Auteur Topic: Gehandicaptenparkeerkaart.  (gelezen 2671 keer)

Offline snipper

• Starter
  • *
Gehandicaptenparkeerkaart.
« Gepost op: maandag 05 april 2010 - 19:50:04 »
Er is zo goed als geen controle op het frauduleus gebruik van gehandicaptenparkeerkaarten .
Wel heb ik al een paar maal gezien dat de politie op de parking van Makro controle doet of er kaarten in de wagens liggen .
Maar of het een gehandicapte is die de kaart gebruikt, daar is geen controle op .
Persoonlijk ken ik verschillende mensen die zulk een kaart gebruiken waarvan de titularis reeds enkele jaren overleden is .
Of de gehandicapte aanwezig is of niet speelt totaal geen rol .
Die moet dan wel terug gestuurd worden, maar dat vergeet men even .
Vandaag nog gezien, een jong meisje parkeerd op de gehandicaptenplaats en gaat in looppas een winkel  binnen, en jawel, er lag een kaart achter de voorruit .
Het wordt dus eens tijd dat daarop controle gedaan wordt, en wegens een verkeersovertreding, valsheid in... en zo maar voort zou de minimum boete minstens 1000 € moeten bedragen, als er nu één overtreding is die men niet bij vergissing begaat zal het toch wel deze zijn .

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Gehandicaptenparkeerkaart.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 05 april 2010 - 20:35:24 »
lang de andere kant heb je dan ook gehandicapten die geen gebruik maken van hun kaart
dat compenseert ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: maandag 05 april 2010 - 23:28:49 »
Er is zo goed als geen controle op het frauduleus gebruik van gehandicaptenparkeerkaarten .
Wel heb ik al een paar maal gezien dat de politie op de parking van Makro controle doet of er kaarten in de wagens liggen .
Maar of het een gehandicapte is die de kaart gebruikt, daar is geen controle op .

Maar hoe ga je die controle doen?

Want stel dat ik onrechtmatig een gehandicaptenparkeerkaart gebruik, en als ik terug bij mijn wagen kom, zie ik dat er een flik naast staat. Dan ga ik natuurlijk wel even wachten om in te stappen tot die flik daar weg is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 april 2010 - 01:06:10 »
Ondermeer de Lierse politie is daar nochtans vrij aktief mee bezig - net omdat er zoveel misbruik mee gebeurt.

Hoog tijd dat die kaarten een gemakkelijk natrekbaar nummer krijgen, zoals een nummerplaat
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder