Auteur Topic: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt  (gelezen 8704 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Gepost op: zondag 07 maart 2010 - 23:23:33 »
Uit De Standaard

Citaat
Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt

 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

Het is natuurlijk spijtig dat het wegwerken van deze zwarte punten zo weinig zichtbaar zijn in de statistieken. Of is het misschien zo de positieve effecten hiervan worden tegengegaan door andere idiote maatregelen?
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 13:04:58 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #1 Gepost op: zondag 07 maart 2010 - 23:38:33 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #2 Gepost op: zondag 07 maart 2010 - 23:52:39 »
Met de mogelijke invoering van een algemene 70 ziekte, bovenop het al trage verkeer, is het oplossen van zwarte punten niet meer nodig volgens sommigen. Trager is beter, ze doen hun best.

Idd, CD&V wil absoluut verliezen bij de volgende verkiezingen, van de socialisten geleerd...:   ;D
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100307_047

07/03/2010      CD&V-voorstel voor eenvormige snelheidsbeperkingen
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 
http://www.cdenv.be/actua/nieuws/eenvormigheid-in-snelheidsbeperkingen
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 13:05:24 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #3 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 00:03:20 »
Met -minstens - 5 jaar vertraging.

Nog maar 448 gedaan, en nu in 1 jaar zouden er ineens 207 extra weggewerkt worden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #4 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 00:15:56 »
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100307_047
07/03/2010      CD&V-voorstel voor eenvormige snelheidsbeperkingen
 
Momenteel mag men buiten de bebouwde kom 90 km/u rijden, tenzij er een verkeersbord staat met een andere snelheidslimiet. Maar niet alle wegen buiten de bebouwde kom zijn geschikt om 90 km/u te rijden.
En net zoals ook alle wegen buiten de BBK  niet geschikt zijn om 70 op te rijden ...

Citaat
Volgens Peetermans zorgt zijn voorstel alvast voor een meer "logisch snelheidsbeleid". "De snelheid gaat in opgaande lijn van 50 km/u in de de bebouwde kom, 70 km/u op binnenwegen, 90 km/u op de verbindings- en gewestwegen met minstens twee rijstroken en 120 km/u op auto(snel)wegen", luidt het.
Uiteraard verschijnen er nadien dan borden zoals we nu de kennen ...

Citaat
Door de wegcode in die zin aan te passen komt er volgens Peetermans niet alleen meer eenvormigheid, het laat ook toe om heel wat verkeersborden weg te halen.
Tot het bovenstaande begint te gebeuren, en lang gaat het niet duren ...

Men kan nu ook de huidige wildgroei aan borden   weghalen ...

Citaat
Volgens het CD&V-kamerlid zullen bestuurders zich ook makkelijker aan een bepaalde snelheidslimiet houden als ze die ook logisch vinden.
De snelheidsbeperking tot 70 km/u is zowat de laagste in de EU en lager tegenover de buurlanden ... die beter scoren inzake verkeersveiligheid.

Citaat
"Het gebrek aan logica, eenvormigheid en leesbaarheid van de weg leidt tot verwarring en ergernis.
Uiteraard.

Citaat
Het maakt dat snelheidslimieten vaak niet gerespecteerd worden.
Onrealistische snelheidsbeperkingen worden zelden gerespecteerd.
Door het vastbetonneren van het huidige traagheidsgebod worden de onrealistisch lage beperkingen niet realistischer ...

Citaat
Dit voorstel tracht hieraan te verhelpen", aldus Peetermans.
Maar het faalt al bij voorbaat omdat het de onrealistische situatie vastlegt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #5 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 00:30:25 »
Citaat
Maar niet alle wegen buiten de bebouwde kom zijn geschikt om 90 km/u te rijden.

Maak ze dan geschikt, begin alvast met al de rommel terug weg te halen, putten te herstellen, bochten recht te trekken en stoppen met lintbebouwing langs hoofdwegen.
Zou al veel helpen.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #6 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 00:50:49 »
Citaat
90 km/u op de verbindings- en gewestwegen met minstens twee rijstroken

Net deze wegen worden zo snel mogelijk gereduceerd tot wegen met slechts 1 rijstrook in elke richting, kwestie van het verkeer nog meer te stremmen. Een groot aantal wegen die vroeger 2x2 waren en waar minstens 90 km/u gold en zelfs 120 km/u was te vinden (met middenberm), worden in snel tempo gereduceerd tot 2x1, met veel straat meubilair, asverschuivingen, drempels en natuurlijk 70, 50, 30 regeling. De statistieken vertellen alleen maar dat het als maar slechter wordt. 3V heeft inderdaad een aantal zwarte punten weggeholpen, weliswaar veel te traag. Het effect hiervan is meetbaar, maar ik heb hier nog geen enkele publicatie van gezien, nochtans is er zeer veel geld in gestoken.

Ik heb de oorspronkelijke kaarten gezien waarop de selectie is gebeurd (beter nog, ik heb ze zelf gemaakt) en ik kan je verzekeren dat er veel logische gevallen tussen zaten. De aangeboden oplossingen waren niet altijd de beste, maar meestal wel beter dan de toen bestaande situatie. 3V, waar zijn jullie cijfers ?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #7 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 20:06:02 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #8 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 20:46:40 »
Idd, CD&V wil absoluut verliezen bij de volgende verkiezingen, van de socialisten geleerd...:   ;D

Geloof je daarin? Mijn ervaring met politiek is beperkt, maar mij lijkt het al een poosje zo te zijn dat de goede praatjes vlak voor de verkiezingen de doorsnee Belg hersenspoelt en toch opnieuw stemt...
Maar bepaalde Belgen vergeten niet zo snel... (onderschat de vele auto-pendelaars niet)

De SP.a-Spirit  heeft het toch geen goed gedaan.
Toen SS (70 kmh én flitspalen, ook 30 kmh, en BA idem (B.A.: ook uitspraak best 30 km overal in de bbk-centra...) zich vanaf 2003 serieus onzinnig begonnen te moeien met V-max ging hun kaars langzaam uit...  
Citaat
http://www.fcvv.be/Docs/Verslag%2022%20januari%2004.pdf
De Voorzitter stelt de heer Jan Cornillie, Directeur van de beleidscel Mobiliteit voor, die de
heer Bert Anciaux, Federaal Minister van Mobiliteit en Sociale Economie, vertegenwoordigt....
...
Punt 6.4 Basissnelheid in de bebouwde kom: 30 km/u?
De heer Hougardy wijst erop dat niet alle leden het eens waren met de 30 km/usnelheidsbeperking en dat men niettemin de mogelijkheid heeft voorzien om de verkeersborden C43 30km/h en F1 te combineren. Mevrouw Guillaume antwoordt dat er een politieke intentie bestaat, dat dit reeds gebeurt in buurlanden en dat bepaalde kleine eenheden het statuut zone 30 verdienen.
De heer Van Coillie informeert naar één van de voorwaarden voor omvorming van bebouwde kommen in zones 30, vermeld in het MB van 04/04/2003: geen wegen met B9.
...

Citaat
http://sp-a-maaseik.be/media/spots/SOM_E0203.pdf
Schoolomgevingen moeten veiliger
....
Minister Bert Anciaux erkent dat probleem en denkt eraan de snelheid in de bebouwde kom overal te beperken tot 30 km/u. Wellicht een beetje teveel van het goede, maar het voorstel heeft wel de verdienste dat de discussie over de snelheid in het verkeer levendig blijft.

SPa-Spirit:  2003 => 2007... zie grafiek
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bert_Anciaux#Spirit_en_VlaamsProgressieven
Als voortrekkers van het verkiezingskartel sp.a-Spirit in 2003, behaalde de tandem Stevaert-Anciaux een spectaculaire verkiezingsoverwinning. Bert Anciaux behaalde van op een tweede plaats op de senaatslijst meer dan 212.000 voorkeurstemmen.

Bij de federale verkiezingen in 2003 werd hij Minister van Mobiliteit en Sociale Economie in de federale regering-Verhofstadt II. De veralgemeende invoering van een zone 30 in de omgeving van scholen vindt hij zelf zijn mooiste verwezenlijking op het vlak van de verkeersveiligheid.

Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steve_Stevaert#Persoonlijke_kenmerken

In 2003 behaalde de sp.a, die inmiddels een kartel was aangegaan met het links-liberale Spirit, een verkiezingsoverwinning bij de federale parlementsverkiezingen. Bij de verkiezingen voor het Vlaams parlement in 2004 kon hij dit succes echter niet herhalen. Hij slaagde er ook in de Vlaamse groene partij en coalitiepartner Agalev in ademnood te krijgen met zijn herhaalde aanbod tot nauwe organisatorische samenwerking. Tijdens een groen verkiezingscongres werd hij daarom betiteld als het schijnheilig paterke van Hasselt, een uitspraak die door de congresgangers met veel applaus werd onthaald.


2003 Spa-spirit top op kosten van vooral Groen en CD&V

Die CD&V oranje-lijn die spectaculair in 2007 omhoog gaat zou wel hetzelfde kunnen afgaan als die rode lijn vier jaar eerder...
Man, die twee lijnen blijken echt gelijk symmetrisch te lopen 1987-1999 ... en mss averechts 2003-2011 ?  8)   :-X  

Citaat
Volgens Peetermans zorgt zijn voorstel alvast voor een meer "logisch snelheidsbeleid". "De snelheid gaat in opgaande lijn van 50 km/u in de de bebouwde kom, 70 km/u op binnenwegen, 90 km/u op de verbindings- en gewestwegen met minstens twee rijstroken en 120 km/u op auto(snel)wegen", luidt het.
Ik ken wel vele 2+2 met middenberm/middenstreep die dan een snelheidsverhoging van 70 naar 90 kmh moeten krijgen.   ;D

2 hoofdassen N-Z door Limburg: N715 - N74, Maaskant N 78 ; mmmh toch zo´n 45-50 km in ´t totaal...  
http://maps.google.be/?ie=UTF8&hl=nl&ll=50.978318,5.575562&spn=0.432322,0.877533&z=10

Die kerel Peetermans is gewoon natte vinger en wat warme lucht, maar als de CD&V volhardt gaat het hun toch geen goed doen.
De Partij die de algemene 90 naar 70 kmh invoert gaat er niet goed van zijn...
« Laatst bewerkt op: maandag 08 maart 2010 - 21:59:47 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #9 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 21:23:34 »
In de tekst staat niet dat de twee rijstroken in dezelfde richting moeten zijn; zoals ik hem lees wil hij gewoon dat je op boerenwegen ter breedte van 1 auto geen 90 meer zou mogen.
Hoewel ik er hier in de buurt wel een ken waar dat perfect mogelijk is zonder veel gevaar:
Kaarsrecht
Heel open
Slechts 1 zijstraat, waar bovendien geen autoverkeer toegelaten is en waarvan je ook van ver al kan zien of er iemand aankomt
Zelden fietsers of voetgangers, bovendien zie je deze ook van ver en kan je dus tijdig afremmen naar een veilige snelheid om deze te kruisen of voorbij te rijden

Wat is het probleem dan nog ?
90 is niet verplicht hé

En zelfs als het niet meer zou mogen, voor die 20 auto's die daar op een dag passeren, wie gaat dat controleren ?  Wetende dat je sowieso een auto of verdachte opstelling ook al van ver ziet staan

Het steeds maar afnemen van verantwoordelijkheden is al jaren nefast voor zowel veiligheid als doorstroming en verkeersinzicht

IDIOTEN zijn het

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #10 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 22:03:35 »
als een weg met tenn minste 2 rijstroken zie ik ook de wegen met 2*1 strook, of zie ik dat verkeerd ???

mocht ik juist zijn, is het toch niet zo slecht
behalve dan de binnenwegen, waar aangepaste snelheid nog steeds de beste snelheid is
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #11 Gepost op: maandag 08 maart 2010 - 22:41:13 »
als een weg met tenn minste 2 rijstroken zie ik ook de wegen met 2*1 strook, of zie ik dat verkeerd ???

mocht ik juist zijn, is het toch niet zo slecht
behalve dan de binnenwegen, waar aangepaste snelheid nog steeds de beste snelheid is
Hij bedoelt 70 kmh: op alle gewone wegen met 1 rijstrook in één richting of 1+1.
90 kmh: pas toegelaten op 2 rijstroken in één richting of enkel 2+2 (middenberm)...

Art 10 is altijd toepasbaar, het is toch te zot om ca. 153.000 km wegen (oude NIS) vol te planten met snelheidsborden...
de verharde smallere "boerenwegen" - 35.000 km -  staan hier niet op:
Citaat
2005     Autosnelweg    Rijksweg of provincieweg        Gemeenteweg   Totaal

Het rijk     1.747,4           13.892,0                                   102.775,2           118.414,6
http://statbel.fgov.be/nl/modules/publications/statistiques/verkeer_vervoer/Lengte_wegennet.jsp

Maar het is toch simpel  én oplopend:
bbk =  50 kmh algemeen, lintbebouwing -naderend bbk- daar kunnen die 70-borden heen.
buiten bbk = 90 kmh algemeen (alle onnodige 70-borden weg)
2+2 met middenstreep = 90 kmh  (70 kmh)
2+2 middenberm = 120 kmh algemeen (alle onnodige 90-borden weg)
{ tot hier is (bijna) Artikel 11 :  http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art11
snelweg  = 160 /130 kmh algemeen :    
 vb.  
of is Be niet in staat zo veilige snelwegen te onderhouden als ex-Oostblokland Tsjechië ?

btw Tsjechië is ondertussen gemiddeld net wel verkeersveiliger als Be...  :-[
Citaat
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=656921
Praha - Na českých silnicích v roce 2009 podle předběžné policejní statistiky zahynulo celkem 827 lidí
Citaat
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=656681
Mrtví na silnicích
(Do 24 hodin po nehodě)
2005: 1127 lidí
2006: 956 lidí
2007: 1123 lidí
2008: 992 lidí
2009: ? 827 ?

CZ heeft 10,5 milj inw. ,  1005 gemiddeld of 95,7 doden/milj
Be 10,6 inw, 1020 gemiddeld of 96,2 doden/milj
Citaat
2009 922 ? hopelijk
2008 944  
2007 1.071
2006 1.075
2005 1.089   Bron: fgov.be en extrapolatie verkeersbarometer
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 maart 2010 - 00:21:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 00:03:58 »
De SP.a-Spirit  heeft het toch geen goed gedaan.
Die staan waarschijnlijk voor een remonte.
't Is crisis nu, itt de gloriejaren 2007 / 2008 , en de federale verkiezingen (normaal 2011, en Leterme gaat dat halen door vooral niks "gevaarlijk" te doen) worden de eerste verkiezingen na het begin van de crisis.
1.500.000 mensen die van een RVA uitkering leven (werkloos, brugpensioen), en dat is voor de sp-a belangrijk potentiëel kiesvee omdat die bevolkingsgroep de sociale vergoedingen waarop ze teert wil behouden - ondertussen vinden sommige sectoren nog altijd geen werkvolk ...

In crisistijd wordt er nogal gemakkelijk teruggegrepen naar de "vertrouwde waarden" - de 3 traditionele machtspartijen dus.

Citaat
De heer Van Coillie informeert naar één van de voorwaarden voor omvorming van bebouwde kommen in zones 30, vermeld in het MB van 04/04/2003: geen wegen met B9.
Hu, ik vind geen MB inzake verkeer op die datum, niet op afkondigingsdatum, niet op publicatiedatum
De voorwaarden voor invoering van een zone 30 zijn trouwens weggevallen in april 2004 ...
http://wegcode.be/wet.php?wet=55

Citaat
Bij de federale verkiezingen in 2003 werd hij Minister van Mobiliteit en Sociale Economie in de federale regering-Verhofstadt II. De veralgemeende invoering van een zone 30 in de omgeving van scholen vindt hij zelf zijn mooiste verwezenlijking op het vlak van de verkeersveiligheid.
Net de verwezenlijking was het grootste probleem.
Het idee op zich was nog verdedigbaar, maar de uitwerking heeft in hoofdzaak geleid tot permanente en daardoor een groot deel van de tijd onzinnige zones 30, of uitbreidingen van permanente zones 30.


2007 was CD&V mt NVA erbij, maar dat zal in 2011 niet meer zo zijn - dat is al een opdoffer zonder verkiezingen, de winst was overigens "ongeveer de VU".
LDD en Vlaams Belang gaan vrij waarschijnlijk in de hoek zitten waar er klappen gaan vallen - tenzij ze onderling kiezers gaan uitwisselen, maar vergeet niet dat de aangroei aan Vlaams Belang kiezers vaak weggelopen socialisten waren.

Citaat
Die kerel Peetermans is gewoon natte vinger en wat warme lucht, maar als de CD&V volhardt gaat het hun toch geen goed doen.
De Partij die de algemene 90 naar 70 kmh invoert gaat er niet goed van zijn...
Pas maar op, die speelt volop in op de schijnheilige verontwaardiging inzake verkeersveiligheid : iedereen vindt dat men in "zijn" straat trager en veiliger moet rijden, maar eens de straat uit geldt dat natuurlijk niet meer ...
Vergeet ook niet dat er maar half zoveel auto's als inwoners zijn - een aanzienlijk deel van de bevolking heeft géén auto ...
Een voor een "welvaartsstaat" onwaarschijnlijk deel omdat ze dat gewoon niet (meer) kunnen betalen - kiezers die wel eens voor een ruk naar links kunnen gaan zorgen omdat het versterken van de pamper-maatschappij hen bijkomende garanties biedt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 00:16:26 »
De SP.a-Spirit  heeft het toch geen goed gedaan.
Die staan waarschijnlijk voor een remonte.
't Is crisis nu, itt de gloriejaren 2007 / 2008 , en de federale verkiezingen (normaal 2011, en Leterme gaat dat halen door vooral niks "gevaarlijk" te doen) worden de eerste verkiezingen na het begin van de crisis.
1.500.000 mensen die van een RVA uitkering leven (werkloos, brugpensioen), en dat is voor de sp-a belangrijk potentiëel kiesvee omdat die bevolkingsgroep de sociale vergoedingen waarop ze teert wil behouden - ondertussen vinden sommige sectoren nog altijd geen werkvolk ...

In crisistijd wordt er nogal gemakkelijk teruggegrepen naar de "vertrouwde waarden" - de 3 traditionele machtspartijen dus.
Idd, veel hangt er vanaf of door al dat niets doen vóór de verkiezingen 2011, de crisis vanzelf wegebt...
Vooral de staatshervorming - lees ook BHV - zal het thema worden - in principe zullen de trukken weer herhaald worden als voor 2007...

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GA2KAL92
http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/de-wever-wil-geen-staatshervorming-voor-verkiezingen-2011/site72-section24-article44832.html

Citaat
Vergeet ook niet dat er maar half zoveel auto's als inwoners zijn - een aanzienlijk deel van de bevolking heeft géén auto ...
Klopt, maar vele huishoudens ook met enkel één auto, kan ook meerdere stemmen leveren (man/vrouw, meerderjarige kinderen).
En elk jaar langer in de file zitten en langer weg zijn van thuis is ook niet zo bevorderlijk voor het privé (gezins)welzijn...

Weinig doen aan vlotheidsinfra en vooral blijven focussen op snelheidverlagingen en dito controles... kan ook nog eens de druppel zijn.

Oja, diegenen die veel met het OV rijden zullen ook niet content zijn... of zijn daar verbeteringen in zicht ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 maart 2010 - 00:37:21 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Zwarte verkeerspunten tegen 2012 weggewerkt
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 09 maart 2010 - 08:51:46 »
Hij bedoelt 70 kmh: op alle gewone wegen met 1 rijstrook in één richting of 1+1.
90 kmh: pas toegelaten op 2 rijstroken in één richting of enkel 2+2 (middenberm)...
Zo staat het er toch niet, of heb je dat elders gehoord of gelezen ?