Ik weet inderdaad dat wegcode. be geen ander antwoord MAG geven.
Zij mogen in principe niet afwijken van de wettelijke mogelijkheden.
Daar wijken ze met hun foute antwoord dus net wel van af , en nog wel op een gevaarlijke manier.
De dun-geschilderde vakjes hebben geen betekenis, en maken dus integraal deel uit van de rijbaan aangezien nergens bepaald is dat ze wat anders zijn, wat meteen ook betekent dat je er over MOET rijden om Art 9.3.1 correct op te volgen, en er over MOET rijden bij het kruisen.
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, (...)Er is enkel bepaald dat je niet over echte parkeerzones mag rijden, aangeduid met de brede denkbeeldige rand van de rijbaan.
Bij dit soort netelige vragen proberen zij blijkbaar de wegbeheerder met al zijn geknoei te verdedigen.
Geknoei publiek verdedigen is inderdaad blijkbaar de nieuwe doelstelling van wegcode.be VZW geworden ...
Ik wil op deze manier blijven roeien tegen de wind in om aan te tonen dat een vereenvoudiging van de wegcode niet volstaat als de wegbeheerder ongecontroleerd zijn zin mag doen.
Er komt wel een aanpassing, maar geen vereenvoudiging van de wegcode, zoveel is me al duidelijk geworden .
Zij stellen dat je niet over een parkeerzone mag rijden ook niet om te kruisen.
De vraag is en blijft : Wat is een parkeerzone?
Enkel in 75.2 wordt van een parkeerzone gesproken, en alles in de wegcode verwijst naar die parkeerzone - tot de ondertussen weggelaten of aangepaste artikels toe, ik ben ze allemaal gaan opzoeken zo ver als er elektronische versies van bestaan.
De problemen met tegenliggers waarvan sprake stellen zich alleen op plaatsen waar er volgens mij geen sprake is van een parkeerzone.Op plaatsen waar wel gebruik gemaakt wordt van de denkbeeldige rand is er meestal plaats genoeg om te kruisen zonder over de parkeerzone te rijden.
Er zijn toch tal van plaatsen waar vaak geschrankt aangelegde parkeerzones problemen geven met tegenliggers.
Soms kan er maar 1 auto passeren thv zo'n parkeerzone - stropt op maar is wel duidelijk..
Soms is het nogal krap om er met 2 te passeren, en dan zie je dat de meesten toch maar doorrijden.