Hallo iedereen, ik ben 21 en nieuw hier.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, het zit namelijk zo: Enkele weken geleden ben ik mijn praktijkexamen voor rijbewijs B gaan afleggen, met vrucht. Enkele dagen later ben ik me gaan inschrijven bij de rijschool voor 20 uur praktijkles (de opleiding van 18 maanden maximum dus), mijn laatste les valt op 8 december. Zoals jullie wel weten is het hartstikke koud in december, het is nu al hartstikke koud als je elke dag op het fietsje naar je werk en terug moet rijden (ook al is het niet zo ver).

Dus ik zou graag (mits de gemeente snel genoeg werkt) nog op 8 december in m'n wagentje willen stappen en ermee kunnen rijden.
Daarom wil ik de verzekering en inschrijving al in orde brengen vóór dat ik mijn voorlopig rijbewijs krijg. Voor zover ik begrepen heb moet je eerst een verzekering hebben alvorens je het inschrijvingsformulier helemaal kan vervolledigen. Hier komt het eerste probleem, ligt het aan mij, of kan je uberhaupt geen verzekering krijgen voor dat je effectief over je voorlopig rijbewijs, of zelfs je vast, beschikt? Ik ben onderhand ook al verzekeraars tegen gekomen die enkel zaken willen doen, als je al meer dan een jaar in het bezit bent van je rijbewijs. Wat valt er te doen in dit geval, zijn er verzekeringsbedrijven die niet meteen om je rijbewijs vragen, of zal het dan maar eerst een jaar rondrijden worden op de verzekering van één van mijn familieleden?
Omtrend de inschrijving, ik heb mijn wagen in mei overgekocht van familie. Bij de documenten zat een roze inschrijvingsaanvraag waar de voornaamste gegevens van het voertuig en de keuringsdatum, evenals stempel en handtekening van de keuring ingevuld zijn. Er zat ook een keuringsbewijs bij dat geldig is tot mei 2007, 1 jaar dus. Maar overal lees ik dat je normaal een speciaal vignet nodig hebt dat maar 2 maanden geldig is vanaf de keuring vóór verkoop (wat een geklungel toch). Denken jullie dat ik het voertuig ingeschreven zal krijgen met deze documenten, of zal het anders moeten...

Alvast bedankt voor jullie hulp, groetjes.