Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 415915 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #90 Gepost op: donderdag 07 oktober 2010 - 19:28:31 »
En hoe was dat allemaal te voorkomen geweest, denk je?  Juist: door goed politiewerk. 
Als de rechercheurs hun werk goed gedaan hadden, dan hadden ze de dader ontmaskerd, en er staalharde bewijzen tegen gevonden. 
Dan wàs er simpelweg geen twijfel mogelijk. 
Nee, door goede werking van het Parket of de desbetreffende ziekenhuisdienst want waar is de eigenlijke fout gebeurd met het verkeerde opname-uur ?
De politie heeft in dit niets te doen gehad.
=> meisje krijgt aanval > wordt naar ziekenhuis gebracht > sterft > papieren gaan door de mallemolen > begrafenis.
Voor zover ik weet is er in deze rij geen politie-optreden nodig. 
Daarna werd de begrafenis verstoord door politie/Parket omdat er iemand (Parket of ziekenhuis) het uur verkeerd interpreteerde (6u30 of 18u30).
Inderdaad, als iedereen zijn job altijd goed doet, dan is er nooit twijfel mogelijk.
Maar aangezien dat ook maar mensen zijn en geen robotten, kunnen die flagrant missen en gebeuren zo'n dingen.
En het is zeer spijtig dat zoiets is kunnen gebeuren in de eerste plaats, daar ben ik zeker mee akkoord.

Citaat van: bert.covents
Hoezo, niet-politie?
Die kerkdienst is door de politie in opdracht van het Parket stilgelegd geweest, dat maakt dat daar door hen een situatie is ontstaan.
Bij de parachutemoord is de politie er maar achteraf bijgekomen, de situatie was dan al bezig.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #91 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 03:08:08 »
Citaat van: sub-sti-tuut
Die kerkdienst is door de politie in opdracht van het Parket stilgelegd geweest

En uiteindelijk heeft daardoor niet rechtstreeks het Parket met zijn opdracht, doch de Politie, door de uitvoering ervan, blijk gegeven van een extreem moreel onverantwoord mensonwaardig optreden. Want als het Parket die opdracht gegeven had, doch de betrokken politiebeamten ook maar het weinige verstand waarover ze beschikten, gebruikt hadden, dan was zoiets niet gebeurd.

"Befehl ist Befehl" heeft miljoenen doden opgeleverd. Toen ik mijn legerdienst als onderofficier volbracht, heb ik in de cursus Reglementen geleerd dat we verplicht waren om te weigeren bevelen die in strijd waren met de wet of de goede zeden uit te voeren. Zelfs als een luitenant-generaal, de hoogste graad in het Belgisch leger, mij het formeel bevel zou gegeven hebben om op straat een vrouw in haar blootje te zetten, was het mijn plicht om dat te weigeren.

Hier gaat het, naast het meer dan schandelijke morele aspect,  om een veel erger feit: een misdrijf dat een assisenzaak uitmaakt, namelijk de schending van beoefening van de grondwettelijke vrijheid van godsdienst (het verstoren van een eredienst). Ik kan dan ook alleen maar hopen dat de familieleden een rechtszaak zullen aanspannen met burgerlijke partijstelling, teneinde niet alleen een rechtmatige morele schadevergoeding te bekomen, doch tevens een zware strafrechterlijke vervolging van de betrokken politiebeamten.

Zoals ik reeds meermaals zei, maakt de Belgische politie veeleer een bedreiging dan een dienstverlening uit voor de personen die zich in België ophouden. Eén van de hoofdredenen waarom ik mijn oponthouden in België tot het strikt nodige beperk, en uitkijk naar de toekomst waarin ik ze zal kunnen afbouwen.

Je moet je eens voorstellen, sub-sti-tuut: ik, die vooralsnog helaas nog de Belgische nationaliteit heb, en 56 jaar lang in België gewoond, geleefd en gewerkt heb, ben nu, omwille van de grillen van de Belgische politie, bang als ik mij nog eens naar België moet begeven. Vind je het normaal dat ik mij geruster voel in voormalige oostbloklanden als Polen, Tschechië, Slovakije, Servië, Kroatië, Slovenië, Roemenië, Bulgarije, Hongarije, en ga zo maar verder, dan in het westeuropese land waarvan ik vooralsnog de nationaliteit heb?

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #92 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 03:58:11 »
bedankt voor de tip van Essen en Kalmthout, maar die agenten zijn idioten met kepie  .
.
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 augustus 2011 - 00:14:34 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #93 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 08:48:42 »
En hoe was dat allemaal te voorkomen geweest, denk je?  Juist: door goed politiewerk. 
Als de rechercheurs hun werk goed gedaan hadden, dan hadden ze de dader ontmaskerd, en er staalharde bewijzen tegen gevonden. 
Dan wàs er simpelweg geen twijfel mogelijk. 
Nee, door goede werking van het Parket of de desbetreffende ziekenhuisdienst want waar is de eigenlijke fout gebeurd met het verkeerde opname-uur ?
De politie heeft in dit niets te doen gehad.
=> meisje krijgt aanval > wordt naar ziekenhuis gebracht > sterft > papieren gaan door de mallemolen > begrafenis.
Voor zover ik weet is er in deze rij geen politie-optreden nodig. 
Daarna werd de begrafenis verstoord door politie/Parket omdat er iemand (Parket of ziekenhuis) het uur verkeerd interpreteerde (6u30 of 18u30).
Inderdaad, als iedereen zijn job altijd goed doet, dan is er nooit twijfel mogelijk.
Maar aangezien dat ook maar mensen zijn en geen robotten, kunnen die flagrant missen en gebeuren zo'n dingen.
En het is zeer spijtig dat zoiets is kunnen gebeuren in de eerste plaats, daar ben ik zeker mee akkoord.

Citaat van: bert.covents
Hoezo, niet-politie?
Die kerkdienst is door de politie in opdracht van het Parket stilgelegd geweest, dat maakt dat daar door hen een situatie is ontstaan.
Bij de parachutemoord is de politie er maar achteraf bijgekomen, de situatie was dan al bezig.

We begijpen mekaar hier verkeerd, denk ik.  Ik had het hier over de parachutemoord.  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #94 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 14:48:58 »
@ jo:

Je bericht is schrijnend, maar daarom helaas niet minder typerend voor de Belgische politie.

Het is erg dat maar liefst geen van de 3 politiebeamten de wetgeving in verband met quads kende.

Het is nog veel erger dat ze, met de hun gebruikelijke arrogantie, als ze iets niet weten, het niet opzoeken, doch doen alsof ze weten hoe de vork aan de steel zit, en jij hemel en aarde moet verzetten om hen hun job te leren.

Het is volstrekt niet overdreven dat je ze idioten noemt als ze eisten dat je een voertuig met een motor van meer dan 50 cc op de rollen zou zetten.

Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar ik kan voor jou ex-vrouw helaas ook niet veel goede woorden opbrengen. Ze doet met haar eigen leven wat ze wil, maar het is ook jouw zoontje, die geen keuze heeft als mama beslist hem op een levensgevaarlijke wijze met een bromfiets te vervoeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #95 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 19:41:02 »
Jozef, is iemand anders die dat op het MAG forum heeft gepost, zie de link.
Als dat mijn ex was zou ik dien brommer wel fixen, die reed nooit meer.... :-[
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #96 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 22:03:02 »
En uiteindelijk heeft daardoor niet rechtstreeks het Parket met zijn opdracht, doch de Politie, door de uitvoering ervan, blijk gegeven van een extreem moreel onverantwoord mensonwaardig optreden. Want als het Parket die opdracht gegeven had, doch de betrokken politiebeamten ook maar het weinige verstand waarover ze beschikten, gebruikt hadden, dan was zoiets niet gebeurd.
En toch ben ik niet akkoord : het Parket heeft de opdracht gegeven, de agenten voerden ze uit.
Ik ben wel akkoord dat het wel op een andere meer humane manier had kunnen gebeuren, naar wat ik uit de artikels lees.
Al staat er nergens hoé ze het hebben stilgelegd (Rambo-style of op een serene manier), men kan enkel opmaken dát ze het hebben stilgelegd én dat het gebeurde in de kerk.
En je weet ook dat áls er ergens politie (of eender welke ge-uniformeerde mensen) binnenwandelen, alles verstomd en de ogen op hen gericht worden.
Zeker tijdens een begrafenis van een kind wanneer er out-of-the-blue een hoop agenten binnen komen.

Citaat van: jozef
"Befehl ist Befehl" heeft miljoenen doden opgeleverd.
Juist maar het heeft even goed miljoenen levens gered. Ondergeschikten die het bevel of hun opdracht minutieus uitvoerden op "need to know"-basis.
Bvb : de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki, moesten alle piloten geweigerd hebben te vliegen, had die oorlog nog veel langer aangesleept met nog meer doden tot gevolg.

Citaat van: jozef
Ik kan dan ook alleen maar hopen dat de familieleden een rechtszaak zullen aanspannen met burgerlijke partijstelling, teneinde niet alleen een rechtmatige morele schadevergoeding te bekomen, doch tevens een zware strafrechterlijke vervolging van de betrokken politiebeamten.
Volgens enkele artikels zijn ze dat van plan ja.
"Zware strafrechterlijke vervolging van de agenten" ... reken er niet op want ze voerden een opdracht uit.
Dan moeten ze het Parket maar vervolgen, dat gaf de opdracht.

Citaat van: jozef
Eén van de hoofdredenen waarom ik mijn oponthouden in België tot het strikt nodige beperk, en uitkijk naar de toekomst waarin ik ze zal kunnen afbouwen.
(...)
Je moet je eens voorstellen, sub-sti-tuut: ik, die vooralsnog helaas nog de Belgische nationaliteit heb, en 56 jaar lang in België gewoond, geleefd en gewerkt heb, ben nu, omwille van de grillen van de Belgische politie, bang als ik mij nog eens naar België moet begeven. Vind je het normaal dat ik mij geruster voel in voormalige oostbloklanden als Polen, Tschechië, Slovakije, Servië, Kroatië, Slovenië, Roemenië, Bulgarije, Hongarije, en ga zo maar verder, dan in het westeuropese land waarvan ik vooralsnog de nationaliteit heb?
Jozef, ik wil je niet tegen de schenen stampen maar ...
Als je niets te verbergen hebt of met alles in orde bent, is dat voor niets nodig toch ?
Maar voor zover ik het hier al volg, woon je enkel nog officieel in België vanwege je nakende (brug)pensioen, maar leeft het ganse jaar door eigenlijk "illegaal" in Duitsland bij je echtgenote, als ik het zo mag stellen.
En daar zal het dan misschien wel mee te maken hebben, voordelen van beide landen ? Spijtig maar van twee walletjes eten kan niet hé.
Waarschijnlijk heb je al allerlei dingen meegemaakt met de politie over dat landen-feit ?
De Belgische overheid/politie en jij, dat zal nooit meer goed komen, dat heb ik wel door.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik zelden iemand zo'n blinde haat tegenover alles wat Belgische overheid is, de politie in 't bijzonder, "ken".
In het overgrote deel van je berichten is het negatief als het daarover gaat.
Staat er een positief bericht daarover in zal je wel iets negatiefs vinden om erop te reageren (zie ook hierboven de kerkdienst).
Maar zoals gezegd wil ik niet hierover tegen je schenen stampen, want dat zijn jouw privézaken.


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #97 Gepost op: vrijdag 08 oktober 2010 - 22:19:48 »
Ik heb het ook ni!et hoog op met o,nze complete overheid, zul je ook wel aan mijn berichten kunnen zien.

Wat betreft de atoombommen op Japan zou je best wat meer naslagwerk doen, die bommen hebben het einde dat eraan kwam voorspoedigd meer niet, we spreken dus niet over miljoenen gered.
Sterker nog als men de kracht van die bommen niet zo ten toon had gespreid zouden er nu niet een paar in een wit laken rondlopen met het idee "we maken ook zo een bom". >:(
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #98 Gepost op: zaterdag 09 oktober 2010 - 02:08:17 »
Citaat van: sub-sti-tuut
Zware strafrechterlijke vervolging van de agenten" ... reken er niet op want ze voerden een opdracht uit.

Ik kan dergelijke vervolgingen inderdaad alleen maar hopen, doch er helaas niet op rekenen.

Het is immers een bekend gegeven dat politiebeamten veel vaker dan andere burgers opschorting van straf krijgen.

En wat die uitvoering van een opdracht betreft: zou je ook willen dat politiebeamten die, op bevel van het parket, één van jouw dierbaren neerknallen, ongestraft blijven?

Citaat
Als je niets te verbergen hebt of met alles in orde bent, is dat voor niets nodig toch ?Maar voor zover ik het hier al volg, woon je enkel nog officieel in België vanwege je nakende (brug)pensioen, maar leeft het ganse jaar door eigenlijk "illegaal" in Duitsland bij je echtgenote, als ik het zo mag stellen.
En daar zal het dan misschien wel mee te maken hebben, voordelen van beide landen ? Spijtig maar van twee walletjes eten kan niet hé.
Waarschijnlijk heb je al allerlei dingen meegemaakt met de politie over dat landen-feit ?

De enige keer dat ik in België met iets niet in orde ben, is wanneer ik er met een Duitse kentekenplaat rijdt. Ondanks onnoemelijk veel rondvragen, heeft tot nog toe niemand mij kunnen zeggen hoe ik één van de wagens van mijn echtgenote in België kan laten inschrijven zonder onaanvaardbare nadelen (dubbele keuring, dubbele verzekering, dubbele verkeersbelasting).

Mocht ik zeker weten dat een politiebeamte bij een eventuele controle zal doen wat hij moet (PV wegens niet inschrijving en fiscaal PV dat zonder gevolg blijft zolang niet bewezen is dat ik geregeld in België met een buitenlandse kentekenplaat rijd), zou ik daar niet van wakker liggen. Maar als ik een politiebeamte tref die daarover even goed op de hoogte is als de politiebeamten die jo met zijn quad getroffen heeft, is de kans groot dat de auto onterecht de takelwagen opgaat. En dan is het een hoop miserie om hem heel wat later in erbarmelijke staat terug te krijgen.

Wat mijn woonplaats betreft: men is onschuldig tot bewijs van het tegendeel.

Wooter schreef enige tijd geleden dat hij ervan uitgaat dat 70% hier jaloers is omdat ik in de Alpen woon. Ik heb daar geen flauw idee van, maar het zou dus best kunnen dat ik hier enkel maar wat bluf kom verkopen door te beweren dat ik in de Alpen woon.

Enige tijd geleden heeft een overijverige - want van een andere lokale politiezone - politiebeamte ervoor gezorgd dat er tegen mij een procedure tot ambtshalve schrapping uit het bevolkingsregister in België aan de gang was. Ik heb mij opnieuw laten inschrijven (verhuisd van dit adres naar hetzelfde adres), en de kwartierinspecteur (vroeger de wijkagent) heeft zich ervan overtuigd dat ik in Hoboken woon en derhalve positief advies gegeven voor mijn inschrijving. Zodoende ben ik dus perfect in regel tot bewijs van het tegendeel.

Dat grapje van eerstvernoemde politiebeamte heeft mij wel een hoop geld gekost (4 reizen van elk 2.000 km heen en weer) en ook ellende (tijdens de laatste terugreis was heel Bayern spekglad van de ijzel, en heeft het me daardoor onnoemelijk veel moeite gekost om de wagen er telkens weer van te overtuigen om de door mij gewenste richting uit te gaan), en het zou dan ook niet te verwonderen zijn als de adrenaline er zou voor zorgen dat ik even "de controle over het stuur verlies" als ze ooit de rijbaan oversteekt vóór mijn wagen. Doch het is slechts een druppel in de zee van teleurstellingen die ik met de Belgische politie en de Belgische overheid in het algemeen heb meegemaakt in mijn leven.

En van twee walletjes eten is er echt niet bij, hoor. Ik ontvang van België, in afwachting van mijn vervroegd pensioen, enkel de invaliditeitsuitkeringen waar ik recht op heb wegens mijn volledige arbeidsongeschiktheid (welke jaarlijks opnieuw beoordeeld wordt door de adviserend geneesheer van het ziekenfonds en het RIZIV), en die geen afbreuk doen aan mijn recht om mij alvast binnen de EU vrij te verplaatsen. Hier in Duitsland ontvang ik hoegenaamd geen geld van de overheid, en is het niet zelden een probleem dat ik afhankelijk ben van een Belgisch ziekenfonds om al dan niet uitkeringen te krijgen voor geneeskundige zorgen en medicamenten alhier.

Citaat
De Belgische overheid/politie en jij, dat zal nooit meer goed komen, dat heb ik wel door.

Inderdaad. Als ik niet alleen de berichten op dit forum lees, doch ook de lezersreacties op Belgische krantenartikels op het web, ben ik blijkbaar niet de enige.

De eerlijkheid gebiedt mij om te vermelden dat ik zeer uitzonderlijk in België het geluk gehad heb om overheidsbeamten, onder wie politiebeamten, te treffen die niet alleen vriendelijk en correct hun job uitgevoerd hebben, doch zelfs nog veel meer gepresteerd hebben waartoe ze geenszins verplicht waren om mij te helpen, en die ik daarvoor altijd meer dan dankbaar zal blijven. Ik vermoed dat ik één van de weinigen ben die al enkele keren naar een korpschef een e-mail geschreven heeft om het optreden van politiebeamten van zijn zone uitvoerig te loven.

Spijtig genoeg heb ik daarnaast ook heel veel ellende meegemaakt met politiebeamten en overheidsbeamten in het algemeen. Dit omdat mijn leven gepaard gegaan is met een opeenstapeling van hindernissen die de gemiddelde burger niet meemaakt, en waardoor hij dan ook veel minder in contact komt met de Belgische overheden. Maar wat mij en mijn echtgenote betreft, zouden we er een lijvig boek kunnen over schrijven. Voor deze posting zal ik mij beperken tot één voorbeeld.

Mijn echtgenote en ik zijn in 2005 in Duitsland gehuwd naar Duits recht. Het Duitse huwelijksrecht verleende ons het recht om een gemeenschappelijke familienaam te kiezen. Op basis van internationale overeenkomsten terzake konden we dit recht evenwel slechts uitoefenen van zodra minstens één van ons beiden in Duitsland zijn of haar woonplaats zou hebben. We hebben dit recht dan ook uitgeoefend zodra mijn echtgenote hier haar woonplaats had, en we hebben als gemeenschappelijke familienaam mijn geboortenaam Baum gekozen.

Onlangs gaf ik mijn echtgenote de raad om haar Belgisch rijbewijs om te wisselen tegen een Duits, met het oog op de aanstaande omwisseling van de Belgische rijbewijzen. De beamte van het Landsratamt zei haar: "Mevrouw, als ik U was, zou ik daarmee nog zo lang mogelijk wachten, tot uw huidig Belgisch rijbewijs zijn geldigheid gaat verliezen, zodat U zich zo lang mogelijk problemen bij een controle door de Polizei bespaart. Want omdat België de internationale verdragen inzake de familienaam niet naleeft, staat er op uw Belgische identiteitskaart nog uw geboortenaam als familienaam, doch ik dien een Duits rijbewijs voor U op te stellen met uw echte familienaam Baum. De meeste Polizisten zijn van deze wantoestand niet op de hoogte, en gaan het er dan ook moeilijk mee hebben dat er op uw identiteitskaart en uw rijbewijs niet dezelfde familienaam staat."

De Duitsers beklagen zich over de bureaucratie bij de Duitse overheden, en kunnen er zich niets bij voorstellen als ik hen vertel dat het hier wellicht ook niet de hemel op aarde is, doch wel een paradijs in vergelijking met België.

Citaat
Ik zal eerlijk toegeven dat ik zelden iemand zo'n blinde haat tegenover alles wat Belgische overheid is, de politie in 't bijzonder, "ken".
In het overgrote deel van je berichten is het negatief als het daarover gaat.
Staat er een positief bericht daarover in zal je wel iets negatiefs vinden om erop te reageren (zie ook hierboven de kerkdienst).

Het is hoegenaamd geen "blinde" haat, doch wel degelijk een grondig gefundeerde afkeer tegenover de Belgische overheid, en in het bijzonder tegenover de Belgische politie.

En denk vooral niet dat ik mij daarover verheug. België is het land waarvoor mijn vader zijn broer verloren heeft en zelf, na de concentratiekampen overleefd te hebben, 80% invalide is. Het land waarvan ik ooit  in betere tijden oprecht gehouden heb, doch dat mij helaas, zoals zovele anderen, zo diep bedroefd heeft.

Ik hoop voor jou dat je nooit jouw globaal positieve beoordeling van de Belgische overheden zult verliezen.

Vele Belgen zijn diep ontevreden met de Belgische overheden, maar naar gewoonte, vloeken ze eens, doch boeren ze ieder voor zich voort, in plaats van solidair te zijn en op de straat te komen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 09 oktober 2010 - 02:10:16 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #99 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 15:18:10 »
Wat betreft de atoombommen op Japan zou je best wat meer naslagwerk doen, die bommen hebben het einde dat eraan kwam voorspoedigd meer niet, we spreken dus niet over miljoenen gered.
Mogelijk geen miljoenen maar het is niet gezegd hoe lang WOII nog zou duren en met hoeveel doden nog tot gevolg zonder atoombom(men).
Ik nam dit maar als 1 algemeen gekend voorbeeld, er zijn nog genoeg conflicten en oorlogen de voorbije 100 jaar die -allemaal samen- miljoenen doden zouden hebben gespaard als de ondergeschikte(n) wel of niet zouden hebben geweigerd die opdracht te vervullen. (Golfoorlogen, landing in Normandië, Nazi's, kruisvaarders, Inquisitie, ontdekking Amerika, Congo, Zimbabwe, ...). Maar voortgaand op WOII : volgens Wikipedia zijn er naar schatting 72 miljoenen slachtoffers gevallen. Excuseer me als het cru overkomt, maar dan is een miljoen meer snel gemaakt hé.
72 miljoen op 5 jaar is ongeveer 14,5 miljoen gemiddeld per jaar, ruim gerekend 1 miljoen per maand.
Zonder bommen zou WOII toch zeker langer dan 1 maand verder geduurd hebben, niet ?

Citaat van: jo
Sterker nog als men de kracht van die bommen niet zo ten toon had gespreid zouden er nu niet een paar in een wit laken rondlopen met het idee "we maken ook zo een bom". >:(
Inderdaad.

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #100 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 16:02:22 »
En wat die uitvoering van een opdracht betreft: zou je ook willen dat politiebeamten die, op bevel van het parket, één van jouw dierbaren neerknallen, ongestraft blijven?
Als je allusie maakt op dat geval in Putte : het Parket was niet mee in het verhaal.
Volgens de artikels : de ouders vroegen bijstand om hun zoon te kalmeren. [[Zoon was blijkbaar agressief, stond met machte(s) te zwaaien, onder invloed (?), gekend bij de politie ? (omdat ze met meerdere patrouilles kwamen), ...]] Niet je allesdaagse persoon die eens wat boel maakt thuis dus. Agenten kwamen naar dat huis. Na een tijdje ontstond een gevecht en er werd drie keer gevuurd. Zoon twee keer geraakt, 1 misser en naderhand in ziekenhuis gestorven.
Wat er juist is gebeurd, is altijd gokwerk voor een buitenstaander. Wie heeft geschoten tijdens het gevecht ? Ik kan me bvb voorstellen dat de zoon heeft geprobeerd met die machete(s) de agenten te raken. [[Men gaat eerst niet vragen of die scherp is of bot als men aangevallen of uitgedaagd worden hé ? Laat staan als die mogelijk onder invloed was.]] Drie schoten : het eerste schot kan als "waarschuwing" gegeven zijn, het tweede waarschijnlijk ook (maar stel dat de zoon dan net aanviel of uithaalde en de kogel toch zijn been raakte), het derde in het hoofd kan mogelijk tijdens de schermutseling zijn afgevuurd. Misschien zelfs door de zoon die een agent wou neerknallen maar de loop anders zat zoals in de films, misschien dit ..., misschien dat ... Het is geen regelrechte executie geweest toch ?  Zeer spijtig dat het gebeurd is, zeker wel. Indien ik aangevallen zou worden, is alles goed om die aanval af te weren, zelfs al betekent dit dat deze het leven er bij inlaat. Eerst uiteraard proberen dat die aanvaller geneutraliseerd wordt, lukt dat niet, spijtig dan ... ofwel ik of wel de andere.
   

Offline sub-sti-tuut

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 87
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #101 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 17:23:43 »
De enige keer dat ik in België met iets niet in orde ben, is wanneer ik er met een Duitse kentekenplaat rijdt.

Indien je dan toch in België je domicilie hebt, is het toch een makkie om een voertuig op jouw naam in te schrijven, te verzekeren, te keuren (keuring van Belgisch ingeschreven voertuig mag trouwens in 't buitenland, mits bepaalde voorwaarden).
Bij wijze van spreken koop je een krel van 1.000 euro dat goed genoeg is om de trip te maken en ginder rij je rond met de voertuigen van je vrouw, als het daar dan toch mag of gedoogd wordt. 

Citaat van: jozef
Wat mijn woonplaats betreft: men is onschuldig tot bewijs van het tegendeel.
Wooter schreef enige tijd geleden dat hij ervan uitgaat dat 70% hier jaloers is omdat ik in de Alpen woon.
Tel mij daar maar bij, want het is een prachtige streek daar, spijtig van zijn verleden, maar niet voor mij om te wonen.
Te veel sneeuw doorheen het jaar, te koude gemiddelde temperaturen en (sorry alvast) ik vind Duits een lelijke taal.
En dan heb jij er meer plaats.  ;D

Citaat van: jozef
Ik heb daar geen flauw idee van, maar het zou dus best kunnen dat ik hier enkel maar wat bluf kom verkopen door te beweren dat ik in de Alpen woon.
Du machst wohl Witze !  ;) 
Voor de Duitstalig onmachtigen : in den aard van => speelt met uw eigen kroonjuwelen.
Maar goed, als jij dat volhoudt, wie ben ik om daar aan te twijfelen ?
Ik zit niet in de bomen aan de overkant met een verrekijker.  ;D

Citaat van: jozef
Enige tijd geleden heeft een overijverige - want van een andere lokale politiezone - politiebeamte ervoor gezorgd dat er tegen mij een procedure tot ambtshalve schrapping uit het bevolkingsregister in België aan de gang was. (...) Zodoende ben ik dus perfect in regel tot bewijs van het tegendeel. (...) Dat grapje van eerstvernoemde politiebeamte heeft mij wel een hoop geld gekost (4 reizen van elk 2.000 km heen en weer) (...)

Dus was je die keren telkens "toevallig op reis" naar je vrouw ? Kan hé ?  ;)
Blijkbaar voel je dat je je tegenover mij hoeft te verantwoorden, moet niet hoor.
Of jij daar nu woont of niet, maakt mij niets uit. Ik leef volgens het principe van "gat verbranden en op de blaren zitten". 

Citaat van: jozef
En van twee walletjes eten is er echt niet bij, hoor. Ik ontvang van België, (...) . Hier in Duitsland (...) is het niet zelden een probleem dat ik afhankelijk ben van een Belgisch ziekenfonds om al dan niet uitkeringen te krijgen voor geneeskundige zorgen en medicamenten alhier.
Ik versta dus dat je daar woont dan ? Ik heb zelf al medische zorgen gekregen in het buitenland (binnen én buiten Europa), zeker mijn partner (zware medische prestaties zelfs), af en toe medereizigers (vooral steken van insecten) en die hebben nul problemen gehad met de verwerking over die geneeskundige zorgen. Gewoon via de ziekte- en/of reisverzekering en de derdebetalersregeling => bellen voor dossier op te starten, prestaties laten leveren op verlof, papieren invullen, alles laten opsturen en klaar is kees. Thuiskomen en opleg betalen.

Citaat van: jozef
Spijtig genoeg heb ik daarnaast ook heel veel ellende meegemaakt met politiebeamten en overheidsbeamten in het algemeen. Dit omdat mijn leven gepaard gegaan is met een opeenstapeling van hindernissen die de gemiddelde burger niet meemaakt, en waardoor hij dan ook veel minder in contact komt met de Belgische overheden. Maar wat mij en mijn echtgenote betreft, zouden we er een lijvig boek kunnen over schrijven.

Het spijt me dat te horen en daarom hoop ik dat je bij je vrouw gelukkiger bent dan hier.   

Citaat van: jozef
Het is hoegenaamd geen "blinde" haat, doch wel degelijk een grondig gefundeerde afkeer tegenover de Belgische overheid, en in het bijzonder tegenover de Belgische politie.

Same difference.

Citaat van: jozef
Vele Belgen zijn diep ontevreden met de Belgische overheden, maar naar gewoonte, vloeken ze eens, doch boeren ze ieder voor zich voort, in plaats van solidair te zijn en op de straat te komen.
Goed samengevat in 1 zin ...   :)


Jozef, zo je wil : hier verder gaan, hierbij laten rusten of eventueel via pb verder gaan ?
Even goede vrienden.
Want zulke conversaties zijn, zoals ik hierboven al geschreven had, jouw privézaken.
En zeker als er nog "anderen" kunnen meelezen ajbwib ... of zit je er niet mee in ?
De berichten met betrekking op jou wijken wat te verregaand af voor dit topic en forum, vind je niet ?

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #102 Gepost op: zondag 10 oktober 2010 - 17:54:38 »
Jozef, zo je wil : hier verder gaan, hierbij laten rusten of eventueel via pb verder gaan ?
Even goede vrienden.
Want zulke conversaties zijn, zoals ik hierboven al geschreven had, jouw privézaken.
En zeker als er nog "anderen" kunnen meelezen ajbwib ... of zit je er niet mee in ?
De berichten met betrekking op jou wijken wat te verregaand af voor dit topic en forum, vind je niet ?

Volkomen gelijk heb je. Ik neem bij gelegenheid contact via PB op met jou.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #103 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 07:33:19 »
De enige keer dat ik in België met iets niet in orde ben, is wanneer ik er met een Duitse kentekenplaat rijdt.

Indien je dan toch in België je domicilie hebt, is het toch een makkie om een voertuig op jouw naam in te schrijven, te verzekeren, te keuren (keuring van Belgisch ingeschreven voertuig mag trouwens in 't buitenland, mits bepaalde voorwaarden).
Bij wijze van spreken koop je een krel van 1.000 euro dat goed genoeg is om de trip te maken en ginder rij je rond met de voertuigen van je vrouw, als het daar dan toch mag of gedoogd wordt. 
Ik vind dat veel moeite om in orde te zijn. En hoe geraak je dan nog aan dat krel? Juist ja, met die auto die in Duitsland is ingeschreven.

Vrij verkeer noemt men dit in Europa, maar een Belg die met een in het buitenland ingeschreven auto rondrijdt in België zit in de problemen. Zelfs als het zijn auto niet is.

Ik vind nl. het scenario van "mijn vrouw woont in het buitenland, en ik rij met haar auto" niet zo onwaarschijnlijk. België noemt het een fiscale inbreuk, maar de taksen zijn toch voldaan in het land van inschrijving?

Natuurlijk weet ik ook wel dat men zo moeilijk doet omdat niet alle belastingsregimes in Europa hetzelfde zijn. Maar dat houdt kapitaalkrachtigen niet tegen om hun hele hebben en houden te verplaatsen naar gunstigere landen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #104 Gepost op: maandag 11 oktober 2010 - 09:59:13 »
Rondrijden met een in het buitenland ingeschreven voertuig in België kan om vele redenen. Een jaartje geleden heb ik dat ook eens voorgehad. Ik was op stap in Antwerpen met een groepje Duitsers en had geen trein meer naar huis door een onduidelijkheid op de befaamde gele posters van de NMBS.
Vermits het groepje Duitsers op hotel was in Antwerpen heb ik het voertuig van één van hen genomen om naar huis te rijden. Op dat moment was ik eigenlijk ook niet in orde. Toch wel een bizarre situatie niet ?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519