Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 413855 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politiecontroles op grote schaal
« Reactie #2085 Gepost op: zaterdag 05 mei 2018 - 15:04:24 »
Laten we ook eens goed nieuws over onze politie schrijven:

Citaat van: GVA
De verkeerspolitie hield donderdag en vrijdag twee gerichte acties, waarbij op grotere schaal vaststellingen werden gedaan rond roekeloos en foutief rijgedrag. Tijdens de acties werden in totaal 118 bestuurders geverbaliseerd. Ook werd er een trouwstoet gecontroleerd.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180505_03499153/politie-controleert-trouwstoet-bestuurder-onder-invloed-van-drugs

Proficiat, doe zo voort, dan wordt het misschien ooit wat veiliger op de weg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Motoragent lichtte 40 slachtoffers op met verkeersboetes
« Reactie #2086 Gepost op: woensdag 09 mei 2018 - 13:57:51 »
Citaat van: GVA
Motoragent lichtte 40 slachtoffers op met verkeersboetes: “Hij dreigde mijn auto in beslag te nemen”

https://www.gva.be/cnt/dmf20180509_03505197/motoragent-lichtte-40-slachtoffers-op-met-verkeersboetes-hij-dreigde-mijn-auto-in-beslag-te-nemen
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2087 Gepost op: woensdag 09 mei 2018 - 16:13:05 »
Bij onze Noorderburen is het dus al niet veel beter gesteld, dan ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2088 Gepost op: woensdag 09 mei 2018 - 16:48:33 »
Bij onze Noorderburen is het dus al niet veel beter gesteld, dan ?

Oei, sorry, een grensoverschrijdend incident. Er staat "Maasmechelen - Een Maastrichtse agent". Ik heb verward met Ma Zeik (de vrouw van Pa Zeik), dat in België ligt. Mijn excuses aan de Belgische Politie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2089 Gepost op: woensdag 09 mei 2018 - 17:25:22 »
Er staat "Maasmechelen - Een Maastrichtse agent". Ik heb verward met Ma Zeik (de vrouw van Pa Zeik), dat in België ligt. Mijn excuses aan de Belgische Politie.

Dus de moederstad van Manneken Pis, die nu evenwel in Brussel woont.  ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 09 mei 2018 - 17:27:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2090 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 18:56:10 »
Ik heb vrijwel mijn hele loopbaan bij een bank gewerkt, en ik heb nooit geweten dat die bank de mensen zou belogen of bestolen hebben.
Wel hebben heel wat klanten de bank belogen en bestolen.
Ik weet niet meer bij welke bank je werkte, gokje van ergens diep in m'n geheugen voor Fortis Brussel ?

- bankencrisis 2008, Arco, ... 
- vroeger kreeg je een rente (veel) hoger dan de inflatie, nu krijg je een habbekrats
- en wil je dan toch nog iets meer rente, moet je voldoen aan voorwaarden die enkel rijken zich kunnen permitteren
- vroeger deed het personeel alles gratis voor de klanten, tegenwoordig doen ze niets meer, moet je het zelf doen of anders betaal je ervoor
Maar dat is bij zo goed als alle banken zo, voor zover ik weet bij "het groene appeltje" (nog ?) niet.
Nu doe je bijna alles zelf en maken de banken daar dankbaar gebruik van om personeel te ontslaan.
(zelfde fenomeen nu met de self-scans in de supermarkten, 1 "controleur/help(st)er" per 4 kassa's, hoppa ... drie man minder)

-men krijgt nu een flinter rente maar als je eens onder nul moest komen een boete van 10%, (los van de formules van de geoorloofde debetstand, indien je dat hebt)

Tijdens de bankencrisis werden de grootbanken gered door de bevolking, als dank krijgen we amper rente, betalen we meer voor dezelfde diensten aan de bank, moeten we voldoen aan meer regels en blijven de banken zelf verder doen als voor de crisis ...

Inderdaad, maar wat doen uitgerekend vele politiebeamten? Enkel de verkeersregels naleven die hun goed uitkomen, onder het motto "Het doel heiligt de middelen". In 1933 is er in Duitsland een Oostenrijker aan de macht gekomen die ook van dat gedacht was.
De niet-agenten leven ook de (verkeers)regels na die ze uitkomen onder hetzelfde motto en de rest is voor de anderen ...
Op een ander forum ben ik zelfs bezig met een boompje betreffende de Antw-Ring en dat er geen vrachtwagens mogen rijden op het meest linkse rijvak.
 
Laat Hitler hier maar buiten, die is van een heel andere grootorde, zeker als je verkeersregels met leefregels gaat vergelijken ... en begint een aanzet voor Godwin aan te roepen ... 

Citaat van: svenn
Men is de middenberm aan 't vervangen. In de heenrit 2 werkgroepjes gezien over 2 km lengte (rest va, werfzone geen volk gezien), in de terugrit drie werkgroepjes gezien over 4 km lengte (rest van de werfzone geen volk gezien), waarom dan langs beide zijden 18km werkzone maken ?
Omdat het veel goedkoper is om één keer een werfzone van 18 km te maken dat negen keren een werfzone van 2 km. Of betalen we nog niet genoeg belastingen?
Ik ben geen wegenwerker maar zou voor deze middenbermwerken bvb de eerste 2 km "afbakenen" met een buffer van 500m voor de werken > dus 2,5 km werfzone > dan de eerste 500m vd effectieve werf afwerken, de restende werfzone is voor al het materiaal > daarna de volgende 500m na de werfzone verder afbakenen > vervolgens de eerste 500m terug openstellen en zo verder en verder per 500m afbakenen en afwerken, dan heb je maximum 2,5 tot 3 km werfzone.
70km/u = 20 m/s , na 150 seconden ben je gans de werfzone gepasseerd, nu was het 6x zo lang.
Deze werfzone was dan maar 18km ... enkele jaren geleden was er in Wallonië op de E411 een werfzone van 40km ... ook 70/u en geen knijt te zien, 't is dat ik 's morgens vroeg niet eet of m'n stuur was er aan ;) .

Citaat van: svenn
Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien
Niet, zowel Proximus als Telenet willen mij hier op ca. 900 km van de Belgische grens niet aansluiten.  :D
Hoe bekeek je "de Buurtpolitie" ?
Joetoep ? :) 


Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2092 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 23:27:21 »
Ik weet niet meer bij welke bank je werkte, gokje van ergens diep in m'n geheugen voor Fortis Brussel ?

Neen, bij de BBL, waar ik gelukkig al enkele jaren na de overname door ING heb kunnen ophouden, want ik denk niet dat ik het onder ING nog lang zou volgehouden hebben.

Citaat
- bankencrisis 2008, Arco, ... 
- vroeger kreeg je een rente (veel) hoger dan de inflatie, nu krijg je een habbekrats
- en wil je dan toch nog iets meer rente, moet je voldoen aan voorwaarden die enkel rijken zich kunnen permitteren

Elementen die afhangen van de internationale kapitaalmarkt, niet van de banken. In Zwitserland moest je ooit rente betalen om er je spaargeld naartoe te mogen brengen.

Citaat
- vroeger deed het personeel alles gratis voor de klanten, tegenwoordig doen ze niets meer, moet je het zelf doen of anders betaal je ervoor

Vroeger ging het bankpersoneel dan ook met een armoezaaiersloon naar huis, en personeelskosten zijn zeer hoog in een land als België.

Citaat
Maar dat is bij zo goed als alle banken zo, voor zover ik weet bij "het groene appeltje" (nog ?) niet.

Vraag eens aan een notaris wat er daar gebeurt als je ook maar één maand achterstand hebt met de terugbetaling van je hypothecaire lening. Vaarwel huisje, boompje, tuintje.

Citaat
Nu doe je bijna alles zelf en maken de banken daar dankbaar gebruik van om personeel te ontslaan.

Bij de BBL nam het personeelsbestand af door natuurlijke afvloeiing. Uitzonderlijk werden personeelsleden overgenomen door een externe onderneming die voor de BBL werkte. Sinds ING aan de macht kwam, hebben er heel wat personeelsleden zelf ontslag genomen, en is het aantal langdurig zieken (meer dan 2 jaar) enorm toegenomen.

Citaat
-men krijgt nu een flinter rente maar als je eens onder nul moest komen een boete van 10%, (los van de formules van de geoorloofde debetstand, indien je dat hebt)

Je zou moeten weten hoeveel van die onregelmatige debetstanden nooit aangezuiverd geraken. Daar draai je dan mee voor op als je jezelf niet aan de regels houdt.

Citaat
De niet-agenten leven ook de (verkeers)regels na die ze uitkomen onder hetzelfde motto en de rest is voor de anderen ...

Die hebben geen trouw gezworen aan de wetten van het Belgische volk en hebben geen voorbeeldfunctie.

Als politiebeamte een PV opstellen voor een verkeersovertreding, en zelfs nog vóór je uit het zicht bent zelf de verkeersovertredingen alweer opstapelen, hoe kun je dat zelfs nog maar moreel verantwoorden, Svenn? Dat is zoals de vader die tegen zijn zoon zegt: "Hou op met vloeken, godverdoemme miljaarde nondedju!"
 
Citaat van: svenn
Ik weet niet in hoeverre jij ginderachter Belgische reality series kan zien
Niet, zowel Proximus als Telenet willen mij hier op ca. 900 km van de Belgische grens niet aansluiten.  :D
Hoe bekeek je "de Buurtpolitie" ?
Joetoep ? :)

Inderdaad. Als het moet, kan ik ook Belgische vrienden vragen me een opname te bezorgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2093 Gepost op: zaterdag 26 mei 2018 - 15:16:02 »
Citaat van: Het Belang Van Limburg
Combi’s moeten niet meer naar de controle: “Slecht signaal naar de bevolking en niet veilig”

Voertuigen van de lokale politie zijn voortaan vrijgesteld van technische controle, zo heeft de Vlaamse regering beslist. “Een slecht signaal naar de bevolking. Bovendien moeten die voertuigen vaak in moeilijke omstandigheden rijden en moeten ze technisch perfect in orde zijn. Die controle is dus zeker niet overbodig”, zeggen de vakbonden.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180525_03529823/combi-s-moeten-niet-meer-naar-de-controle-slecht-signaal-naar-de-bevolking-en-niet-veilig

Onvoorstelbaar.  Voertuigen die speciaal ingezet worden in soms bijzonder moeilijke omstandigheden vooral NIET naar de keuring willen sturen, louter omdat het politiecombi's zijn ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2094 Gepost op: zaterdag 26 mei 2018 - 19:05:50 »
Onvoorstelbaar.  Voertuigen die speciaal ingezet worden in soms bijzonder moeilijke omstandigheden vooral NIET naar de keuring willen sturen, louter omdat het politiecombi's zijn ?

Zeg dat wel. Die voertuigen zouden van als ze nieuw zijn om de zes maanden gekeurd moeten worden.

En waarom gaan sommige korpsen er vrijwillig mee naar de keuring? Waar worden die voertuigen onderhouden en hersteld? Kan in die werkplaats dan niet nagegaan worden of die voertuigen in regel zijn?

Het toppunt zijn die flikken die met banden met 0 mm profiel reden, en dan nog het lef hadden om te zeggen: "Wij zijn agenten, geen garagisten". Zeg jij maar eens tegen een flik dat je geen garagist bent als je met dergelijke banden rijdt. Op het praktisch examen voor het rijbewijs moeten de kandidaten kunnen tonen hoe je de slijtage van het bandenprofiel controleert, maar agenten zouden dat niet moeten kunnen.

Het zoveelste bewijs dat de Belgische overheid niet om de verkeersveiligheid geeft, doch integendeel  nog maatregelen uitvaardigt om het gevaarlijker te maken op de weg.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2095 Gepost op: woensdag 13 juni 2018 - 19:16:42 »
Citaat van: GVA
Antwerpse agent in beroep zwaarder gestraft voor buitensporig geweld in Schipperskwartier

Het Antwerpse hof van beroep heeft een agent van de lokale politie van Antwerpen zwaarder gestraft, omdat hij zonder wettige reden buitensporig geweld had gebruikt tegen Nik G. (39) uit Turnhout. De man liep een zwaar hersenletsel op en is voor 100 procent blijvend arbeidsongeschikt. Filip V. (48) werd in 2014 in eerste aanleg veroordeeld tot vier jaar cel met uitstel, maar krijgt nu vier jaar cel, waarvan twee jaar effectief.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180613_03560004/antwerpse-agent-in-beroep-zwaarder-gestraft-voor-buitensporig-geweld-in-schipperskwartier

Dat is nog eens goed nieuws. Die misdadiger komt er in eerste aanleg vanaf met 4 jaar met uitstel om iemand voor 100% blijvend arbeidsongeschikt te maken, en bewijst dan nog dat hij totaal niet de ernst van zijn misdrijf inziet door in beroep te gaan. Nu kan hij effectief brommen. Proficiat voor de rechter in beroep, hoewel 4 jaar effectief nog beter geweest ware.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2097 Gepost op: maandag 02 juli 2018 - 20:56:35 »
Als ik het goed begrijp, is hij nog in fout ook.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2098 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:15:40 »
Goed zo, het zal lang duren vooraleer de schade aan de wagen zal gerecupereerd zijn met boetegelden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2099 Gepost op: dinsdag 03 juli 2018 - 11:30:40 »
Goed zo, het zal lang duren vooraleer de schade aan de wagen zal gerecupereerd zijn met boetegelden.

Ondertussen is er wel een hoop belastinggeld in de prak gereden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone