En dat de achterbanden wegschuiven is nu net wat je niét kan corrigeren
Dat valt toch te corrigeren met wat tegenstuur ?
Ik heb wel nog met een achterwielaangedreven auto uit de jaren 70 leren rijden ...
Als je moet remmen in een bocht ga je trouwens ook met een voorwielaandrijver merken dat de achterkant ontlast wordt en een stapje naar buiten wil zetten - dat vang je op door gelijk wat minder in te sturen (= milde vorm van tegensturen).
(Of door remmen en sturen ineens los van elkaar uit te voeren : remmen terwijl je rechtdoor gaat, en te sturen terwijl je niet remt.)
Trouwens: als je voorbanden slijten wordt je daar tijdig voor gewaarschuwd middels onderstuur,
En dan ga je het vanzelf al kalmer aan doen.
Onderstuur is voor de modale bestuurder echter oncontroleerbaar eens het voorbij het brave "nog controleerbaar door gaslossen"-stadium gaat - omdat je er niet komt met sturen (meer insturen maakt het trouwens nog erger) , en niet kan remmen zonder de stuurwerking nog te verminderen ...
Dat vermijd je met betere banden vooraan.
In doorsnee onderstuur situaties kom je er nog met gaslossen, en wil Michelin waarschijnlijk vermijden dat zijn doorsnee klanten met het voor hen vreemde overstuur te maken krijgen.