Of was het toch meer dan 0,2 promille? Wie zal het zeggen?
De promille zijn eigenlijk bloedwaarden he ...
0,2 promille is niks, nog niet de helft van wat toegelaten is (0,5)
Maar "0,2" bij ademanalyse komt echter al kort in de buurt van de grenswaarde 0,22mg per liter uitgeademde alveolaire lucht (wat met 0,5 promille overeenkomt).
Als VDB wat denkt te verdoezelen, en "0,2x" naar onder afrond terwijl x =>2 , dan blies ze wel positief ...
Maar dan was het géén 0,2 promille, doch 0.2* mg alcohol per uitgeademde liter alveolaire lucht.
Tine Van den Brande dient klacht in tegen korpschef
Ze heeft gelijk! Ze ging in de fout door nét iets teveel te drinken (0.22 is equivalent van 0.5 promille), en door het rood te rijden. Maar daar zijn vaststellingen van, en zal ze wellicht ook gestraft worden. Er is verder dan ook geen reden om dit vertrouwelijk aan de burgemeester mee te delen in volle verkiezingstijden. Laat staan om haar publiekelijk aan de schandpaal te nagelen door die mail zogezegd per ongeluk ook efkes met de pers te delen.
"Ik heb 0,22 pro mille geblazen, terwijl de maximaal toegelaten hoeveelheid 0,21 is. Ik was me er niet van bewust dat ik 'dronken' was." Volgens Van den Brande klopt het dat ze door het rood reed. "Ik vond dat het erg lang duurde en dacht dat er misschien een defect aan was. Het was een verkeerde inschatting." Bron en © : GvA.be
Neen gva, geen 0.22 promille geblazen. Wellicht meer dan 0.22 mg alcohol per uitgeademde liter lucht. Dus wellicht 0.5 promille. En ik vermoed dat ik er al evenmin ver naast zal zitten, als ik denk dat het journaille hier ook nog de termen
"dronken" hanteert ipv
"geïntoxiceerd".
1 van de reacties op GvA is ook goed :
Kan Bogaerts misschien eens een mailtje rondsturen waarin hij uitlegt waarom er net tijdens het bal van de burgemeester (Somers) geen WODCA akties waren ?