Auteur Topic: TOPIC : POLITIE  (gelezen 413858 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Agenten van Antwerpse en federale politie gaan met elkaar op de vuist in café
« Reactie #2160 Gepost op: vrijdag 04 oktober 2019 - 18:02:03 »
Citaat van: Gazet Van Antwerpen
Agenten van Antwerpse en federale politie gaan met elkaar op de vuist in café

ANTWERPEN - Bij een zware vechtpartij tussen leden van de Antwerpse politie en hun federale collega's uit Brussel zijn afgelopen nacht verschillende gewonden gevallen. Dat gebeurde tijdens een feestje in café Modeste op het Antwerpse Zuid.

https://www.gva.be/cnt/dmf20191004_04644781/gewonden-bij-cafegevecht-tussen-antwerpse-politie-en-federale-politie?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR1xlcxWJXfJHt1dSMsMAzkVT6T0_IklTGPHNklXxqg18QWOWUOiFmY4V1M

Uit het artikel :

Citaat
Volgens welingelichte bronnen wilden de Antwerpse politieagenten die een pak slaag kregen geen klacht indienen tegen hun Brusselse collega's. “Een typisch geval van politie-omerta”, aldus de politieman. “Ook al liggen ze met elkaar overhoop, toch zijn politiemensen vaak geneigd om elkaar in te dekken en geen klacht in te dienen.”

Als ze nu ook al mekaar de schedel willen inslaan, is 't al ver gekomen.  Ze doen maar op, meanwhile berokkenen ze toch al geen onnodige letsels aan anderen.  Onschuldige burgers, bijvoorbeeld.

Ze gaan geen klacht indien. 
Omerta ? 
Neen, ongetwijfeld in de hoop dat t dan zo snel mogelijk in de doofpot zou geraken.   

't Zal GVD jouw horeca-zaak maar zijn waarvan de inboedel ook mee kort en klein geslagen wordt.  Wie ga je bellen ?  De politie ?  Bij welke instantie ga je klacht indienen ?  Bij de politie ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone