Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 414781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2100 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 21:05:20 »
Op zich heb ik niets tegen zo'n toestel, zijn toch alleen de profiteurs die ze ermee pakken, de brave burger hoeft zo'n ding niet te vrezen.
Wel spijtig dat er zo mee omgegaan is. Is dat omdat" ik ben het wettelijk gezag en ik mag dat"?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2101 Gepost op: zondag 22 juli 2018 - 10:05:43 »
Ik weet niet of de link zal werken.  Het betreft een filmpje, dat is opgedoken in de fb groep "De Zwabberaars".  't Zou dus kunnen, dat wie daar geen lid van is, onderstaande bijlage niet te zien krijgt.

https://www.facebook.com/ad.schijvenaars/videos/2069295460002731/

Chauffeur met een trekker oplegger, kiest een wel héél verkeerde plek uit om te keren.  Vlak voorbij een overweg, ontieglijk smal weggetje.  Ook 's mans stuurkunsten laten op z'n zachtst gezegd ietwat te wensen over.

Maar de prijs voor GROOTSTE DOMMERIK in dit filmpje gaat wat mij betreft toch naar ... tromgeroffel .... oom agent.  Hoe àchterlijk kàn je nu zijn, om die chauffeur te laten stoppen OP de overweg om over te gaan tot een controle, seg ?  Nota bene, nadat die chauffeur daar zélf al een hele tijd heeft staan klungelen.  Zelfs vlak voorbij die overweg, zou nog gevaarlijk staan.  Bestuurders moeten hem daar voorbij rijden.  Het volstaat dat er eentje niet verder kijkt dan de lengte van zijn motorkap om op de overweg neus aan neus te staan met z'n tegenligger.

Keer dan in godsnaam je combi, en maan hem aan je ff te volgen naar een veiligere plek.  Wegwezen daar !  Of was te veilig, mss ?
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juli 2018 - 10:09:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2102 Gepost op: zondag 22 juli 2018 - 12:10:46 »
Ik weet niet of de link zal werken.  Het betreft een filmpje, dat is opgedoken in de fb groep "De Zwabberaars".  't Zou dus kunnen, dat wie daar geen lid van is, onderstaande bijlage niet te zien krijgt.

https://www.facebook.com/ad.schijvenaars/videos/2069295460002731/

Chauffeur met een trekker oplegger, kiest een wel héél verkeerde plek uit om te keren.  Vlak voorbij een overweg, ontieglijk smal weggetje.  Ook 's mans stuurkunsten laten op z'n zachtst gezegd ietwat te wensen over.

Maar de prijs voor GROOTSTE DOMMERIK in dit filmpje gaat wat mij betreft toch naar ... tromgeroffel .... oom agent.  Hoe àchterlijk kàn je nu zijn, om die chauffeur te laten stoppen OP de overweg om over te gaan tot een controle, seg ?  Nota bene, nadat die chauffeur daar zélf al een hele tijd heeft staan klungelen.  Zelfs vlak voorbij die overweg, zou nog gevaarlijk staan.  Bestuurders moeten hem daar voorbij rijden.  Het volstaat dat er eentje niet verder kijkt dan de lengte van zijn motorkap om op de overweg neus aan neus te staan met z'n tegenligger.

Keer dan in godsnaam je combi, en maan hem aan je ff te volgen naar een veiligere plek.  Wegwezen daar !  Of was te veilig, mss ?

Helaas, pindakaas.  Link zal wss enkel werken voor wie lid is van de groep "De Zwabberaars".  Heb al ff gezocht op youtube naar hetzelfde filmpje, maar totnogtoe zonder succes.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2103 Gepost op: zondag 22 juli 2018 - 15:34:15 »
Een agent die iemand op een overweg doet stoppen, is rijp voor de gevangenis of voor de gesloten psychiatrie.

Je bent overigens niet verplicht om een dergelijk bevel van een bevoegd persoon op te volgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2104 Gepost op: maandag 23 juli 2018 - 12:02:09 »
En moest er een trein aankomen kan die nog eens niet weg, lomp lomp lomp.
https://youtu.be/VIbzAZKiFgw
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2105 Gepost op: maandag 23 juli 2018 - 12:33:57 »
Bedankt, Jo.  Dat was idd. het filmpje waarnaar ik op zoek was.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2106 Gepost op: maandag 23 juli 2018 - 12:42:45 »
Maar de dag dat ik zou moeten kiezen tussen weggekegeld worden door een aanstormende trein, en die combi ......   

Mijn keuze zou redelijk snel gemaakt zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2107 Gepost op: maandag 23 juli 2018 - 14:50:50 »
Idd ongelofelijk stom dat ze die niet van de spoorweg weg halen eens die uit de straat is geraakt.

Vermits het filmke al 3+ minuten is, zal heel de cirque daar al veel langer bezig zijn hé.
Ik zie wel dat het spoorlicht niet werkt (knippert niet wit, niet rood, ook geen belsignaal).
Wsl zullen de Spoorwegen de electriciteit hebben afgezet daar op dat stuk ?
En dan de treinen in de aanpalende stations zijn tegengehouden tot het daar terug veilig is ?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2108 Gepost op: maandag 23 juli 2018 - 15:32:27 »
Idd ongelofelijk stom dat ze die niet van de spoorweg weg halen eens die uit de straat is geraakt.

Vermits het filmke al 3+ minuten is, zal heel de cirque daar al veel langer bezig zijn hé.
Ik zie wel dat het spoorlicht niet werkt (knippert niet wit, niet rood, ook geen belsignaal).

Je hebt een scherp oog.  't Was me nog niet meteen opgevallen.

Wsl zullen de Spoorwegen de electriciteit hebben afgezet daar op dat stuk ?

Of toch de situatie beveiligd hebben. 

Louter de stroom afzetten, zal wss niet volstaan.  Ik heb me 's laten vertellen dat bij een gebeurlijke stroompanne, de slagbomen automatisch naar beneden gaan.  Het zou de electriciteit zijn die de slagboom omhoog houdt. 
Spanning weg = slagboom naar beneden.  Zo zou de overweg bij een gebeurlijke stroompanne beveiligd zijn.

Hoe dan ook, gelukkig is er dan toch IEMAND zo verstandig geweest om erger te voorkomen, en de spoorwegen te verwittigen van dit incident.

En dan de treinen in de aanpalende stations zijn tegengehouden tot het daar terug veilig is ?

Ook treinen die staan te wachten, lijken mij evenwel een goede reden om die kerel daar asap weg te halen.  Bij +30° ergens staan wachten in een snothete trein, zal voor de reiziger wss ook niet erg comfortabel zijn.  En dan heb ik 't nog niet over desgevallend gemiste aansluitingen met een andere trein, bus ....  Plus dat er ongetwijfeld nog een kostenplaatje verbonden is aan wachtende treinen door dit incident.

Hoe dan ook, hoe sneller de situatie daar weer genormaliseerd is, hoe beter.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2109 Gepost op: dinsdag 24 juli 2018 - 14:23:21 »
Maar de dag dat ik zou moeten kiezen tussen weggekegeld worden door een aanstormende trein, en die combi ......   

Mijn keuze zou redelijk snel gemaakt zijn.

Ik zou ook niet getwijfeld hebben om die combi 20 meter achteruit te duwen.

Ook al wisten die flikken dat er geen trein zou aankomen: een vrachtwagenbestuurder dwingen om zijn vrachtwagen op een overweg te laten staan doe je niet. Een rechter zou moeten uitmaken of die gasten achter de tralies of in een gesloten psychiatrie thuishoren, maar dergelijke zotten laten rondlopen is onverantwoord.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2110 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 17:34:46 »
https://www.focus-wtv.be/nieuws/politie-controleert-trucker-op-spoorwegovergang

Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen, dat het maanwitte knipperlicht wel degelijk knippert.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2111 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 17:53:27 »
Het zou volgens mij, overigens >>> hier te doen zijn.

In het filmpje, zie je overigens op 1:11 iemand die stakker wil assisteren.  Alleen kiest hij voor een wel héél ongelukkige manier.  Terwijl de chauffeur nog volop staat te knoeien, gaat hij tussen de oplegger en die electriciteitspaal door.  Vervolgens gaat hij pal in het midden, vlak achter de oplegger gaan staan.  Als de chauffeur niet over een camera beschikt, ziet hij hem daar nog geeneens.  Laat staan dat hij duidelijke aanwijzingen kan geven. 

Ik zou in eerste instantie de chauffeur op z'n minst toch al aanmanen om ff te wachten tot ik daar weg ben, wég van tussen die oplegger en die paal. En dan in het zicht van de chauffeur gaan staan.  Desnoods iemand extra vragen om mee een oogje in het zeil te houden.  Maar NOOIT vlak àchter de oplegger gaan staan.  En al zéker niet, als de combinatie in de schaar staat, nota bene OP de overweg.

Maar goed, tenminste iemand die toch bereid is een intiatief te nemen om de knoeier weer op weg te helpen.  Wat van al de anderen dan weer niet gezegd kan worden.



Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2112 Gepost op: vrijdag 27 juli 2018 - 19:17:12 »
Dat is echt ongelukkig gelegen daar. :o
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politiehond bijt jogger
« Reactie #2113 Gepost op: maandag 03 september 2018 - 10:00:18 »
Citaat van: GVA
Politiehond bijt jogger

Keerbergenaar Ruben Vanderborght (32) werd tijdens het joggen in Putte gebeten door een herdershond. Hij liep daarbij enkele verwondingen op. De hond is actief als politiehond bij de zone Mechelen-Willebroek.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180902_03697365/politiehond-bijt-jogger-staat-nochtans-bekend-als-een-rustige-hond

Het wordt gevaarlijk als ze zelfs hun honden al niet meer in de hand hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2114 Gepost op: zaterdag 08 september 2018 - 09:19:31 »
Citaat van: GVA
Politie aanvaardt door tekort ook ongeschikte kandidaten: “Er slagen mensen die we hier nooit willen zien werken”

Door het grote tekort aan politieagenten, mogen heel wat tal van kandidaten die ongeschikt bevonden worden tijdens de selectie er tóch aan de slag. “De lat wordt bijna op de grond gelegd.”

https://m.gva.be/cnt/dmf20180908_03724602/politie-aanvaardt-door-tekort-ook-ongeschikte-kandidaten-ik-heb-iets-tegen-moslims

Verwondert het nog iemand, dat deze draad inmiddels al 141 pagina's lang is ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone