In (noord)Limburg valt het aantal 70-wegen ook nog mee, maar ze geraken toch langzaam in de meerderheid.
Grootste probleem is als de 70 opgeheven wordt aan een kp of bord, dat dikwijls enkele aan 65 kmh blijven "doordromen" met soms onveilige inhaalmaneuvers tot gevolg.
Alhoewel de absurde 70-wegen nog erger zijn, daar wordt voordurend ingehaald, omdat minstens de helft terecht daar hun voeten aan veegt.
Als men de V-max 20-30 kmh onder de V85 instelt is dat erom vragen, evenzo op 120 kmh 2+2 middenberm waar plots maar 90 kmh mag gereden worden ook in beste omstandigheden, daar is het inhalen wel relatief veiliger maar toch kan het steeds tot plotse "dodehoek-maneuvers" leiden...
En als dan iemand in of door de middenberm, of in de gracht stuikt - oorzaak voorrangsnegatie - heeft niemand het geweten. Zeker niet bij een dodelijk ongeval...
Behalve de vaststellers die schrijven meestal: controle over het stuur verloren, of overdreven snelheid...
Dat een 2e wagen betrokken kan zijn ?
