Auteur Topic: Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker  (gelezen 5815 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker
« Gepost op: woensdag 21 april 2010 - 18:31:45 »
Citaat van: autokanaal.be
Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker

Systemen die automobilisten helpen bij het parkeren, zijn niet altijd even efficiënt.

Zo moet je als bestuurder niet te lang treuzelen met het inschakelen van het systeem en het uitvoeren van het manoeuvre, zo toont deze 'Man Bijt Hond'-reportage aan.

Bekijk de video
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Parkeerhulp maakt leven niet altijd makkelijker
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 21 april 2010 - 20:33:43 »
Hilarisch  :D

Maar euh ....
Toyota wil dat je daarbij licht remt, dus het systeem kan wel degelijk gas geven terwijl je remt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 21 april 2010 - 20:41:39 »
Het geeft anders wel perfect weer hoe het er in dit landje qua parkeeplaatsjes aan toegaat. 
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.  Eventjes twijfelen, en hup: weg parkeerplaats.  "Hoffelijkheid?  Wederzijds begrip?  Nog nooit van gehoord, meneer"
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 21 april 2010 - 21:59:05 »
Het geeft anders wel perfect weer hoe het er in dit landje qua parkeeplaatsjes aan toegaat. 
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.  Eventjes twijfelen, en hup: weg parkeerplaats.  "Hoffelijkheid?  Wederzijds begrip?  Nog nooit van gehoord, meneer"
Lijkt me vrij logisch dat andere bestuurders geen rekening kunnen houden met elke mogelijke intentie van een bestuurder die daar wat hinderlijk staat te taffelen, en nadien god weet wat van plan is.

Het gaat hier duidelijk niet meer om "even twijfelen".

8.3.  Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Zitten prutsen met een auto-snufje en dan zonder sturen rijden valt daar duidelijk onder : het is niet meer de bestuurder die zijn voertuig in de hand heeft ... het is het voertuig zelf.
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 21 april 2010 - 22:13:43 »
Toyota wil dat je daarbij licht remt, dus het systeem kan wel degelijk gas geven terwijl je remt.

Dat licht remmen is misschien omdat bij een Toyota het gaspedaal al wel eens blokkeert...  ;D :-X
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 04:20:04 »
Bij onze toyota staan er alleen parkeersensoren op.
Het enige dat dat bij mij doet is ferm op mijn systeem werken tijdens het achteruit rijden.

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 09:44:45 »
Bij onze toyota staan er alleen parkeersensoren op.
Het enige dat dat bij mij doet is ferm op mijn systeem werken tijdens het achteruit rijden.
kun je dat niet uitschakelen ?
Desnoods door een zekering uit te trekken of een draadje los te maken ?

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 17:36:51 »
Systeem is duidelijk te traag.

Maar betreft achteruit parkeren en hoffelijkheid, ik zet toch altijd mijn pinker aan als ik achteruit ga parkeren (best op voorhand)
En normaal gezien snel in achteruitversnelling zodat ze mijn achteruitlichten ook nog eens duidelijk zien.
Bij het detectiesysteem van Toyota wslk niet mogelijk.

Parkeersensoren kan men normaal gezien toch uitschakelen (bij VW en BMW toch, een tijdje geleden)
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 april 2010 - 17:40:31 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 21:02:22 »
volgens mij heeft geen enkele van die onhoffelijken ook maar gedacht dat die auto ging parkeren
hij stond daar telkens zo lang (en niet eventjes) dat ik ook op zijn plek zou gaan staan
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 21:28:01 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 22 april 2010 - 21:38:51 door Rafael »

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 22 april 2010 - 22:46:18 »

Dit is ook wel tof, maar ergens ook wel wat creepy.. :)
hier is het iig wel duidelijk dat er geparkeerd wordt

en allemaal netjes achteruit geparkeerd
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 00:46:38 »
Kan zijn dat het redelijk makkelijk uit te schakelen is. Heb eigenlijk nog niet gekeken. Ik rij er echter maar zelden mee en zet het dan maar voor effe van mij af.
Het laatste jaar rijdt de zoon er meestal mee en die heeft er blijkbaar geen probleem mee (heeft ook met die auto zijn rijbewijs behaalt en weet van niet beter).

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 23 april 2010 - 11:28:38 »
En volledig illegaal op de Belgische openbare weg (publiek toegankelijke parkings inbegrepen dus ...)

Op Discovery is er een serie Robocars, die volledig geautomatiseerd (zouden moeten kunnen) rijden - gesponsord door DARPA, de technologie-dienst van het Amerikaanse ministerie van defensie.
Die zijn van plan nog veel vuile oorlogjes te gaan vechten, maar dan zonder de wekelijkse bodybag-vluchten.

Ondanks de miljoenen USD sponsoring en de vaak prestigieuze namen onder de teams, gaat het nogal vaak mis in banale situaties ...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 april 2010 - 11:31:57 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:21:59 »

Persoonlijk vind ik dit minder interessant dan een auto die zelf automatisch parkeert.

Dit systeem vereist immers dat de bestuurder behoorlijk kan parkern. Het verschaft hem alleen maar een beter overzicht.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 24 april 2010 - 01:24:01 »
En volledig illegaal op de Belgische openbare weg (publiek toegankelijke parkings inbegrepen dus ...)

Waarom?

Als die afstandsbediening de bestuurder toelaat om zijn voertuig voortdurend goed in de hand te hebben en er de nodige rijbewegingen mee uit te voeren, wat is dan het probleem?