Auteur Topic: denkbeeldige rand / parkeervakken.  (gelezen 13591 keer)

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: denkbeeldige rand / parkeervakken.
« Reactie #15 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 09:22:16 »
Gezien de huidige gang van zaken bij wegcode.be, vind ik dat je sites die ernaar verlinken, ook niet meer ernstig kunt nemen.

Ik weet wel welke site jij bedoeld Jozef, ik hoop dat je beseft dat deze site hier ook vol met linken naar wegcode staat  :P

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 13:56:39 »
Gezien de huidige gang van zaken bij wegcode.be, vind ik dat je sites die ernaar verlinken, ook niet meer ernstig kunt nemen.

Ik weet wel welke site jij bedoeld Jozef, ik hoop dat je beseft dat deze site hier ook vol met linken naar wegcode staat  :P

Dat besef ik uiteraard, Benny.

En ik bedoel zeker niet alleen de site waaraan jij denkt, want die heb ik verleden week nog aanbevolen aan iemand, uiteraard weliswaar met het nodige voorbehoud voor bepaalde gedeelten ervan.

Maar die links staan hier dan wel om wegcode.be in een juist daglicht te plaatsen, en niet om wegcode.be aan te bevelen en zodoende bij te dragen aan de verkeersonveiligheiid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 12:36:36 »
Het gaat er verder van kwaad naar erger :

http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31797.msg279034.html#new

Nu zijn ook de markeringen van Art 77.5 een parkeerzone, terwijl de wegcode net stelt dat ze voorzien zijn voor gebruik IN een parkeerzone.
Niet-reglementair gebruik van een wegmarkering wordt zo toegedekt door te stellen dat de niet-reglementaire wegmarkering zelf de eigenlijke parkeerzone is ...

77.5.   In een parkeerzone mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen moeten staan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 12 mei 2010 - 17:15:39 »
wegcode.be begint imho meer en meer te lijken op de spaanse inquisitie
als je daar een vraag durft te stellen die volgens hun (vooral Rik) niet kan, proberen ze je met de grond gelijk te maken

de wegcode bestaat volgens hen uit nog 2 extra artikels in
Citaat
Artikel 6: Waarde van de bevelen van de bevoegde personen, van de verkeerstekens, van de verkeersregels en het gedacht van Rik

6.1. De bevelen van bevoegde personen gaan boven de verkeerstekens alsook boven de verkeersregels.
6.1.1. Rik heeft gelijk
6.1.1. indien art 6.1.1. niet van toepassing is heeft Rik toch gelijk
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 22 mei 2010 - 20:17:37 »
Als de antwoorden nu nog deugden ...
Interne Team-W controle ???

http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31908.msg278649.html#new

De maximale lengte voor de aanhanger van een rijwiel is echter 2,5 m , lading inbegrepen.
En niet "Een maximum lengte is niet bepaald." (Rik D'huyvetters)
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 22 mei 2010 - 21:26:15 »
Xantingo heeft er intussen het juiste antwoord gepost.  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #21 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 00:13:46 »
Xantingo heeft er intussen het juiste antwoord gepost.  ;)

Inderdaad. En zijn antwoord leidt hij dan in met "even ter aanvulling", terwijl het uiteraard niet om een aanvulling gaat, doch om een rechtzetting van de blunder van Rik.

Bij Wegcode zullen ze dat allicht diplomatie noemen, maar voor mij is het niets minder dan hypocrisie.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #22 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 03:52:47 »
En vanwaar zou dat antwoord komen nog geen 2 uur nadat het hier gepost is geweest???? :-X

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #23 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 11:16:02 »
Het is inderaad geen aanvulling, doch eerder een correctie.  En de kans zit er inderdaad dik in dat men hier meegelezen heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #24 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 12:30:45 »
Het is inderaad geen aanvulling, doch eerder een correctie.  En de kans zit er inderdaad dik in dat men hier meegelezen heeft.
Er is hier zeker meegelezen ...
Waarvan ik om 20u45 een email gekregen heb vanwege een lid van Team-W ondanks de afspraken met Rik / Sting dat ik hen niet mail en vice-versa.
13 minuten later een e-mail dat de betreffende tekst in de wegcode gevonden was - proficiat - en 3 minuten daarna de "aanvulling" .

Wanneer de foute bepaling weggehaald is, is onbekend.
Op de wegcode vraagbaak hebben sommigen namelijk de mogelijkheid berichten aan te passen zonder dat daar publiek sporen van achterblijven ...
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #25 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 12:59:18 »
Handig, die kan je altijd bijhouden.  Kan je nadien perfect aantonen wie zich niet aan bepaalde afspraken gehouden heeft, just in case  ;)

Voor de rest zou ik er mijn slaap niet voor laten.  Het bewijs is nu wel degelijk geleverd dat deze website wél bijdraagt tot verkeersveiligheid, toch?

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #26 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 17:33:00 »
Op de wegcode vraagbaak hebben sommigen namelijk de mogelijkheid berichten aan te passen zonder dat daar publiek sporen van achterblijven ...
rik is daar blijkbaar heel sterk in
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #27 Gepost op: zondag 23 mei 2010 - 20:21:42 »
rik is daar blijkbaar heel sterk in

Niet moeilijk als je rechtstreeks toegang tot de database hebt.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 09:37:35 »
Misschien moeten we er maar eens een apart thema van maken, Wegcode Missers, Flaterbaak ofzo.

Et ça continue :
http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,31824.0.html
Laatste antwoord, na meer dan een week nog steeds niet rechtgezet door de "interne controle" :
à partir du moment où vous vous trouvez dans la bande "BUS" signalée en tant que telle par les signaux F17 ou F18 ( le site propre ne faisant pas partir de la chaussée), vous devez vous conformer aux signaux lumineux unicolores sous formes de pictogrammes ( art. 62 ter) et non plus la signalisation tricolore destinée aux véhicules circulant sur la chaussée

Helaas komen mensen daar raad vragen, en vertrekken ze er weer met het idee dat ze er een naar de wegcode correct antwoord gekregen hebben...
Weg Wanbeheer.be

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #29 Gepost op: dinsdag 25 mei 2010 - 13:21:04 »
Als je de bedding volgt moet je toch rekening houden met de lichten in balkvorm?
Er kan toch een reden zijn waarom je die bedding volgt?