Auteur Topic: Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker  (gelezen 5798 keer)

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:49:58 »
Ik zou het vooral handig vinden om het in en uitstappen te vergemakkelijken met die soms smalle parkeerplaatjes.
De auto er naast staat te dicht om de deur nog open te krijgen? Geen probleem, druk op de knop en het voertuig rijd er alleen uit.

Gisteren nog voor gehad.
Ik kom bij mijn bestelwagen en heb iets nodig uit de koffer.
Eerst moeten een stukje vooruit rijden want madam met de Beemer had haar er op een 30 tal cm achter geparkeerd terwijl er zeker nog ruimte was voor 5 auto's achter haar.
Denk dat ze op de remmen duwt tot ze stil staat maar op geen meter na weet waar dit zal zijn, zelfs al rijd ze maar 10km/u.
De achterdeuren konden dus niet open, of toch niet ver genoeg om iets uit de laadruimte te nemen.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 12:59:57 »
Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?
De bestuurder heeft dan zijn voertuig niet in de hand - niet letterlijk, en niet figuurlijk.
Het is het voertuig dat hier zichzelf bestuurt, na een commando "parkeren" van de bestuurder.

De bestuurder heeft ook niet meer alle mogelijke bedieningselementen onder controle.

Bovendien :
8.1.   Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 19:08:14 »
Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?
De bestuurder heeft dan zijn voertuig niet in de hand - niet letterlijk, en niet figuurlijk.

Dat is een ander systeem. Ik had het over dat systeem waarbij de bestuurder zelf de auto parkeert met een afstandsbediening.

Citaat
Bovendien :
8.1.   Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.

Ja, en waar staat dat die bestuurder achter het stuurwiel moet plaatsnemen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 19:52:16 »
Dat is een ander systeem. Ik had het over dat systeem waarbij de bestuurder zelf de auto parkeert met een afstandsbediening.
De bestuurder bestuurt de wagen daar niet mee. Hij geeft de wagen opdracht te parkeren.
Zo uitgebreid zijn die afstandsbedieningen trouwens niet dat men er een auto mee kan besturen.
En niet te vergeten: hij kan namelijk niet parkeren ...
Net daarom heeft hij zo'n systeem, en daardoor zal hij ook nooit leren parkeren ...

Citaat
Bovendien :8.1.   Elk voertuig of elke sleep in beweging moet een bestuurder hebben.
Ja, en waar staat dat die bestuurder achter het stuurwiel moet plaatsnemen?
Het is geen abnormaal uitgangspunt dat een bestuurder zich moet bevinden op een plaats vanwaar hij het voertuig daadwerkelijk kan besturen ...

In het Toyota-systeem zit hij wel op de plaats van de bestuurder, maar bestuurt hij ook niet zelf.
Weg Wanbeheer.be

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 22:36:21 »
Net daarom heeft hij zo'n systeem, en daardoor zal hij ook nooit leren parkeren ...
Citaat

Zo'n beetje 't verhaal als niet meer kunnen hoofdrekenen sedert de inburgering van de rekentoestelletjes?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #20 Gepost op: zondag 25 april 2010 - 00:18:44 »
Zo'n beetje 't verhaal als niet meer kunnen hoofdrekenen sedert de inburgering van de rekentoestelletjes?
Absoluut.
Weg Wanbeheer.be