Waar vind je tegenwoordig nog kwalitatieve benzine/diesel?
Wat zijn jullie bevindingen?
Prijsvergelijkingen van tankstations in je buurt (als er te weinig zijn, kan je zelf ook wat meehelpen ...) :
http://www.brandstofprijzen.be/card.phpIk ga meestal tanken bij Esso
Express en dat is vaak (mee bij) de goedkoopste, toch hier in de omstreken - andere pompen in de buurt moeten mee volgen.
Zeer sporadisch tanken met Shell V-power Diesel of Total Excellium Diesel hebben me nog geen mirakel opgeleverd - en hun goedje is vaak ook aanzienlijk duurder.
Vaak ben je goed en goedkoop af bij een "merk" in de buurt van een lageprijs-pomp.
Als je daar dan de volgens de reclame beter presterende brandstoffen kan tanken aan een goede prijs, des te beter hé
Bemande stations / tankstations met winkeltje zijn bijna altijd duurder dan de zuivere zelf-service stations.
Tank niet bij snelweg-tankstations, je betaalt er standaard de maximum-prijs.
Een VAB-tankkaart (of andere) brengt doorgaans weinig op.
Als het betekent dat je ermee moet gaan tanken in de duurste tankstations, scheur je er mogelijk zelfs je broek aan ...
Rij niet speciaal rond om elders goedkoper te gaan tanken ...
Ik tank bij Esso Express omdat ze mee de goedkoopste zijn in de buurt én omsat ik er vlak langs passeer op mijn woon-werk traject - ik rij misschien 30m extra om te gaan tanken ...
Ik passeer op de N14 ook nog een Maes en een Shell, met nu allemaal dezelfde prijzen (de Shell in Massenhoven was vroeger een dure vogel
)
Tanken bij witte pompen is er voor mij niet bij.
Om te beginnen zijn er weinig in de buurt, de "merken" koop je hier aan dezelfde prijs, en het is me het hogere risico op rommelbrandstof niet waard.
Reparaties aan een common-rail dieselsysteem kan je best vermijden.
Het is ook een reden om steeds bij dezelfde pomphouder te gaan tanken, en een historiek van je tankbeurten bij te houden.
Als de boel bij mij kapot gaat door slechte diesel, weet ik meteen wie aan te pakken ... en die zal er moeilijk onderuit geraken.
Net nog getankt aan 1,018 euro / L diesel (morgen slaat 'm op)
Als ik de prijzen in Limburg zie ...