 1,5 meter aan de buitenzijde van de openbare weg was, sorry.
Er is wel een begaanbare strook van (om en bij, "gok") 1,5 meter daar.
Of die 1,5 meter vrije plaats overal 1,5 meter is gezien de genomen parkeermoeite, ben ik akkoord dat je daar aan mag twijfelen, maar ook hier : niet alleen die politiewagen staat daar "breed" ... de ene al wat schever en"breder" dan de andere ... 

Citaat van: Bert Covens
volgens hen om een verharde berm gaat die als een trottoir moet worden beschouwd.
Idd, "volgens hen" , niet "volgens het verkeersreglement" ... maar wat er staat in het verkeersreglement, dat telt ... want "volgens andere mensen" is dat een parkeerstrook ...
Simpel op te lossen met palen, borden, onderborden, ... nog wat meer wegverfraaiing **zucht**


Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2043 Gepost op: zondag 28 januari 2018 - 00:31:51 »
Citaat van: Jozef
Politiebeambten die de wegcode kennen, zijn zo zeldzaam als witte mollen. Maar het verschil met een andere burger is:
  • dat een politiebeamte een voorbeeldfunctie heeft.
  • dat een politiebeamte, ook al vertelt hij de grootste onzin over de wegcode, er rotsvast van overtuigd is dat hij het beter weet dan jij. Maar als je hem vraagt waar in de wegcode staat wat hij beweert, blijft hij het antwoord schuldig.
  • dat vele mensen er volkomen onterecht van uitgaan dat politiebeamten de wegcode kennen, en politiebeamten derhalve misbruik van vertrouwen maken om de mensen te misleiden en aldus bij te dragen tot nog meer verkeersonveiligheid.
Vooral niet persoonlijk bedoeld !
Gewoon beetje beroepen veranderen ...  ;)

""
Bankiers die hun job echt kennen, zijn zo zeldzaam als witte raven.
Maar het verschil met een andere burger is:

= = dat een bankier een voorbeeldfunctie heeft.
= = dat een bankier, ook al vertelt hij de grootste onzin over financiële producten, er rotsvast van overtuigd is dat hij je beter kent dan jij.
Maar als je hem vraagt waar in hun reglement staat wat hij beweert, blijft hij het antwoord schuldig.
= = dat vele mensen er volkomen onterecht van uitgaan dat bankiers hun job echt kennen,
en bankiers derhalve misbruik van vertrouwen maken om de mensen te misleiden en aldus bij te dragen tot nog meer financiële onveiligheid.

""


= =

Zo was ik vanmorgen nog bij een verkoper van hobby gerelateerde stiften.
Een bepaald zakje met stiften bevatte 5 kleurstiften à 8,95 euro.
Een ander zakje bevatte 10 stiften (de vijf voorgaande en 5 andere kleuren) à 23,95 euro.
Ik vroeg hem of hij goed weet hoe hij duur prijst ...
Hij : *verbaasde blik*
Ik zei : "Die 5 stiften voor 9 euro geeft 1,8 per stift. Die 10 stiften zijn dan 2,4 euro per stift."
Hij : "ja ..."
Ik : "Maar ... eigenlijk zijn die 5 eerste stiften te koop voor 1,8 euro per stift, blijft 15 euro over voor de andere 5 en kosten aldus die 5 extra stiften 3 euro per stuk ...
maar ze zijn even groot en bevatten evenveel vloeistof dan die stiften van 1,8 euro."
Zijn uitleg : "die eerste 5 stiften zijn de basiskleuren en de extra 5 zijn de bij-kleuren."
 
Uitleg zoals een ander (er zijn trouwens maar drie hoofdkleuren : rood-blauw-geel) ... ben dan maar buitengestapt ...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2044 Gepost op: zondag 28 januari 2018 - 19:33:05 »
@ svenn:

Je vergelijking van jouw basisopleiding als douanier met die over de wegcode van een politiebeamte gaat niet op.

Wat uit jouw basisopleiding veranderd is en je vergeten bent, heb je niet nodig voor je job. Een politiebeamte daarentegen kan het zich niet veroorloven om de huidige wegcode niet te kennen, want dan is het zelfs niet verantwoord dat hij zich te voet op de openbare weg begeeft.

We worden allemaal verondersteld de wetten en de eraan gekoppelde koninklijke en ministeriële besluiten te kennen. Ook ik ken die niet allemaal, omdat ik ze niet allemaal nodig heb, daarvoor raadpleeg ik zo nodig een advocaat. Maar de wegcode moet iedereen kennen in de mate dat hij ze nodig heeft, en dus zeker de "arm van de wet".

Bovendien is het zelfs bij de verkeerspolitie droevig gesteld met de kennis van de verkeerswetgeving.

Je vergelijking met een bankier vind ik bedroevend. We kennen allemaal maar al te goed het schrille contrast tussen hoe er in overheidsdiensten "gewerkt" wordt en de eisen die aan werknemers in de privésector gesteld worden. Er werd onlangs nog een Duitse bankier veroordeeld tot schadevergoeding omdat hij verkeerd beleggingsadvies aan een klant gegeven had. Ik moet het nog meemaken dat de Politie een schadevergoeding moet betalen omdat een politiebeamte er over de wegcode met zijn klak naar gesmeten heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Mechelse politiewagen neemt duikje
« Reactie #2045 Gepost op: zaterdag 03 februari 2018 - 14:48:29 »
Citaat van: Nieuwsblad
Mechelse politiewagen neemt duikje

MECHELEN - Bij de Hombeekse apotheek Asselman is vrijdag rond 16u een politiewagen van de verhoogde parking gereden. “De chauffeur was wat verstrooid en is er met trage snelheid afgereden”, zegt politiewoordvoerder Dirk Van de Sande.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180203_03337224?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2046 Gepost op: zaterdag 03 februari 2018 - 15:46:41 »
Alkohol? Drugs? GSM? Of gewoon loempigheid?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Mechelse politiewagen neemt duikje
« Reactie #2047 Gepost op: zaterdag 03 februari 2018 - 16:51:19 »
Citaat van: Nieuwsblad
Mechelse politiewagen neemt duikje
(...)
Dus blijkbaar de dertiende keer (ongeveer) dat er daar iemand zo steekt ... maar de flikkenkar moet op de foto én in de gazet ... uiteraard !
Alle andere keren hoefde het zo niet ...







Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2048 Gepost op: zaterdag 03 februari 2018 - 16:51:45 »
Citaat van: jozef
Alkohol? Drugs? GSM? Of gewoon loempigheid?

En alle andere keren dat het daar prijs was ?

https://www.google.be/maps/@51.0165531,4.4416385,3a,75y,252.18h,90.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTmE03IDIN8cVZa0p-7hjeg!2e0!7i13312!8i6656


Edit 17u52 : link bijgevoegd
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 februari 2018 - 17:51:32 door svenn »

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2049 Gepost op: zaterdag 03 februari 2018 - 17:49:58 »
@ svenn:

Je vergelijking van jouw basisopleiding als douanier met die over de wegcode van een politiebeamte gaat niet op. (...)
Maar de wegcode moet iedereen kennen in de mate dat hij ze nodig heeft, en dus zeker de "arm van de wet". (...)
Bovendien is het zelfs bij de verkeerspolitie droevig gesteld met de kennis van de verkeerswetgeving. (...)

Vergelijking gaat wel op, net zoals ik dingen ben vergeten van mijn basiscursus omdat ik die niet nodig heb voor mijn dienst (zie opsomming van een aantal andere diensten), zullen er bij de agenten ook diensten zijn die zich niet met verkeer bezig houden ... 
Er zijn nog andere diensten bij de politie die zich niet bezighouden of werken met "wegverkeer" an sich (bvb politie in luchthavens, in zeehavens, gevangenissen, spoorwegpolitie, zij die "altijd binnen zitten" (burgerpersoneel, techniekers, logistiekers en administratieven), ...
Zij hebben ook die basiscursus gekregen (burgerpersoneel denk ik niet) maar zoals ik werken ze er niet alle dagen mee of totaal niet. De Wegpolitie dus wel en van hen verwacht ik eigenlijk wel dat ze dat kennen, daarom niet van naaldje tot draadje met alle punten en komma's, want da's utopie in dat kluwen, maar wel dat ze dat zeer goed kennen en het desnoods opzoeken. Maar zij kennen dan weer van andere delen minder of weinig of niets.
Ik denk niet dat je aan de gemiddelde cipier iets moet vragen van rij- en rusttijden of boetetarieven, net zoals je aan de gemiddelde WPR'r niets moet vragen over specifieke gevangeniszaken, maar beiden hebben ooit wel de basiscursus gekregen ...

En je weet : de uitzonderingen bevestigen steeds de regel hé.

Dus inderdaad "in de mate dat hij ze nodig heeft", sommige meer, sommige minder, sommige niets ...

En zoals bij alle diensten (privé of Stad/Staat) zijn er die er met hun klak naar smijten.

Citaat van: jozef
(...) We kennen allemaal maar al te goed het schrille contrast tussen hoe er in overheidsdiensten "gewerkt" wordt en de eisen die aan werknemers in de privésector gesteld worden.

Die plaat blijft maar hangen bij jou ... en ik ga mijn antwoord daarop niet nog eens typen.

Citaat van: jozef
(...) Er werd onlangs nog een Duitse bankier veroordeeld tot schadevergoeding omdat hij verkeerd beleggingsadvies aan een klant gegeven had.
Groot gelijk zo'n mensen te veroordelen, hier in België glippen ze door de mazen van het net.
Hier worden banken gered door de bevolking dankzij allerlei loze beloftes, soms veranderen ze zelfs van naam en doen ze rustig verder ... als dank krijgen de redders van hen minder intrest, moeten ze meer betalen voor allerlei diensten en draaien ze voor de schuld op ...

Citaat van: jozef
(...) Ik moet het nog meemaken dat de Politie een schadevergoeding moet betalen omdat een politiebeamte er over de wegcode met zijn klak naar gesmeten heeft.
  Bvb die ene van bij "Luc Alloo" heeft alles terugbetaald en schadevergoeding, meen ik me te herinneren. Verder zijn er regelmatig wel zo'n berichten dat een agent schadevergoeding moet betalen voor hetgeen deze heeft uitgestoken.
Van "de Politie" (als werkgever dan) is me niet direct iets bekend zoals je aangeeft of zijn zij mss zoiets als "vakbonden en politieke partijen die geen rechtspersoonlijkheid hebben" maar de militanten en leden ervan wel voor 't gerecht getrokken kunnen worden indien die iets mispeuteren ? 

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2050 Gepost op: zondag 04 februari 2018 - 05:35:12 »
Vergelijking gaat wel op, net zoals ik dingen ben vergeten van mijn basiscursus omdat ik die niet nodig heb voor mijn dienst (zie opsomming van een aantal andere diensten), zullen er bij de agenten ook diensten zijn die zich niet met verkeer bezig houden ... 
Er zijn nog andere diensten bij de politie die zich niet bezighouden of werken met "wegverkeer" an sich (bvb politie in luchthavens, in zeehavens, gevangenissen, spoorwegpolitie, zij die "altijd binnen zitten" (burgerpersoneel, techniekers, logistiekers en administratieven), ...
Zij hebben ook die basiscursus gekregen (burgerpersoneel denk ik niet) maar zoals ik werken ze er niet alle dagen mee of totaal niet. De Wegpolitie dus wel en van hen verwacht ik eigenlijk wel dat ze dat kennen, daarom niet van naaldje tot draadje met alle punten en komma's, want da's utopie in dat kluwen, maar wel dat ze dat zeer goed kennen en het desnoods opzoeken. Maar zij kennen dan weer van andere delen minder of weinig of niets.

Neen, de vergelijking gaat niet op.

Om te weten of je daar mag parkeren of niet .... dat zou élke bestuurder die een rijbewijs B bezit, spontaan moeten weten.  Wie dat niet weet, kent zelfs simpele verkeersregels niet eens.  "In de mate dat hij ze nodig heeft" .... wel, hij heeft ze nodig.  Immers: élke bestuurder moet over de nodige kennis en rijvaardigheid beschikken.

Verwijzen naar een cipier die niks hoeft te kennen aangaande rij- en rusttijden, is dan ook volstrekt irrelevant.

Bvb die ene van bij "Luc Alloo" heeft alles terugbetaald en schadevergoeding, meen ik me te herinneren. Verder zijn er regelmatig wel zo'n berichten dat een agent schadevergoeding moet betalen voor hetgeen deze heeft uitgestoken.

Dat was niet omdat hij met z'n klak naar de wegcode gesmeten had hé.

Hier alvast een klein geheugensteuntje :

https://www.hln.be/regio/antwerpen/agent-steekt-geld-van-boetes-in-eigen-zak~a5c58d97/

Hij had GVD geld van PV's achterover gedrukt.  En nog niet zo'n klein beetje ook : 17.500 euro.  Het zou er nog maar aan moeten mankeren ook nog, dat hij dat niet terugebetaald zou hebben.

Den bak in met zo'n ordinaire dief, ja !
« Laatst bewerkt op: zondag 04 februari 2018 - 05:42:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2051 Gepost op: zondag 04 februari 2018 - 07:12:21 »
Verwijzen naar een cipier die niks hoeft te kennen aangaande rij- en rusttijden, is dan ook volstrekt irrelevant.

Niet alleen dat. Een cipier kent inderdaad geen bal van politiewerk. Daarentegen zijn er wel heel wat politiebeamten die op de hoogte moeten zijn van gevangenisbewaking, omdat ze telkens weer moeten inspringen voor stakende cipiers.

Citaat
Bvb die ene van bij "Luc Alloo" heeft alles terugbetaald en schadevergoeding, meen ik me te herinneren. Verder zijn er regelmatig wel zo'n berichten dat een agent schadevergoeding moet betalen voor hetgeen deze heeft uitgestoken.

Dat was niet omdat hij met z'n klak naar de wegcode gesmeten had hé.

Hier alvast een klein geheugensteuntje :

https://www.hln.be/regio/antwerpen/agent-steekt-geld-van-boetes-in-eigen-zak~a5c58d97/

Hij had GVD geld van PV's achterover gedrukt.  En nog niet zo'n klein beetje ook : 17.500 euro.  Het zou er nog maar aan moeten mankeren ook nog, dat hij dat niet terugebetaald zou hebben.

Den bak in met zo'n ordinaire dief, ja !

Inderdaad. Svenn haalt hier het terugbetalen van gestolen geld door elkaar met het vergoeden van veroorzaakte schade. De zeilen niet met de dweilen verwarren, Svenn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2052 Gepost op: zondag 04 februari 2018 - 07:50:46 »
Er zijn nog andere diensten bij de politie die zich niet bezighouden of werken met "wegverkeer" an sich (bvb politie in luchthavens, in zeehavens, gevangenissen, spoorwegpolitie, zij die "altijd binnen zitten" (burgerpersoneel, techniekers, logistiekers en administratieven), ...

Dan moet je mij eens uitleggen hoe die met een auto op hun werk kunnen geraken zonder het leven van andere weggebruikers in gevaar te brengen, als geregeld weer blijkt dat ze op het theorie-examen voor een rijbewijs B nog niet de helft van de punten zouden halen. Rijd hooguit 5 km in de stad achter een niet-prioriotaire politiewagen, en je zult zien dat ze die helft welke ze kennen, dan ook nog aan hun laars lappen.

Citaat
En zoals bij alle diensten (privé of Stad/Staat) zijn er die er met hun klak naar smijten.

Ja, maar bij de ene categorie heel wat meer dan bij de andere.

Citaat
Citaat van: jozef
(...) We kennen allemaal maar al te goed het schrille contrast tussen hoe er in overheidsdiensten "gewerkt" wordt en de eisen die aan werknemers in de privésector gesteld worden.

Die plaat blijft maar hangen bij jou ... en ik ga mijn antwoord daarop niet nog eens typen.

Die plaat blijft bij een grote meerderheid van de bevolking hangen (de overigen zijn ambtenaren), en niet zonder reden. Laat mij nog eens een concreet voorbeeld geven.

Om de Duitse nationaliteit te verwerven, hebben Leslie en ik een geboorte-uittreksel nodig. Leslie van Brugge, ik van Mortsel. Meer dan een maand na de aanvraag en drie herinneringstelefoontjes hadden we ze nog altijd niet bekomen. Ik belde naar de Belgische ambassade in Berlin: 3 dagen later hadden we de uittreksels. Als gewone burgers zoals Leslie en ik een aanvraag doen, zijn ze te lui om hun werk te doen. Zeker als die burgers dan nog meer dan 1.000 km ver wonen, want die gaan dan toch de moeite niet doen om ter plaatse van hun neus te komen maken. Maar als de ambassade het vraagt, dan doen ze in hun broek en kan het onmiddellijk. Bende lafaards.

En die vertraging is héél erg. Want ik had van 2019 tot 2023 Schöffe (lekenrechter) bij het Amtsgericht in Laufen en bij het Landsgericht in Traunstein willen worden, het is de laatste keer dat ik het zou kunnen wegens mijn leeftijd. Daarvoor moet ik al op het ogenblik van mijn kandidaatstelling de Duitse nationaliteit hebben. Maar de lijsten worden afgesloten begin juli, en door die luiaards in Brugge en in Mortsel krijg ik mijn nationalisatie tegen dan waarschijnlijk niet meer rond. Ambtenaren trekken zich nu eenmaal niets aan van het onheil dat ze aanrichten met hun luiheid.

Het is geen exclusief Belgisch fenomeen, hoor. Enige tijd geleden kwam ik terug van Slovenië. Het was de tijd van de strenge controles aan de Oostenrijkse grens, de verkeersberichten gaven aan dat je tot 2 uur vertraging kon oplopen. Ik nader de Oostenrijkse grens, en het verkeer wordt er op één rijstrook geleid. Maar er valt daar geen enkele andere wagen te zien. Even verder staat welgeteld één Oostenrijkse Polizist ter hoogte van een witte dwarsstreep. Geen wapen in de hand, niets. Ik denk dat ik vóór die witte streep moet stoppen, maar de duidelijk bedronken Polizist lacht naar mij en zegt: "Kommen Sie zu mir, Sie müssen keine Angst haben", want één meter naar mijn portier komen kon hij blijkbaar niet meer. Mijn vriendin toont haar Slovaaks paspoort, geen probleem. Ik overhandig hem een plastic mapje met mijn identiteitskaart en mijn rijbewijs. Hij geeft het hele mapje terug, want mijn rijbewijs heeft hij niet nodig, zegt hij. Ik zeg hem dat dat kaartje mijn identiteitskaart is. Hij bekijkt ze één seconde, en zegt dan: "So klein, das kann ich nicht lesen. Gute Fahrt!".
« Laatst bewerkt op: zondag 04 februari 2018 - 07:52:48 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vlaamse agent gaat door het lint voor de ogen van meisje (6)
« Reactie #2053 Gepost op: zaterdag 10 februari 2018 - 19:16:11 »
Citaat van: GVA
Vlaamse agent gaat door het lint voor de ogen van meisje (6): “Ik zou jullie recht door jullie f*cking hoofd willen schieten"

“Ik doe wat ik maar wil”, aldus de agent in het filmpje. “Ik haat jullie, weten jullie dat? Als het van mij afhing: knal, in jouw hoofd en knal, in jouw hoofd. Dat zou ik willen doen.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20180210_03350044/vlaamse-agent-gaat-door-het-lint-voor-de-ogen-van-meisje-6-ik-zou-jullie-recht-door-jullie-f-cking-hoofd-willen-schieten

Er lopen bij de politie voorwaar gevaarlijke geestesgestoorden met een vuurwapen rond.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2054 Gepost op: zaterdag 10 februari 2018 - 19:26:30 »
Hoeveel pagina's telt deze draad intussen ? 137 !  Alstublieft.  Maar telkens je dénkt dat in deze draad nu wel zowat alles de revue gepasseerd is, blijkt dat je je mening toch weer moet herzien.

Om te beginnen : waar haalt die flik het in hemelsnaam vandaan om botweg de versie van die tegenpartij klakkeloos over te nemen en de versie van die Brit meteen als bullshit te bestempelen, als ik vragen mag ? 

* De campingbuitbater : de Brit heeft niet betaald
* De Brit : ik heb wél betaald
==> Waarop Herr Flik tegen de Brit : "U vertelt bullshit, ik heb uw versie net gecontroleerd bij de tegenpartij, en u hebt niet betaald.  Voilà"

Zoiets ?

Bij eender wélk dispuut, zijn er altijd twee partijen die elk hun eigen versie van dezelfde feiten hebben.  Daarin hoort die paljas sowieso al neutraal te blijven, en beide partijen te (ver)horen.  En desgevallend objectieve elementen zoeken die 1 van beide versies bevestigen (of weerleggen).   Maarreuhm : conclusies trekken mbt wie van beide partijen er gelijk heeft, of wat er wel/niet bewezen kan worden, komt hem hoegenaamd niet toe.  Daarvoor hebben we rechters in dit land.  Uitspraken doen over schuld/onschuld, gelijk/ongelijk ..... alleen al daarmee, gaat hij zijn boekje nog geen klein beetje te buiten.  Hoe objectief is het verslag dat van zijn hand komt dan immers nog ?  Maar hij is wél beëdigd. 

Het is aan die flik om waar nodig de gemoederen te bedaren (kuch), en verder om de versies van de campinguitbater en de Brit te noteren.  En zoveel mogelijk objectief bewijsmateriaal te verzamelen over wie van beide partijen de waarheid spreekt.  Oordelen zal de rechter dan wel doen.

En voorts : kerels in het bezit van wapens, die dergelijke taal hanteren en zulke dreigementen zelfs nog maar insinueren in het bijzijn van een zesjarig kind ..... zijn een reël gevaar voor de maatschappij. 

Op zijn minst onmiddellijk élk wapen afnemen, en op staande voet ontslagen die vent !  En eigenlijk liefst met een dwangbuis afvoeren naar een gesloten psychiatrische instelling.

(enne : los van dit alles, en ongeacht of die Brit dan wel de tegenpartij de waarheid spreekt.  Best al-tijd een bewijs vragen.  Een betalingsbewijs, een bewijs dat je een welbepaald goed hebt overhandigd bvb voor een herstelling in het kader van garantiebepalingen, ....enz.)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 10 februari 2018 - 20:02:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone