Auteur Topic: Met je hart rijden  (gelezen 23639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Met je hart rijden
« Reactie #105 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 10:42:54 »
Idem met kruispunten: als jij het kruispunt niet blokkeert, doet de rest het wel.
En dat is nu net iets wat niét mag volgens de wegcode.  Logisch ook aangezien alle richtingen dan geblokkeerd raken, wat dan weer op andere KP'en ook tot problemen leidt.
Dit is egl het toppunt van kortzichtigheid en egoïsme
Of er (nog) iets aan te doen valt is iets anders, want je hebt gelijk als je zegt dat je niet vooruit komt als je het niet doet, aangezien anderen het wél doen

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met je hart rijden
« Reactie #106 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 11:36:09 »
Even wat off-topic maar deze foto kan wel aantonen waarom er bestuurders zijn die "niet meer hoffelijk" willen zijn:



Raad eens in welk landsdeel...  ;D
Natuurlijk zijn er nog veel ergere...

Hoffelijkheid bij de VVR...  ;D :D

« Laatst bewerkt op: woensdag 28 april 2010 - 11:39:53 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Met je hart rijden
« Reactie #107 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 12:01:11 »
ON-GE-LOOF-LIJK  :o

Wat voor een bende randdebielen onderhouden wij hier eigenlijk ?

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Met je hart rijden
« Reactie #108 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 12:41:41 »
moet je een op de volgende plek proberen harder te rijden dan 20 km/u (50 is toegelaten, was vroeger 90)
http://maps.google.be/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=51.313209,3.156936&spn=0.001038,0.00284&t=k&z=19

er zijn op minder dan 700 mtr drie van die ondingen
dat is trouwens buiten de BK

en ik die dacht dat het verboden was om gevaarlijke constructies op te werpen op de rijbaan
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Met je hart rijden
« Reactie #109 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 13:17:07 »
Eerste foto is overigens in Tongeren... Daar liggen er zo 3 na mekaar om het verkeer te ontmoedigen dat deel van de ringweg te gebruiken, en de lange toer rond het centrum te maken :)

wooter

  • Gast
Re: Met je hart rijden
« Reactie #110 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 13:19:24 »
En dat is nu net iets wat niét mag volgens de wegcode.  Logisch ook aangezien alle richtingen dan geblokkeerd raken, wat dan weer op andere KP'en ook tot problemen leidt.
Dit is egl het toppunt van kortzichtigheid en egoïsme
Of er (nog) iets aan te doen valt is iets anders, want je hebt gelijk als je zegt dat je niet vooruit komt als je het niet doet, aangezien anderen het wél doen
In theorie klinkt dat goed.  Net zoals de theorie van voorrang van rechts.

Enkel, in Brussel werkt dat anders.  Er zijn daar richtingen waar als je je volledig aan de wet zou houden, je nooit het kruispunt meer zou kunnen oprijden, tot het verkeer vanuit de zijstraten al naar huis is.  Als het verkeer voor rechtdoor pas door kruipt wanneer het verkeer voor rechtdoor dat nog aan de lichten staat rood heeft, dan gaat het verkeer uit de zijstraten natuurlijk wel wettelijk aanschuiven.  En wanneer het verkeer vanuit de zijstraten dan rood heeft en het kruispunt ontruimd is, schiet het verkeer voor rechtdoor niet op.  Kan je wachten achter het groene licht totdat het terug rood wordt, of toch het kruispunt oprijden om nog op een redelijke termijn thuis te geraken.

Hilarisch wordt het als trams het kruispunt oprijden terwijl ze zien dat ze het kruispunt niet kunnen ontruimen.  Heel het kruispunt naar de zak.

Offline mazda

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.355
Re: Met je hart rijden
« Reactie #111 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 14:57:15 »
Tijdens de spitsuren is het in grote steden als Brussel in sommige straten eigenlijk veel te druk.
Zelfs al probeer je de regels correct toe te passen zal je af en toe door onvoorziene omstandigheden wel eens iemand blokkeren.
Het belangrijkste is dat men niet bewust gaat profiteren of asociaal doen.
  
In grote steden in het buitenland probeert men een geheel verkeersplan te hanteren, met brede éénrichtingsstraten zodat je op voorhand goed moet weten langs waar je gaat rijden om op een bepaald punt te geraken.
Dit in combinatie met één of meerdere ringwegen.
De toepasing van de voorrangsregel wordt aangepast aan de noden.
Er is nu een systeem dat zijstraten die aan de rechterkant uitkomen op die brede éénrichtingsstraten verplicht worden om rechts af te slaan en voorrang van rechts genieten op de bestuurders van de eerste( rechtse rijstrook) of zelfs een speciale invoegstrook hebben.
Die rechtse rijstrook wordt dan door middel van een doorlopende streep afgeschermd van de andere 3 of zelf 4 rijstroken ter hoogte van het kruispunt.
Eénmaal in die rechtse strook  verandert de doorlopende streep in een onderbroken streep en kan je opschuiven door van rijstrook te veranderen.
Je kan die éénrichtingsweg ook nergens dwarsen.

Op sommige kruispunten zou men beter de tram van de rijbaan laten verdwijnen.
Men is daar vollop mee bezig, maar speciale beddingen aanleggen kost veel tijd en geld.




 
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 april 2010 - 14:59:54 door mazda »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Met je hart rijden
« Reactie #112 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 15:07:55 »
moet je een op de volgende plek proberen harder te rijden dan 20 km/u (50 is toegelaten, was vroeger 90)
http://maps.google.be/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=51.313209,3.156936&spn=0.001038,0.00284&t=k&z=19

er zijn op minder dan 700 mtr drie van die ondingen
dat is trouwens buiten de BK

en ik die dacht dat het verboden was om gevaarlijke constructies op te werpen op de rijbaan
50, op een rechte brede weg in het veld ?
En dan verschieten dat de snelheidslimieten niet meer serieus genomen worden, nou moe ...

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Met je hart rijden
« Reactie #113 Gepost op: woensdag 28 april 2010 - 15:58:43 »
50, op een rechte brede weg in het veld ?
En dan verschieten dat de snelheidslimieten niet meer serieus genomen worden, nou moe ...
er is zelfs een stuk (meer naar het oosten voorbij die laatste chicane) waar het 30 is (buiten de BK)

ik denk dat het de bedoeling is om enkel bewoners langs daar te laten rijden
mooie privé weg zou ik zeggen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Met je hart rijden
« Reactie #114 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 00:49:05 »
50, op een rechte brede weg in het veld ?
En dan verschieten dat de snelheidslimieten niet meer serieus genomen worden, nou moe ...
er is zelfs een stuk (meer naar het oosten voorbij die laatste chicane) waar het 30 is (buiten de BK)

ik denk dat het de bedoeling is om enkel bewoners langs daar te laten rijden
mooie privé weg zou ik zeggen

Die 30 is omdat je kans loopt een golfbal in je ruit te krijgen en de ongevalgevolgen te verminderen. ;) :D ;D
Nee er is daar geen golfterrein maar wel een bedrijf waar de zoon nogal graag eens een balleke slaat vanuit het bedrijf daar gelegen en daarbij mikt naar de velden aan de overkant van de straat.
Als je net op een slecht moment langskomt heb je pech.

Herinner je je deze nog?



Of in het donker



Die staan hier al ergens op het forum.
In de tijd dat ik dagdagelijks naar Zeebrugge naar het werk reed ging ik er aan 70km/u door met mijn astra wanneer er geen andere weggebruikers in de buurt waren.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Met je hart rijden
« Reactie #115 Gepost op: donderdag 29 april 2010 - 08:17:33 »
In de tijd dat ik dagdagelijks naar Zeebrugge naar het werk reed ging ik er aan 70km/u door met mijn astra wanneer er geen andere weggebruikers in de buurt waren.
met mijne volvo kan ik daar niet door aan 70  :'(
zw***e weggebruikers kan je er iig niet tegenkomen, want die zitten veilig afgezonderd van de baan
dus de snelheidsbeperking is er echt geloofwaardig
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Met je hart rijden
« Reactie #116 Gepost op: maandag 03 mei 2010 - 10:45:20 »
De verkeersregel blijft bestaan. Het staat elke verkeersdeelnemer vrij om zijn voorrang af te staan
De wegcode voorziet die mogelijkheid niet eens.
De voorrangsgerechtigde blijft dus voorrangsgerechtigd , en de andere blijft voorrangsplichtig ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder