Ik heb vrijwel mijn hele loopbaan bij een bank gewerkt, en ik heb nooit geweten dat die bank de mensen zou belogen of bestolen hebben.
Wel hebben heel wat klanten de bank belogen en bestolen.
Ik weet niet meer bij welke bank je werkte, gokje van ergens diep in m'n geheugen voor Fortis Brussel ?
- bankencrisis 2008, Arco, ...
- vroeger kreeg je een rente (veel) hoger dan de inflatie, nu krijg je een habbekrats
- en wil je dan toch nog iets meer rente, moet je voldoen aan voorwaarden die enkel rijken zich kunnen permitteren
- vroeger deed het personeel alles gratis voor de klanten, tegenwoordig doen ze niets meer, moet je het zelf doen of anders betaal je ervoor
Maar dat is bij zo goed als alle banken zo, voor zover ik weet bij "het groene appeltje" (nog ?) niet.
Nu doe je bijna alles zelf en maken de banken daar dankbaar gebruik van om personeel te ontslaan.
(zelfde fenomeen nu met de self-scans in de supermarkten, 1 "controleur/help(st)er" per 4 kassa's, hoppa ... drie man minder)-men krijgt nu een flinter rente maar als je eens onder nul moest komen een boete van 10%, (los van de formules van de geoorloofde debetstand, indien je dat hebt)
Tijdens de bankencrisis werden de grootbanken gered door de bevolking, als dank krijgen we amper rente, betalen we meer voor dezelfde diensten aan de bank, moeten we voldoen aan meer regels en blijven de banken zelf verder doen als voor de crisis ...
Inderdaad, maar wat doen uitgerekend vele politiebeamten? Enkel de verkeersregels naleven die hun goed uitkomen, onder het motto "Het doel heiligt de middelen". In 1933 is er in Duitsland een Oostenrijker aan de macht gekomen die ook van dat gedacht was.
De niet-agenten leven ook de (verkeers)regels na die ze uitkomen onder hetzelfde motto en de rest is voor de anderen ...
Op een ander forum ben ik zelfs bezig met een boompje betreffende de Antw-Ring en dat er geen vrachtwagens mogen rijden op het meest linkse rijvak.
Laat Hitler hier maar buiten, die is van een heel andere grootorde, zeker als je verkeersregels met leefregels gaat vergelijken ... en begint een aanzet voor Godwin aan te roepen ...
Men is de middenberm aan 't vervangen. In de heenrit 2 werkgroepjes gezien over 2 km lengte (rest va, werfzone geen volk gezien), in de terugrit drie werkgroepjes gezien over 4 km lengte (rest van de werfzone geen volk gezien), waarom dan langs beide zijden 18km werkzone maken ?
Omdat het veel goedkoper is om één keer een werfzone van 18 km te maken dat negen keren een werfzone van 2 km. Of betalen we nog niet genoeg belastingen?
Ik ben geen wegenwerker maar zou voor deze middenbermwerken bvb de eerste 2 km "afbakenen" met een buffer van 500m voor de werken > dus 2,5 km werfzone > dan de eerste 500m vd effectieve werf afwerken, de restende werfzone is voor al het materiaal > daarna de volgende 500m na de werfzone verder afbakenen > vervolgens de eerste 500m terug openstellen en zo verder en verder per 500m afbakenen en afwerken, dan heb je maximum 2,5 tot 3 km werfzone.
70km/u = 20 m/s , na 150 seconden ben je gans de werfzone gepasseerd, nu was het 6x zo lang.
Deze werfzone was dan maar 18km ... enkele jaren geleden was er in Wallonië op de E411 een werfzone van 40km ... ook 70/u en geen knijt te zien, 't is dat ik 's morgens vroeg niet eet of m'n stuur was er aan
.
Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien
Niet, zowel Proximus als Telenet willen mij hier op ca. 900 km van de Belgische grens niet aansluiten.
Hoe bekeek je "de Buurtpolitie" ?
Joetoep ?