Which makes me wonder... Welke zou de beste motor zijn als woonwerkverkeer met circa 2 x 80 km snelweg per dag? Beiden zijn ongeveer even breed in het totaal, de RT heeft een groter scherm maar de GS lijkt me dan weer praktischer bij fileverkeer.
De RT is zonder koffers de smalste, maar ook de zwaarste - weegt ongeveer zoveel als de GS Adventure
(de GS Adventure is volgetankt nogal topzwaar, en 99 cm breed, da's VEEL om mee door de file te laveren).
De gewone GS is in principe wenbaarder, en verteert slechte wegen beter dan de RT, maar zit met een 5-6 cm breder stuur en dat ga je in de file geweten hebben.
Ik heb op mijn moto ook een breder stuur staan gehad, en het er weer afgegooid mee omwille van de breedte in de file.
Als je mij in de BMW stal een woon-werkmotor laat kiezen, neem ik de F800ST ... met een topkoffer
Licht, smal, nog iets of wat bescherming tegen de elementen, onderhoudsvrije riemaandrijving.
Zijkoffers op eender welke motor laat je trouwens best thuis om door files te wroeten.