Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 413943 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2145 Gepost op: zaterdag 27 april 2019 - 11:33:10 »
Water van 60° C. Tweedegraadswonden over 60% van haar lichaam, waar ze littekens zal aan overhouden. Sporen van mogelijke geweldpleging. Toen hij het meisje uit het bad haalde, moest ze eerst in haar blootje buiten de winterkou trotseren alvorens hij haar een douche gaf om haar lichaamstemperatuur te doen dalen. Geen spijt, want hij houdt vol dat er van kwaad opzet geen sprake is. Ook de moeder is levenslang getraumatiseerd. En een dergelijke onmens hangt slechts een straf van 8 jaar boven het hoofd. Misschien nog de helft voorwaardelijk, de andere helft met een enkelband, en voorwaardelijke vervroegde vrijlating? Of wacht, het is een politiebeamte, misschien wel opschorting van straf?

En dan zouden ze die moeder niet begrijpen als ze dat stuk drek laat van kant maken. Ik in ieder geval wel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Antwerpse politie arresteert per ongeluk burger tijdens antiterreuroefening
« Reactie #2146 Gepost op: donderdag 02 mei 2019 - 22:14:34 »
Citaat van: Nieuwsblad
Pijnlijk: Antwerpse politie arresteert per ongeluk burger tijdens antiterreuroefening.
“Ik heb doodsangsten uitgestaan”


ANTWERPEN - De Antwerpse politie heeft tijdens de grote antiterreuroefening in en rond het Sportpaleis een pijnlijke vergissing begaan. Gewapende agenten zagen twee nietsvermoedende burgers aan voor “terroristen” die als figurant aan de actie deelnamen, hielden hen onder schot en sloegen hen in de boeien. Pas in het cellencomplex kwam de blunder aan het licht. “Ik heb doodsangsten uitgestaan”, zegt Hamed Jabarkhel. De Antwerpse politie geeft de fout toe en is een onderzoek gestart.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190502_04368093?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR3NWLzSJJhOJZUwhlyqkWTyZKT1BhEar9X70fa0NjrEnHzKBMPV0FXhitE

Toch voorwaar een fijn gevoel ons landje beschermd en gediend te weten door zo'n bende prutsers.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2147 Gepost op: vrijdag 03 mei 2019 - 12:15:28 »
Nog een geluk dat het slechts een oefening betrof. Bij een echte tussenkomst had het slachtoffer het mogelijk niet meer kunnen navertellen.

Als die jongeman een goede advocaat onder de arm neemt, hoeft hij nooit meer te gaan werken, en mag de belastingbetaler voor hem opdraaien.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2148 Gepost op: donderdag 09 mei 2019 - 20:40:52 »
We schrijven juni 2016 :

Citaat van: Nieuwsblad
“Agent boeide me en probeerde mijn oog uit te trekken”

ANTWERPEN - De 22-jarige Abdelilah Arbi en zijn vrienden zijn niet te spreken over een politieoptreden donderdagnacht, meldt Gazet van Antwerpen. De jongeman raakte gewond. Omdat zijn toestand ernstig is, werd hij vrijdagnacht in het ziekenhuis opgenomen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160611_02334565

Op vandaag, lees ik :

Citaat
Parket wil celstraf voor politieman na trap tegen hoofd van arrestant: “Het was per ongeluk, ik struikelde”

ANTWERPEN - Een politieman, toen lid van het Snelle Respons Team, riskeert vier jaar gevangenis waarvan zes maanden effectief voor een trap tegen het hoofd van een arrestant in 2016. Hij vraagt de vrijspraak.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190508_04385428/parket-wil-celstraf-voor-politieman-na-trap-tegen-hoofd-van-arrestant-hij-probeerde-mijn-oog-uit-te-trekken

Juni 2016 .... we zijn nu GVD bijna drie jaar verder !
Kan iemand mij vertellen waarom het in hemelsnaam zo làng moet duren voordat het parket in actie schiet ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2149 Gepost op: vrijdag 10 mei 2019 - 08:55:45 »
Maar dat is toch geen gewoon krapuul meer. De man op zijn hoofd slaan, een breuk in zijn oogkas slaan, proberen hem een oog uit te trekken, dreigen hem een kogel door het hoofd te schieten, hem op zijn knieën zetten vlak voor een politiehond. Hij riskeert daarvoor al maar 6 maanden effectief, en dan vraagt hij nog vrijspraak. Die flik vindt dus dat dergelijk extreem barbaars geweld moet kunnen. Wat doet zo een stuk uitschot in een politiekorps?

En inderdaad, dat dateert al van 2016, maar er is nog altijd geen uitspraak.

Ik weet niet wat de Belgische politie nog moet uitvreten alvorens het eens tot een grootschalige opstand tegen dermate zware misdaden van de politie komt. Alleen al vanwege de politie ben ik heel blij dat ik al meer dan 10 jaar niet meer in België woon.

Wat doet De Wever als baas van de Antwerpse politie daartegen? Juist, niets, dat zou hem te weinig opleveren, want het slachtoffer heeft een migratieachtergrond.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2150 Gepost op: dinsdag 21 mei 2019 - 23:29:24 »
Citaat van: Nieuwsblad
Buurtbewoner filmt hoe agent een al overmeesterde verdachte tegen het hoofd schopt in Molenbeek

SINT-JANS-MOLENBEEK - Een politieman van de zone Brussel-West is op non-actief gezet nadat een filmpje opdook waarin hij een arrestant op het hoofd schopt. Dat meldt de woordvoerster van de politiezone. De beelden werden maandagavond gemaakt door een buurtbewoner.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190521_04415314?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR1qoOLT0JtUA9oeklKl0kdTa07rwWV4SQGduSRZLAQlt6OKumLv2Uu_Bho

En natuurlijk géén van zijn collega's die er ook maar aan dénkt om iets te zeggen of te ondernemen om dit te voorkomen.  Of toch minstens te doen ophouden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2151 Gepost op: woensdag 22 mei 2019 - 16:01:13 »
Eens kijken wat er van komt, want dit is toch wel een zwaar misdrijf, evenals een bijzonder laffe daad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2152 Gepost op: dinsdag 04 juni 2019 - 21:25:18 »
Je verzint het niet .....

Citaat van: Het Laatste Nieuws
Er mag weer alcohol geschonken worden bij federale politie

Bij de federale politie mag er opnieuw alcohol geschonken worden nadat er zes jaar lang een absoluut verbod gold. Dat heeft nieuwe commissaris-generaal Marc De Mesmaeker beslist, schrijven Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/er-mag-weer-alcohol-geschonken-worden-bij-federale-politie~aeea537c/

Uitgerekend diegenen die ons moeten controleren op alcoholgebruik, sturen nu deze zéér foute boodschap de wereld in.
Alsof alcohol écht noodzakelijk zou zijn om zich ne keer goed te amuseren.

En jajaa .... het gaat uiteraard om alcoholgebruik NA de diensturen.
Maarreuhm .... ook NA de dienst, moeten zij natuurlijk nog naar huis geraken.
Gaat dat op een veilige manier gebeuren (met een BOB, een taxi, openbaar vervoer .....) ?

Neen, wacht .....
Natuurlijk moeten zij simpelweg niks vrezen, aangezien ze toch al op voorhand weten of, en zo ja waar er controles zullen plaatsvinden.
En als ze dan van zattigheid écht zo stom zijn, om tóch langs daar te rijden .... is er vast wel een collega bereid om ff in hun plaats te blazen.  Of niet, soms ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 juni 2019 - 21:27:20 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2154 Gepost op: woensdag 18 september 2019 - 05:52:34 »
https://www.bruzz.be/mobiliteit/fietsster-krijgt-dagvaarding-nadat-ze-politieagent-berispt-2019-09-14

Kan hier natuurlijk net zo goed gaan om een fietser met een kort lontje, die gewoon niet kan verkroppen dat ze geverbaliseerd werd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2155 Gepost op: woensdag 18 september 2019 - 15:21:41 »
https://www.bruzz.be/mobiliteit/fietsster-krijgt-dagvaarding-nadat-ze-politieagent-berispt-2019-09-14

Kan hier natuurlijk net zo goed gaan om een fietser met een kort lontje, die gewoon niet kan verkroppen dat ze geverbaliseerd werd.

We waren er niet bij. Maar alleen al als die agente beledigingen zou geuit hebben, is ze behoorlijk haar boekje te buiten gegaan.

In Duitsland bestaan er tarieven voor beledigingen[. Het opsteken van de middelvinger bijvoorbeeld kost 4.000 euro, of je dat nu naar de vuilnisophaler of naar de president gedaan hebt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2156 Gepost op: woensdag 18 september 2019 - 22:22:54 »
"Am liebsten würde ich jetzt Arschloch zu dir sagen!"   1600 €  ;D :o
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2157 Gepost op: donderdag 19 september 2019 - 14:16:15 »
"Am liebsten würde ich jetzt Arschloch zu dir sagen!"   1600 €  ;D :o

Ja, dat vind ik wel straf: je zegt het niet, je zegt alleen maar dat je dat het liefste zou zeggen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
politiechef botst tijdens parkeren, tot hilariteit van collega's
« Reactie #2158 Gepost op: woensdag 25 september 2019 - 19:27:18 »
Citaat van: Nieuwsblad
Combi met politiechef aan het stuur botst tijdens parkeren, tot hilariteit van collega’s

HASSELT - Een opmerkelijk filmpje uit de lokale politiezone LRH (Hasselt en omstreken). Commissaris Eddy G. rijdt met zijn combi nogal wild in de parking en raakt iets. De collega’s in de meldkamer merken het ook op. “Kijk daar. Pok. Hahahaha”, klinkt het vrolijk. Vervolgens rijdt de commissaris achteruit en parkeert zich elders terwijl gewone agenten erop staan te kijken. Het ontlokt de collega’s de schampere commentaar dat “de federale het wel zal oplossen”. Op het eind is de commissaris eindelijk geparkeerd geraakt, waarna de collega’s luid en vrolijk applaudisseren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190925_04626897?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR1xEQNTT8QmZ_dnMzx_-oRpkxaYjzSIrstcbr7bEKFDF1omd-wV4pTrQw0

Citaat
Commissaris Eddy G. rijdt met zijn combi nogal wild in de parking en raakt iets.
Citaat
“Hij is in die parking gereden en moest bruusk remmen.

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben..

Een parkeerplek met een zodanige snelheid willen inrijden dat je zélf niet meer kan volgen qua stuurbewegingen .....
Tijdens een rij-examen, levert zoiets niks minder dan een beoordeling SLECHT op.
De ruiter moet met z'n paard een ritje maken.  Als het paard op stap gaat met de ruiter, dan komen er immers vroeg of laat vodden van.

Misschien moet er maar 's overwogen worden hem te onderwerpen aan een rij-examen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: TOPIC : POLITIE
« Reactie #2159 Gepost op: donderdag 26 september 2019 - 10:58:22 »
De collega's in de meldkamer zien dat hij iets raakt, en dat denkt hij zelf ook; maar als hij dan later met de vermoedelijke eigenaar van de andere wagen gaat kijken, blijkt er plots niets gebeurd te zijn. Vreemd.

Minder vreemd is natuurlijk dat de collega's in de meldkamer er staan mee te lachen, want een politiebeamte die nog maar onlangs benoemd is als chef van de tucht en erom bekend staat uiterst streng te zijn, rijdt op zo een puberale manier geen parkeerplaats op.

Citaat
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Misschien lag zijn hond op de zetel naast hem en had hij dat dier goed in de hand.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."