Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 413860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Een op de vijf agenten slachtoffer van pesten
« Reactie #2130 Gepost op: donderdag 29 november 2018 - 10:37:32 »
Citaat van: GVA
Een op de vijf agenten slachtoffer van pesten

18,2% van de Antwerpse agenten zegt dat collega’s wel eens processen-verbaal opstellen voor banale overtredingen om goede cijfers te kunnen voorleggen. Net geen een op de vijf zegt slachtoffer te zijn van pesten op de werkvloer. Dat blijkt uit de integriteitsstudie bij de Antwerpse politie. De resultaten liggen volgens de onderzoekers in lijn met andere korpsen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2131 Gepost op: donderdag 29 november 2018 - 16:28:45 »
Maar er zijn slechts een paar rotte appels in de mand....
Tenminste sommige blijven dat geloven.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Politie Dilbeek ‘amuseert’ zich in de sneeuw
« Reactie #2132 Gepost op: dinsdag 22 januari 2019 - 18:35:30 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
VIDEO. Politie Dilbeek ‘amuseert’ zich in de sneeuw

DILBEEK Op Instagram circuleert een filmpje van een dienstwagen van politie Dilbeek die rondjes maakt in de sneeuw.

https://www.hln.be/regio/dilbeek/video-politie-dilbeek-amuseert-zich-in-de-sneeuw~a55fde4d/?fbclid=IwAR3xjnZTIkZUn63uIkMy1LazXXfuLOoc2EMmiq0F0R4oXL0tyXyGkle0020

Bende onnozelaars !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2133 Gepost op: donderdag 24 januari 2019 - 16:34:55 »
Het is minder stresserend om met andermans geld te spelen dan met je eigen geld.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politieagent gearresteerd in fraudezaak rond humanitaire visa
« Reactie #2134 Gepost op: zaterdag 26 januari 2019 - 12:17:34 »
Citaat van: GVA
Politieagent gearresteerd in fraudezaak rond humanitaire visa

Het gerecht heeft een politieagent gearresteerd in de zaak van de handel in humanitaire visa. De agent, die werkt voor de centrale diensten in Brussel, zou bepaalde mensen getipt hebben over huiszoekingen die op til waren.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190125_04131464/politieagent-gearresteerd-in-fraudezaak-rond-humanitaire-visa

Een dergelijke fraudezaak was toch haast niet denkbaar zonder dat er minstens één politiebeambte bij betrokken zou zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Brugse inspecteur veroordeeld voor zwaar ongeval met 1,6 promille in bloed
« Reactie #2135 Gepost op: maandag 28 januari 2019 - 19:23:40 »
Citaat van: HLN
Brugse politie-inspecteur veroordeeld voor zwaar ongeval met 1,6 promille in bloed: “Ik was afgeleid door mijn gsm”

BRUGGE Een Brugse politie-inspecteur is veroordeeld tot 30 dagen rijverbod en een boete van 1.600 euro. Met 1,6 promille in zijn bloed ramde de politieman met 40 jaar dienst achtereenvolgens een vluchtheuvel, paaltje en geparkeerde wagen. Net voor het ongeval was hij bovendien bezig met zijn gsm.  “De man kreeg intern een tuchtsanctie. Een ontslag was niet aan de orde”, zegt korpschef Dirk Van Nuffel.

https://www.hln.be/regio/brugge/brugse-politie-inspecteur-veroordeeld-voor-zwaar-ongeval-met-1-6-promille-in-bloed-ik-was-afgeleid-door-mijn-gsm~ad8d1610/?fbclid=IwAR0r9OCcHi-6I8UGYTgx0KGeE8SKO5ObdXLInOZYdHelz6rrIsHIf9xyfpc

Met 1,6 promille achtereenvolgens een vluchtheuvel, een paaltje en een geparkeerde auto rammen om finaal vlàk voor een boom tot stilstand geraken. 
Maar de advocaat claimt .... dat de man wél nog in staat was om te rijden ?   ::)

Oh ja, hebben we er al bij verteld dat hij als excuus aanhaalt .... dat hij het interessanter vond om met z'n gsm bezig te zijn, ipv de focus op de weg te houden ? 
En dat de keuring van het voertuig dat hij bestuurde verlopen was ?

Wat moet iemand dan eigenlijk nog doen, vooraleer hij definitief ongeschikt verklaard wordt om ooit nog een auto te besturen ?
Agent worden ?

« Laatst bewerkt op: maandag 28 januari 2019 - 19:26:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2136 Gepost op: dinsdag 29 januari 2019 - 13:29:50 »
Hij heeft de overtredingen inderdaad opgestapeld. Toen hij vertrokken was, had hij nog niet gedronken, doch zag hij er desondanks geen probleem in om met een auto te rijden die niet in orde was met de technische keuring. Een glaasje teveel kan gebeuren, maar 1,6 promille, dat zijn al heel wat glaasjes teveel. En desondanks nog met de GSM bezig zijn... Voor mij is dit een onverantwoorde en roekeloze kerel. Hij heeft er geen verdienste aan dat hij slechts twee auto's in de prak gereden heeft.

Zoals een Duitse rechter ondanks tot zo iemand zei: "U had evengoed een kind kunnen doodrijden. Kijk naar dat echtpaar daar vanachter in de zaal, dan beseft U misschien wat voor iemand U bent. Die mensen zitten daar te wenen, verscheurd van het verdriet omdat hun kind door iemand onder invloed van alcohol doodgereden werd."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Brusselse agent gaat pintje drinken en vergeet dienstwapen op café
« Reactie #2137 Gepost op: donderdag 07 februari 2019 - 18:38:34 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
Brusselse agent gaat pintje drinken en vergeet dienstwapen op café

De politie van de zone Brussel-Noord is een onderzoek gestart naar drie agenten die maandagavond tijdens hun diensturen gingen pintelieren in Evere. Dat meldt de krant La Dernière Heure. Een van hen vergat na een aantal biertjes zijn dienstwapen op café.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/brusselse-agent-gaat-pintje-drinken-en-vergeet-dienstwapen-op-cafe~a92e33af/?fbclid=IwAR2UWl6fWQtXYCXQEMI4lVtaCm4NuDVy8b6L2BFsZg9Ag7BoKakDjBFILew

Niet één, doch DRIE agenten gingen aan den boemel !
Eén van hen, vergeet zijn dienstwapen, en uit het artikel :

Citaat
“Het wapen werd gelukkig snel gevonden. We hebben maandagavond om 5 voor half 12 een telefoontje gekregen

De andere twee .... hadden dus kennelijk ook niks in de gaten ?  Niet gezien hoe hun collega dat dienstwapen daar argeloos neerlegt, en bij het verlaten van het café daar achterlaat ?

Geweldig, toch ?  Voorwaar een veilig gevoel, te weten dat dergelijke lieden instaan voor de veiligheid van de burger .... kuch ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Brusselse agent gaat pintje drinken en vergeet dienstwapen op café
« Reactie #2138 Gepost op: vrijdag 08 februari 2019 - 11:06:04 »
Eén van hen, vergeet zijn dienstwapen

Als ze met drie op de lappen gaan, is er meestal één van de drie die nuchter blijft en de radio beantwoordt. Wellicht is het die geweest welke zijn wapen achtergelaten heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politieman vrijgesproken voor aanranding vrouw op parking supermarkt
« Reactie #2139 Gepost op: donderdag 28 februari 2019 - 11:01:17 »
Citaat van: GVA
Politieman vrijgesproken voor aanranding vrouw op parking supermarkt

De rechtbank in Mechelen heeft een 46-jarige politieman uit Heist-op-den-Berg vrijgesproken voor de aanranding van een vrouw op de parking van een supermarkt. Nadien zou hij zichzelf ook nog hebben bevredigd. Voor de openbare zedenschennis kreeg hij de opschorting.

Uit het artikel:

Citaat
“Hij duwde haar tegen haar wagen en stelde enkele seksuele handelingen”, zei openbaar aanklager Ken Van hoogenbemt. “Toen de vrouw duidelijk maakte dat ze niet wou ingaan op zijn voorstellen, begon hij haar te bedreigen en masturbeerde hij zichzelf.”

Citaat
De politieman in kwestie ontkende dat hij iets met de aanranding te maken had. “Als ik iets verkeerds zou hebben gedaan, dan zou ik dat ook zeggen. Ik ben een man met morele normen en waarden”, zei hij.

Dat zijn dus de morele normen en waarden waar die politieman zo trots op is: een vrouw tegen een auto duwen, ongewenste sexuele handelingen stellen, de vrouw bedreigen, zich masturberen, en dan ook nog de feiten ontkennen. Ze hadden voor dergelijk gespuis enkele concentratiekampen moeten in gebruik houden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2140 Gepost op: dinsdag 02 april 2019 - 20:51:07 »
Het is nog maar nét gebeurd dat een doldwaze jonge kerel bij een roekeloze inhaalbeweging een fietser op het fietspad morsdood gereden heeft.

En dan lees je dit :

Citaat van: Nieuwsblad
Een dag na dodelijk ongeval: politievoertuig rijdt zelf over fietspad, burgemeester eist sanctie voor agent

BRUSSEL / KOEKELBERG - Amper een dag na het dodelijke ongeval in Koekelberg, waar een voetganger om het leven kwam nadat een bestuurder over het fietspad inhaalde, reed een agent er zelf over het fietspad. Dat blijkt uit beelden die VTM nieuws maandag maakte. “Ik heb een onderzoek bevolen”, zei burgemeester Ahmed Laaouej (PS) dinsdag aan onze redactie. “Indien een overtreding vastgesteld kan worden, eis ik een disciplinaire sanctie.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190402_04297220?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR09pEy8JsiFjl8m0kCROaDuTI6W_8d_vGXL_fQ5WXgLTmTQP1QwPjiCo1A

EEN, jawel, je leest het goed : welgeteld EEN dag nadat een fietser bij dergelijke inhaalbeweging morsdood gereden werd in nota bene dezélfde politiezone.  Dan vangt hij zoiets aan.

Hoe achterlijk kàn je zijn ?

« Laatst bewerkt op: dinsdag 02 april 2019 - 20:53:28 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2141 Gepost op: woensdag 03 april 2019 - 20:09:07 »
En dat is dan politie, ik maar rijden als een fietspad is een rode zone, daar ga je nooit op rijden, nooit op stilstaan-parkeren.
Wat is het volgende, ze komen even door je voorhof rijden? Dat is ook geen rijbaan maar och het frituur wacht niet. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Man krijgt parkeerboete omdat hij parkeerschijf naar ev 1/2e u draaide
« Reactie #2142 Gepost op: zaterdag 13 april 2019 - 12:35:40 »
Citaat van: Nieuwsblad
Man krijgt parkeerboete omdat hij parkeerschijf naar eerstvolgende halfuur draaide: “Dat is nochtans de regel!”

Een 54-jarige inwoner van het Waals-Brabantse Waver is furieus omdat hij zijn parkeerschijf naar eigen zeggen reglementair gebruikte, maar toch een boete kreeg. Vrijdag draaide hij de schijf om 15.31 uur naar het streepje van 16 uur, zoals de regel het voorschrijft. En toch zat er een bon onder zijn ruitenwisser.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190413_04321135?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR17dGgphwVruXcP2OfwcjXD1pBARxd9vh8kjH9i8ZuTlRzY5_y50h8BYJ8

En dan de reactie van de politie :

Citaat
Sudpresse nam contact op met de politie van Waver en kreeg een onthutsende reactie van commissaris Christian Goffinet. “Eerlijk gezegd kende ik de regel niet die u nu aanhaalt”, klonk het. “Ik zit al 40 jaar bij de politie, maar dat van het halfuur heb ik nog nooit gehoord.”

Wie er NU nog aan moest twijfelen dat de politie inzake verkeersreglement zowat de meest onbetrouwbare bron is .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Man krijgt parkeerboete omdat hij parkeerschijf naar ev 1/2e u draaide
« Reactie #2143 Gepost op: maandag 15 april 2019 - 07:59:39 »
Wie er NU nog aan moest twijfelen dat de politie inzake verkeersreglement zowat de meest onbetrouwbare bron is .....

Maar zoals ook andere burgers, zijn ze er des te meer van overtuigd dat ze het verkeersreglement kennen naarmate ze er minder van af weten.

Als zelfs de commissaris het niet weet, kun je natuurlijk niet veel meer verwachten van de gasten op het terrein.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
agent steekt stiefdochtertje in veel te heet bad om discipline bij te brengen
« Reactie #2144 Gepost op: vrijdag 26 april 2019 - 19:23:41 »
Citaat van: Nieuwsblad
“Pure foltering”

Politieman steekt stiefdochter in veel te heet bad “om haar discipline bij te brengen”

BRUSSEL - Een politieman hangt een straf van 8 jaar boven het hoofd omdat hij de dochter van zijn vriendin een bad gaf in veel te heet water. Het meisje hield er tweedegraads brandwonden over 60 procent van haar lichaam aan over. “Pure foltering”, briest meester Sven Mary, advocaat van de vader en opa. “Hij deed het bewust om haar te leren wat discipline is.”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190425_04351843

Als er geen kwaad opzet in het spel was, dan had hij meteen de hulpdiensten gebeld.  Maar neen, om te vermijden dat het ziekenhuis aangifte zou doen, verkiest hij om via de huisarts te gaan.  Zo moet er volgens mij sowieso kostbare tijd verloren gegaan zijn. 

En dit .... tav een vijfjarig kind.  Krapuleuzer en laffer kan ik het alvast niet meer bedenken.

En dan eventjes kijken :

Citaat
Jan H. is een boom van een kerel, schietinstructeur, lid van een anti-agressie-eenheid bij een Brussels politiekorps.


Citaat
Het korps waar Jan H. nog altijd inspecteur bij is, wou gisteren niet reageren.

 ::)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone