maak eens de berekening mocht je 0.5 ltr minder verbruiken met de duurdere
De gewone diesel met prijskorting:
5,45 x 1,030 = 5,6135 euro / 100 km
Shell Vpower aan de volle officiële prijs, met 0,5L minderverbruik :
4,95 x 1,169 = 5,78655 euro / 100km
Nog altijd ietsjes duurder dus - zo'n 41 euro op jaarbasis (of +3,5 %).
Niet onoverkomelijk voor een bijna 10% vermindering in CO2 uitstoot
Om break-even te geraken, moet ik dus 0,65 L/100 km minder verbruiken met de V-power, maar dat is dan wel 11,9% minder verbruiken ...
De eerste verbruiksresultaten zijn wel positief (met +/- een halve tank V-power) maar of ze positief genoeg gaan zijn

De andere effecten zijn minder positief :
De grond lag er vettig van de diesel, de pistoolmond zat ook nog vol diesel waardoor de zijkant van de auto en mijn schoenen nu ook onder de diesel zitten ...