Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 413968 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: agent steelt 180.000 euro en huis van demente meter
« Reactie #2070 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 09:55:34 »
Citaat van: HLN
Agent steelt 180.000 euro en huis van demente meter

Tja, in wie zou je nu meer vertrouwen kunnen hebben om je financies te beheren dan in je metekind dat politiebeamte is?  ^-^
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2071 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 10:51:30 »
Dat lijkt me logisch in een draad over de politie.

De bedoeling van dit forum is niet alle verkeersongevallen te vermelden. Waarom dan wel als de politie een ongeval veroorzaakt?

Ik wil je zeker niet aanvallen, maar als je deze topic overleest, is het niet "enkel mbt ongevallen en politie" maar "bijna alle negatieve dingen die de politie doet die in de media komen" ...
Kijk hierboven over een agent die 180.000 euro steelt van demente meter : dit is een verkeersforum, wat is hier verkeersgerelateerd ?
Okee, mss zijn ze met de combi naar daar gereden ...

Citaat van: jozef
(...) beëdigde personen (...) vrijwillig trouw gezworen aan de Belgische grondwet en aan de wetten van het Belgische volk (...) mijneed; Maar mijneed is voor jou blijkbaar slechts een onbenulligheid.
Daar heb ik het allemaal niet over.
Ik heb het enkel over de rode draad tss deze twee ongevallen en het plaatsen ervan in een topic hier :
-een voertuig stopt aan een zebrapad
-persoon/personen steekt/steken over
-een tweede voertuig haalt in langs links
-dat tweede voertuig raakt die persoon/personen

Het eerste geval betreft het een burger, het tweede is door de politie.
Het eerste geval werd hier niet vermeld, het tweede wel (omdat het de politie is, moest het weer een burger zijn, dus ook niet hier)
Niet meer, niet minder.

Citaat van: jozef
Overigens: bij het ongeval dat jij aanhaalt, is wel degelijk politie betrokken, en weer maar eens om overtredingen te plegen. Of zie je niet dat die VW Transporter op een oversteekplaats voor voetgangers én op een fietspad geparkeerd staat, terwijl er aan de overkant parkeerplaats vrij is? En dat die zinloze kegel een overtreding van artikel 7.3 inhoudt? Vind je dergelijke arrogante provocaties gepast voor de arm van de wet?
Met alle respect, maar dat is "spijkers op laag water zoeken" hé.
Okee, je hebt in se gelijk mbt die overtredingen (het mag niet van de wet), maar als er bij iemand een inbraak zou gepleegd worden, moeten ze dan langskomen met alle toeters en bellen (want zo staat 't in de wet) ? Dat de inbrekers zeker gewaarschuwd zijn om daarna te kunnen zeggen dat ze "beter zonder die toeters en bellen moesten komen want nu zijn ze weg". Zouden ze dan zonder de toeters en bellen afkomen en rijden ze reglementair, duurt het veel langer en zijn de inbrekers ook weg en krijg je ook commentaar.
Catch 22 : goed doen kunnen ze dus niet ...

Weet je 100% zeker waarom ze zo staan, was je erbij ?
Mss was die parkeerplaats er niet wanneer zij ter plaatse kwamen ...
Ik weet het niet, ik ga er geen oordeel over vellen.

Weet je 100% zeker waarom die kegel er zo staat, was je erbij ?
Mss was er nog iets anders aan de hand en moest er nog iets onderzocht worden op die plaats.
Dan wordt die plaats beveiligd door de combi en de kegel tot dat team ter plaatse is, zodat niemand daar over kan rijden of passeren.
Ik weet het niet, ik ga er geen oordeel over vellen.

Het kan idd ook lamzakkerij zijn, maar dat weet jij en ik niet zeker.
Ik ga er geen oordeel over vellen, ik hoop enkel dat alle gewonden snel herstellen.
En wat de politie daar al dan niet fout heeft gedaan volgens het verkeersreglement, ga ik niet van wakker liggen en ik denk de rest van de betrokkenen, toeschouwers en ramptoeristen ook niet.


Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2072 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 11:13:48 »
(...)
Niet persoonlijk bedoeld @Svenn, maar ik meen mij te herinneren hoe in deze draad nog niet zo gek lang geleden het volgende schreef
(...)
Ik hoop dat je je niet onnodig aangevallen voelt, dat zou niet de bedoeling zijn.  Hoewel ik van mening blijf dat zulks absolute kennis basiskennis betreft, kan ik me overigens perfect (althans deels) vinden in wat je hieromtrent schrijft.
(...)
Maar mag ik je nu héél eerlijk vragen, wat je nu vindt van een agent van de wegpolitie, nota bene belast met de ademanalyse bij een WODCA-controledispositief, die tegen betrokkene eventjes stoemelings beweert dat men als bestuurder 0.35 mg/UAL mag hebben ? 
(...)
Ik voel me zeker niet aangevallen, Bert.
Je hebt gewoon gelijk.

Ik was me dat op die moment ook aan 't afvragen.  ;D
En dat bedoelde ik exact met wat je van mij aanhaalt : iemand die dat doet, moet gewoonweg die cijfers kennen, dit zou niet mogen gebeuren.
't Is niet dat die dingen nog maar kortelings aangepast werden.

Twitter volg ik niet, maar ik heb het gezien via 't programma "politie 24/7" op "één/vrt".


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2073 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 18:20:14 »
Ik denk wel dat het heel relevant is als er blijk is dat een politiebeambte er zijn hand niet voor om draait om 180000€ te stelen maar in de rechtbank gelooft gaat worden als hij zegt dat je bvb. aan het GSMen was terwijl je enkel aan je oor krapte, a ja want een agent is een beëdigd persoon, die zijn zo braaf als iets.
Of een agent die denkt dat hij geen gevaarlijke situatie kan creëren, dat al wat hij doet valt onder de noemer "als het ambt het vereist"
Tijdje terug stond er bvb. een agent de kindertjes van het school tegen te houden op de Pierstraat (Aartselaar - Reet) , al die aan de verkeerde kant op het fietspad reden, nu is dat in C inderdaad een overtreding maar langs de andere kant 10 keer veiliger omdat ze dan niet 2 keer onnodig die Pierstraat moeten oversteken en omdat het fietspad aan de overkant veel gevaarlijker en slechter is.
Nee alle kinderen een veeg uit de pan geven, ze moesten daar stante pede oversteken naar het juiste fietspad waar ze dan luttele meters verder rond mijnheer de agent zijn autotje moesten want dat stond vierkant op het fietspad geparkeerd.
2 maten en gewichten, zo kan het niet.
Ik ben blij dat er kritisch hun gedrag in vraag wordt gesteld, het zijn zogezegd maar een paar rotte appels in de mand maar ze laten ze zitten, ondertussen zijn er al zovele door en door rot.

Destijds was er het wegcodeforum, daar schreven we dat ook, dat hadden ze niet graag, gingen ze mensen bedreigen, uiteindelijk is het forum gesloten om het putje dicht te houden. Dat is dan de manier....
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 maart 2018 - 18:22:53 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2074 Gepost op: donderdag 15 maart 2018 - 18:46:57 »
Ik wil je zeker niet aanvallen, maar als je deze topic overleest, is het niet "enkel mbt ongevallen en politie" maar "bijna alle negatieve dingen die de politie doet die in de media komen" ...

Juist. En die negatieve dingen welke in de media komen, zijn ongetwijfeld maar het toonaangevende topje van de ijsberg.
 
Citaat
Kijk hierboven over een agent die 180.000 euro steelt van demente meter : dit is een verkeersforum, wat is hier verkeersgerelateerd ?

Dat het met dergelijke criminelen is met wie de weggebruikers op de openbare weg kunnen geconfronteerd worden, en ze er daarom moeten op gewezen worden dat ze de politie niet kunnen vertrouwen en op hun hoede moeten zijn voor de politie, tot spijt voor de correcte politiebeamten.

Citaat
Citaat van: jozef
(...) beëdigde personen (...) vrijwillig trouw gezworen aan de Belgische grondwet en aan de wetten van het Belgische volk (...) mijneed; Maar mijneed is voor jou blijkbaar slechts een onbenulligheid.
Daar heb ik het allemaal niet over.

Inderdaad, zoals ik aangaf, is mijneed voor jou helaas slechts een onbenulligheid.

Citaat
Ik heb het enkel over de rode draad tss deze twee ongevallen en het plaatsen ervan in een topic hier :
-een voertuig stopt aan een zebrapad
-persoon/personen steekt/steken over
-een tweede voertuig haalt in langs links
-dat tweede voertuig raakt die persoon/personen

Het eerste geval betreft het een burger, het tweede is door de politie.
Het eerste geval werd hier niet vermeld, het tweede wel (omdat het de politie is, moest het weer een burger zijn, dus ook niet hier)

Ooit al eens gehoord van de voorbeeldfunctie van de politie? Mensen een PV aan hun laars lappen omdat ze bij goed weer op een lege autosnelweg tegen 130 km/h rijden, maar zelf mensen op een oversteekplaats voor voetgangers het ziekenhuis inrijden.

Citaat
Citaat van: jozef
Overigens: bij het ongeval dat jij aanhaalt, is wel degelijk politie betrokken, en weer maar eens om overtredingen te plegen. Of zie je niet dat die VW Transporter op een oversteekplaats voor voetgangers én op een fietspad geparkeerd staat, terwijl er aan de overkant parkeerplaats vrij is? En dat die zinloze kegel een overtreding van artikel 7.3 inhoudt? Vind je dergelijke arrogante provocaties gepast voor de arm van de wet?

Met alle respect, maar dat is "spijkers op laag water zoeken" hé.

Zeg dat dan eens tegen een politieagent die jouw voor dezelfde overtredingen een PV lapt.

Citaat
maar als er bij iemand een inbraak zou gepleegd worden, moeten ze dan langskomen met alle toeters en bellen (want zo staat 't in de wet) ? Dat de inbrekers zeker gewaarschuwd zijn om daarna te kunnen zeggen dat ze "beter zonder die toeters en bellen moesten komen want nu zijn ze weg". Zouden ze dan zonder de toeters en bellen afkomen en rijden ze reglementair, duurt het veel langer en zijn de inbrekers ook weg en krijg je ook commentaar.

Natuurlijk moeten ze naar een inbraak zonder zwaailichten en toeters rijden. En dat niet alleen voor het plezier om de wet te overtreden. De kans is dan veel groter dat ze onderweg enkele mensen kunnen doodrijden die zich niet aan hun capriolen verwachten, en dat ze, door niet prioritair te rijden, te laat komen. Het heeft bovendien het voordeel dat de inbrekers zo lang mogelijk de slachtoffers kunnen martelen en het kunnen afbollen.

Citaat
Mss was die parkeerplaats er niet wanneer zij ter plaatse kwamen ...

Maar op het ogenblik van de foto was ze wél vrij.

Parkeer jij eens ergens waar het niet mag, met als voorwendsel dat, toen je aankwam, er geen parkeerplaats vrij was.

Citaat
Weet je 100% zeker waarom die kegel er zo staat, was je erbij ?
Mss was er nog iets anders aan de hand en moest er nog iets onderzocht worden op die plaats.
Dan wordt die plaats beveiligd door de combi en de kegel tot dat team ter plaatse is, zodat niemand daar over kan rijden of passeren.

Wat beveiligt die kegel daar? Niets, iedere voetganger kan de oversteekplaats gebruiken, en zonder die kegel zou je daar toch niet kunnen doorrijden vanwege het politievoertuig.

Citaat
Het kan idd ook lamzakkerij zijn, maar dat weet jij en ik niet zeker.

Niet zeker, maar wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: dergelijke showgasten hebben nu eenmaal kegels nodig om op te vallen.

Citaat
En wat de politie daar al dan niet fout heeft gedaan volgens het verkeersreglement, ga ik niet van wakker liggen en ik denk de rest van de betrokkenen, toeschouwers en ramptoeristen ook niet.

Natuurlijk niet. Het overtreden van het verkeersreglement is toch de onschuldigste zaak ter wereld. Als er daar een fietser verongelukt omdat hij van het fietspad op de rijbaan moet komen, dan hebben die brave flikken daar natuurlijk geen schuld aan.

Svenn, ik heb er geen probleem mee dat je de politie in het algemeen verdedigt. Maar waarom altijd juist de rotte appels uit de mand? Je mag het hier ook komen posten als een politieagent het wiel met een platte band van een tachtigjarige vrouw vervangt, terwijl zijn collega voor haar een glas water haalt omdat ze over haar toeren is (gezien op de parkeerplaats Aachen-Nord). Maar in België zijn dergelijke politieagenten zo zeldzaam als witte mollen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2075 Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 12:51:38 »
Citaat van: HLN
“Vrije meningsuiting weegt zwaarder door dan wegcode”: Brusselse politie excuseert zich voor tweet

De Brusselse politie heeft zich vanavond verontschuldigd voor een bericht dat ruim 9 uur eerder was verschenen op haar officiële Twitter-account. Die luidde dat het recht op vrije meningsuiting zwaarder doorweegt dan de wegcode. “De inhoud was foutief”, staat er in een nieuw bericht.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-vrije-meningsuiting-weegt-zwaarder-door-dan-wegcode-brusselse-politie-excuseert-zich-voor-tweet~a2de32bf/

Alrightie ..... de vrije meningsuiting weegt zwaarder door dan de wegcode  .....

's Kijken of een politierechter die mening ook is toegedaan, en die taxichauffeurs op basis daarvan vrijspreekt .....

Citaat van: Nieuwsblad
Politie treedt dan toch op tegen betogende taxichauffeurs

BRUSSEL - De betoging en wegblokkades van de taxichauffeurs op de Brusselse Ring hebben heel wat hinder en ergernis veroorzaakt. “Dit mogen we echt niet tolereren. Hier moet hard tegen opgetreden worden”, zeggen verkeersexperts. De federale wegpolitie, bevoegd voor het verkeer op de Ring, laat weten dat er al 94 processen-verbaal zijn opgemaakt tegen de betogers. En nadat de lokale politie eerder had aangegeven dat ze niet zou optreden, is er nu toch sprake van arrestaties in de buurt van het Schumanplein in Brussel.


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180327_03432437?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Zoals de journalist terecht opmerkt :

* de lokale politie sust
* de federale politie verbaliseert
* de politiek zwijgt

Op die manier, weet natuurlijk niemand nog waar hij aan toe is.

« Laatst bewerkt op: woensdag 28 maart 2018 - 15:07:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2076 Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 17:53:11 »
Citaat van: PolBru
Het recht op vrije meningsuiting weegt zwaarder door dan de wegcode.

De beoordeling daarvan komt uiteindelijk enkel aan een rechter toe, en al zeker niet aan een politiebeamte die zelfs dat niet respecteert, niettegenstaande hij trouw gezworen heeft aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk.

Citaat van: PolBru
CORRECTIE - Eén van onze medewerkers heeft met de beste bedoelingen verkeerd gereageerd op dit tweetbericht. De inhoud was foutief, waarvoor onze excuses.

Hoe is het mogelijk dat PolBru, mogelijk ook met de beste bedoelingen, een dergelijk individu toelaat om in naam van PolBru een dergelijke dwaze uitspraak te doen? Men gaat me toch niet wijsmaken dat het de eerste keer was dat betrokkene opviel door dergelijke stommiteiten?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2077 Gepost op: donderdag 29 maart 2018 - 08:47:57 »
Hoe is het mogelijk dat PolBru, mogelijk ook met de beste bedoelingen, een dergelijk individu toelaat om in naam van PolBru een dergelijke dwaze uitspraak te doen? Men gaat me toch niet wijsmaken dat het de eerste keer was dat betrokkene opviel door dergelijke stommiteiten?

Het valt mss niet uit te sluiten dat zijn stommiteiten niet meer opvielen tussen de stommiteiten van anderen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2078 Gepost op: donderdag 29 maart 2018 - 17:57:33 »
Het valt mss niet uit te sluiten dat zijn stommiteiten niet meer opvielen tussen de stommiteiten van anderen.

Juist. Diegene die ze opgemerkt heeft, zal wellicht nog niet lang in dienst geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2079 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 11:04:13 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
Foutparkeren verboden... behalve voor politie

In Zingem hebben sommige agenten nood aan een opfrissingscursus om de parkeerregels opnieuw onder de knie te krijgen, tenzij in de politiezone Vlaamse Ardennen andere wetten gelden. Langs de Nederzwalmsesteenweg parkeerde een agent zijn dienstwagen afgelopen week half op het fietspad en half op het voetpad om snel iets af te geven.

https://www.hln.be/regio/zingem/foutparkeren-verboden-behalve-voor-politie~a3900869/

Misschien kan de journalist ineens méé naar die cursus gaan.  Want ik zou eerlijk gezegd niet weten over wélk fietspad hij het heeft.  Ik zie er alvast geen.

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2080 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 17:28:57 »
Kijk hierboven over een agent die 180.000 euro steelt van demente meter : dit is een verkeersforum, wat is hier verkeersgerelateerd ?
Dat het met dergelijke criminelen is met wie de weggebruikers op de openbare weg kunnen geconfronteerd worden, en ze er daarom moeten op gewezen worden dat ze de politie niet kunnen vertrouwen en op hun hoede moeten zijn voor de politie, tot spijt voor de correcte politiebeamten.
Dan kan je beter ook een bankenforum openen, alsook een gerechtelijk forum alsook een minister-forum ...
Die hebben elk apart de bevolking vele malen erger belogen én bestolen dan al die rotte appels bij de politie ooit hebben gedaan en nog zullen doen.


(...) beëdigde personen (...) vrijwillig trouw gezworen aan de Belgische grondwet en aan de wetten van het Belgische volk (...) mijneed;
Maar mijneed is voor jou blijkbaar slechts een onbenulligheid.
Daar heb ik het allemaal niet over.
Inderdaad, zoals ik aangaf, is mijneed voor jou helaas slechts een onbenulligheid.
Je ontwijkt een antwoord, en nee, meineed is niet mijn ding, dat hebben er al wel een aantal ondervonden.


maar als er bij iemand een inbraak zou gepleegd worden, moeten ze dan langskomen met alle toeters en bellen (want zo staat 't in de wet) ? Dat de inbrekers zeker gewaarschuwd zijn om daarna te kunnen zeggen dat ze "beter zonder die toeters en bellen moesten komen want nu zijn ze weg". Zouden ze dan zonder de toeters en bellen afkomen en rijden ze reglementair, duurt het veel langer en zijn de inbrekers ook weg en krijg je ook commentaar.
Natuurlijk moeten ze naar een inbraak zonder zwaailichten en toeters rijden. En dat niet alleen voor het plezier om de wet te overtreden. De kans is dan veel groter dat ze onderweg enkele mensen kunnen doodrijden die zich niet aan hun capriolen verwachten, en dat ze, door niet prioritair te rijden, te laat komen. Het heeft bovendien het voordeel dat de inbrekers zo lang mogelijk de slachtoffers kunnen martelen en het kunnen afbollen.
In 't belachelijke trekken is geen deftig antwoord hé ...
't Is 't een of 't ander ... kies : "volledig reglementair naar de plaats van oproep" of "half/half-reglementair" ... welke de gevolgen van je keuze ook moge zijn ...
Het verkeersreglement is geen winkel waar je de artikels die je kan gebruiken pakt en andere laat liggen, 't is 1 soep, dus niet enkel met de balletjes gaan lopen.


Mss was die parkeerplaats er niet wanneer zij ter plaatse kwamen ...
Maar op het ogenblik van de foto was ze wél vrij.
Parkeer jij eens ergens waar het niet mag, met als voorwendsel dat, toen je aankwam, er geen parkeerplaats vrij was.
Ik denk niet dat er velen zijn die, als er plots plaats is, hun combi gaan parkeren, ze zijn bezig met het slachtoffer te helpen ...
Combi gaan parkeren is bijzaak dan, ik heb dat in andere landen ook al meermaals meegemaakt, maar denk daar niet bij na want het zal wel een reden hebben dat zij dat zo doen.
Ze zullen mogelijks daar ter plaatse blijven staan om op die plaats iets te beveiligen tot er een dienst is die daarvoor opgeroepen werd.
Stadswerkers (herstellen v infrastructuur) bvb, labo (vluchtmisdrijf, voor sporen) of gewoon om de weggebruikers er op attent te maken ...
Of idd mogelijk dat ze het voor hun gemakkelijkheid en ieders opvallendheid lieten staan, iedereen die een combi ziet staan is voorzichtig en kent dan plots het verkeersreglement hé ...

Geloof het of niet, maar ik parkeer niet waar het niet mag, ik rij/stap liever een eindje verder dan een boete te riskeren.
Minstens 200m van mijn deur sta ik geparkeerd, maximum 800m en dan nog liefst in een parkeervak dwars op de rijrichting ipv mee in de rijrichting.
Dat verhindert dat "ze" me voor en na de auto kunnen insluiten én er een trekhaakherinnering in mijn nrplaat staat.
Ja, spijtig geen eigen oprit/garage en we hebben hier enkele parkeer"helden" in de straat met "trekhaakparkeerhulp" ... , getuige de vele "indrukken" die in een aantal nummerplaten staan gedrukt.
Voor mijn deur laad/los ik alleen maar , al dan niet naast een geparkeerde auto.

Weet je 100% zeker waarom die kegel er zo staat, was je erbij ?
Mss was er nog iets anders aan de hand en moest er nog iets onderzocht worden op die plaats.
Dan wordt die plaats beveiligd door de combi en de kegel tot dat team ter plaatse is, zodat niemand daar over kan rijden of passeren.
Wat beveiligt die kegel daar? Niets, iedere voetganger kan de oversteekplaats gebruiken, en zonder die kegel zou je daar toch niet kunnen doorrijden vanwege het politievoertuig.
Dat ben je niet zeker, wie weet ligt er "een of ander bewijs of een te onderzoeken item" in afwachting van het labo ...
En als de combi + kegel daar nog staat zullen andere weggebruikers wel extra opletten als ze daar passeren.


Het kan idd ook lamzakkerij zijn, maar dat weet jij en ik niet zeker.
Niet zeker, maar wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: dergelijke showgasten hebben nu eenmaal kegels nodig om op te vallen.
Mss wel, mss niet, mogelijk ook om de andere weggebruikers opmerkzamer te maken van op die moment op die plaats aandachtiger te zijn ...


En wat de politie daar al dan niet fout heeft gedaan volgens het verkeersreglement, ga ik niet van wakker liggen en ik denk de rest van de betrokkenen, toeschouwers en ramptoeristen ook niet.
Natuurlijk niet. Het overtreden van het verkeersreglement is toch de onschuldigste zaak ter wereld. Als er daar een fietser verongelukt omdat hij van het fietspad op de rijbaan moet komen, dan hebben die brave flikken daar natuurlijk geen schuld aan.
Zoals hierboven al aangehaald, zullen alle weggebruikers wel extra opletten als er zichtbaar een combi staat, want op dat moment is men ramptoerist hé ...

Ik heb doorheen de voorbije 28 jaar regelmatig in België en andere landen ook al veel zo'n situaties gepasseerd. Maar ik vraag me hoegenaamd niet af waarom die combi's, kegels en andere fraaie dingen daar zo staan als er voor de rest niets te zien is. Ik denk dan gewoon dat "het wel nodig zal zijn voor die situatie".

De twee voorbij vrijdagen (weekje vakantie in CenterParcs Bostalsee), heen- en terugrit op vrijdagmorgen : vlak voor/na de grens B/D waar de Belgische A27/E42 in Steinebrück overgaat in de Duitse E42/"60" , is er langs Belgische zijde aan weerszijden een werkzone van 18km (pak-'m-beet van Vielsalm tot Malmédy), dus iedereen via pechstrook en aan 70/u maximum.
Men is de middenberm aan 't vervangen. In de heenrit 2 werkgroepjes gezien over 2 km lengte (rest va, werfzone geen volk gezien), in de terugrit drie werkgroepjes gezien over 4 km lengte (rest van de werfzone geen volk gezien), waarom dan langs beide zijden 18km werkzone maken ? 
Klaag ik ? Nee, ik vind het schreiend van zulke onlogica te zien ... schuif gewoon elke dag of bepaalde periode de werfafscheiding op. Bvb werfzone 5 km en 500m voor het eerste werkgroepje tot 500m na het laatste werkgroepje, werk gedeelte per gedeelte volledig af en niet zoals nu in fase de ganse werfzone onderdeel per onderdeel.


Svenn, ik heb er geen probleem mee dat je de politie in het algemeen verdedigt. Maar waarom altijd juist de rotte appels uit de mand? Je mag het hier ook komen posten als een politieagent het wiel met een platte band van een tachtigjarige vrouw vervangt, terwijl zijn collega voor haar een glas water haalt omdat ze over haar toeren is (gezien op de parkeerplaats Aachen-Nord). Maar in België zijn dergelijke politieagenten zo zeldzaam als witte mollen.
Ik heb al verscheidene keren in uniform iemand geholpen in uniform.
De "goede daden" van de "goede agenten" komen hier nauwelijks aan 't bod want dan krijg je reacties van "het is hun job" of "ze doen het voor de schijn omdat er volk is" of "...blablabla" ... maar het minste geringste dat er uit de pas wordt gestapt (of men denkt het al) moet je in de gazet, op internet and stuff ...
Opvallend ook dat zo'n filmkes nooit het begin van zoiets laten zien ...

Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien of volgt, maar wat de politie hier allemaal meemaakt verschiet ik er niet van dat er dan soms ook buiten proportie eens wordt gereageerd. En dan heb ik het niet over "de Buurtpolitie" want dat is enkel gebaseerd op waargebeurde situaties maar voor de rest volledig scripted en geromantiseerd)
Programma's zoals "het leven zoals het is : politie" - niveau 4" - "politie 24/7" - Alloo bij de lokale politie" - "Alloo bij de wegpolitie" -
Let op : ik begrijp het zeker, ik keur het daarom niet goed.
Maar het betekent wel dat we menselijk zijn met ieder zijn grenzen, de ene wat korter dan het andere.
Mogelijk wat gekruid met thuisproblemen, wederom begrijpelijk maar niet goed te keuren, maar menselijk.

Jaren terug heeft de politie in Nederland een man neergeslagen die wat zwalpte met z'n auto, toen hij uiteindelijk stilstond en de agent de deur open deed, riep de bestuurder "pas op, ik heb MS", de agent reageerde onmiddellijk op deze bedreiging door de man neer te slaan want hij begreep verkeerdelijk "pas op, ik heb een mes" ...   
Zo zie je maar ... moest het hier gebeurd zijn, zal de krantenkop / de forumtitel geweest zijn "zinloos geweld - agent slaat ms-patiënt neer", gevolgd hier met ellenlange verwijten naar rotte appels die mensen zomaar in elkaar slaan.


Normaal gedrag tegenover politie ?
https://www.youtube.com/watch?v=o98WBhOjhAY
Voor zover ik weet (is van 2001) heeft die enkel boete gekregen voor een nieuwe ruit in de combi.
Geen boete voor parkeren op mindervalidenplaats, slapen in de auto (op de openbare weg), weerspannigheid, smaad aan de politie

Curieus voor reactie op dit artikel ... ook politiefun wsl ?
https://www.hln.be/regio/antwerpen/stenengooier-riskeert-40-maanden-voor-aanval-op-combi~a907c55af/


Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2081 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 20:28:44 »
In 't belachelijke trekken is geen deftig antwoord hé ...
't Is 't een of 't ander ... kies : "volledig reglementair naar de plaats van oproep" of "half/half-reglementair" ... welke de gevolgen van je keuze ook moge zijn ...
Het verkeersreglement is geen winkel waar je de artikels die je kan gebruiken pakt en andere laat liggen, 't is 1 soep, dus niet enkel met de balletjes gaan lopen.

Er is hier niemand die vraagt dat een agent een dief laat lopen, of een slachtoffer laat stikken omdat het belangrijker geacht wordt dat het parkeerschijfje correct geplaatst werd.

Met de nodige haast en spoed, maar toch met de nodige aandacht voor de veiligheid van zowel zichzelf, als die van onschuldige mede-weggebruikers.

Keuzes maken, heet dat.

Of idd mogelijk dat ze het voor hun gemakkelijkheid en ieders opvallendheid lieten staan, iedereen die een combi ziet staan is voorzichtig en kent dan plots het verkeersreglement hé ...

Zoals hierboven al aangehaald, zullen alle weggebruikers wel extra opletten als er zichtbaar een combi staat, want op dat moment is men ramptoerist hé ...

Ik zou eerlijk gezegd betwijfelen of iedereen ineens het verkeersreglement zou kennen van zodra er een combi in de buurt is.  Ik zie geregeld genoeg flagrante verkeersovertredingen onder de neus van de agenten. 

Normaal gedrag tegenover politie ?
https://www.youtube.com/watch?v=o98WBhOjhAY
Voor zover ik weet (is van 2001) heeft die enkel boete gekregen voor een nieuwe ruit in de combi.
Geen boete voor parkeren op mindervalidenplaats, slapen in de auto (op de openbare weg), weerspannigheid, smaad aan de politie

Neen, geen normaal gedrag.  Maar dat hoeft ook niet écht te verwonderen van iemand die zodanig stomdronken is dat hij amper nog weet op welke planeet hij zich bevindt.

Dat hij voor de overige inbreuken niet beteugeld geweest is .... hoe komt dat ?  Komt dat door gesponeerde PV's ?  Of moeten we ons afvragen wie er de vaststellingen (niet) gedaan heeft ?

Curieus voor reactie op dit artikel ... ook politiefun wsl ?
https://www.hln.be/regio/antwerpen/stenengooier-riskeert-40-maanden-voor-aanval-op-combi~a907c55af/

Neen, fun is dat hoegenaamd niet.  En goed te praten nog veel minder.  Mag dat streng aangepakt worden ?  Neen, dat MOET streng aangepakt worden.

Anderzijds moet men als agent weten dat men vroeg of laat met dergelijk geweld en andere vormen van wangedrag geconfronteerd wordt.  Wie dat écht niet aan kan, is niet geschikt voor de job, en zoekt beter een andere stiel.

Een leerkracht krijgt vroeg of laat te maken met ongehoorzame kinderen en hun mondige ouders (helaas soms zelfs op het respectloze af), die het niet nemen dat hun kind 's terechtgewezen wordt.  Een examinator krijgt vroeg of laat te maken met (gelukkig meestal verbale) agressie van een gebuisde leerling. 

En zo kan ik hier gerust nog wel eventjes doorgaan.  Kies je voor een stiel, dan dien je te weten dat die stiel bepaalde risico's of minder aangename kantjes inhoudt.  En ofwel tracht je die risico's zo goed mogelijk in te schatten, en daar zo goed mogelijk mee om te gaan .... ofwel ben je consequent, en kies je voor een stiel die je beter ligt.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 14 april 2018 - 20:52:59 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2082 Gepost op: zaterdag 14 april 2018 - 22:36:51 »
Dan kan je beter ook een bankenforum openen, alsook een gerechtelijk forum alsook een minister-forum ...
Die hebben elk apart de bevolking vele malen erger belogen én bestolen dan al die rotte appels bij de politie ooit hebben gedaan en nog zullen doen.

Ik heb vrijwel mijn hele loopbaan bij een bank gewerkt, en ik heb nooit geweten dat die bank de mensen zou belogen of bestolen hebben. Wel hebben heel wat klanten de bank belogen en bestolen. Voor het overige kun je terecht op het forum van politics.be.

Citaat
In 't belachelijke trekken is geen deftig antwoord hé ...

Er bestaat zoiets als ironie. Belachelijk vind ik het hoegenaamd niet, alleen zeer droevig.

Citaat
't Is 't een of 't ander ... kies : "volledig reglementair naar de plaats van oproep" of "half/half-reglementair" ... welke de gevolgen van je keuze ook moge zijn ...
Het verkeersreglement is geen winkel waar je de artikels die je kan gebruiken pakt en andere laat liggen, 't is 1 soep, dus niet enkel met de balletjes gaan lopen.

Inderdaad, maar wat doen uitgerekend vele politiebeamten? Enkel de verkeersregels naleven die hun goed uitkomen, onder het motto "Het doel heiligt de middelen". In 1933 is er in Duitsland een Oostenrijker aan de macht gekomen die ook van dat gedacht was.

Citaat
maar denk daar niet bij na want het zal wel een reden hebben dat zij dat zo doen.

De politie zal het jou in dank afnemen: niet nadenken over wat de politie doet, als een sektelid ervan uitgaan dat het wel een reden zal hebben. De dag dat een politiebeamte jou zonder enige aanleiding het ziekenhuis in slaat, zal dat ook wel een reden hebben zeker.

Citaat
Of idd mogelijk dat ze het voor hun gemakkelijkheid en ieders opvallendheid lieten staan, iedereen die een combi ziet staan is voorzichtig en kent dan plots het verkeersreglement hé ...

Je brengt me op een gedacht. Ik ga ook mijn wagen niet reglementair parkeren voor mijn gemakkelijkheid en zodat hij beter opvalt. Betaal jij de boetes?

Alvast aan mijn kennis van het verkeersreglement verandert niets als ik een politievoertuig zie staan. Alleen ga ik er dan van uit dat ik voorzichtigheidshalve best artikel 7.1 toepas:

Citaat
[...] mag de bestuurder kwetsbaardere verkeersdeelnemers niet in gevaar brengen, met name wanneer het [...] personen met een handicap betreft.

Hieruit volgt dat [...] elke bestuurder dubbel voorzichtig moet zijn bij aanwezigheid van dergelijke kwetsbaardere weggebruikers, of wanneer hun aanwezigheid op de openbare weg kan voorzien worden [...]

Citaat
De twee voorbij vrijdagen (weekje vakantie in CenterParcs Bostalsee), heen- en terugrit op vrijdagmorgen : vlak voor/na de grens B/D waar de Belgische A27/E42 in Steinebrück overgaat in de Duitse E42/"60" , is er langs Belgische zijde aan weerszijden een werkzone van 18km (pak-'m-beet van Vielsalm tot Malmédy), dus iedereen via pechstrook en aan 70/u maximum.
Men is de middenberm aan 't vervangen. In de heenrit 2 werkgroepjes gezien over 2 km lengte (rest va, werfzone geen volk gezien), in de terugrit drie werkgroepjes gezien over 4 km lengte (rest van de werfzone geen volk gezien), waarom dan langs beide zijden 18km werkzone maken ?

Omdat het veel goedkoper is om één keer een werfzone van 18 km te maken dat negen keren een werfzone van 2 km. Of betalen we nog niet genoeg belastingen?

Citaat
Ik heb al verscheidene keren in uniform iemand geholpen in uniform.

Jij bent dan ook geen politiebeamte, doch een douanebamte. Zelfs aan de Roemeense en Bulgaarse grens vijzen de douaniers je wagen niet meer uit elkaar als er geen bankbriefje tussen je papieren steekt (bij de technische keuring is het geen poging tot oplichting als er een bankbriefje achter je zonneklep steekt, maar de keurder weet wel wat daarvan de bedoeling is).

Citaat
De "goede daden" van de "goede agenten" komen hier nauwelijks aan 't bod want dan krijg je reacties van "het is hun job" of "ze doen het voor de schijn omdat er volk is" of "...blablabla" ... maar het minste geringste dat er uit de pas wordt gestapt (of men denkt het al) moet je in de gazet, op internet and stuff ...

Dat is ook logisch. Je zou het oervervelend vinden als we hier elke dag iets zouden schrijven over een weggebruiker die de wegcode nageleefd heeft. Problemen worden aangekaart.

Citaat
Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien

Niet, zowel Proximus als Telenet willen mij hier op ca. 900 km van de Belgische grens niet aansluiten.  :D

Citaat
maar wat de politie hier allemaal meemaakt verschiet ik er niet van dat er dan soms ook buiten proportie eens wordt gereageerd.

Hier in Duitsland maakt de politie niet minder mee, en het beperkt zich geenszins tot verbale agressie, dagelijks belanden hier wel enkele politiebeamten in het ziekenhuis. Geef bij YouTube maar eens "Auf Streife" in (echte politiebeamten en waar gebeurde feiten). Het verschil is dat hier in Duitsland de politiebeamten geen agressie uitlokken met provocatie en arrogantie, en ze zich verweren met middelen die in verhouding staan tot de noodzaak.

Neen, ik kan het hoegenaamd niet aanvaarden dat politiebeamten buiten proportie reageren. Zij zijn ervoor opgeleid om ook in extreme omstandigheden hun koelbloedigheid te bewaren.

Citaat
Let op : ik begrijp het zeker, ik keur het daarom niet goed.
Maar het betekent wel dat we menselijk zijn met ieder zijn grenzen, de ene wat korter dan het andere.
Mogelijk wat gekruid met thuisproblemen, wederom begrijpelijk maar niet goed te keuren, maar menselijk.

Zoals Bert al aangaf: als je niet geschikt bent om politiebeamte te worden, blijf dan weg bij de politie. Je kunt gemakkelijk met een frietkot evenveel verdienen als bij de politie.

Citaat
Jaren terug heeft de politie in Nederland een man neergeslagen die wat zwalpte met z'n auto, toen hij uiteindelijk stilstond en de agent de deur open deed, riep de bestuurder "pas op, ik heb MS", de agent reageerde onmiddellijk op deze bedreiging door de man neer te slaan want hij begreep verkeerdelijk "pas op, ik heb een mes" ...   
Zo zie je maar ... moest het hier gebeurd zijn, zal de krantenkop / de forumtitel geweest zijn "zinloos geweld - agent slaat ms-patiënt neer", gevolgd hier met ellenlange verwijten naar rotte appels die mensen zomaar in elkaar slaan.

Die agent acht ik rijp voor de psychiatrie. Een mes is een zeer gevaarlijk wapen. Als je vermoedt dat iemand een mes heeft, is het eerste wat je daarom doet afstand houden. Als die bestuurder daadwerkelijk een mes bij zich droeg, had hij die politieagent kunnen doodsteken terwijl hij neergeslagen werd. Als er een mes in het spel is, trekt een Duitse politiebeamte onmiddellijk zijn wapen, en zal hij zo nodig ook vuren.


Citaat
Normaal gedrag tegenover politie ?
https://www.youtube.com/watch?v=o98WBhOjhAY
Voor zover ik weet (is van 2001) heeft die enkel boete gekregen voor een nieuwe ruit in de combi.
Geen boete voor parkeren op mindervalidenplaats, slapen in de auto (op de openbare weg), weerspannigheid, smaad aan de politie

Ik kan de agenten in deze video geen enkel verwijt maken, behalve het taalgebruik.

Ik geef elke politiebeamte die ik niet ken, eerst krediet en gedraag me correct, beleefd, vriendelijk en coöperatief. Maar als een agent in Vlaanderen mij mjin pas vraagt, keer ik 180° om en zal ik hem er op zeer kordate toon op wijzen dat de taalwetgeving hem verplicht om Nederlands te spreken. Zonder verontschuldigingen komt het dan niet meer goed tussen hem en mij.

Zoals Bert schreef, valt het wangedrag van de betrokkene te verklaren door zijn overduidelijk zware dronkenschap. Behalve de gesneuvelde autoruit, beperkt het zich tot verbale agressie. Vele politiebemten zouden gelukkig zijn als ze er altijd zo goed zouden vanaf komen met iemand in die toestand. Hoe weet jij overigens dat er geen boetes van gekomen zijn?

Citaat
Curieus voor reactie op dit artikel ... ook politiefun wsl ?
https://www.hln.be/regio/antwerpen/stenengooier-riskeert-40-maanden-voor-aanval-op-combi~a907c55af/

Hoegenaamd geen fun, zeer spijtig dat het met sommige jongeren zo ver gekomen is. Het is overigens niet altijd specifiek op de politie dat ze het gemunt hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2083 Gepost op: maandag 23 april 2018 - 08:32:13 »
Citaat van: Gazet Van Antwerpen
Buurtbewoner klaagt op Facebook foutparkerend bedrijf aan en krijgt zelf politie aan de deur

LIER - Een bewoner van de Mallekotstraat in Lier die op sociale media over foutparkerende takelwagens berichtte, kreeg de politie op bezoek. Die onderzoekt nu de zaak.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180422_03476129/buurtbewoner-klaagt-op-facebook-foutparkerend-bedrijf-aan-en-krijgt-zelf-politie-aan-de-deur?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Laster en eerroof ?  Oh ja ?

Misschien moet die flik even checken WAT laster en eerroof precies inhouden :

http://www.rechtswijzer.be/het-recht/strafrecht/overzicht-van-misdrijven/misdrijven-tegen-personen/laster-en-eerroof

Citaat
Wat is dan juist het verschil tussen laster en eerroof ?

Bij laster gaat het om valse aantijgingen van feiten waarvan de wet het bewijs toelaat; bij eerroof gaat het om valse aantijgingen van feiten waarvan de wet het bewijs niet toelaat. Wanneer de persoon een openbare hoedanigheid bekleedt, is bewijs toegelaten met alle middelen. Aantijgingen tegen een persoon van feiten die tot het private leven behoren, kunnen enkel met een vonnis of authentieke akte bewezen worden.

Het gaat blijkbaar niet om valse aantijgingen.  De desbetreffende voertuigen staan wel degelijk geparkeerd op een rijbaan, verdeeld in rijstroken.  Soms zelfs tegen de rijrichting in.  De buurtbewoner maakt er foto's van, en maakt die via sociale media bekend.  Vals zijn de aantijgingen dus geenszins.

Opmerkelijk is ook weer de tussenkomst van de commissaris :

Citaat
Korpschef Werner Cazaerck van de lokale politie Lier belooft een onderzoek van de dienst Intern Toezicht. “Indien uit de feiten én de omstandigheden blijkt dat deze inderdaad zo gebeurd zijn, mag het duidelijk zijn dat het hier om een actie van een individu gaat die niet in naam van de lokale politie Lier handelde.”

Enerzijds schakelt hij de dienst Intern Toezicht in, en distantieert hij zich (in voorkomend geval) nadrukkelijk van de actie van 1 zijn agenten.

Mààr : waarom lees ik (in voorkomend geval) alvast NIKS over een sanctie of maatregel tegen de betrokken agent ?
« Laatst bewerkt op: maandag 23 april 2018 - 08:43:00 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2084 Gepost op: maandag 23 april 2018 - 19:53:09 »
Citaat
Korpschef Werner Cazaerck van de lokale politie Lier belooft een onderzoek van de dienst Intern Toezicht. “Indien uit de feiten én de omstandigheden blijkt dat deze inderdaad zo gebeurd zijn, mag het duidelijk zijn dat het hier om een actie van een individu gaat die niet in naam van de lokale politie Lier handelde.”

Heeft die flik erbij gezegd dat hij niet in naam van de lokale politie handelde? Natuurlijk niet.

Een flik die niet weet wat laster en eerroof is? Of een flik die zijn functie misbruikt om te intimideren en de overtreder te beschermen?

Afschuwelijk dat er dergelijk gespuis met ons belastinggeld betaald wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."