Rechts kruisen is verplicht, behalve indien anders aangegeven.
weet ik, er staat zelfs een veel hogere boete op als door het rood licht rijden, dacht ik. 
Beide zijn derdegraads-overtredingen - roodrijden betekent doorgaans wel politierechtbank, behalve in de drukke arrondissementen, op zich alweer een aanfluiting van het gelijkheidsbeginsel.
Links kruisen moet zonder veel concurrentie zo ongeveer de meest uitgevoerde 3degraadsovertreding zijn in B.
Ik vraag me af waar jij meestal kruist. Bvb als de politie het verkeer regelt voor een voetbalmatch bijvoorbeeld wordt op een bepaald kruispunt wordt daar steeds links gekruist en dit door duizenden auto´s op 1,5 uur tijdspanne... Jij denkt toch niet dat verkeer daar op andere dagen dan daar plots rechts gaan kruisen ?
Die van onderaan de N76 komen hebben een voorsorteerstrook met pijlen naar links, maar op de kruisingsplaats tussen de 2+2 rijbaan zijn er geen pijlen die links kruisen zouden toelaten, dus rechts kruisen 
Je hoort dat van die pijlen wel eens vaker verkondigen, maar er is nergens zoiets in de wegcode bepaald.
Voorsorteringspijlen OP een kruispunt hebben geen enkele betekenis gekregen in de wegcode.
Dit is alweer zo'n geval waar de plaatsingsvoorwaarden het gebruik van verkeerstekens toelaten in situaties waarvoor in de wegcode gewoonweg geen juridische basis is voorzien.
(Pijlen + ronde lichten ; parkeervakken ; voorsorteringspijlen ; ...)
Het beste zou zijn dat iedereen tot in het belachelijke al de regels zou naleven in de hoop dat men eindelijk beseft dat er iets moet aan gebeuren.
Dat werkt niet omdat de personen die er wat aan kunnen doen, niet mee in de resulterende verkeersopstopping zullen staan.