Deze week weer 2 voorvallen gehad.
Ik kom via een oprit met 2 rijstroken de snelweg (met 3 rijstroken) opgereden toen er zo'n 4x4 naast me kwam rijden.
Geen van de 2 die specifiek naar mij keek maar wel werden de blauwe zwaailichten opgezet.
Ja, wat nu?
Vertragen he en proberen uit te maken wat ze precies willen.
Ze gaan me net voorbij en zetten hun speeltje op aan de achteruit met pijlen dat ik aan de kant moest.
Hja, de pechstrook op he en vertragen (vind ik een rare plaats voor controle ma soit, hier schrikt men nergens meer van).
Rijden ondertussen toch naar de midden rijstrook op de snelweg en rijden zo aan een snelheid van ongeveer 20km/u verder.
Nergens iets te zien behalve dan de voertuigen op de snelweg (was eerst een stil moment) die stevig in de ankers moeten.
Jaaaah, ze waren dus toch niet alleen want van de oprit achter me komt er daar plots een geldwagen opgestoven met een tweede 4x4 achter.

Wat de bedoeling is eigenlijk begrijp ik niet goed.
Aan een snelheid van 20km/u kon ik me daar makkelijk dwars achter die eerste 4x4 zetten zodanig dat die geldtransportwagen geblokkeerd zat terwijl wanneer ik aan een snelheid van 70 tot 80 km/u, en snelheid makend om in te voegen op de snelweg, dat niet zou kunnen zonder mezelf te verongelukken.
Kon ik dus van op de pechstrook op een veilige manier (en zonder boetes) proberen weer in te voegen op de snelweg.
Tweede voorval.
Ik moest een winkel gaan bevoorraden in Jette (centrum).
Toen ik er toekwam, in een smalle straat met eenrichtingsverkeer, kon ik er nipt binnen de parking op maar terug buiten kon ik zeker al vergeten door geparkeerde auto's.
Er waren werken aan de gang waardoor de straat nog wat smaller werd en aan de overkant een tijdelijk parkeer en stationeerverbod met onderbord die ooit blauw geweest is maar ondertussen alle kleuren heeft door van alles die erop gekleefd en geschreven werd.
In de ijdele hoop dat de auto's zouden weg zijn tegen dat ik klaar was, verder gedaan met mijn werk.
Niet dus.
Er waren er 2 weg maar er stonden er nog 2 in de weg waardoor ik niet buiten kon.
Securitie van het bedrijf gebeld en die zouden de politie verwittigen.
Drie minuten later kreeg ik telefoon terug dat ze iemand gingen sturen van zodra er een ploeg vrij was.
Nog 2 minuten later kwam er een persoon naar buiten waarvan bleek dat 1 van die 2 auto's van hem was die recht voor zijn deur geparkeerd stond.
Die mens heeft zijn voertuig verplaatst en terug binnen gegaan in zijn woning.
Twee patrouilles, die gewoon rustig doorreden, en ANDERHALF UUR later stopt de derde ploeg.
Stappen beiden uit en onmiddellijk naar dat verkeersbord van dichtbij gaan bekijken.
Blijkt op dat onderbord een stukje bruine tape te gangen (zo waarmee men kartonnen dozen toeplakt) waar met zwarte stift opgeschreven staat "Tussen 6 en 17u".
"Jah weg laten slepen is riskant want in principe mag die hier staan" (in het Frans uiteraard, al deed de ene wel moeite om Nederlands tegen mij te praten.)
Centrale oproepen om adres van de eigenaar via de nummerplaat te bekomen.
Bleek van iemand uit de straat een eindje verderop te zijn.
Was ondertussen 1.15u 's nachts, die mens uit zijn bed gaan bellen.
Twintig minuten later kon ik eindelijk weg.